Den Oudsten- Daf MB200
I znów pozwolę sobie odświeżyć temat, gdyż z tego, co udało mi się dowiedzieć od poznańskich MKM-ów (konkretnie od chudego5d) jeden z DAF-ów o nr. taborowym 1201 jest obecnie kasowany. Tym samym w poznańskim MPK pozostały już tylko 4 takie autobusy o nr. taborowych: 1211, 1213, 1218 oraz 1222. Pozostałe DAF-y zostaną skasowane najprawdopodobniej w przeciągu kilku następnych miesięcy .
A ten to wie odemnie.Adrian_ pisze:I znów pozwolę sobie odświeżyć temat, gdyż z tego, co udało mi się dowiedzieć od poznańskich MKM-ów (konkretnie od chudego5d)
Jakie to jest wkurzające jak ktoś kopiuję twoją wypowiedź od jeszcze kogoś innego...
A więc...
Daf 1201 jest odstawiony i czeka na kasację, która nastąpi, gdy tylko skasują wszystkie Ikarusy które swojego czasu był wystawione na sprzedaż. W dwóch Dafach zamontowano firanki i jeżdza one jako przejazdy turystyczne i na nockach pracowniczych. Najnowsza wersja czasu ich pracy to do konca roku.
Dowód:
http://img480.imageshack.us/my.php?imag ... 655pa3.jpg
Stoi na A-1. Nawet już kawałka blachy nie ma
http://img480.imageshack.us/my.php?imag ... 655pa3.jpg
Stoi na A-1. Nawet już kawałka blachy nie ma
W pewnym sensie Plocmaster ma oczywiście rację. Trzeba się rozwijać. Kupować nowy tabor, a nie w nieskończość wozić ludzi staruszkami typu DAF MB200. One najlepsze lata mają już dawno za sobą.plocmaster pisze:A niech to skasują, autobusom z 1982 r. mówimy głośne i stanowcze NIE.
Natomiast, jeśli jest taka możliwość to faktycznie może warto zostawić takiego "historyka", tylko warto by jeszcze mieć Muzeum Komunikacji.
Są lepsze cichsze i wygodniejsze. Tylko hamują 300m ale co tam.plocmaster pisze:A niech to skasują, autobusom z 1982 r. mówimy głośne i stanowcze NIE.
7370 pisze:A zachowacie jednego.
Naturalnie, że zostawimy. Prezes Kmpsu jest wielkim fanem tych wozów.Taa, na historyka.
Przecież co roku kupujemy masę nowych wozów.J-31 pisze:Kupować nowy tabor, a nie w nieskończość wozić ludzi staruszkami typu DAF MB200.
Mamy już ogórka, niedługo będzie Ikarus, potem Daf i muzem nadal nie jest aż tak potrzebne (potrzebne jest ratowanie zajezdni Gajowa).Adrian_ pisze: Dla jednego tego typu autobusu nie warto tworzyć Muzeum Komunikacji. Lepiej już oddać go w ręce klubu miłośników, by oni dopilnowali jego dalszych losów .
Ostatnio zmieniony 2006-10-19, 13:21 przez Podi, łącznie zmieniany 1 raz.
#1201 nie czeka na kasację tylko czeka na części zamienne (podobnie było z #1218- miał nie wyjechac i co? Jak nie przyjdą to wtedy dopiero zostana przeprowadzone odpowiednie działania)
Ponadto #1211 ma tylko firanki i wozi dzieciaki oraz grzybiarzy na wycieczki do lasu
Ponadto w #1218 zamontowano nowe ogrzewanie w celu niezamarznięcia kierowców podóżujacych na nockach pracowniczych
Dla przykłądu, zę maja sie dobrze- wczoraj wszystkie 4 sprawne jeździł na mieście i po najbliższych lub dalszych okolicach
Dodatkowo termin kasacji (oficjalny) 31.12.06r w co wszyscy nocni pracownicy nie wierzą
Ponadto #1211 ma tylko firanki i wozi dzieciaki oraz grzybiarzy na wycieczki do lasu
Ponadto w #1218 zamontowano nowe ogrzewanie w celu niezamarznięcia kierowców podóżujacych na nockach pracowniczych
Dla przykłądu, zę maja sie dobrze- wczoraj wszystkie 4 sprawne jeździł na mieście i po najbliższych lub dalszych okolicach
Dodatkowo termin kasacji (oficjalny) 31.12.06r w co wszyscy nocni pracownicy nie wierzą
DAFów...A ja mam nadzieje, że jeszcze długo pojezdza (chociażby do nastepnych wakacji) lub do dożywocia. Na linie pracownicze obsługiwane przez A-1 są one wręcz idealne (pracownicy mogą np. w drodze do pracy zdrezmnać sie na bardzo wygodnych fotelach- nie to co np. Ikarusach a nawet Neoplanach)
Nie koniecznie musi wycinać, ale moze sprzedać. A zacznie mieć to miejsce gdy cały tabor zostanie wymieniony na nowy i sukcesywnie kolejne starsze wozy (czytaj te z roku 1996r) bedą wymieniane na kolejne nowe generacje (oczywisćie spora część zostanie do obsługi nocnych linii)
Nie koniecznie musi wycinać, ale moze sprzedać. A zacznie mieć to miejsce gdy cały tabor zostanie wymieniony na nowy i sukcesywnie kolejne starsze wozy (czytaj te z roku 1996r) bedą wymieniane na kolejne nowe generacje (oczywisćie spora część zostanie do obsługi nocnych linii)
Dzisiaj idąc na cmentarz miałem okazję ujrzeć DAF-a MB200 w Sanoku (niestety zdjęcia nie zdążyłem zrobić). Autobus ten przemierzał właśnie ulicę Lipińskiego (koło Autosanu) pnąc się w górę w kierunku Zagórza. Miał żółte malowanie i nr. taborowy 2733 (niestety nie wiem, do jakiej firmy należał, ale miał ukraińskie lub czeskie tablice rejestracyjne). Wydaje mi sie również, że autobus ten miał w 100% manualną skrzynię biegów, choć mogę się mylić. Przede wszystkim należy podkreślić, iż jak na swój wiek prezentował się wyśmienicie. Nie miał na sobie ani grama rdzy i był stabilny na drodze, a nie, jak inne starsze autobusy bujał się na boki. Niestety, jedno zraziło mnie w nim na minus. Otóż autobus ten posiadał zbyt głośny silnik (chociaż możliwe, że wjeżdżając pod górę silnik pracował na wyższych obrotach i stąd to wrażenie). Musze przyznać, iż DAF ten jest ciekawą konstrukcją i szkoda, ze tak mało tego typu autobusów jeździ po Polsce .
Ostatnio zmieniony 2006-11-01, 20:24 przez Adrian_, łącznie zmieniany 1 raz.