Ikarus 415
Ikarus 415
Jechałem nim po raz pierwszy ponad 1,5 roku temu na lini 57 obsługiwanej przez jednego z moich ulubionych przewoźników. Wówczas nie rozpoznawałem tak dobrze autobusów i nie wiedziałem że to czterystapietnastka. Zastanawiałem sie co robie ja ( mój nick ) na desce tego Ikarka. Ikarus z automatem !?! dziwne - pomyślałem. Ale po kilku miesiącach dowiedziałem sie rowniez o tym ze to była czterystapietnastka ( ale sie rozpisalem chyba zaczne sprzedawać książki o tym jak poznawałem autobusy i jak rozpocząłem kariere MKMa ) . Uważałem u ważam i będę to robić że to dobry autobus. A co Wy o nim sądzicie
Ja powiedziałbym, że 415-stka to solowa wersja IK435. A to bardzo dobry autobus.
Szkoda, że tak mało jeździ 415-ek w Polsce...
Niestety nie miałem okazji przejechać się 415-ską, ale pewny jestem, że to bardzo fajne autobusy. W miarę ciche, pojemne (jak to Ikarus ), z przyjemnymi, miękkimi fotelami, sprężyście twardym zawieszeniem.
Jego wadą na pewno jest niska jakość wykonania. Pewnie są z nimi stale problemy techniczne...
Szkoda, że tak mało jeździ 415-ek w Polsce...
Niestety nie miałem okazji przejechać się 415-ską, ale pewny jestem, że to bardzo fajne autobusy. W miarę ciche, pojemne (jak to Ikarus ), z przyjemnymi, miękkimi fotelami, sprężyście twardym zawieszeniem.
Jego wadą na pewno jest niska jakość wykonania. Pewnie są z nimi stale problemy techniczne...
Wg mnie IK415 jest najlepszym średniopodłogowym autobusem, jaki był oferowany na polskim rynku. Jego zaletami na pewno są wytrzymała kratownica, zawieszenie dostosowane do polskich dróg, całkiem przestronne wnętrze, dające różne możliwości konfiguracji oraz (tu już subiektywna opinia) estetyczna, ponadczasowa linia nadwozia.
Nie da się ukryć, że IK415 głównego konkurenta - Jelcza 120M bije na głowę wytrzymałością. O ile już 8-10 letnie Jelcze poddawane są odbudowom, to np. 11 letnie IK415 mają nieruszaną kratownicę, poszycie nadwozia, jedynie niektóre egzemplarze mają silniki lub skrzynie biegów po remoncie.
Co do jakości. Jeśli chodzi o jakość, zwłaszcza wykończenia, w egzemplarzach montowanych w MPK Częstochowa są niedociągnięcia, natomiast w oryginalnych węgierskich i montowanych w Jamnie jakość jest zdecydowanie wyższa.
Autobusy te są generalnie małoawaryjne.
Nie da się ukryć, że IK415 głównego konkurenta - Jelcza 120M bije na głowę wytrzymałością. O ile już 8-10 letnie Jelcze poddawane są odbudowom, to np. 11 letnie IK415 mają nieruszaną kratownicę, poszycie nadwozia, jedynie niektóre egzemplarze mają silniki lub skrzynie biegów po remoncie.
Co do jakości. Jeśli chodzi o jakość, zwłaszcza wykończenia, w egzemplarzach montowanych w MPK Częstochowa są niedociągnięcia, natomiast w oryginalnych węgierskich i montowanych w Jamnie jakość jest zdecydowanie wyższa.
Autobusy te są generalnie małoawaryjne.
- M_Szymkowiak
- Posty: 1535
- Rejestracja: 2005-01-21, 18:56
- Lokalizacja: Kraków - Prądnik Cz.
- Kontakt:
MZK Bielsko-Biała:
IK405 - 2 szt.
IK411 - 2 szt.
IK412 - 3 szt.
IK415 - 38 szt. (było 39)
PKM Bytom:
IK415 - 8 szt.
IK412 - 4 szt.
MPK Częstochowa:
IK412 - 12 szt.
IK415 - 13 szt.
IK435 - 1 szt.
MZK Kedziezyn-Koźle:
IK412 - 14 szt. (było 15)
IK415 - 4 szt.
Duhabex Chrzanów
IK 412 - 1 szt.
MZA Warszawa:
IK411 - 2 szt.
IK417 - 2 szt.
IK435 - 5 szt.
MPK Poznań:
IK435 - 1 szt
MPK Wrocław:
IK417 - 1 szt.
Tarnów, prywatny przewoźnik:
IK435 - 1 szt. (używany, z Niemiec)
IK405 - 2 szt.
IK411 - 2 szt.
IK412 - 3 szt.
IK415 - 38 szt. (było 39)
PKM Bytom:
IK415 - 8 szt.
IK412 - 4 szt.
MPK Częstochowa:
IK412 - 12 szt.
IK415 - 13 szt.
IK435 - 1 szt.
MZK Kedziezyn-Koźle:
IK412 - 14 szt. (było 15)
IK415 - 4 szt.
Duhabex Chrzanów
IK 412 - 1 szt.
MZA Warszawa:
IK411 - 2 szt.
IK417 - 2 szt.
IK435 - 5 szt.
MPK Poznań:
IK435 - 1 szt
MPK Wrocław:
IK417 - 1 szt.
Tarnów, prywatny przewoźnik:
IK435 - 1 szt. (używany, z Niemiec)
Hmmm... Wrażenia... Cichy, wygodny, szybki, idealne zawieszenie...mac pisze:Dzięki Jeszcze mam pytania odnośnie Bielskich IK415
Jakie są twoje wrażenia z przejazdu. tym autobusem ?
Czy MZK dba o te autobusy , w jakim stanie jeżdzą ?
Jaki jest rok produkcji tych pojazdów ?
Co do stanu IK415 - autobusy są w dobrym stanie, choć wiele też zależy zależy od obsady autobusu. Większość kierowców dba o autobusy, ale są tacy, który olewają sprawę,nie opisują usterek, które wychodzą dopiero przy OT i przez co często mają wpływ na ogólny stan autobusu (np. niewymienione w porę teleskopy - autobus podskakuje na dziurach, jest niestabilny, a do tego zaczyna się telepać wnętrze, pękają przednie szyby itp.), ale to na szczęscie przypadki jednostkowe.
Bielskie 415-tki są z lat 1993-1998 (dostawy od III 1998 do X 1998). W MZK jeździ zarówno pierwsza jak i ostatnia dostarczona do Polski 415-tka.
- M_Szymkowiak
- Posty: 1535
- Rejestracja: 2005-01-21, 18:56
- Lokalizacja: Kraków - Prądnik Cz.
- Kontakt: