Bogdan/Ursus - autobusy i trolejbusy z Ukrainy (i z Lublina)
- Wojtek-MKM
- Posty: 574
- Rejestracja: 2010-08-06, 13:41
- Lokalizacja: Kraków Czyżyny
Mamy kolejnego Bogusia:
http://www.phototrans.eu/14,524193,56001.html
Dwunastometrowy, niskopodłogowy.
http://www.phototrans.eu/14,524193,56001.html
Dwunastometrowy, niskopodłogowy.
Przemilczeliście fakt pojawienia się Bogdana A701. A nie powinniście Właśnie wróciłem z wycieczki do Jaworzna gdzie przejechałem się najnowszym autobusem Elbudu. I mówiąc krótko Bogdan pnie się w górę A701 jest raz lepszy od A601. W sumie pomału można przestawać mówić o biedzie. Autobus jest trójdrzwiowy, w pełni niskopodłogowy i ma wieżowo zabudowany silnik. Wszystko jest obłożone plastikami, a więc nie ma już gołych metalowych słupków. Mało tego - na łączeniach plastików pojawiła się guma dzięki czemu nic nie skrzypi. Poprawiła się jakość tworzyw, a ponadto wszystko jest bardzo dobrze zmontowane. W środku jest cichutko i nic nie hałasuje. Również drzwi są ciche i działają płynnie, a jeśli pamiętacie był to mankament w A601. Boguś nie jest już wyposażony w einfachowe siedzenia, a w Stery MB. Dziewięć z nich jest dostępnych z niskiej podłogi, ale po lewej stronie w trzech rzędach jest po jednym fotelu, a więc A701 może zaoferować aż dwanaście miejsc dostępnych z niskiej podłogi. W autobusie jest też rampa dla niepełnosprawnego (co przedtem nie było oczywiste) oraz w rzeźni dostosowane do tego oparcie. Wszystko niby okej i poprawnie, ale aż oniemiałem gdy zauważyłem na przednim nadkolu... płytki metalowy kosz w którym można położyć bagaż Są oczywiście tez mankamenty - tylne zawieszenie które jest bardzo twarde oraz ścianki działowe. Problem z nimi polega na tym, że bardzo dużą powierzchnią wchodzą w poręcz co na pewno służy lepszemu usztywnieniu, ale znacząco utrudnia złapanie się jej. Tym niemniej reasumując Bogdan zrobił bardzo duży krok do przodu i jest w stanie zaoferować bardzo atrakcyjny autobus. Szczerze mówiąc gdy jechałem do Jaworzna myślałem, że będę mógł zaszufladkować ten autobus między LAZem, a MAZem, ale jest dużo lepiej. Ukraińcy odwalili kawał dobrej roboty
Ostatnio zmieniony 2011-11-29, 21:58 przez Amalio, łącznie zmieniany 1 raz.
Nieźle mnie Zaskoczyłeś tą opinią. Jeśli Bogdan zacznie produkować autobusy na dobrym, europejskim poziomie, to nasi producenci już powinni zacząć się bać. Dobry, w miarę tani, niskopodłogowy autobus, to jest to, czego nasi przewoźnicy potrzebują
Pozostaje jeszcze kwestia serwisu i dostępności części
Pozostaje jeszcze kwestia serwisu i dostępności części
Ostatnio zmieniony 2011-11-30, 18:33 przez J-31, łącznie zmieniany 1 raz.
- Marcin_558
- Posty: 4134
- Rejestracja: 2006-09-02, 19:08
- Lokalizacja: Bydgoszcz/Łochowo
- Kontakt:
Akurat LAZa bym się nie bał Co innego Bogdana Bardzo ciekawy opis, ciekawa opinia. Jednak ile z nas będzie miało okazję wyrobić sobie własną? Niewielu. A czemu? Bo Bogdan nie puści raczej autobusu na testy po kraju.J-31 pisze:Jeśli LAZ zacznie produkować autobusy na dobrym, europejskim poziomie, to nasi producenci już powinni zacząć się bać
- Wojtek-MKM
- Posty: 574
- Rejestracja: 2010-08-06, 13:41
- Lokalizacja: Kraków Czyżyny
Autosan powinien bać się w szczególności.J-31 pisze:Jeśli Bogdan zacznie produkować autobusy na dobrym, europejskim poziomie, to nasi producenci już powinni zacząć się bać.
Jedno moje zdjęcie wisi na TWB, mogę jeszcze na potrzeby forum zuploadować zdjęcie tyłu. Zdjęć wnętrza niestety nie mam. W Chrzanowie po zakończeniu kierowca kategorycznie odmówił zrobienia zdjęć wnętrza, a potem sobie źle policzyłem kursy i niestety autobus przeszedł z 319 na 300, więc nie wracałem nim do Jaworzna (chciałem porobić zdjęcia na przystanku końcowym). Bo w czasie jazdy trudno o zdjęcia - Boguś kursuje na mocno obciążonych liniach.lukmek pisze:Można liczyć na jakieś fotki pojazdu? Interesuje mnie zwłaszcza wnętrze
No dziś zrobiłem sobie właśnie kolejną rundkę tym autobusem i doszło mi kilka krytycznych uwag co do m.in. silnika. Generalnie nie mam zamiaru tutaj komuś wmawiać, że ten autobus jest super, bo nie jest i dalej jest bliżej dna niż szczytu chwały, ale Bogdan wyprodukował znacznie lepszy autobus i spokojnie można go zacząć rozpatrywać w kategoriach tanich lecz normalnych autobusów, bo do tej pory o autobusach Bogdana nie można było tak mówić. Były bardzo, a nawet wręcz śmiesznie ubogie, proste i niedopracowane. A701 jest inny. Oczywiście teraz kwestia jak przeżyje eksploatację w Elbudzie, a łatwo mieć nie będzie. Autobus jest przeznaczony do obsługi dwóch międzymiastowych linii pomiędzy Jaworznem, a Chrzanowem które prócz busów są zdaje się obecnie jedynym połączeniem. Ludzi jeździ naprawdę dużo, a drogi zwłaszcza na wioskach pozostawiają sporo do życzenia.
- Marcin_558
- Posty: 4134
- Rejestracja: 2006-09-02, 19:08
- Lokalizacja: Bydgoszcz/Łochowo
- Kontakt:
- Marcin_558
- Posty: 4134
- Rejestracja: 2006-09-02, 19:08
- Lokalizacja: Bydgoszcz/Łochowo
- Kontakt: