120M

Tutaj są prowadzone dyskusje oraz wyrażane opinie o autobusach marki Jelcz...
Awatar użytkownika
M_Szymkowiak
Posty: 1535
Rejestracja: 2005-01-21, 18:56
Lokalizacja: Kraków - Prądnik Cz.
Kontakt:

Post autor: M_Szymkowiak »

Ja bym się chętnie pożegnał. Wczoraj wsiadam do BF288 siadam potem kłade nogi na podłoge a tam co :?: Dziura zakryta wykładziną...

Kuba

Post autor: Kuba »

M_Szymkowiak pisze:Ja bym się chętnie pożegnał. Wczoraj wsiadam do BF288 siadam potem kłade nogi na podłoge a tam co :?: Dziura zakryta wykładziną...
Hehh...nie dziwie sie :retard:

Awatar użytkownika
NEO
Posty: 502
Rejestracja: 2004-12-09, 13:58
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: NEO »

JELCZ 120M-Jest to praktycznie unowocześniona wersja Jelcza PR-110.
W Szczecinie Jelcz 120M występuje w 3 wersjach, nie licząc typu 120MM/1.
Pierwsza partia dotarła w 1994 r. do Zajezdni Klonowica. Wozy #1401-1409 miały przód identyczny jak Jelcz M-11, różniący się tylko obudową filmu, natomiast #1410-1416 miały zaokrąglony zderzak. Kolejna partia, jaka dotarła w 1996 i 1997 r. do Zajezdni Police, różniła się dodatkowo pojedynczymi prostokątnymi światłami drogowymi (zamiast dwóch okrągłych) oraz zmniejszoną tylną szybą i zabudowaną kasetą z filmem. Autobusy z Polic mają ponadto manualną skrzynię biegów i polski silnik, zaś z Klonowica - automatyczną i silnik MANa.

Awatar użytkownika
M_Szymkowiak
Posty: 1535
Rejestracja: 2005-01-21, 18:56
Lokalizacja: Kraków - Prądnik Cz.
Kontakt:

Post autor: M_Szymkowiak »

U nas pierwsze byly z 1992 i tez prawie z zewnatrz nie roznily sie od peerek

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Pokazałem niedawno, na razie tylko rysunki (z powodu braku zdjęć) naszych Jelczy PR 110 i M120 mojemu koledze z Francji.

To była tzw. wymiana "kulturalna" a propo autobusów Renault PR 100. I był w szoku, że "Polakom" się udało przebudować Berlieta PR 100 na PR 110. Obecnie pracuję nad zdjęciami dla niego. Zrobiłem już kilka zdjęć z zewnątrz M120. Jedno z nich jest w albumie. Niestety stał blisko słupka przystankowego...
Teraz chce zrobić kilka od środka, ale nie miałem okazji... ;)

Awatar użytkownika
M_Szymkowiak
Posty: 1535
Rejestracja: 2005-01-21, 18:56
Lokalizacja: Kraków - Prądnik Cz.
Kontakt:

Post autor: M_Szymkowiak »

Przyjedź do Krakowa, tu będziesz miał (aż za) dużo okazji

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

M_Szymkowiak pisze:Przyjedź do Krakowa, tu będziesz miał (aż za) dużo okazji
Dzięki za zaproszenie. To jest oczywiście bardzo dobry pretekst by przyjechać w końcu do Krakowa... ;)

Dziwny

Post autor: Dziwny »

M_Szymkowiak pisze:U nas pierwsze byly z 1992 i tez prawie z zewnatrz nie roznily sie od peerek
A nie czasem z 1993 była pierwsza dostawa ? :|

Awatar użytkownika
M_Szymkowiak
Posty: 1535
Rejestracja: 2005-01-21, 18:56
Lokalizacja: Kraków - Prądnik Cz.
Kontakt:

Post autor: M_Szymkowiak »

Była ;)
A o to ich zestawienie:
1993 11001-11010
1994 11011-11045 21001-21025
1995 11046-11060 21026-21040 41002-41031

szubak

Post autor: szubak »

No my sie juz ich naszczescie pozbywamy. W zeszlym roku na zyletki poszlo ok 50 szt :)

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

A tymczasem MZA Warszawa nie tylko się ich nie pozbywa, a wręcz robi co sie da aby przedłużyć im żywot... ;)

Awatar użytkownika
M_Szymkowiak
Posty: 1535
Rejestracja: 2005-01-21, 18:56
Lokalizacja: Kraków - Prądnik Cz.
Kontakt:

Post autor: M_Szymkowiak »


Peibe

Post autor: Peibe »

J-31 pisze:A tymczasem MZA Warszawa nie tylko się ich nie pozbywa, a wręcz robi co sie da aby przedłużyć im żywot... ;)
I bardzo dobrze. W mojej opinii, to są najbardziej udane wozy jelczańskiej produkcji.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Peibe pisze:I bardzo dobrze. W mojej opinii, to są najbardziej udane wozy jelczańskiej produkcji.
Rzeczywiście nieźle się trzymają. Chociaż mnie w nich denerwują trochę te ławy... ale o tym już pisałem... ;)

Robson

Post autor: Robson »

Wie moze ktos co osnacza w symbolu Jelcza 120MM/2 koncówka MM/2 ??

Tommy

Post autor: Tommy »

Może jakaś druga seria :D

voy

Post autor: voy »

MM/2 oznacza silnik MAN, norma Euro 2.

Tommy

Post autor: Tommy »

Aha, no tak. Rzeczywiście kiedyś ktoś mi mówił, że te oznaczenia dotyczą silników. W takim razie 120M oznacza silnik Mercedesa, czy jaki on tam ma :?:

Hannibal

Post autor: Hannibal »

M to silnik MAN-a, MB Mercedesa, I to silnik Iveco, a brak ostatniej litery to silnik WSK Mielec...

Robson

Post autor: Robson »

Dzieki za info :)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Jelcz”