Wasze ulubione/nielubione autobusy
Hmmm. Marto, wydaje mi się, że Powinnaś przyjechać do Warszawy. Jeszcze Znajdziesz u nas naprawdę przyjemne Ikarusy, które wcale nie są głośne i zdemolowane. A już na pewno nasi kierowcy nie gaszą świateł w środku z powodu niedoładowanego akumulatoraMarta pisze:Bo są głośne i zdemolowane - a na pewno te w Gdańsku
PS. Co wcale nie oznacza, że w Warszawie wszystkie Ikarusy są piękne. Owszem, pojawiają się złomy, ale nie wszystkie warszawskie Ikarusy są w tak złym stanie. Niektóre nadal przechodzą remonty
Zgadzam się. Te we Wrocławiu są tak głośne, że wnętrze tramwaju brzmi przy nich jak niemiecki MaglevJ-31 pisze:które wcale nie są głośne
J-31 pisze:Owszem, pojawiają się złomy
We Wrocławiu Ikarusy są w bardzo dobrym stanie. A DLA to je nawet modernizuje (m.in. wymiana przodu i tyłu pojazdu)J-31 pisze:Niektóre nadal przechodzą remonty
Już to sobie wyobrażam:ep40 pisze:Solarisy za tyle samo lat będą wyglądać podobnie.
Brakujące części plastikowe, zamglone światła, przepalone diody w tablicach liniowych, może nawet dziury w niskiej podłodze...
Ale chyba z korozją nie będzie problemu, bo są zabezpieczone korozyjne nie tylko samym lakierem.
Prawda
Dobry żart, dawno się tak nie usmiałem Widać dawno nie jechałeś żadnym Ikarusem z MPKPAFAWAG pisze:We Wrocławiu Ikarusy są w bardzo dobrym stanie.
Wystarczyło kilka tygodni eksploatacji przez MPK i te wozy zamieniły się w złomyPAFAWAG pisze:A DLA to je nawet modernizuje (m.in. wymiana przodu i tyłu pojazdu)
No, nie znam się na technice ale domyślać się mogę, że jednak zbudowano je z wytrzymalszych materiałów i wg nowocześniejszych technologii. Więc proporcjonalnie możliwe że nie będą tak bardzo zjechane...ep40 pisze:Solarisy za tyle samo lat będą wyglądać podobnie.
Heh, tak się składa w październiku się przeprowadzam do Warszawy, więc będzie okazja pośmigać także Ikarusami.J-31 pisze:Hmmm. Marto, wydaje mi się, że Powinnaś przyjechać do Warszawy.
Hmm — jeśli już spekulujemy o tym, jak Solaris będzie wyglądał za 15 lat, to weźcie pod uwagę, że
1. Wtedy w Polsce może się trochę pozmieniać i nie będzie się już eksploatować 20-letnich autobusów
2. Ikarus 280 to uosobienie ideologii gniotsja-nie-łamiotsja, jedyna rzecz, jaka wyszła Węgrom od czasów monarchii Austro-Węgierskiej i potrafi wytrzymać naprawdę wiele (potraficie sobie wyobrazić Trollino w Korei Północnej?)
3. w/w autobus jest o wiele prostszy od Solarisa — nie za bardzo ma tam co się zepsuć, a jak już, to młotek, klucz(e) płaski(e), śrubokręt, spawarka i można wracać na trasę. Solaris to nowoczesny, delikatny sprzęt, niskopodłogowy, kupa elektroniki, siądzie coś i zaraz komputer ci mówi że nie ruszy bo mu się coś nie zgadza, i weź go przekonaj.
1. Wtedy w Polsce może się trochę pozmieniać i nie będzie się już eksploatować 20-letnich autobusów
2. Ikarus 280 to uosobienie ideologii gniotsja-nie-łamiotsja, jedyna rzecz, jaka wyszła Węgrom od czasów monarchii Austro-Węgierskiej i potrafi wytrzymać naprawdę wiele (potraficie sobie wyobrazić Trollino w Korei Północnej?)
3. w/w autobus jest o wiele prostszy od Solarisa — nie za bardzo ma tam co się zepsuć, a jak już, to młotek, klucz(e) płaski(e), śrubokręt, spawarka i można wracać na trasę. Solaris to nowoczesny, delikatny sprzęt, niskopodłogowy, kupa elektroniki, siądzie coś i zaraz komputer ci mówi że nie ruszy bo mu się coś nie zgadza, i weź go przekonaj.
Parę razy zresetować komputer heblem i jedziemy. Gorzej jak się zatnie hamulec przystankowy/ ubzdura się komputerowi, że drzwi są otwarte kiedy będą zamknięte. I to są już problemy bo trzeba resetować komputer heblem co przystanek (i przy okazji na nowo wbijać linię itp., chociaż w łódzkich wyświetlacze były na osobnym obwodzie)plocmaster pisze:siądzie coś i zaraz komputer ci mówi że nie ruszy bo mu się coś nie zgadza, i weź go przekonaj.
Jesteś pewien?plocmaster pisze:a w Solarisie nie.
Odpowiednie przełączenie kabelków i nawet najbardziej zaawansowany układ elektroniczny się podda. Przykład? W łódzkich Citaro 1xxx żeby otworzyć drzwi bez przystankowego trzeba włączyć ręczny. A po przeróbce (ręczny jest zawsze "włączony") działa bez oporu. Może to nie młotek, ale wymiana części też nie.
Poza tym komputer po resecie przez jakiś czas nie widzi awarii.
Cóż, niewykluczone, że tu też można kombinować — na razie jeszcze nigdzie nie było potrzeby robienia poważniejszych przeróbek. Ale to mimo wszystko trochę inna sprawa niż walnąć 3 razy młotkiem i pospawać.ppln pisze:Odpowiednie przełączenie kabelków i nawet najbardziej zaawansowany układ elektroniczny się podda.
Podjeżdżamy na przystanek, wyłączamy silnik, włączamy, ruszamy, zatrzymujemy się na czerwonym, wyłączamy, włączamy, zatrzymujemy się na przystanku, wyłączamy, włączamy, ruszamy, wyłączamy, zatrzymujemy się na przystanku, włączamy, ruszamy, wyłączamy, włączamy, zatrzymujemy się, ruszamy, wyłączamy, włączamy…ppln pisze:Poza tym komputer po resecie przez jakiś czas nie widzi awarii.
I co reset wbijamy na nowo linię albo wsadzamy dechę za szybęplocmaster pisze:Podjeżdżamy na przystanek, wyłączamy silnik, włączamy, ruszamy, zatrzymujemy się na czerwonym, wyłączamy, włączamy, zatrzymujemy się na przystanku, wyłączamy, włączamy, ruszamy, wyłączamy, zatrzymujemy się na przystanku, włączamy, ruszamy, wyłączamy, włączamy, zatrzymujemy się, ruszamy, wyłączamy, włączamy…
A zresztą aż tak źle nie jest znowu
Czas na aktualkę
Ulubione:
1. Jelcz PR110M #12 PWHD Dyrda >>>
1. SAM Jelcz PR110MN (ex. Jelcz PR110M) #14 PWHD Dyrda >>>
1. Jelcze PR110M
2. Jelcz PR110MM #1000 MPK Wrocław >>>
3. Jelcze 120MM, 120M, 120MM/1 z okresu 1991-1994
4. Jelcze M120 z okresu 1995-
5. Many NL263 Lion`s City
5. Neoplany K4016td
6. Solarisy Urbino I-III 12
7. Many NG 313
8. Jelcze M122MB-Mercedesy O405N/2 i Jelcze M180
9. Mercedesy O405N i O405
10. Jelcze M11
11. Ikarus 417.08 #5000 MPK Wrocław (uwielbiam mieć po nim mdłości )
12.Many NG312
13.Jelcze M101I (w układzie drzwi 1-2-0)
14.Autosany H6 i H7
15.Neoplany N4021td CNG
16.Ikarusy 280.70E
17.Ikarusy 280.26
18.Jelcze M181M
19.Jelcze M121M (z pierwszej wersji 1994-1995)
Z autobusów lokalnych, najbardziej ulubionymi są:
1. Setry SG221 ÜL
2. Setry S215 ÜL i S215 H
3. Many Lion`s Coach
4. Jelcze PR110D
5. Jelcze PR110IL
6. Autosany H10-10
7. Autosany H10-*
8. Autosany H9-*
9. Jelcze L11
Znienawidzone:
1. Volvo B10MA
2. Volvo B10BLE6x2
3. Volvo 7000/7000A
4. Jelcze M121M (z okresu 1996-1997)
5. Volvo 7700
Ulubione:
1. Jelcz PR110M #12 PWHD Dyrda >>>
1. SAM Jelcz PR110MN (ex. Jelcz PR110M) #14 PWHD Dyrda >>>
1. Jelcze PR110M
2. Jelcz PR110MM #1000 MPK Wrocław >>>
3. Jelcze 120MM, 120M, 120MM/1 z okresu 1991-1994
4. Jelcze M120 z okresu 1995-
5. Many NL263 Lion`s City
5. Neoplany K4016td
6. Solarisy Urbino I-III 12
7. Many NG 313
8. Jelcze M122MB-Mercedesy O405N/2 i Jelcze M180
9. Mercedesy O405N i O405
10. Jelcze M11
11. Ikarus 417.08 #5000 MPK Wrocław (uwielbiam mieć po nim mdłości )
12.Many NG312
13.Jelcze M101I (w układzie drzwi 1-2-0)
14.Autosany H6 i H7
15.Neoplany N4021td CNG
16.Ikarusy 280.70E
17.Ikarusy 280.26
18.Jelcze M181M
19.Jelcze M121M (z pierwszej wersji 1994-1995)
Z autobusów lokalnych, najbardziej ulubionymi są:
1. Setry SG221 ÜL
2. Setry S215 ÜL i S215 H
3. Many Lion`s Coach
4. Jelcze PR110D
5. Jelcze PR110IL
6. Autosany H10-10
7. Autosany H10-*
8. Autosany H9-*
9. Jelcze L11
Znienawidzone:
1. Volvo B10MA
2. Volvo B10BLE6x2
3. Volvo 7000/7000A
4. Jelcze M121M (z okresu 1996-1997)
5. Volvo 7700
Ostatnio zmieniony 2007-09-24, 21:14 przez Przemek, łącznie zmieniany 1 raz.
Ulubione (tylko wrocławskie):
Man NL263 (DLA) (w ogóle się nie tłuką )
MB O530 (G) Citaro
MB O405N
Jelcz M121M #9518 (choć ostatnio trochę go zaniedbali
Neoplan N4016 (DLA)
Jelcz 120MM (MPK i DLA) za to, że pomimo wieku wciąż przyjemnie się nimi jeździ, a te z DLA mają wygodne siedzenia, ale są strasznie wolne)
Volvo 7000A (pierwszy niskopodłogowy przegub jakim jechałem
Jelcz M181M
Jelcz M180 za dynamikę
Ikarus 417.08 za unikatowość i ciekawe położenie i umieszczenie silnika
Ikarus 260/280 z sentymentu
Znienawizone:
Solaris U12 (DLA) za popoękane przyciski otwierania drzwi i siedzenia na podestach
Man SL 223 za wysokie stopnie
Jelcz M101I za mozolność i strasznie trzaskające pierwsze drzwi
Volvo 7x00 za to, że strasznie się tłucze, choć są zadbane egzemplaże
Volvo B10Ma za ten brak dynamiki
A pomiędzy pozostają Man NG313, Volvo B10Ble 6X2, Autosan H6 i H7.
Man NL263 (DLA) (w ogóle się nie tłuką )
MB O530 (G) Citaro
MB O405N
Jelcz M121M #9518 (choć ostatnio trochę go zaniedbali
Neoplan N4016 (DLA)
Jelcz 120MM (MPK i DLA) za to, że pomimo wieku wciąż przyjemnie się nimi jeździ, a te z DLA mają wygodne siedzenia, ale są strasznie wolne)
Volvo 7000A (pierwszy niskopodłogowy przegub jakim jechałem
Jelcz M181M
Jelcz M180 za dynamikę
Ikarus 417.08 za unikatowość i ciekawe położenie i umieszczenie silnika
Ikarus 260/280 z sentymentu
Znienawizone:
Solaris U12 (DLA) za popoękane przyciski otwierania drzwi i siedzenia na podestach
Man SL 223 za wysokie stopnie
Jelcz M101I za mozolność i strasznie trzaskające pierwsze drzwi
Volvo 7x00 za to, że strasznie się tłucze, choć są zadbane egzemplaże
Volvo B10Ma za ten brak dynamiki
A pomiędzy pozostają Man NG313, Volvo B10Ble 6X2, Autosan H6 i H7.
Ulubione:
Jelcz M121M/4 CNG
Jelcz M081MB
Mercedes O530G
Scania CR112
Nienawidzę:
Autosan H6
Autosan H7
Volvo 7700A
Kapena Thesi City
Solaris Urbino III 12
Jelcz M121M/4 CNG
Jelcz M081MB
Mercedes O530G
Scania CR112
Nienawidzę:
Autosan H6
Autosan H7
Volvo 7700A
Kapena Thesi City
Solaris Urbino III 12
Ostatnio zmieniony 2012-11-12, 23:36 przez Coffee, łącznie zmieniany 1 raz.
Mercedes jest jak najlepszym pojazdem, który może zastąpić Jelcza9507 pisze:Coffee pisze:Volvo 7700AA można znać powody?Coffee pisze:Mercedes O530G
Co do Volva... Stach się bać... Wygląd... Toporny... nawet Jelcz ładniej wyglądał (Mastero/Tantus)
Silnik rzęził, jak świnia na uboju, a skrzynia szarpała i niemiłosiernie się tłukła... Normalnie jak w 12 letnich Jelczach
Ostatnio zmieniony 2008-10-14, 08:37 przez Coffee, łącznie zmieniany 1 raz.