Sobotnie wieści z Warszawy
Sobotnie wieści z Warszawy
Doszła do mnie ciekawa wieść prosto z warszawskiego Ratusza. Póki co o tym za bardzo nie Rozpowiadajcie, bo to ponoć jeszcze tajemnica
Otóż na skutek wielu problemów formalno prawnych i skarg ze strony mieszkańców Tarchomina. Oraz także wysokich kosztów budowy linii tramwajowej. A jednocześnie by uwzględnić prośby mieszkańców Legionowa i Jabłonnej by zwiększyć szansę przesiadek z autobusów podmiejskich do jakichś autobusów jadących do węzła Młociny.
Władze Warszawy bardzo poważnie zastanawiają się by zamiast tramwaju wybudować sieć trolejbusową.
Sieć obejmowałaby ulice Światowida, Świderska, Porajów, a także Mechoffera i - co ważne - fragment ul. Modlińskiej.
Trolejbusy krążyły by po Tarchominie zbierając pasażerów. Docierałyby do linii podmiejskich (723 i 801) - na ul. Modlińską... a potem na Most Marii Curie Skłodowskiej - po niedoszłym torowisku tramwajowym - prosto do Węzła Młociny.
Obecna linia autobusowa 101 została by przemianowana na 51 - oczywiście bez zmiany trasy, bo sieć objęła by generalnie ważniejsze - wymienione wyżej - ulice Tarchomina i Nowodworów.
Natomiast prócz linii 51, byłyby jeszcze dwie lub trzy linie wspomagające.
Między innymi - linia 52 - dla której zaproponowano trasę z Tarchomina, przez ul. Mechoffera do Modlińskiej, a następnie bezpośrednio na trasę Mostu Północnego do Młocin.
Jest jeszcze problem którędy puścić linię 53... Może Wy Macie jakiś pomysł ? Zachęcam do propozycji.
Zaplecze techniczne dla trajtków zostałoby prawdopodobnie zlokalizowana w zajezdni warszawskiego oddziału ITS-u. Ta firma już kończy obsługę linii w Warszawie, a zatem infrastruktura techniczna już istnieje, wystarczy rozwiesić sieć trakcyjną
Potajemnie poproszono mnie o kilka próbnych rysunków jak miałby wyglądać tabor. ZTM zarządał aby tabor składał się wyłącznie z trolejbusów przegubowych, a także 15-metrowych. Jest to zrozumiałe. Wszystkie linie będą obciążone dużymi potokami pasażerskimi.
Oczywiście trolejbusy jedynej słusznej marki
http://img571.imageshack.us/img571/6383/t100.png
http://img193.imageshack.us/img193/9203/t101.png
Wg. mnie to bez sensu. Najpierw zamawiają dwukierunkowe PESY, a teraz się wykręcają. Zresztą, zauważcie jedną rzecz. Miał być w marcu przetarg na 30 wagonów dwukierunkowych... i jak do tej pory cisza, czyli jednak coś musi być na rzeczy
Jak Sądzicie, czy ten pomysł przejdzie ?
Otóż na skutek wielu problemów formalno prawnych i skarg ze strony mieszkańców Tarchomina. Oraz także wysokich kosztów budowy linii tramwajowej. A jednocześnie by uwzględnić prośby mieszkańców Legionowa i Jabłonnej by zwiększyć szansę przesiadek z autobusów podmiejskich do jakichś autobusów jadących do węzła Młociny.
Władze Warszawy bardzo poważnie zastanawiają się by zamiast tramwaju wybudować sieć trolejbusową.
Sieć obejmowałaby ulice Światowida, Świderska, Porajów, a także Mechoffera i - co ważne - fragment ul. Modlińskiej.
Trolejbusy krążyły by po Tarchominie zbierając pasażerów. Docierałyby do linii podmiejskich (723 i 801) - na ul. Modlińską... a potem na Most Marii Curie Skłodowskiej - po niedoszłym torowisku tramwajowym - prosto do Węzła Młociny.
Obecna linia autobusowa 101 została by przemianowana na 51 - oczywiście bez zmiany trasy, bo sieć objęła by generalnie ważniejsze - wymienione wyżej - ulice Tarchomina i Nowodworów.
Natomiast prócz linii 51, byłyby jeszcze dwie lub trzy linie wspomagające.
Między innymi - linia 52 - dla której zaproponowano trasę z Tarchomina, przez ul. Mechoffera do Modlińskiej, a następnie bezpośrednio na trasę Mostu Północnego do Młocin.
Jest jeszcze problem którędy puścić linię 53... Może Wy Macie jakiś pomysł ? Zachęcam do propozycji.
Zaplecze techniczne dla trajtków zostałoby prawdopodobnie zlokalizowana w zajezdni warszawskiego oddziału ITS-u. Ta firma już kończy obsługę linii w Warszawie, a zatem infrastruktura techniczna już istnieje, wystarczy rozwiesić sieć trakcyjną
Potajemnie poproszono mnie o kilka próbnych rysunków jak miałby wyglądać tabor. ZTM zarządał aby tabor składał się wyłącznie z trolejbusów przegubowych, a także 15-metrowych. Jest to zrozumiałe. Wszystkie linie będą obciążone dużymi potokami pasażerskimi.
Oczywiście trolejbusy jedynej słusznej marki
http://img571.imageshack.us/img571/6383/t100.png
http://img193.imageshack.us/img193/9203/t101.png
Wg. mnie to bez sensu. Najpierw zamawiają dwukierunkowe PESY, a teraz się wykręcają. Zresztą, zauważcie jedną rzecz. Miał być w marcu przetarg na 30 wagonów dwukierunkowych... i jak do tej pory cisza, czyli jednak coś musi być na rzeczy
Jak Sądzicie, czy ten pomysł przejdzie ?
- Piotrek_2274
- Posty: 700
- Rejestracja: 2005-09-03, 13:29
- Lokalizacja: Warszawa
Ja słyszałem że malowanie trolejbusów będzie wyglądało następująco: http://i.imgur.com/h1IWW.png
Zastosowano zielone malowanie w celu podkreślenia, że trolejbusy są ekologiczne, oraz w nawiązaniu do kursujących w przeszłości po Warszawie trolejbusów typu Saurer.
Linia 53 ma kursować na Choszczówkę przez nowy wiadukt nad torami kolejowymi wzamian linii 133.
54 będzie robiła kółeczko przez Odkrytą zamiast 516. Trasa ta nie zostanie zelektryfikowana, a trolejbusy będą poruszały się za pomocą baterii.
Zastosowano zielone malowanie w celu podkreślenia, że trolejbusy są ekologiczne, oraz w nawiązaniu do kursujących w przeszłości po Warszawie trolejbusów typu Saurer.
Linia 53 ma kursować na Choszczówkę przez nowy wiadukt nad torami kolejowymi wzamian linii 133.
54 będzie robiła kółeczko przez Odkrytą zamiast 516. Trasa ta nie zostanie zelektryfikowana, a trolejbusy będą poruszały się za pomocą baterii.
Ogólnie coś w tym może być, kumpel pracuje w poznańskim urzędzie miasta i ostatnio ponoć Grobelny opowiadał, że na jakimś spotkaniu PO (wbrew temu, że teoretycznie się od siebie odcinają PO i Grobelny jednak ze sobą współpracują) urzędnicy od Hanny Gronkiewicz-Waltz opowiadali o tym, że chcą wprowadzić z powrotem trolejbusy.
A co do producenta to chyba nie będzie niespodzianki. Zresztą malowanie by się zgadzało, sąsiad jest lakiernikiem w Solarisie i ostatnio mi mówił, że mają coś w takich dziwnych kremowo-zielonych barwach i nikt im nie chciał mówić dokąd to idzie. Ach ten Solaris, nie nauczą się tam chyba nigdy że jak się robi z czegoś tajemnicę to tylko wzbudza to sensację
A co do producenta to chyba nie będzie niespodzianki. Zresztą malowanie by się zgadzało, sąsiad jest lakiernikiem w Solarisie i ostatnio mi mówił, że mają coś w takich dziwnych kremowo-zielonych barwach i nikt im nie chciał mówić dokąd to idzie. Ach ten Solaris, nie nauczą się tam chyba nigdy że jak się robi z czegoś tajemnicę to tylko wzbudza to sensację
Ja słyszałem że nie mają kasy na nowe niskacze i chcą przerobić parówki na dwukierunkowe. Do tego dostałyby nowy design, aby wyglądały "europejsko" podczas Euro. Ponoć przetarg na modernizację wygrał rosyjski KTM a ma to wyglądać tak:J-31 pisze:Miał być w marcu przetarg na 30 wagonów dwukierunkowych... i jak do tej pory cisza, czyli jednak coś musi być na rzeczy
Ostatnio zmieniony 2012-04-01, 15:24 przez OPi, łącznie zmieniany 1 raz.