M125M -"Vecto"
Nie ma, a szkoda bo wolałbym je (jak prawdopodobnie wszyscy łódzcy MKMowie) od gniotów.Milenium pisze:Czy w Łodzi jest Vecto?
Polskie miasta nie są skazane na Vecto bo różnica cenowa między Vecto, a U12-stką to ok. 30-50 000 zł, a coś tak okropnego jak Irisbus kosztuje pewnie tyle samo co nasz jelczański LF. W zasadzie jeśli jakieś miasto kupuje nowe autobusy to jeśli są to niskopodłogowce są to MANy lub Solarisy, a Jelcz zgarnia zamówienia na niskowejściowce (gniot to chyba najlepsza konstrukcja LE dostępna w Polsce, oczywiście w pełnej wersji (z deską VDO, a nie z tym czymś by Jelcz))
@Milenium: Miałem na myśli takie masta, jak Katowice, czy też Gliwice, gdzie takowe autobusy jeżdżą, a są to duże miasta. Co do wieży w stokrotce to było to innowacyjne rozwiązanie zastosowane w autobusach Autosana i podejrzewam, ze tylko 1 albo 2 modele miejskich autobusów by Autosan miały tego typu wieżę z tyłu. A co do wyciszania silnika to widziałem kiedyś w telewizji proces montażu jakiegoś Jelcza (nie pamiętam typu) i tam zastosowano otulinę złożoną ze styropianu, którą później obklejono taśmą. W ten sposób udało się wtedy wyciszyć silnik do minimum. A co do Vecto to jak myślisz ppln, dlaczego miasta mające po 30 Solarisów, jak np. Rzeszów zakupują Vecto? otóż w tym przypadku zostały zakupione Vecto CNG, gdyż wtedy MPK nie miało do wyboru gazowych Solarisów. Poza tym amfiteatr z tyłu Vecto zajmuje zbyt dużo miejsca i tu przydało by się też coś przebudować, albo zmienić .
I całkiem możliwe, że w przyszłym roku MPK może zakupić kolejne gazowe Vecto. Z tego, co wiem rzeszowskie MPK ma rozpisać przetarg na 10 niskopodłogowców, który zostanie zrealizowany w przyszłym roku. A co do Vecto #666 to taki był bodajze wymóg przetargu. Pierwotnie do Rzeszowa nowe gazowce mieli dostarczyć 2 producenci. Wygrał Solaris, zaś Jelcz tylko dołożył w/w 666.marekJG pisze:Wtedy nie ale wraz z ostatnią dostawą solków przyszedł też do rzeszowa jeden vecto #666.
A nie pomyśleliście, że ta 1 sztuka mogła być po prostu z poprzedniej dostawy bądź zamówiona już wcześniej?
Zacytuję:
[quote="kuki w temacie "Szatański Jelcz M125M/4 w MPK Rzeszów" 05.04.2006"]Do Rzeszowa dotarł zamawiany jeszcze jesienią zeszłego roku Jelcz M125M/4 CNG. Opóźnienie w dostawie wynika zapewne z zablokowania przez MAN-a dostaw silników.[/quote]
Zacytuję:
[quote="kuki w temacie "Szatański Jelcz M125M/4 w MPK Rzeszów" 05.04.2006"]Do Rzeszowa dotarł zamawiany jeszcze jesienią zeszłego roku Jelcz M125M/4 CNG. Opóźnienie w dostawie wynika zapewne z zablokowania przez MAN-a dostaw silników.[/quote]
I znów odświeżam temat, ale dowiedziałem się bardzo ciekawej i istotnej informacji. Otóż po zaledwie 4-ech latach eksploatacji MZK Biała Podlaska skasowało swojego jedynego Jelcza M125M Vecto o nr. rejestracyjnym LB 08581 (Biała Podlaska nie nadaje numerów taborowych). Autobus ten był we wrześniu 2003r. wypożyczony do PKS-u Grodzisk Mazowiecki. W zamian MZK Biała Podlaska wzbogaciło się o 6 kolejnych Jelczy M101I Salus. A co Wy sądzicie o kasacji 4-letniego Vecto? bo ponoć białopodlaski M125M był bardzo awaryjnym wozem .
Masz rację zwłaszcza, że MZK Biała Podlaska eksploatuje jeszcze Autosany H9-35 i kilka innych autobusów trochę starszych od Vecto. Myślę, że mogli by odsprzedać go właśnie do Grodziska Mazowieckiego. Na linie ZTM-u na pewno by się nadał . Mimo to muszę przyznać, że nie wiedziałem, że ktoś inny jest w stanie wyprzedzić Meteora w sprawie kasacji Dan/Vecto . Zresztą ten autobus sprawiał podobno problemy natury technicznej, więc nie wiem, czy ktoś zechciałby w niego inwestować. Tak więc nie zapominajmy też o tym, że to awaryjne Vecto nie zraziło białopodlaskiego MZK do Jelcza, skoro nadal zamawiają ich autobusy .plocmaster pisze:Trochę niedobrze, mogliby go spróbować komuś sprzedać
Chyba jest sznasa na zamówienie Vecto dla Warszawy.
http://www.przegubowiec.com/przegub/aktual/news.php#362
http://www.przegubowiec.com/przegub/aktual/news.php#362
Ostatnio zmieniony 2006-12-16, 19:43 przez polsmol, łącznie zmieniany 1 raz.
Ameryki żeś nie odkrył. ¯adnego innego kontynentu też nie.polsmol pisze:Chyba jest sznasa na zamówienie Vecto dla Warszawy.
http://www.przegubowiec.c...al/news.php#362
Jeśli już zabieram głos na forum, napiszę kilka słów więcej, żeby nie było tak całkiem bez sensu. Otóż wg mnie Grodzio może jednak nie zdecydować się na Vecta — dlaczego? Bo mimo wszystko będą musiały wytrzymać ładnych kilka lat, a 120-tki były kupione tylko na 3 lata. Zresztą — gdybyście mieli kupić nowe wysokopodłogowe autobusy do obsługi linii przez 3 lata, co byście wybrali?
Osobną sprawą jest to, czy JZS będą potrafić wyprodukować tyle Vectozłomów (chociaż w latach 90. nie takie rzeczy robili), wyposażyć je w klimę dla pasażerów i wsadzić do nich jeszcze jakiś silnik (MAN może im już żadnego nie dać, a żadnego innego w Vectach nie montowano).
Więc może nie będzie tak źle, aczkolwiek nie oznacza to, że PKS od razu kupi coś porządnego — mogą to być np. Citelisy albo inny wynalazek. Cóż, pożyjemy zobaczymy.
Co do dywagacji nt. tego, co kupi Mobilis — nie bójmy się tak tych Vect. Nie tylko oni wpisali je w specyfikację, poza tym cała nasza wiedza na ten temat opiera się w gruncie rzeczy na jednym poście z Wawkomu. Tak, to równie dobrze mogliby zastanawiać się nad Citarami.
No bo #179 z PKM Katowice, jest tak zaniedbany, że za parę lat pójdzie do kasacji!! Coś się w nim chyba popsuło i mechanicy pogrzebali w silniku, dlatego taki inny dźwięk, poza tym jak zapewne zauważyłeś drzwi otwierają się jak rakieta to też jest efektem psucia się drzwi parę dni po tym jak autobus przyszedł do PKMu. (Przypomnę był to rok 2003r).Mattor20056 pisze:moim zdaniem Jelcze Vecto są mało wytrzymałe , ostatnio jechałem jelczem Vecto 179 PKM katowice to wygądał mi złe
Nie mówię, że wszystkie Jelcze M125M, które przypomnę, że PKM K-ce zakupiło w ilości 37 szt. są jakieś "superowe". BO NIE S¡!! Te wozy są z pod znaku JELCZA, czyli autobusu, który jest od razu skazany na porażkę i to prawda. Wszystko w nim trzeszczy cały czas, wali a poza tym parę dni po przyjechaniu z fabryki już były problemy ze drzwiami. Ja osobiście tak 50/50 % lubię to Vecto. Cenie sobie je bardzo za ten fajowy silniczek Mana, który nieźle porykuje i dobrze rozpędza M125M. Prócz tego Vecto chyba nie ma dalszych plusów
¯ałuje tylko, że PKM K-ce kupiło M125M w ilości 37 szt + 2 szt M181MB/3- zamiast kupić więcej M181MB/3, które są 3 razy lepiej wykonane od Vecto
Sam się nie mogę nadziwić, czemu "Tantus" jest lepiej wykonany od "Vecto" ?polsmol pisze:Jak to możliwe, że produkty tej samej firmy aż tak się różnią?
W "Tantusie" jakoś nic nie wali, nie skrzypi podczas jazdy a w "Vectcie" na odwrót
Muszę też dodać, że niektóre z niedawno zakupionych przez PKM Sosnowiec Jelczy M121I, też jest poprawnie wykonana i nic w nich nie trzeszczy