Ostatnie modele danej serii
Ostatnie modele danej serii
Witam
Tak ostatnio się zastanawiałem dokąd trafiły ostatnie wyprodukowane egzemplarze poszczególnych serii modelowych Jelcza. Wg moich informacji:
M081 Vero - MPK Kraków
M101 Salus - MZK Kutno
M120 Supero - MPK Rzeszów (wersja CNG), Hajdu Volan Debrecen (wersja Diesel)
M121 Mastero - MZA Warszawa (?)
M125 Vecto - PKM Katowice
M181 Tantus - KM Płock albo MPK Kraków
Jeśli ktoś może poprawić/uzupełnić tę listę, to piszcie
Pozdrawiam
Tak ostatnio się zastanawiałem dokąd trafiły ostatnie wyprodukowane egzemplarze poszczególnych serii modelowych Jelcza. Wg moich informacji:
M081 Vero - MPK Kraków
M101 Salus - MZK Kutno
M120 Supero - MPK Rzeszów (wersja CNG), Hajdu Volan Debrecen (wersja Diesel)
M121 Mastero - MZA Warszawa (?)
M125 Vecto - PKM Katowice
M181 Tantus - KM Płock albo MPK Kraków
Jeśli ktoś może poprawić/uzupełnić tę listę, to piszcie
Pozdrawiam
Tak, KM Łomianki zakupił zarówno fabrycznie nowe M121I z Jelcza, jak również kupili M121M odbudowanego w Solcu Kujawskim.
I chyba te Łomiankowskie M121I/4 były faktycznie ostatnim - dostawa, czerwiec 2008 r. (przed nimi były jeszcze M121I dla MZK w Lesznie - dostarczone w marcu).
Oczywiście pozostały jeszcze gotowe, szkielety M121I - i jeśli MPK Lublin faktycznie je odkupi, to może się okazać, że ostatnimi M121 będą lubelskie, najnowsze trolejbusy
I chyba te Łomiankowskie M121I/4 były faktycznie ostatnim - dostawa, czerwiec 2008 r. (przed nimi były jeszcze M121I dla MZK w Lesznie - dostarczone w marcu).
Oczywiście pozostały jeszcze gotowe, szkielety M121I - i jeśli MPK Lublin faktycznie je odkupi, to może się okazać, że ostatnimi M121 będą lubelskie, najnowsze trolejbusy
Ponadto trudno będzie je nazwać "fabrycznie nowymi" skoro nie tylko są nieukończone (ukończy je wówczas inny zakład) to planuje się przeinstalowanie wyposażenia elektrycznego z Jelczy PR110.J-31 pisze:Oczywiście pozostały jeszcze gotowe, szkielety M121I - i jeśli MPK Lublin faktycznie je odkupi, to może się okazać, że ostatnimi M121 będą lubelskie, najnowsze trolejbusy
O ile dostaną aparaturę od PR110, o tyle z całą resztą - poczekamy, zobaczymy. Zresztą nie do końca jest jeszcze pewne, że MPK skusi się na te pojazdyTLG pisze:Ponadto trudno będzie je nazwać "fabrycznie nowymi" skoro nie tylko są nieukończone (ukończy je wówczas inny zakład) to planuje się przeinstalowanie wyposażenia elektrycznego z Jelczy PR110.
A niby to czemu? Gdyńskie O405N są dalej tam samo zarejestrowane, tylko mają dodany człon PKT/Mercedes O405NE.TLG pisze:Dlatego uważam, że nie należy rozpatrywać tych nadwozi w kategorii "ostatni fabrycznie nowy Jelcz 121M", bo tak czy inaczej w dowodzie dostaną "SAM"J-31 pisze:Zresztą nie do końca jest jeszcze pewne, że MPK skusi się na te pojazdy
A równie dobrze, jak Lublin by kupił te szkielety, to produkcja części zamiennych do Jelczy się nie skończyła, tak więc mogli by je zrobić na oryginałach.