Ikarus 280.70
A zauważyłeś, że pierwsze niskopodłogowe autobusy pojawiły się w Polsce w 1994 roku (w Łodzi i w Krakowie, w tym 2. to może nawet wcześniej)? To tak jak ostatnie 280.37Razor 688 pisze: No tu racja ale pozostaje jeszcze jedna rzecz Ikarus był sprawdzony i od lat kupowany i sprawdzony na Polskie warunki a Solaris dopiero co wchodził na Polski rynek.
- M_Szymkowiak
- Posty: 1535
- Rejestracja: 2005-01-21, 18:56
- Lokalizacja: Kraków - Prądnik Cz.
- Kontakt:
1994 rok, to również dostawa pierwszego, fabrycznie nowego Neoplana N4020 (z Niemiec) dla MZA Warszawa (do R5 "Inflancka")
Wracamy do tematu
Wracamy do tematu
Nie widzę w tym nic dziwnego. Po prostu zaczął się wtedy proces wymiany taboru z wysokopodłogowego na niskopodłogowy.Razor 688 pisze:No tu racja ale pozostaje jeszcze jedna rzecz Ikarus był sprawdzony i od lat kupowany i sprawdzony na Polskie warunki a Solaris dopiero co wchodził na Polski rynek.
Ostatniego Ikarusa serii 2xx sprzedano u nas w 1997 roku, więc to nic dziwnego.Razor 688 pisze:W sumie dziwi mnie jedno skoro Ikarus produkował C80 oraz C83 to czemu żadne z przedsiębiorstwie w naszym kraju nie kupiło choć jednej sztuki tego typu wozów jako nówki.
A wiesz, że Ikarus to węgierska, a nie polska firma?Razor 688 pisze:Możliwe że produkowano je dla krajów po za naszą granicą.
No tak faktycznie już w latach 1994-1999 podbijano rynek nowymi niskopodłogowymi autobusami sam przyznam że w Bielsku stawiano na Węgierskie produkty marki Ikarus. Zastanawiam się jak to się w ogóle stało że do tej pory nie zakupiono choć paru sztuk przegubowych niskopodłogowych wozów a muszę przyznać ze są one potrzebne.ppln pisze:A zauważyłeś, że pierwsze niskopodłogowe autobusy pojawiły się w Polsce w 1994 roku (w Łodzi i w Krakowie, w tym 2. to może nawet wcześniej)? To tak jak ostatnie 280.37
- M_Szymkowiak
- Posty: 1535
- Rejestracja: 2005-01-21, 18:56
- Lokalizacja: Kraków - Prądnik Cz.
- Kontakt:
- M_Szymkowiak
- Posty: 1535
- Rejestracja: 2005-01-21, 18:56
- Lokalizacja: Kraków - Prądnik Cz.
- Kontakt:
@M_Szymkowiak Sprecyzuję, bo mnie nie rozumiesz. O ile mnie pamięć nie myli (bo minęło już 11 lat) to wszystkie wozy z klimą miały skrzynię VOITH, a wszystkie bez klimy ZF. I to jest ta reguła co do której stuprocentowej pewności nie mam, bo pamięć jest zawodna. Dlatego też 280.70A i 280.70E nie mogą się różnić skrzynią biegów, bo jak podaje portal PRZEGUBOWIEC wszystkie Ikary z roku 1995 i 1997 są to Ik 280.70E Teraz mnie rozumiesz