Kasacje Ikarusów z MZA W-wa
Szkoleniowe , ale stacjonujące na Stalowej.plocmaster pisze:To chyba niedługo zostanie tylko 1 liniowy Ikarus 260.04 (i to chyba z 1985 roku), bo te na 9 są szkoleniowe
Ale fakt bardzo możliwe że 1205 będzie ostatnim liniowym ikarusem 260.04 w MZA. Chyba że go zetną razem z tymi z Ostrej lub odrodzi się wóz 402, który chyba stoi gdzieś jeszcze na Woronicza w kącie. Bo nie słyszałem żeby go gdzieś wywozili na złom.
Te cztery to jeszcze kursowały liniowo w tamtym tygodniu, a 402 to już chyba od kwietnia nie wyjeżdża.
http://www.przegubowiec.com/bus/szuker/ ... &kasacja=-
Fakt tutaj już nie ma 402, więc na 99% już nie wróci.
A ikarusów 280.26 zostało koło 30, bo np. spis z przegubowca uwzględnia np. 2635 który niedawno wycofali.
http://www.przegubowiec.com/bus/szuker/ ... &kasacja=-
Po dostawie 70 manów i 42 Su18 [ MZA ma kupić z wolnej ręki- rozszerzenie z przetargu na 100 18m z dostawy 2007 roku] zostaną tylko ikarusy 280.70E oraz ikarusy 260.73 i 73A.
Więc najstarszy wóz na początku roku 2011 będzie z roku 1995.
Dziadka z 1994 też mają wycofać z ruchu liniowego i ma robić za info metra w czasie budowy.
Jeśli MZA pozostawi tylko 280,70E, to rzeczywiście 280-tek najstarszy wóz będzie z rocznik 95.Krzysiek pisze:Po dostawie 70 manów i 42 Su18 [ MZA ma kupić z wolnej ręki- rozszerzenie z przetargu na 100 18m z dostawy 2007 roku] zostaną tylko ikarusy 280.70E oraz ikarusy 260.73 i 73A.
Więc najstarszy wóz na początku roku 2011 będzie z roku 1995.
Natomiast jeśli piszemy o 260.73 i 260.73A to one są nieco starsze - rocznik 1992, 1993 i 1994
Krzysiek - a czemu MZA nie chce zostawić sobie "bizonów" - czyli 280.37 ?
Fakt skleroza , ale chyba 1992, 1993, bo seria 62xx to zdaje się że też z roku 1993, tylko dostała takie numery po przejściu z Kleszczowej na Stalową.J-31 pisze:Natomiast jeśli piszemy o 260.73 i 260.73A to one są nieco starsze - rocznik 1992, 1993 i 1994
Po pierwsze mają już swoje lata, po drugie miejsce na zajezdni na nowe wozy. Może jakieś bizony zostaną, ale zapewne będą to resztki, które według zapewnień władz wraz 70E i 260.73 A mają zniknąć przed Euro.J-31 pisze:Krzysiek - a czemu MZA nie chce zostawić sobie "bizonów" - czyli 280.37 ?
A czy tak będzie, to się przekonamy.
Wraz z krótkimi zostanie ich koło 240 sztuk[ 70E- bez bizonów].
Więc na dwa przetargi na 12m[ lub 10m] i 18m oraz ewentualnie dokupienie z wolnej stopy, jak np. seria 8880 - 8899.
Mamy przecież taką możliwość jeszcze przy wozach z 2008 roku.
- Piotrek_2274
- Posty: 700
- Rejestracja: 2005-09-03, 13:29
- Lokalizacja: Warszawa
Przegubowiec pisze:Wielki finał lewarkowych solówek. Na placu boju zostały tylko dwa Ikarusy 260.04: 1205 na Stalowej i 1249 na Ostrobramskiej. Obydwa cały czas są eksploatowane.
Wóz 1205 jeszcze 3 miesiące temu nosił numer 1005. Formalnie pochodził z 1983 roku i przez całe życie nosił numer 1005. Pierwszy remont przeszedł w 1987 roku. Jesienią 1991 roku przeszedł odbudowę, w trakcie której otrzymał nowe podwozie i nowe nadwozie. W 1993 roku zmienił zajezdnię z Pożarowej na Stalową. W 1999 roku doczekał się kolejnej naprawy głównej, a w 2007 r. naprawy bieżącej.
Wóz 1249 miał bogatszą historię. Na stan został wpisany w październiku 1982 r. pod numerem 424 (Woronicza). Wraz z uruchomieniem zajezdni przy Stalowej został tam wraz z 9 innymi woroniczańskimi solówkami oddelegowany i otrzymał numer 1638. W 1987 r. trafił do naprawy głównej. W 1993 r. przeszedł remont kapitalny w słupskiej Kapenie połączony z wymianą podwozia. W 1999 r. znowu trafił do remontu. W czerwcu 2003 r. trafił na Ostrobramską w związku z roszadami taborowymi spowodowanymi likwidacją Inflanckiej. Po paru miesiącach otrzymał numer 1249. W 2006 r. przeszedł jeszcze naprawę bieżącą. Obecnie jeździ na stałe na linii 415.
Dobrze, że chociaż 289 zostanie.
http://www.przegubowiec.com/galeria/dis ... pos=-19700
http://www.przegubowiec.com/galeria/dis ... pos=-19700