Kravtex Credo BN18

Inne marki autobusów, dotychczas nieskategoryzowane.
Dziwny

Kravtex Credo BN18

Post autor: Dziwny »

Węgierska firma Kravtex buduje autobusy Credo na licencji SORa. Ma jednak w swej ofercie oprócz całej masy wozów solowych także pojazd przegubowy. Ma niską podłogę i nie ma tego fikuśnego łamanego dachu, znanego z niskowejściowych SORów. Zapraszam do oglądnięcia zdjęć na stronce: http://www.kravtex.hu/termekek_bn18.php# i wypowiedzi na temat autobusu. Może się pojawi w jakimś przetargu w Polsce :cool:

jacool

Post autor: jacool »

Nie podoba mi się ani z zewnątrz, ani w środku.
Jeśli jeździ lepiej niż wygląd, to czemu nie. Niech startuje :)

56247

Post autor: 56247 »

Tragiczny wprost design,na zewnątrz jak i w środku ("na salonie").
Nie widzę powodu,by się "tym czymś" zachwycać.

Ogólnie,konstrukcja ta nie jest "powalająca na kolana".
Ostatnio zmieniony 2006-05-16, 10:42 przez 56247, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster »

Kravtex Credo BN18… Ostatnio o nim z nieznanych przyczyn głośno.
Ma wprawdzie wielką zaletę — niemal nie trzeba brać środków uspokajających przed wejściem do niego, ale nieznana marka i konstrukcja, a także układ drzwi 1-2-2-1 (przy czym tylnych chyba nie da się powiększyć) raczej za nim nie przemawiają. Także wnętrze może być niskiej jakości (ja jakoś słabo patrzyłem, ale wierzę kolegom ;-) ).
Reasumując — mało prawdopobne że pojawi się w Polsce, a nawet jeśli — to nie stać nas na kupowanie takich, ekhm, niesprawdzonych konstrukcji.

marcin_1099

Post autor: marcin_1099 »

A mi się podoba :) Mogłoby takich troche być w Polsce. Może Solbus też pomyśli nad wprowadzeniem czegoś takiego?

Podi

Post autor: Podi »

Ciekawa konstrukcja :)

Michał

Post autor: Michał »

Świetny autobus. I jak na licencji SOR'a to + za przód. Wnętrze nie tak źle sie prezentuje tylko w środku jest torche ciasno...
Ostatnio zmieniony 2006-05-16, 18:10 przez Michał, łącznie zmieniany 1 raz.

56247

Post autor: 56247 »

marcin_1099 pisze:Mogłoby takich troche być w Polsce.
Nie daj Panie Boże :!: :wall:
Podi pisze:Ciekawa konstrukcja
...bardzo.

OZZY

Post autor: OZZY »

56247 pisze:
marcin_1099 pisze:Mogłoby takich troche być w Polsce.
Nie daj Panie Boże :!: :wall:
Podi pisze:Ciekawa konstrukcja
...bardzo.
A co takiego strasznego widzisz w wprowadzeniu całkiem pomysłowego, niebrzydkiego a przede wszystkim niskopodłogowego autobusu ? Jeśli byłby lepiej wykonany od Jelcza i miałby stosunkowo niską cenę to co jest w nim złego?

ppln

Post autor: ppln »

Jakby miał niedzielone, proste drzwi z przodu i jakiś nowocześniejszy front to nawet, nawet. Bo do normalnego użytkowania układ drzwi 1-2-2-2 jest jak znalazł - nie ma pełnych (swoją drogą przy aktywnej klimatyzacji kabiny kierowcy zbędnych) pierwszych drzwi, a pozostałe drzwi zapewniają optymalny przepływ pasażerów. Jakby jeszcze był LF to mógłby zagrozić Solarisowi U18 (niska cena) i wysokopodłogowcom (którym zagraża nawet i teraz - jest LF-em, ale prawdopodobnie jest tańszy od Odqrzacza)

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster »

W sumie, jakiś prywaciarz mógłby kupić kilka na próbę. Dowiedzielibyśmy się, czy to porządny autobus ;-)

Marecki

Post autor: Marecki »

Autobus mi się podoba, tylko ten przód chyba miał być hiperfuturystyczny.. i im nie wyszedł.
Jedno skrzydło drzwi więcej, I nieco inny układ wnętrza (jest ładne, ale zdaje się niezbyt funkcjonalne) i mam nic przeciwko takim autobusom w Polsce.

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster »

Marecki pisze:Jedno skrzydło drzwi więcej, I nieco inny układ wnętrza (jest ładne, ale zdaje się niezbyt funkcjonalne) i mam nic przeciwko takim autobusom w Polsce.
Ilość skrzydeł jest dobra, tylko 2 z nich bym dał 2 razy szersze. :P

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Obejrzałem te zdjęcia i faktycznie trochę się nie dziwię Waszym krytycznym wypowiedziom. Autobus u nas całkowicie nie znany, a powiedziałbym nawet egzotyczny, chociaż Węgry nie są tak daleko od nas. :mruga:

Swoją drogą, muszę przyznać, że jestem pod wrażeniem dla firym Kravtex, że potrafiła tak umiejętnie rozwinąć czeską konstrukcję SOR. I mam przedziwne wrażenie, że jest to próba "wypełnienia rynku" po Ikarusie. Ikarus produkował mnóstwo autobusów. A po jego likwidacji pojawiła się firma Kravtex ze swoim Credo w różnych konfiguracjach. ;)

Patrząc na BN18 zastanawiam się, czy układ drzwi 1-2-2-1 jest praktycznym rozwiązaniem :roll:

kombino

Post autor: kombino »

Na targach Autotec w Brnie Sor zaprezentował wesję przegubową.
Wygląda lepiej,ma ponad 18metrów i wreszcie odpowiedni silnik. Układ drzwi 1-2-2-2-2.

voy

Post autor: voy »

Odpowiedni silnik czyli jaki?
Mi ta wersja przedstawiona w Brnie się podoba, mam nadzieję że zmiany we wnętrzu także poszły z postępem, bo BN12 miał nieco archaiczne wnętrze.

kombino

Post autor: kombino »

Węgierski ma 260KM,18m,a SOR 340KM,18.75metra dł.

Milenium

Post autor: Milenium »

Bardzo ładny autobus-już takie coś przydałoby się w Wałbrzychu zamiast tych Karos.

PiNgWiN

Post autor: PiNgWiN »

Z zewnątrz jest brzydki, nawet bardzo, ale wewnątrz jest całkiem fajny. Ma ciekawy układ siedzeń i w niektórych miejscach jest dobrze rozwiązany np. tam gdzie są składane miejsca.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

PiNgWiN pisze:Z zewnątrz jest brzydki, nawet bardzo, ale wewnątrz jest całkiem fajny. Ma ciekawy układ siedzeń i w niektórych miejscach jest dobrze rozwiązany np. tam gdzie są składane miejsca.
PiNgWiN a czy Jechałeś tym autobusem ? ;)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Inne marki”