Kravtex Credo BN18
Kravtex Credo BN18
Węgierska firma Kravtex buduje autobusy Credo na licencji SORa. Ma jednak w swej ofercie oprócz całej masy wozów solowych także pojazd przegubowy. Ma niską podłogę i nie ma tego fikuśnego łamanego dachu, znanego z niskowejściowych SORów. Zapraszam do oglądnięcia zdjęć na stronce: http://www.kravtex.hu/termekek_bn18.php# i wypowiedzi na temat autobusu. Może się pojawi w jakimś przetargu w Polsce
Kravtex Credo BN18… Ostatnio o nim z nieznanych przyczyn głośno.
Ma wprawdzie wielką zaletę — niemal nie trzeba brać środków uspokajających przed wejściem do niego, ale nieznana marka i konstrukcja, a także układ drzwi 1-2-2-1 (przy czym tylnych chyba nie da się powiększyć) raczej za nim nie przemawiają. Także wnętrze może być niskiej jakości (ja jakoś słabo patrzyłem, ale wierzę kolegom ).
Reasumując — mało prawdopobne że pojawi się w Polsce, a nawet jeśli — to nie stać nas na kupowanie takich, ekhm, niesprawdzonych konstrukcji.
Ma wprawdzie wielką zaletę — niemal nie trzeba brać środków uspokajających przed wejściem do niego, ale nieznana marka i konstrukcja, a także układ drzwi 1-2-2-1 (przy czym tylnych chyba nie da się powiększyć) raczej za nim nie przemawiają. Także wnętrze może być niskiej jakości (ja jakoś słabo patrzyłem, ale wierzę kolegom ).
Reasumując — mało prawdopobne że pojawi się w Polsce, a nawet jeśli — to nie stać nas na kupowanie takich, ekhm, niesprawdzonych konstrukcji.
A co takiego strasznego widzisz w wprowadzeniu całkiem pomysłowego, niebrzydkiego a przede wszystkim niskopodłogowego autobusu ? Jeśli byłby lepiej wykonany od Jelcza i miałby stosunkowo niską cenę to co jest w nim złego?56247 pisze:Nie daj Panie Bożemarcin_1099 pisze:Mogłoby takich troche być w Polsce....bardzo.Podi pisze:Ciekawa konstrukcja
Jakby miał niedzielone, proste drzwi z przodu i jakiś nowocześniejszy front to nawet, nawet. Bo do normalnego użytkowania układ drzwi 1-2-2-2 jest jak znalazł - nie ma pełnych (swoją drogą przy aktywnej klimatyzacji kabiny kierowcy zbędnych) pierwszych drzwi, a pozostałe drzwi zapewniają optymalny przepływ pasażerów. Jakby jeszcze był LF to mógłby zagrozić Solarisowi U18 (niska cena) i wysokopodłogowcom (którym zagraża nawet i teraz - jest LF-em, ale prawdopodobnie jest tańszy od Odqrzacza)
Obejrzałem te zdjęcia i faktycznie trochę się nie dziwię Waszym krytycznym wypowiedziom. Autobus u nas całkowicie nie znany, a powiedziałbym nawet egzotyczny, chociaż Węgry nie są tak daleko od nas.
Swoją drogą, muszę przyznać, że jestem pod wrażeniem dla firym Kravtex, że potrafiła tak umiejętnie rozwinąć czeską konstrukcję SOR. I mam przedziwne wrażenie, że jest to próba "wypełnienia rynku" po Ikarusie. Ikarus produkował mnóstwo autobusów. A po jego likwidacji pojawiła się firma Kravtex ze swoim Credo w różnych konfiguracjach.
Patrząc na BN18 zastanawiam się, czy układ drzwi 1-2-2-1 jest praktycznym rozwiązaniem
Swoją drogą, muszę przyznać, że jestem pod wrażeniem dla firym Kravtex, że potrafiła tak umiejętnie rozwinąć czeską konstrukcję SOR. I mam przedziwne wrażenie, że jest to próba "wypełnienia rynku" po Ikarusie. Ikarus produkował mnóstwo autobusów. A po jego likwidacji pojawiła się firma Kravtex ze swoim Credo w różnych konfiguracjach.
Patrząc na BN18 zastanawiam się, czy układ drzwi 1-2-2-1 jest praktycznym rozwiązaniem