M083 -"Libero"
I to jest właśnie beznadziejna polityka Jelcza (tak mi się wydaje) budują, albo poprawiają jakiś model, który pokazywali pare lat temu i potem go wykonują niezbyt dokładnie, używają lichych materiałów wewnątrz, co według mnie odstrasza potencjalnego nabywce. oglądającego ten produkt.J-31 pisze:Możliwe, że stoi gdzieś w hali w Jelczu a tłum lokalnych specjalistów właśnie go dopracowuje
Nie sądzicie, że jeśli pokazuje się jakiś nowy/ odświeżony model powinno się w nim użyć w miarę dobrych materiałów ?
Poza ludzmi z branży i paroma MKMami nikt tych zmian nie zauważa. Bezapelacyjnie powinni zaostrzyć kontrolę jakości. I tu bym raczej na miejscu szefów Jelcza stawiał na stopniową poprawę.MKM Shadow pisze:Nie sądzicie, że jeśli pokazuje się jakiś nowy/ odświeżony model powinno się w nim użyć w miarę dobrych materiałów ?
Czy ja wiem, czy to jest "beznadziejna polityka". Po prostu udają, że coś robią w rzeczywistości robiąc niewiele. Najważniejsze to pokazać się na targach, wystawach, etc. ... A nuż (widelec) znajdzie się jakiś frajer i to kupiMKM Shadow pisze:I to jest właśnie beznadziejna polityka Jelcza (tak mi się wydaje) budują, albo poprawiają jakiś model, który pokazywali pare lat temu i potem go wykonują niezbyt dokładnie, używają lichych materiałów wewnątrz, co według mnie odstrasza potencjalnego nabywce. oglądającego ten produkt.
PS. Tak robią wszyscy producenci. A popatrzcie np. na Solarisa
Widzę w tej polityce bardzo wiele różnicy. Jak Solaris szykuja jakąś nowość to zapowiada to pół roku wcześniej, ale na razie jest wielka tajemnica a później show na targach (w zeszły roku 3: SU18 Hybrid, SU18 EEV i alpino). I zaraz są też pierwsze zamówienia.J-31 pisze:Tak robią wszyscy producenci. A popatrzcie np. na Solarisa
W tym kontekście Jelcz okazuje się być całkiem nieudolny. Małe, niezauważalne zmiany i projekty robione do lamusa.
Poderzewam, że Solaris robi nowe autobusy pod kątem potrzeb przewoźników. Przeprowadza skutecznie badania rynku. A zatem startując z nowością na targach ma już potencjalnego nabywcę (lub nabywców).Lopez pisze:Widzę w tej polityce bardzo wiele różnicy. Jak Solaris szykuja jakąś nowość to zapowiada to pół roku wcześniej, ale na razie jest wielka tajemnica a później show na targach (w zeszły roku 3: SU18 Hybrid, SU18 EEV i alpino). I zaraz są też pierwsze zamówienia.
W tym kontekście Jelcz okazuje się być całkiem nieudolny. Małe, niezauważalne zmiany i projekty robione do lamusa.
Natomiast Jelcz "nie słucha", "nie widzi" tylko, tak jak w PRL-u, coś tam sobie grzebie. I przy okazji targów wyskakują z "nowością". Na którą większość się patrzy, uśmiecha, robi zdjęcia i... nic więcej..
Nie zawsze tak jest, że mają klienta od ręki - np. hybryda na razie poszła w jednym egzemplarzu, ale na pewno jest to produkt bardzo perspektywiczny.J-31 pisze:Poderzewam, że Solaris robi nowe autobusy pod kątem potrzeb przewoźników. Przeprowadza skutecznie badania rynku. A zatem startując z nowością na targach ma już potencjalnego nabywcę (lub nabywców).
Przydałoby się Jelczowi kilku takich menagerów z Solarisa To dowód, że na kadrze zarządzającej nie warto oszczędzać
Gorsi od nich potrafili wziąć głęboki wdech, zatrudnić faceta z ambicjami i wyjść na plus. Jeszcze nie szykowałbym Jelczowi karawanu i trumnyMKM Shadow pisze:Ciekawe skąd Ci wezmą takich menagerów skoro są na skraju bankructwa ?
Stawiam, że nawet jednej sztuki nie sprzedadzą.MKM Shadow pisze:PS. Jestem ciekawy ile w tym roku sprzeda się Libero ?
Od 14.05.07 Libero jest testowane na miejskiej przez PKS LUBIN S.A
[ Dodano: 15 Maj 2007 12:33 ]
Pks jest zainteresowny wlasnie kupnem Libero lub Salusa,_na miejska na linie o małym naciązeniu,_czyli 8,9,2,_dzis kiepsko dali na test bo na 4 o 7.30 ledwo pomieścil chętnych z pętli ustronie jadących do szkoly.
[ Dodano: 15 Maj 2007 12:33 ]
Pks jest zainteresowny wlasnie kupnem Libero lub Salusa,_na miejska na linie o małym naciązeniu,_czyli 8,9,2,_dzis kiepsko dali na test bo na 4 o 7.30 ledwo pomieścil chętnych z pętli ustronie jadących do szkoly.
1. A tak po za tym to jak przebiegają testy?PKSLUBINKM pisze:Pks jest zainteresowny wlasnie kupnem Libero lub Salusa,na miejska na linie o małym naciązeniu,czyli 8,9,2,dzis kiepsko dali na test bo na 4 o 7.30 ledwo pomieścil chętnych z pętli ustronie jadących do szkoly.
2. Jak spisuje się autobus w Lubinie ?
3. Jakie wrażenia mają kierowcy PKS-u ?
Dość ciekawy wybór, bo Salus ma 10 metrów, a libero 8,6m, ale sam PKS Lubin to oceni, który autobus bardziej im do gustu przypadłPKSLUBINKM pisze:Pks jest zainteresowny wlasnie kupnem Libero lub Salusa,na miejska na linie o małym naciązeniu,czyli 8,9,2,dzis kiepsko dali na test bo na 4 o 7.30 ledwo pomieścil chętnych z pętli ustronie jadących do szkoly.
BTW Ile potrwają testy ?
1.Jest poddawany kilku kierowcom,test ma twac ponoć tydzieńJ-31 pisze:1. A tak po za tym to jak przebiegają testy?PKSLUBINKM pisze:Pks jest zainteresowny wlasnie kupnem Libero lub Salusa,na miejska na linie o małym naciązeniu,czyli 8,9,2,dzis kiepsko dali na test bo na 4 o 7.30 ledwo pomieścil chętnych z pętli ustronie jadących do szkoly.
2. Jak spisuje się autobus w Lubinie ?
3. Jakie wrażenia mają kierowcy PKS-u ?
2.Pasażerom się podoba,i ladnie się prezentuje
3.Kierowcy nie chwalą sobie skrzyni biegów,jest na linki,co tak jak L100i cięzko jest przekładac,
Dziś słyszałem,ze ma przyjśc 5 Libero do Lubina,ale jeszcze nie jest pewne,bo być może jeszcze Salus wpadnie na test,kierowcy wola jego,a tymabardzije,jakby byl 3 drziowy kupiony,i automat,ale i tak wybiora pewnie Libero i nie bedą patrzec na kierowców.