Wasze ulubione/nielubione autobusy

W tej kategorii znajdują sie posty z dawnego km-forum, oraz przedawnione tematy, które warto zachować...
Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Marta pisze:Bo są głośne i zdemolowane - a na pewno te w Gdańsku :confused:
Hmmm. Marto, wydaje mi się, że Powinnaś przyjechać do Warszawy. Jeszcze Znajdziesz u nas naprawdę przyjemne Ikarusy, które wcale nie są głośne i zdemolowane. A już na pewno nasi kierowcy nie gaszą świateł w środku z powodu niedoładowanego akumulatora :)

PS. Co wcale nie oznacza, że w Warszawie wszystkie Ikarusy są piękne. Owszem, pojawiają się złomy, ale nie wszystkie warszawskie Ikarusy są w tak złym stanie. Niektóre nadal przechodzą remonty ;)

PAFAWAG

Post autor: PAFAWAG »

J-31 pisze:które wcale nie są głośne
Zgadzam się. Te we Wrocławiu są tak głośne, że wnętrze tramwaju brzmi przy nich jak niemiecki Maglev ;)
J-31 pisze:Owszem, pojawiają się złomy
J-31 pisze:Niektóre nadal przechodzą remonty
We Wrocławiu Ikarusy są w bardzo dobrym stanie. A DLA to je nawet modernizuje (m.in. wymiana przodu i tyłu pojazdu) :cool:
ep40 pisze:Solarisy za tyle samo lat będą wyglądać podobnie.
Już to sobie wyobrażam:
Brakujące części plastikowe, zamglone światła, przepalone diody w tablicach liniowych, może nawet dziury w niskiej podłodze... :retard:
Ale chyba z korozją nie będzie problemu, bo są zabezpieczone korozyjne nie tylko samym lakierem.
Prawda :?: :roll:

bystrzak2000

Post autor: bystrzak2000 »

PAFAWAG pisze:We Wrocławiu Ikarusy są w bardzo dobrym stanie.
Dobry żart, dawno się tak nie usmiałem :D Widać dawno nie jechałeś żadnym Ikarusem z MPK ;)
PAFAWAG pisze:A DLA to je nawet modernizuje (m.in. wymiana przodu i tyłu pojazdu) :cool:
Wystarczyło kilka tygodni eksploatacji przez MPK i te wozy zamieniły się w złomy ;)

Marta

Post autor: Marta »

ep40 pisze:Solarisy za tyle samo lat będą wyglądać podobnie.
No, nie znam się na technice ale domyślać się mogę, że jednak zbudowano je z wytrzymalszych materiałów i wg nowocześniejszych technologii. Więc proporcjonalnie możliwe że nie będą tak bardzo zjechane...
J-31 pisze:Hmmm. Marto, wydaje mi się, że Powinnaś przyjechać do Warszawy.
Heh, tak się składa w październiku się przeprowadzam do Warszawy, więc będzie okazja pośmigać także Ikarusami. :P

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster »

Hmm — jeśli już spekulujemy o tym, jak Solaris będzie wyglądał za 15 lat, to weźcie pod uwagę, że
1. Wtedy w Polsce może się trochę pozmieniać i nie będzie się już eksploatować 20-letnich autobusów
2. Ikarus 280 to uosobienie ideologii gniotsja-nie-łamiotsja, jedyna rzecz, jaka wyszła Węgrom od czasów monarchii Austro-Węgierskiej i potrafi wytrzymać naprawdę wiele (potraficie sobie wyobrazić Trollino w Korei Północnej?)
3. w/w autobus jest o wiele prostszy od Solarisa — nie za bardzo ma tam co się zepsuć, a jak już, to młotek, klucz(e) płaski(e), śrubokręt, spawarka i można wracać na trasę. Solaris to nowoczesny, delikatny sprzęt, niskopodłogowy, kupa elektroniki, siądzie coś i zaraz komputer ci mówi że nie ruszy bo mu się coś nie zgadza, i weź go przekonaj.

ppln

Post autor: ppln »

plocmaster pisze:siądzie coś i zaraz komputer ci mówi że nie ruszy bo mu się coś nie zgadza, i weź go przekonaj.
Parę razy zresetować komputer heblem i jedziemy. Gorzej jak się zatnie hamulec przystankowy/ ubzdura się komputerowi, że drzwi są otwarte kiedy będą zamknięte. I to są już problemy bo trzeba resetować komputer heblem co przystanek (i przy okazji na nowo wbijać linię itp., chociaż w łódzkich wyświetlacze były na osobnym obwodzie)

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster »

ppln pisze:Parę razy zresetować komputer heblem i jedziemy.
Nie chodzi mi o awarię komputera, tylko o to, gdy w autobusie coś się zepsuje. Nie wszystko da się naprawić metodą „wyłącz i włącz”.

ppln

Post autor: ppln »

plocmaster pisze:Nie wszystko da się naprawić metodą „wyłącz i włącz”.
To młotkiem i włącz/wyłącz

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster »

Rzecz w tym, że w Ikarze wyłącz-młot-włącz zadziała, a w Solarisie nie.

ppln

Post autor: ppln »

plocmaster pisze:a w Solarisie nie.
Jesteś pewien?

Odpowiednie przełączenie kabelków i nawet najbardziej zaawansowany układ elektroniczny się podda. Przykład? W łódzkich Citaro 1xxx żeby otworzyć drzwi bez przystankowego trzeba włączyć ręczny. A po przeróbce (ręczny jest zawsze "włączony") działa bez oporu. Może to nie młotek, ale wymiana części też nie.

Poza tym komputer po resecie przez jakiś czas nie widzi awarii.

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster »

ppln pisze:Odpowiednie przełączenie kabelków i nawet najbardziej zaawansowany układ elektroniczny się podda.
Cóż, niewykluczone, że tu też można kombinować — na razie jeszcze nigdzie nie było potrzeby robienia poważniejszych przeróbek. Ale to mimo wszystko trochę inna sprawa niż walnąć 3 razy młotkiem i pospawać.
ppln pisze:Poza tym komputer po resecie przez jakiś czas nie widzi awarii.
Podjeżdżamy na przystanek, wyłączamy silnik, włączamy, ruszamy, zatrzymujemy się na czerwonym, wyłączamy, włączamy, zatrzymujemy się na przystanku, wyłączamy, włączamy, ruszamy, wyłączamy, zatrzymujemy się na przystanku, włączamy, ruszamy, wyłączamy, włączamy, zatrzymujemy się, ruszamy, wyłączamy, włączamy…

ppln

Post autor: ppln »

plocmaster pisze:Podjeżdżamy na przystanek, wyłączamy silnik, włączamy, ruszamy, zatrzymujemy się na czerwonym, wyłączamy, włączamy, zatrzymujemy się na przystanku, wyłączamy, włączamy, ruszamy, wyłączamy, zatrzymujemy się na przystanku, włączamy, ruszamy, wyłączamy, włączamy, zatrzymujemy się, ruszamy, wyłączamy, włączamy…
I co reset wbijamy na nowo linię albo wsadzamy dechę za szybę ;)

A zresztą aż tak źle nie jest znowu :P

Awatar użytkownika
Przemek
Administrator
Administrator
Posty: 5931
Rejestracja: 2007-02-20, 10:44
Lokalizacja: Nie
Kontakt:

Post autor: Przemek »

Czas na aktualkę ;)

Ulubione:

1. Jelcz PR110M #12 PWHD Dyrda >>>
1. SAM Jelcz PR110MN (ex. Jelcz PR110M) #14 PWHD Dyrda >>>
1. Jelcze PR110M
2. Jelcz PR110MM #1000 MPK Wrocław >>>
3. Jelcze 120MM, 120M, 120MM/1 z okresu 1991-1994
4. Jelcze M120 z okresu 1995-
5. Many NL263 Lion`s City
5. Neoplany K4016td
6. Solarisy Urbino I-III 12
7. Many NG 313
8. Jelcze M122MB-Mercedesy O405N/2 i Jelcze M180
9. Mercedesy O405N i O405
10. Jelcze M11
11. Ikarus 417.08 #5000 MPK Wrocław (uwielbiam mieć po nim mdłości xD )
12.Many NG312
13.Jelcze M101I (w układzie drzwi 1-2-0)
14.Autosany H6 i H7
15.Neoplany N4021td CNG
16.Ikarusy 280.70E
17.Ikarusy 280.26
18.Jelcze M181M
19.Jelcze M121M (z pierwszej wersji 1994-1995)

Z autobusów lokalnych, najbardziej ulubionymi są:

1. Setry SG221 ÜL
2. Setry S215 ÜL i S215 H
3. Many Lion`s Coach
4. Jelcze PR110D
5. Jelcze PR110IL
6. Autosany H10-10
7. Autosany H10-*
8. Autosany H9-*
9. Jelcze L11

Znienawidzone:

1. Volvo B10MA
2. Volvo B10BLE6x2
3. Volvo 7000/7000A
4. Jelcze M121M (z okresu 1996-1997)
5. Volvo 7700
Ostatnio zmieniony 2007-09-24, 21:14 przez Przemek, łącznie zmieniany 1 raz.

Oskii

Post autor: Oskii »

Ulubione:

Solaris Urbino 12
Solaris Urbino 15
Solaris Urbino 18
Solaris Vacanza
Jelcz M11
Jelcz L11

Znienawidzony ... Jeszcze takiego nie ma ... Chyba ;p

ŁK-MZK

Post autor: ŁK-MZK »

O jeszcze ja się tu nie wypowiadałem :mruga: .
Zaczne od lubianych:
:strzałka: Jelcze 120M
:strzałka: Mercedesy O407
:strzałka: Many SL202
:strzałka: Neoplany (bez wyjątku właściwie)
:strzałka: Autosany H6 i H7
:strzałka: Solarisy (też w sumie bez wyjątku)
Nielubiane to:
:strzałka: Ikarusy
:strzałka: Jelcze M11
:strzałka: Autosany H9, H10

9507
Posty: 2906
Rejestracja: 2008-10-03, 18:15
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: 9507 »

Ulubione (tylko wrocławskie):
:strzałka: Man NL263 (DLA) (w ogóle się nie tłuką :chytry: )
:strzałka: MB O530 (G) Citaro
:strzałka: MB O405N
:strzałka: Jelcz M121M #9518 (choć ostatnio trochę go zaniedbali :confused:
:strzałka: Neoplan N4016 (DLA)
:strzałka: Jelcz 120MM (MPK i DLA) za to, że pomimo wieku wciąż przyjemnie się nimi jeździ, a te z DLA mają wygodne siedzenia, ale są strasznie wolne)
:strzałka: Volvo 7000A (pierwszy niskopodłogowy przegub jakim jechałem
:strzałka: Jelcz M181M
:strzałka: Jelcz M180 za dynamikę
:strzałka: Ikarus 417.08 za unikatowość i ciekawe położenie i umieszczenie silnika
:strzałka: Ikarus 260/280 z sentymentu ;)
Znienawizone:
:strzałka: Solaris U12 (DLA) za popoękane przyciski otwierania drzwi i siedzenia na podestach
:strzałka: Man SL 223 za wysokie stopnie
:strzałka: Jelcz M101I za mozolność i strasznie trzaskające pierwsze drzwi
:strzałka: Volvo 7x00 za to, że strasznie się tłucze, choć są zadbane egzemplaże
:strzałka: Volvo B10Ma za ten brak dynamiki
A pomiędzy pozostają Man NG313, Volvo B10Ble 6X2, Autosan H6 i H7.

buseireann

Post autor: buseireann »

Lubiany (podaje irlandzkie):
DWR13
Nielubiane:
plaga VWL :confused:

Awatar użytkownika
Coffee
Posty: 1499
Rejestracja: 2006-05-19, 16:21
Lokalizacja: Kraków - Borek Fał.
Kontakt:

Post autor: Coffee »

Ulubione:
Jelcz M121M/4 CNG
Jelcz M081MB
Mercedes O530G
Scania CR112

Nienawidzę:
Autosan H6
Autosan H7
Volvo 7700A
Kapena Thesi City
Solaris Urbino III 12
Ostatnio zmieniony 2012-11-12, 23:36 przez Coffee, łącznie zmieniany 1 raz.

9507
Posty: 2906
Rejestracja: 2008-10-03, 18:15
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: 9507 »

Coffee pisze:Volvo 7700A
Coffee pisze:Mercedes O530G
A można znać powody?

Awatar użytkownika
Coffee
Posty: 1499
Rejestracja: 2006-05-19, 16:21
Lokalizacja: Kraków - Borek Fał.
Kontakt:

Post autor: Coffee »

9507 pisze:
Coffee pisze:Volvo 7700A
Coffee pisze:Mercedes O530G
A można znać powody?
Mercedes jest jak najlepszym pojazdem, który może zastąpić Jelcza

Co do Volva... Stach się bać... :diabeł: Wygląd... Toporny... nawet Jelcz ładniej wyglądał (Mastero/Tantus)
Silnik rzęził, jak świnia na uboju, a skrzynia szarpała i niemiłosiernie się tłukła... Normalnie jak w 12 letnich Jelczach :confused:
Ostatnio zmieniony 2008-10-14, 08:37 przez Coffee, łącznie zmieniany 1 raz.

Zablokowany

Wróć do „Archiwum”