VDL Bus&Coach
Stary post: 5 września
Nikt Ja się spodziewałem. Nawet na infobusie na nią głosowałem. Citara by nie wybrali, Avenue i Kent to w ogóle jakaś komiczna pomyłka i jednym rywalem było Volvo które miało przewagę wynikającą z hybrydowego napędu. Tak czy inaczej cieszę się z wyboru Citei.
EDIT
VDL przygotował na trzy nowości. Po pierwsze model Ambassador doczekał się face liftingu i jak widać będzie od teraz oferowany jako Citea:
http://touringcarteam-marcel.fotopic.net/p67061749.html
http://touringcarteam-marcel.fotopic.net/p67061824.html
http://touringcarteam-marcel.fotopic.net/p67061746.html
http://touringcarteam-marcel.fotopic.net/p67061755.html
i na koniec dość trafna, humorystyczna wizualizacja
http://touringcarteam-marcel.fotopic.net/p67172295.html
Druga nowość, to zupełnie nowa Futura:
http://touringcarteam-marcel.fotopic.net/p67074765.html
http://touringcarteam-marcel.fotopic.net/p67061792.html
http://touringcarteam-marcel.fotopic.net/p67061777.html
http://touringcarteam-marcel.fotopic.net/p67061802.html
http://touringcarteam-marcel.fotopic.net/p67061808.html
http://touringcarteam-marcel.fotopic.net/p67061818.html
Ciekawostką jest, że patrząc na nadwozie można stwierdzić, że pochodzi ono z wyżej pozycjonowanego modelu Magiq co pozwala sądzić iż w ten sposób chciano podwyższyć znacząco komfort podróży.
No a trzecia nowość Może już niektórzy ją zauważyli na powyższych zdjęciach. Chodzi o markę owych pojazdów. Jak widać podobnie jak Citea nowy Ambassador i Futura nie nazywają się już Berkhof i Bova, a po prostu VDL, więc koncern kontynuuje "uśmiercanie" swoich marek na rzecz VDLu.
Nikt Ja się spodziewałem. Nawet na infobusie na nią głosowałem. Citara by nie wybrali, Avenue i Kent to w ogóle jakaś komiczna pomyłka i jednym rywalem było Volvo które miało przewagę wynikającą z hybrydowego napędu. Tak czy inaczej cieszę się z wyboru Citei.
EDIT
VDL przygotował na trzy nowości. Po pierwsze model Ambassador doczekał się face liftingu i jak widać będzie od teraz oferowany jako Citea:
http://touringcarteam-marcel.fotopic.net/p67061749.html
http://touringcarteam-marcel.fotopic.net/p67061824.html
http://touringcarteam-marcel.fotopic.net/p67061746.html
http://touringcarteam-marcel.fotopic.net/p67061755.html
i na koniec dość trafna, humorystyczna wizualizacja
http://touringcarteam-marcel.fotopic.net/p67172295.html
Druga nowość, to zupełnie nowa Futura:
http://touringcarteam-marcel.fotopic.net/p67074765.html
http://touringcarteam-marcel.fotopic.net/p67061792.html
http://touringcarteam-marcel.fotopic.net/p67061777.html
http://touringcarteam-marcel.fotopic.net/p67061802.html
http://touringcarteam-marcel.fotopic.net/p67061808.html
http://touringcarteam-marcel.fotopic.net/p67061818.html
Ciekawostką jest, że patrząc na nadwozie można stwierdzić, że pochodzi ono z wyżej pozycjonowanego modelu Magiq co pozwala sądzić iż w ten sposób chciano podwyższyć znacząco komfort podróży.
No a trzecia nowość Może już niektórzy ją zauważyli na powyższych zdjęciach. Chodzi o markę owych pojazdów. Jak widać podobnie jak Citea nowy Ambassador i Futura nie nazywają się już Berkhof i Bova, a po prostu VDL, więc koncern kontynuuje "uśmiercanie" swoich marek na rzecz VDLu.
Stary post 19 września:
posting.php?mode=editpost&p=201131http: ... 52027.html
Tym niemniej Ambassador ma jedną wielką zaletę. Jest bodaj najlżejszym dostępnym autobusem 12 metrowym.
EDIT
Jak można było się spodziewać IAA było wysypem nowości. Oprócz zaprezentowanych już powyżej nowej Futury oraz zmodernizowanego Ambassadora czyli Citei koncern pokazał inne nowości:
Nie mogło oczywiście zabraknąć zwycięzcy BOTY czyli Berkhofa Citei która przeszła lifting i jak widać jest teraz identyczna z Ambassadorem:
http://touringcarteam-marcel.fotopic.net/p67352043.html
http://touringcarteam-marcel.fotopic.net/p67352057.html
http://touringcarteam-marcel.fotopic.net/p67352042.html
http://touringcarteam-marcel.fotopic.net/p67352039.html
http://touringcarteam-marcel.fotopic.net/p67352061.html
Kolejną nowością jest, a jakże - hybrydowa Citea z nadwoziem z przed liftingu:
http://touringcarteam-marcel.fotopic.net/p67352024.html
http://touringcarteam-marcel.fotopic.net/p67352023.html
EDIT 2
Uwaga Bardzo ciekawa wiadomość.
Otóż koncern VDL kupił fabrykę Ikarbusa (tego od Zemunów). Mają tam teraz podobno wyprodukować teraz 250 wozów dla Belgradu, a będzie to model... Citea!
No i co wy na to Jeżeli produkcja Citei zagościłaby tam na stałe, to byłaby szansa mocno zbić z ceny i wejść na Polski rynek. Oczywiście pozostaje jak zwykle pytanie o jakość, ale wszystko wyjdzie w praniu.
No bo Ambassador vel Citea był projektowany jako autobus podmiejski i dlatego też występuje wyłącznie jako LE. Dlatego oprócz Ambassadoro Citei jest również ta właściwa Citea która robi w ofercie za autobus typowo miejski.TLG pisze: Aranżacji wnętrza nie będę oceniał pod względem funkcjonalnym, gdyż to wygląda na wersję podmiejską toteż zasługuje na łagodne oceny.
posting.php?mode=editpost&p=201131http: ... 52027.html
Tym niemniej Ambassador ma jedną wielką zaletę. Jest bodaj najlżejszym dostępnym autobusem 12 metrowym.
EDIT
Jak można było się spodziewać IAA było wysypem nowości. Oprócz zaprezentowanych już powyżej nowej Futury oraz zmodernizowanego Ambassadora czyli Citei koncern pokazał inne nowości:
Nie mogło oczywiście zabraknąć zwycięzcy BOTY czyli Berkhofa Citei która przeszła lifting i jak widać jest teraz identyczna z Ambassadorem:
http://touringcarteam-marcel.fotopic.net/p67352043.html
http://touringcarteam-marcel.fotopic.net/p67352057.html
http://touringcarteam-marcel.fotopic.net/p67352042.html
http://touringcarteam-marcel.fotopic.net/p67352039.html
http://touringcarteam-marcel.fotopic.net/p67352061.html
Kolejną nowością jest, a jakże - hybrydowa Citea z nadwoziem z przed liftingu:
http://touringcarteam-marcel.fotopic.net/p67352024.html
http://touringcarteam-marcel.fotopic.net/p67352023.html
EDIT 2
Uwaga Bardzo ciekawa wiadomość.
Otóż koncern VDL kupił fabrykę Ikarbusa (tego od Zemunów). Mają tam teraz podobno wyprodukować teraz 250 wozów dla Belgradu, a będzie to model... Citea!
No i co wy na to Jeżeli produkcja Citei zagościłaby tam na stałe, to byłaby szansa mocno zbić z ceny i wejść na Polski rynek. Oczywiście pozostaje jak zwykle pytanie o jakość, ale wszystko wyjdzie w praniu.
- Marcin_558
- Posty: 4134
- Rejestracja: 2006-09-02, 19:08
- Lokalizacja: Bydgoszcz/Łochowo
- Kontakt:
No ciekawa informacja. Podobno Citea będzie w tym roku na targach Transexpo Kielce 2010.Amalio pisze: Uwaga Bardzo ciekawa wiadomość.
Otóż koncern VDL kupił fabrykę Ikarbusa (tego od Zemunów). Mają tam teraz podobno wyprodukować teraz 250 wozów dla Belgradu, a będzie to model... Citea!
No i co wy na to Jeżeli produkcja Citei zagościłaby tam na stałe, to byłaby szansa mocno zbić z ceny i wejść na Polski rynek. Oczywiście pozostaje jak zwykle pytanie o jakość, ale wszystko wyjdzie w praniu.
Z tego co widzę po nowej wersji Ambassadora/Citea to teraz wprowadzili nowy element charakterystyczny, pewnie będzie on dla wszystkich modeli. Nie zmienia to faktu, że historia znanej wszystkim Bovy Futury się zakończyła, a nowa Futura to już inna bajka autorstwa VDLCoffee pisze:Szkoda, że "zniszczono" charakterystyczny element dla Futury, jakim był wystający przód.
Na Infobusie pojawił się wywiad z dyrektorem handlowym i wiceprezesem VDL Bus & Coach Polska. Możemy w nim wyczytać coś takiego:
Zapowiada się ciekawie. Osobiście chciałbym, żeby Citea pojawiła się na polskich drogach, choćby w ramach testów. Z wyglądu bardzo ciekawy wóz, mam nadzieję, że pod względem technicznym jest tak samoBolesław Piekorz pisze:Na pewno będziemy chcieli wykorzystać tytuł „Bus of the Year 2011”przyznany autobusowi VDL Citea, aby przybliżyć jego walory polskim odbiorcom i dlatego już teraz myślimy o testach tego pojazdu w Polsce w roku 2011. To oczywiście wiąże się z utworzeniem nowej komórki ds. sprzedaży autobusów miejskich, aczkolwiek tutaj jeszcze nie zapadły ostateczne decyzje.
Odświeżę nieco temat, ponieważ w tym roku na targach w Kielcach VDL oprócz Futury, zaprezentowano również Citea.
Autobus zewnętrznie prezentuje się ciekawie, wnętrze przestronne, wygodne fotele i to co zaciekawiło mnie tutaj to całkowicie niska podłoga w okolicach zabudowy silnika przy ostatnim rzędzie foteli oraz dobrze zabudowana wieża silnika- według mnie lepsza od tej stosowanej w Solarisie. Niestety wystawowy egzemplarz wyposażony w pełne szyby i niezabudowaną kabinę kierowcy. Ogólnie zapowiada się ciekawie, czekamy na testy.
Autobus zewnętrznie prezentuje się ciekawie, wnętrze przestronne, wygodne fotele i to co zaciekawiło mnie tutaj to całkowicie niska podłoga w okolicach zabudowy silnika przy ostatnim rzędzie foteli oraz dobrze zabudowana wieża silnika- według mnie lepsza od tej stosowanej w Solarisie. Niestety wystawowy egzemplarz wyposażony w pełne szyby i niezabudowaną kabinę kierowcy. Ogólnie zapowiada się ciekawie, czekamy na testy.
Zaraz Hannibal wrzuci coś od drugiej strony. Układ właściwy 2+2+2 100% niskiej podłogi itd. 310KM robi swoje - autobus odlatuje po prostu. Kolorowe tablice świetlne potęgują wrażenie nowoczesnego pojazdu. Wnętrze nieco smutne - ale taką tapicerkę dostał testowiec. Układ siedzeń w Holandi zapewne OK, u nas troszkę trzeba by zmodyfikować. Autobus jest doskonale zmontowany, wszystko chodzi jak powinno - delikatnie i płynnie. Wyższy standart po prostu i zasłużony tytuł Autobusu roku 2011.