M083 -"Libero"
Jeśli przewoźnika stać na zakup klimy do Jelcza, to dlaczego miałby kupować Jelcza?MKM Shadow pisze:No, ale przewoźnik jeśli go oczywiście stać na zakup klimy do Jelcza, to dlaczego miałby sobie jej nie zamówić ?
Generalnie jeśli kupujesz dużo to mogą ci zrobić naprawdę wiele, przy zamówieniu na jakieś 50-100 autobusów to pewnie nawet Tantusa LF by ci zrobiliMKM Shadow pisze:wie ktoś może jakie dodatkowe wyposażenie oferuje Jelcz do swoich modeli ?
Bo może prezes jakiegoś przedsiębiorstwa jest fanem Jelczaplocmaster pisze:Jeśli przewoźnika stać na zakup klimy do Jelcza, to dlaczego miałby kupować Jelcza?
W sumie mogli by wyprodukować jednego Tantusa w wersji LF. Silnik byłby wtedy zabudowany wieżowoplocmaster pisze:Generalnie jeśli kupujesz dużo to mogą ci zrobić naprawdę wiele, przy zamówieniu na jakieś 50-100 autobusów to pewnie nawet Tantusa LF by ci zrobili
Wyprodukowano nawet część szkieletu (właśnie z tą wieżą), ale zaraz potem postawili w kącie jelczańskiej fabryki i tak zostawili. Miało to oznaczenie M185cośtamMKM Shadow pisze:W sumie mogli by wyprodukować jednego Tantusa w wersji LF. Silnik byłby wtedy zabudowany wieżowo
Tantus to tylko nazwa handlowaep40 pisze:tak samo jak stworzono Tantusa czyli odmłodzonego M181
A tak w ogóle to w przyszłym roku MPK Rzeszów ma zamiar ogłosic przetarg na autobusy mini do obsługi nowych linii przebiegających w niedawno przyłączonych dzielnicach i rzecznik PA zapewniał, iż jelcz wystawi tam ofertę gazowego Libero. A tak swoją drogą czy ten autobus jeździ gdzieś teraz na testach ?
Gazowe Libero, no no brzmi ciekawie Tylko czy jest sens stosowania takiego źródła zasilania w tak małym autobusie ?A tak w ogóle to w przyszłym roku MPK Rzeszów ma zamiar ogłosic przetarg na autobusy mini do obsługi nowych linii przebiegających w niedawno przyłączonych dzielnicach i rzecznik PA zapewniał, iż jelcz wystawi tam ofertę gazowego Libero.
Może Solaris zaproponuje w tym przetargu model Alpino ?
MPK Rzeszów postawiło taki warunek, tabor ma byc w 100% zasilany gazem, więc Jelcz nie ma wyjścia,jest o co walczyc, zresztą w Dębicy eksploatowany jest Iveco daily CNG , więc chyba takie rozwiązanie się sprawdza.MKM Shadow pisze:Tylko czy jest sens stosowania takiego źródła zasilania w tak małym autobusie ?
MKM Shadow pisze:rawdopodobnie jeden egzemplarz
O tym że Libero jest tylko jedno to wiedziałem lecz nie byłem pewien czy na pewno (Autosan zrobił jakiś podobny który chyba też jest tylko jeden).MKM Shadow pisze:I będzie Jelcz M083/4 CNG
Bynajmniej co do gazowego Libero, byłby to taki pierwszy i drugi wyprodukowany w ogóle i dlatego sądzę że Rzeszów trochę zbyt dużo ryzykuje kupując coś nie sprawdzonego. Lepsze już byłoby gazowe Alpino bo to jest po prostu krótsze i węższe Urbino więc wiele rozwiązań byłoby takich samych jak w wypadku większych rozmiarów, a Rzeszów jak wiadomo ma Solarki gazowe.
Obawiam się, że ładny to ten alpino by nie był ( wielka bania na grzbiecie), ale na pewno byłaby to oryginalna konstrukcja. Może z czasem rozwiną się technologie zbiorników CNG to będzie można pomarzyć o czymś bardziej kształtnymep40 pisze:Lepsze już byłoby gazowe Alpino bo to jest po prostu krótsze i węższe Urbino więc wiele rozwiązań byłoby takich samych jak w wypadku większych rozmiarów, a Rzeszów jak wiadomo ma Solarki gazowe.
Jelcz także ma w swojej ofercie gazowe vecto. Jeżeli chodzi o rozwiązania techniczne to myślę, iż jeżeli gazowe Libero sie pojawi to prawdopodobnie umiejscowienie butli będzie podobne jak w krakowskich Mastero ( tzn ograniczona zostanie przestrzeń wewnątrz pojazdu). Wydaje mi się , ze to nie problem.ep40 pisze:. Lepsze już byłoby gazowe Alpino bo to jest po prostu krótsze i węższe Urbino więc wiele rozwiązań byłoby takich samych jak w wypadku większych rozmiarów, a Rzeszów jak wiadomo ma Solarki gazowe.
Skąd taka pewność ?ep40 pisze:O tym że Libero jest tylko jedno to wiedziałem lecz nie byłem pewien czy na pewno (Autosan zrobił jakiś podobny który chyba też jest tylko jeden).
Nie każdy musi się ze mną zgodzić, ale uważam, że nie ma sensu stosowania takiego napędu w prawie 9 metrowym autobusieep40 pisze:Bynajmniej co do gazowego Libero, byłby to taki pierwszy i drugi wyprodukowany w ogóle i dlatego sądzę że Rzeszów trochę zbyt dużo ryzykuje kupując coś nie sprawdzonego. Lepsze już byłoby gazowe Alpino bo to jest po prostu krótsze i węższe Urbino więc wiele rozwiązań byłoby takich samych jak w wypadku większych rozmiarów, a Rzeszów jak wiadomo ma Solarki gazowe.
No chyba, że chodzi tutaj jedynie o względu ekonomiczne i ekologiczne...