VDL Bus&Coach
Tak dzisiaj czytając Infobusa dowiedziałem się, że na stoisku VDL podczas Transexpo na stolikach leżały foldery Citei oraz Ambasadora, więc jednak promocja po holendersku się odbywa. Nie wiem tylko czy jest to podejście typu- sprzedajemy autokary w Polsce a przy okazji rzucimy jakiś prospekt, może ktoś miejskiego tutaj kupi czy raczej VDL szykuje jakąś poważniejszą kampanię tego pojazdu w naszym kraju. Wiadomo już może co z testami Citei w stolicy ?
Nic. Myślę, że to wyglądało tak, że po prostu było jakieś pytanie ze strony VDL czy MZA zechciałoby przetestować Citeę i na tym się skończyło. Podchwycił to rzecznik prasowy MZA, który w ramach jednej z częstych ostatnio konferencji wysypał się przed mediami. Wydaje mi się, że to VDL powinien się starać o te testy i tournée po największych polskich przedsiębiorstwach.marekJG pisze:Wiadomo już może co z testami Citei w stolicy ?
Wiem, że robię się już upierdliwy, ale VDL zaprezentował na Busworld 15M wersję Citei. Ciekawe czy ktoś zaopatrzy się w tego rodzaju pojazdy, tym bardziej, że zachwyt nad tego typu konstrukcjami minął
http://touringcarteam-marcel.fotopic.net/p61591012.html
http://touringcarteam-marcel.fotopic.net/p61591011.html nawet w segmencie międzymiastowym.
http://touringcarteam-marcel.fotopic.net/p61591012.html
http://touringcarteam-marcel.fotopic.net/p61591011.html nawet w segmencie międzymiastowym.
Czy ja wiem, czy minął. Po prostu pojazd 15-metrowy, dla przewoźników na zachodzie jest tylko dodatkową możliwością zamówienia sobie dopasowanego taboru, do konkrentych potrzeb. I ci, którzy mają taką potrzebę kupują takie autobusy.marekJG pisze:Wiem, że robię się już upierdliwy, ale VDL zaprezentował na Busworld 15M wersję Citei. Ciekawe czy ktoś zaopatrzy się w tego rodzaju pojazdy, tym bardziej, że zachwyt nad tego typu konstrukcjami minął
Natomiast w Polsce był taki zachwyt, ale polegał on na tym, że przewoźnicy chcieli takimi autobusami zastąpić pojazdy dwu członowe (czytaj Ikarusy 280). I okazało się, że to zły pomysł. Toteż zachwyt - przynajmniej u nas - minął
W wracając do tematu. Miło sobie popatrzeć na tą Citeę. Bardzo ładny autobus... niestety nie zobaczymy jej w Polsce
Osobiście nie widzę niczego upierdliwego w "wyławianiu" oraz prezentowaniu nowości z Busworld. Wręcz przeciwnie, dobrze jest gdy można zapoznać się z nowościami w odpowiednich działach. Jednak byłoby miło gdybyś nie wprowadzał w błąd osób czytających Twoje posty. Citea CLE 137 to autobus o długości 13,7. metra, a nie 15. metrów. VDL oferuje model CLE w czterech wariantach długości 12, 12,9 oraz 13,7 i 14,5. Pierwsze dwa warianty są dwuosiowe, zaś kolejne już trzyosiowe.marekJG pisze:Wiem, że robię się już upierdliwy, ale VDL zaprezentował na Busworld 15M wersję Citei. Ciekawe czy ktoś zaopatrzy się w tego rodzaju pojazdy, tym bardziej, że zachwyt nad tego typu konstrukcjami minął
http://touringcarteam-marcel.fotopic.net/p61591012.html
http://touringcarteam-marcel.fotopic.net/p61591011.html nawet w segmencie międzymiastowym.
Jako uzupełnienie dodam, że klient ma do wyboru silniki DAF o mocy 255, 310 lub 360 KM (dwa pierwsze warianty długości, zaś modele 137 i 145 są oferowane bez słabszego 255-konnego silnika). Producent jako standard proponuje czterobiegową automatyczną skrzynię Voith, jednak w opcji są sześciobiegowe skrzynie ZF. Niezależnie od długości w ofercie są trzy układy drzwi: 1-2-0, 2-2-0 oraz 2-2-1.
A o Sosnowieckich unijnych i kolejnych 6ciu sztywniakach zapomniałeś ?Natomiast w Polsce był taki zachwyt, ale polegał on na tym, że przewoźnicy chcieli takimi autobusami zastąpić pojazdy dwu członowe (czytaj Ikarusy 280). I okazało się, że to zły pomysł. Toteż zachwyt - przynajmniej u nas - minął
Poza tym w GOPie takie konstrukcje są popularne niestety brane przez KZK GOP jako tabor C.
No w końcu przedstawiciel VDLa wypowiedział się odnośnie oferowania miejskich pojazdów w Polsce. W skrócie mają takie plany ale jest kilka przeszkód:
- niekorzystny kurs euro nie pozwalający na ostrą konkurencję cenową na naszym rynku
- ogólnie niekorzystna sytuacja na krajowym rynku nie popychająca VDL do aktywniejszej działalności
- brak rozbudowanej sieci sprzedaży na naszym rynku, która do tego jest nastawiona na sprzedaż autokarów.
Szkoda, bo ten autobus jakoś bardzo się mi podoba. Więcej o planach VDLa
http://www.infobus.pl/text.php?from=main&id=27909
- niekorzystny kurs euro nie pozwalający na ostrą konkurencję cenową na naszym rynku
- ogólnie niekorzystna sytuacja na krajowym rynku nie popychająca VDL do aktywniejszej działalności
- brak rozbudowanej sieci sprzedaży na naszym rynku, która do tego jest nastawiona na sprzedaż autokarów.
Szkoda, bo ten autobus jakoś bardzo się mi podoba. Więcej o planach VDLa
http://www.infobus.pl/text.php?from=main&id=27909
Na otomoto pojawił się fabrycznie nowy (mimo to rozbity) VDL Citea:
http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=T1798949
Jak sądzicie, czy jest to szansa na pierwszą w Polsce liniową Citeę?
http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=T1798949
Jak sądzicie, czy jest to szansa na pierwszą w Polsce liniową Citeę?
A fakt, że autobus pojawił się na otoMoto jakoś przybliża go do Polski Kawon zamieszcza masę ogłoszeń, różnych prawie nowych autobusów, a wszystkie łączy to, że stoją gdzieś daleko na zachodzie Europy.
A nie jest to ani jedyna Polska strona z której korzystają polskie firmy przewozowe, a autobusów szuka się również po zachodnich stronach internetowych.
Gdyby to co wystawia KAWON na otoMoto trafiało na nasze drogi, to byśmy mieli raj na ziemi...
A nie jest to ani jedyna Polska strona z której korzystają polskie firmy przewozowe, a autobusów szuka się również po zachodnich stronach internetowych.
Gdyby to co wystawia KAWON na otoMoto trafiało na nasze drogi, to byśmy mieli raj na ziemi...
Chyba nikt się nie spodziewał, że VDL Citea CLF 120 dostanie nagrodę "Bus of the Year 2011"
http://www.busportal.cz/modules.php?nam ... e&sid=7940
http://www.busportal.cz/modules.php?nam ... e&sid=7940