Otokar - ogólnie
Re: Otokar Vectio
Cena to jedno, wymagania z przetargów to drugie, więc nie mów hop...kubex pisze:Czekam na Otokary w GOPie . Cena pewnie atrakcyjna, więc nosze ślunskie spółki mogą się skusić.
Re: Otokar - ogólnie
Widzę, że firma Tokar już produkuje autobusy przegubowe. Oto Otokar Kent C, #212, Fernanbús, S.A., Walencja
=> http://busphoto.ru/photo/210283/
Autobus jest z rocznika 2017
=> http://busphoto.ru/photo/210283/
Autobus jest z rocznika 2017
Re: Otokar - ogólnie
Długo tam nie pożyją, znając RATB za bardzo nie dbają o tabor, a dodatkowo Otokar jest nieco niższej półki. No, ale to ciekawe i ważne, że RATB kupuje jednorazowo aż 400 autobusów. To spora liczba
Re: Otokar - ogólnie
Turecki producent, firma Otokar zdecydowała się na wielką promocję swoich autobusów. Zarówno miejskich jaki i turystycznych.
Mnie - co nie powinno Was dziwić - najbardziej zainteresowały miejskie
Po pierwsze nie wiem czemu ten producent nazywa każdy swój miejski autobus Kent C... nie zależnie od długości pojazdu. I tak mamy Kent C - długości 10m, Kent C - długości 12m i Kent C - długości 18M... nonsens
Jak się popatrzy na Otokar(a) Kent C z zewnątrz, to aż chce się do niego wejść
https://www.flickr.com/photos/129661548 ... 985807218/
https://www.flickr.com/photos/129661548 ... 985807218/
https://www.flickr.com/photos/129661548 ... 985807218/
... i ja tak właśnie uczyniłem. No po prostu jak je zobaczyłem z daleka to prawie że biegłem - aby tylko je zobaczyć.
A jak już wszedłem to ... ręce, nogi i jaja mi normalnie opadły. Ohyda i to jeszcze jest piękne określenie.
Zacząłem od 18-metrowego Otokara Kenta C. Ponieważ obfociłem go na około, więc swoją wycieczkę po nim zacząłem od tylca... i od razu zdębiałem. Zanim jeszcze wszedłem. Otóż producent instaluje w III i IV drzwiach poręcze... po środku
Oto IV drzwi - i tu jeszcze jestem w stanie to rozumieć
https://www.flickr.com/photos/129661548 ... 985807218/
A to już III drzwi. I tego już w ogóle nie kumam...
https://www.flickr.com/photos/129661548 ... 985807218/
... a nie kumam tego dlatego, że producent prawie na przeciwko III drzwi pozostawił sporo wolnego miejsca - rzeźnia. Widać ją po lewej. I jest ona całkiem spora
https://www.flickr.com/photos/129661548 ... 985807218/
Autobus w środku jest po prostu ohydny. Szare wykończenie wnętrza, szare - aluminiowe poręcze... a do tego jeszcze - uwaga - fotele bez tapicerki. Goły plastik
https://www.flickr.com/photos/129661548 ... 985807218/
... na tym się nie da siedzieć, nie da jechać - bo jest twardo jak na desce.
Poniżej widać "śliczne" obudowy nadkoli. To po prostu odlewy z siedziskiem, nałożone na nadkola. Super to zrobili
https://www.flickr.com/photos/129661548 ... 985807218/
A najfajniejsze są "siedziska" na tylnym zwisie - normalnie aż proszą się, aby na nich usiąść - aczkolwiek nie koniecznie wygodnie
https://hostmat.eu/images/24221562705872473363.jpg
One mogą być po prostu niebezpieczne, bo są śliskie, więc fajnie się z tego wyskakuje przy mocniejszym hamowaniu
Dużą rzeźnię Otokar podzielił na dwie części - zrobili to tak samo jak Otomarsan w MB Conecto LF dla warszawskiego oddziału "Mobilisa". Deski do prasowania - NIET
https://www.flickr.com/photos/129661548 ... 985807218/
Pani, która przedstawiała się jako przedstawicielka Otokara, chciała mi sprzedać - każdą ilość - tych autobusów i nakłaniała mnie abym koniecznie kupił...
... nie kupiłem. Na moje pytanie, czemu ten autobus tak wygląda w środku - przez grzeczność nie dodałem "jak" - dowiedziałem, się, że ten przegubowiec jest zamówiony przez włoskiego przewoźnika
I chyba nie on jeden, bo obok stał 10metrowy Otokar Kent C. I on również miał takie samo wykończenie. Chyba już się przyzwyczaiłem, bo już nie robiło na mnie wrażenie to ohydne wnętrze... a przypadku 10-metrowca byłoby ono nawet fajne - gdyby nie te fotele
https://www.flickr.com/photos/129661548 ... 985807218/
https://www.flickr.com/photos/129661548 ... 985807218/
https://www.flickr.com/photos/129661548 ... 985807218/
A teraz pulpit kierowcy. Otokar oferuje coś własnego i wygląda to tak
https://www.flickr.com/photos/129661548 ... 985807218/
Śliczne to to nie jest, ale w miarę praktyczne
O ile Otokar Kent C zrobił na mnie smutne wrażenie, o tyle inne pojazdy już się prezentowały się lepiej. Np. Navigo LF
https://www.flickr.com/photos/129661548 ... 985807218/
https://www.flickr.com/photos/129661548 ... 985807218/
https://www.flickr.com/photos/129661548 ... 985807218/
https://www.flickr.com/photos/129661548 ... 985807218/
https://www.flickr.com/photos/129661548 ... 985807218/
To ponoć koncepcja autobusu - nie jedyna na targach. I owa koncepcja zrobiła na mnie pozytywne wrażenie
Jeszcze lepsze wrażenie zrobił na mnie turystyczny Ulyso T. Ładny autobus i w środku też
https://www.flickr.com/photos/129661548 ... 985807218/
https://www.flickr.com/photos/129661548 ... 985807218/
https://www.flickr.com/photos/129661548 ... 985807218/
https://www.flickr.com/photos/129661548 ... 985807218/
Dobrym pomysłem jest to podświetlenie sufitu
https://www.flickr.com/photos/129661548 ... 985807218/
Reasumując. Fajnie, że się pojawili, ale wydaje mi się, że jak się chce coś promować, to warto pokazać coś sympatycznego. EXPO w Warszawie to spotkanie czysto biznesowe. Fachowcy nie zwracają uwagi na takie detale, ale jeżeli pojawiłby się jakiś miejski polityk lub inny decydent - to, to są ludzie, którzy kupują oczami. Jak im się coś spodoba to optują za zakupem, a jak nie - to nie. Producent powinien o tym pomyśleć
Mnie - co nie powinno Was dziwić - najbardziej zainteresowały miejskie
Po pierwsze nie wiem czemu ten producent nazywa każdy swój miejski autobus Kent C... nie zależnie od długości pojazdu. I tak mamy Kent C - długości 10m, Kent C - długości 12m i Kent C - długości 18M... nonsens
Jak się popatrzy na Otokar(a) Kent C z zewnątrz, to aż chce się do niego wejść
https://www.flickr.com/photos/129661548 ... 985807218/
https://www.flickr.com/photos/129661548 ... 985807218/
https://www.flickr.com/photos/129661548 ... 985807218/
... i ja tak właśnie uczyniłem. No po prostu jak je zobaczyłem z daleka to prawie że biegłem - aby tylko je zobaczyć.
A jak już wszedłem to ... ręce, nogi i jaja mi normalnie opadły. Ohyda i to jeszcze jest piękne określenie.
Zacząłem od 18-metrowego Otokara Kenta C. Ponieważ obfociłem go na około, więc swoją wycieczkę po nim zacząłem od tylca... i od razu zdębiałem. Zanim jeszcze wszedłem. Otóż producent instaluje w III i IV drzwiach poręcze... po środku
Oto IV drzwi - i tu jeszcze jestem w stanie to rozumieć
https://www.flickr.com/photos/129661548 ... 985807218/
A to już III drzwi. I tego już w ogóle nie kumam...
https://www.flickr.com/photos/129661548 ... 985807218/
... a nie kumam tego dlatego, że producent prawie na przeciwko III drzwi pozostawił sporo wolnego miejsca - rzeźnia. Widać ją po lewej. I jest ona całkiem spora
https://www.flickr.com/photos/129661548 ... 985807218/
Autobus w środku jest po prostu ohydny. Szare wykończenie wnętrza, szare - aluminiowe poręcze... a do tego jeszcze - uwaga - fotele bez tapicerki. Goły plastik
https://www.flickr.com/photos/129661548 ... 985807218/
... na tym się nie da siedzieć, nie da jechać - bo jest twardo jak na desce.
Poniżej widać "śliczne" obudowy nadkoli. To po prostu odlewy z siedziskiem, nałożone na nadkola. Super to zrobili
https://www.flickr.com/photos/129661548 ... 985807218/
A najfajniejsze są "siedziska" na tylnym zwisie - normalnie aż proszą się, aby na nich usiąść - aczkolwiek nie koniecznie wygodnie
https://hostmat.eu/images/24221562705872473363.jpg
One mogą być po prostu niebezpieczne, bo są śliskie, więc fajnie się z tego wyskakuje przy mocniejszym hamowaniu
Dużą rzeźnię Otokar podzielił na dwie części - zrobili to tak samo jak Otomarsan w MB Conecto LF dla warszawskiego oddziału "Mobilisa". Deski do prasowania - NIET
https://www.flickr.com/photos/129661548 ... 985807218/
Pani, która przedstawiała się jako przedstawicielka Otokara, chciała mi sprzedać - każdą ilość - tych autobusów i nakłaniała mnie abym koniecznie kupił...
... nie kupiłem. Na moje pytanie, czemu ten autobus tak wygląda w środku - przez grzeczność nie dodałem "jak" - dowiedziałem, się, że ten przegubowiec jest zamówiony przez włoskiego przewoźnika
I chyba nie on jeden, bo obok stał 10metrowy Otokar Kent C. I on również miał takie samo wykończenie. Chyba już się przyzwyczaiłem, bo już nie robiło na mnie wrażenie to ohydne wnętrze... a przypadku 10-metrowca byłoby ono nawet fajne - gdyby nie te fotele
https://www.flickr.com/photos/129661548 ... 985807218/
https://www.flickr.com/photos/129661548 ... 985807218/
https://www.flickr.com/photos/129661548 ... 985807218/
A teraz pulpit kierowcy. Otokar oferuje coś własnego i wygląda to tak
https://www.flickr.com/photos/129661548 ... 985807218/
Śliczne to to nie jest, ale w miarę praktyczne
O ile Otokar Kent C zrobił na mnie smutne wrażenie, o tyle inne pojazdy już się prezentowały się lepiej. Np. Navigo LF
https://www.flickr.com/photos/129661548 ... 985807218/
https://www.flickr.com/photos/129661548 ... 985807218/
https://www.flickr.com/photos/129661548 ... 985807218/
https://www.flickr.com/photos/129661548 ... 985807218/
https://www.flickr.com/photos/129661548 ... 985807218/
To ponoć koncepcja autobusu - nie jedyna na targach. I owa koncepcja zrobiła na mnie pozytywne wrażenie
Jeszcze lepsze wrażenie zrobił na mnie turystyczny Ulyso T. Ładny autobus i w środku też
https://www.flickr.com/photos/129661548 ... 985807218/
https://www.flickr.com/photos/129661548 ... 985807218/
https://www.flickr.com/photos/129661548 ... 985807218/
https://www.flickr.com/photos/129661548 ... 985807218/
Dobrym pomysłem jest to podświetlenie sufitu
https://www.flickr.com/photos/129661548 ... 985807218/
Reasumując. Fajnie, że się pojawili, ale wydaje mi się, że jak się chce coś promować, to warto pokazać coś sympatycznego. EXPO w Warszawie to spotkanie czysto biznesowe. Fachowcy nie zwracają uwagi na takie detale, ale jeżeli pojawiłby się jakiś miejski polityk lub inny decydent - to, to są ludzie, którzy kupują oczami. Jak im się coś spodoba to optują za zakupem, a jak nie - to nie. Producent powinien o tym pomyśleć