BYD ebus
BYD ebus
MZA testuje aktualnie autobus o napędzie elektrycznym - chiński BYD ebus
Fotki z GW
http://warszawa.gazeta.pl/warszawa/51,3 ... 3.html?i=0
Autobus jest eksploatowany na linii 222
Posty wydzielone z tematu "Miejskie Zakłady Autobusowe Sp. z o.o. w Warszawie". Mod. J-31
Fotki z GW
http://warszawa.gazeta.pl/warszawa/51,3 ... 3.html?i=0
Autobus jest eksploatowany na linii 222
Posty wydzielone z tematu "Miejskie Zakłady Autobusowe Sp. z o.o. w Warszawie". Mod. J-31
Ostatnio zmieniony 2013-06-13, 21:05 przez J-31, łącznie zmieniany 1 raz.
- TranslatorPS
- Posty: 282
- Rejestracja: 2007-10-02, 21:05
- Lokalizacja: PL-WR,KR,KSU/IE-G
Drugie zdjęcie - z angielskiego daję im osobiścię tróję Ósme (zdjęcie, rzecz jasna) już ujdzie. Natomiast z zewnątrz wygląda jak jakaś wariacja na temat mordy Mastero Osobiście, w dziedzinie funkcjonalności, jestem bardziej ciekaw sprawdzania się układu drzwi 2-2-0 w warszawskim ruchu niźli działania i pozytywów napędu.
Przytoczę swoją wypowiedź z Wawkomu:
Chińczyk wzbudził we mnie mieszane uczucia.
Na wstępie kilka słów krytyki. Oczywiście wnętrze, zastosowane materiały, byle jakie listwy z PVC, rażą widoczne śruby w nadprożach. Na minus zasługuje dosyć głośny napęd.
Nadwozie - choć brzydkie jak noc grudniowa - wygląda na złożone "z sercem" (pytanie, czy tyczy się to tylko autobusu pokazowego czy też wszystkie autobusy wyjeżdżają z fabryki tak zmontowano). Klapy i panele do siebie pasują, wszystko estetycznie zafugowane
W środku jest zaskakująco dużo miejsca. Autobus wprawdzie niskowejściowy (ewidentnie jest on pomyślany na rynek amerykański, ze wszystkimi tego konsekwencjami), ale zarówno na niskim jak i wysokim poziomie nie ma problemów znanych z gniota. Szerokie, wygodne fotele, wydajna klimatyzacja, płynny rozruch i hamowanie oraz - co bardzo istotne - wreszcie komfortowe zawieszenie. Warto było się tym przejechać.
Chińczyk wzbudził we mnie mieszane uczucia.
Na wstępie kilka słów krytyki. Oczywiście wnętrze, zastosowane materiały, byle jakie listwy z PVC, rażą widoczne śruby w nadprożach. Na minus zasługuje dosyć głośny napęd.
Nadwozie - choć brzydkie jak noc grudniowa - wygląda na złożone "z sercem" (pytanie, czy tyczy się to tylko autobusu pokazowego czy też wszystkie autobusy wyjeżdżają z fabryki tak zmontowano). Klapy i panele do siebie pasują, wszystko estetycznie zafugowane
W środku jest zaskakująco dużo miejsca. Autobus wprawdzie niskowejściowy (ewidentnie jest on pomyślany na rynek amerykański, ze wszystkimi tego konsekwencjami), ale zarówno na niskim jak i wysokim poziomie nie ma problemów znanych z gniota. Szerokie, wygodne fotele, wydajna klimatyzacja, płynny rozruch i hamowanie oraz - co bardzo istotne - wreszcie komfortowe zawieszenie. Warto było się tym przejechać.
Udało mi się dzisiaj zapolować na ten chiński wynalazek - czyli BYD ebus
Na początek taka mała informacja - MZA skierowało ten autobus na linię 222, ale nie kursuje on wg. ogólnego rozkładu liniowego, lecz porusza się poza rozkładem, mniej więcej 10 minut za rozkładową brygadą. Dobry pomysł, bo w ten sposób można swobodnie przejechać się nie zatłoczonym autobusem i dokładnie go obejrzeć
W zasadzie TLG bardzo trafnie ocenił już ten autobus. Ja pozalewam Was trochę fotkami - film już się ładuje, potem Posłuchacie sobie skrzypienia plastików i innych dźwięków
Autobus w ruchu jest niesamowicie szybki, bardzo żwawy. Szybko się zbiera i nie daje w zasadzie szansy innym uczestnikom ruchu
A co we wnętrzu ?
Zacznijmy od poręczy i innych uchwytów
W zasadzie część już znacie. W przedniej części pojazdu jest sporo różnych rozpórek, które w zasadzie nie mają innej funkcji
Natomiast w tylnej części pojazdu jest kilka - wydaje mi - się praktycznych poręczy. Na zdjęciu poniżej te przymocowane do sufitu, mogą ułatwiać siadanie lub poruszanie się pomiędzy fotelami
http://imageshack.us/photo/my-images/577/ebyd1.jpg/
Spodobała mi się jednak ta poręcz - w tylnej części pojazdu.
http://imageshack.us/photo/my-images/6/ebyd21.jpg/
Te rozpórki to już Znacie
http://imageshack.us/photo/my-images/839/ebyd5.jpg/
Kolejna rzecz, która mi się spodobała to perforacja na poręczach. Jedyna wada, że to się pewnie będzie szybko brudziło
http://imageshack.us/photo/my-images/819/ebyd6.jpg/
Informacje językowe
W autobusie sporo jest informacji w dwóch językach - chińskim i angielskim. Nawet jest instrukcja obsługi klap dachowych - gdyby ktoś z Was chciał to przetłumaczyć, to proszę bardzo
http://imageshack.us/photo/my-images/801/ebyd3.jpg/
Jest nawet skrócona instrukcja zbicia szyby
http://imageshack.us/photo/my-images/829/ebyd8.jpg/
Wnętrze ogólnie
W sumie to i tak ładnie rozplanowano to wnętrze. Duża łada rzeźnia. Wkurzać mogą tylko te dwie wielkie szafy, które oddzielają kabinę kierowcy od przedziału pasażerskiego. Spora część foteli stoi na podłodze bez podestów
http://imageshack.us/photo/my-images/32/ebyd7.jpg/
http://imageshack.us/photo/my-images/837/ebyd10.jpg/
http://imageshack.us/photo/my-images/834/ebyd12.jpg/
Ciekawostką jest ta deska. Ona stoi na jednej nodze. Przyznam szczerze, że pierwszy raz się z takim rozwiązaniem spotykam
http://imageshack.us/photo/my-images/826/ebyd13.jpg/
Fotele w tym egzemplarzu są bardzo wygodne i aż zachęcają by z nich skorzystać - bardzo, bardzo miękkie + dobre wyprofilowanie
http://imageshack.us/photo/my-images/7/ebyd14.jpg/
Design
... cóż, nie będę oceniać. To zostawiam już Wam
http://imageshack.us/photo/my-images/163/ebyd16.jpg/
http://imageshack.us/photo/my-images/837/ebyd18.jpg/
http://imageshack.us/photo/my-images/441/ebyd20.jpg/
Oczywiście są małe szanse, by ten pojazd - w takiej konfiguracji - pojawił się na stałe w Warszawie. Mimo wszystko miło było się nim przejechać
Na początek taka mała informacja - MZA skierowało ten autobus na linię 222, ale nie kursuje on wg. ogólnego rozkładu liniowego, lecz porusza się poza rozkładem, mniej więcej 10 minut za rozkładową brygadą. Dobry pomysł, bo w ten sposób można swobodnie przejechać się nie zatłoczonym autobusem i dokładnie go obejrzeć
W zasadzie TLG bardzo trafnie ocenił już ten autobus. Ja pozalewam Was trochę fotkami - film już się ładuje, potem Posłuchacie sobie skrzypienia plastików i innych dźwięków
Autobus w ruchu jest niesamowicie szybki, bardzo żwawy. Szybko się zbiera i nie daje w zasadzie szansy innym uczestnikom ruchu
A co we wnętrzu ?
Zacznijmy od poręczy i innych uchwytów
W zasadzie część już znacie. W przedniej części pojazdu jest sporo różnych rozpórek, które w zasadzie nie mają innej funkcji
Natomiast w tylnej części pojazdu jest kilka - wydaje mi - się praktycznych poręczy. Na zdjęciu poniżej te przymocowane do sufitu, mogą ułatwiać siadanie lub poruszanie się pomiędzy fotelami
http://imageshack.us/photo/my-images/577/ebyd1.jpg/
Spodobała mi się jednak ta poręcz - w tylnej części pojazdu.
http://imageshack.us/photo/my-images/6/ebyd21.jpg/
Te rozpórki to już Znacie
http://imageshack.us/photo/my-images/839/ebyd5.jpg/
Kolejna rzecz, która mi się spodobała to perforacja na poręczach. Jedyna wada, że to się pewnie będzie szybko brudziło
http://imageshack.us/photo/my-images/819/ebyd6.jpg/
Informacje językowe
W autobusie sporo jest informacji w dwóch językach - chińskim i angielskim. Nawet jest instrukcja obsługi klap dachowych - gdyby ktoś z Was chciał to przetłumaczyć, to proszę bardzo
http://imageshack.us/photo/my-images/801/ebyd3.jpg/
Jest nawet skrócona instrukcja zbicia szyby
http://imageshack.us/photo/my-images/829/ebyd8.jpg/
Wnętrze ogólnie
W sumie to i tak ładnie rozplanowano to wnętrze. Duża łada rzeźnia. Wkurzać mogą tylko te dwie wielkie szafy, które oddzielają kabinę kierowcy od przedziału pasażerskiego. Spora część foteli stoi na podłodze bez podestów
http://imageshack.us/photo/my-images/32/ebyd7.jpg/
http://imageshack.us/photo/my-images/837/ebyd10.jpg/
http://imageshack.us/photo/my-images/834/ebyd12.jpg/
Ciekawostką jest ta deska. Ona stoi na jednej nodze. Przyznam szczerze, że pierwszy raz się z takim rozwiązaniem spotykam
http://imageshack.us/photo/my-images/826/ebyd13.jpg/
Fotele w tym egzemplarzu są bardzo wygodne i aż zachęcają by z nich skorzystać - bardzo, bardzo miękkie + dobre wyprofilowanie
http://imageshack.us/photo/my-images/7/ebyd14.jpg/
Design
... cóż, nie będę oceniać. To zostawiam już Wam
http://imageshack.us/photo/my-images/163/ebyd16.jpg/
http://imageshack.us/photo/my-images/837/ebyd18.jpg/
http://imageshack.us/photo/my-images/441/ebyd20.jpg/
Oczywiście są małe szanse, by ten pojazd - w takiej konfiguracji - pojawił się na stałe w Warszawie. Mimo wszystko miło było się nim przejechać
-
- Posty: 457
- Rejestracja: 2011-06-02, 08:01
- Lokalizacja: Sosnowiec
Imageshack ostatnio sprawia coraz więcej problemów, ale spoko. Następną razą się poprawię
Obiecany film http://www.youtube.com/watch?v=NNraWMPr ... e=youtu.be
Obiecany film http://www.youtube.com/watch?v=NNraWMPr ... e=youtu.be
-
- Posty: 457
- Rejestracja: 2011-06-02, 08:01
- Lokalizacja: Sosnowiec
-
- Posty: 457
- Rejestracja: 2011-06-02, 08:01
- Lokalizacja: Sosnowiec
-
- Posty: 457
- Rejestracja: 2011-06-02, 08:01
- Lokalizacja: Sosnowiec
Elektryczny BYD tym razem w Krakowie http://www.infobus.pl/text.php?from=main&id=56850
No i jest w Jaworznie(tu możecie sobie poczytać co ja sądzę o tym autobusie):
http://phototrans.pl/14,633394,0,BYD_K9B_930.html
http://phototrans.pl/14,633393,0,BYD_K9B_930.html
http://phototrans.pl/14,633392,0,BYD_K9B_930.html
A to nie koniec. Po testach w Jaworznie najprawdopodobniej przyjdzie kolej na Sosnowiec.
http://phototrans.pl/14,633394,0,BYD_K9B_930.html
http://phototrans.pl/14,633393,0,BYD_K9B_930.html
http://phototrans.pl/14,633392,0,BYD_K9B_930.html
A to nie koniec. Po testach w Jaworznie najprawdopodobniej przyjdzie kolej na Sosnowiec.
Taki mi wpadł właśnie pomysł do głowy - nie wiem czy sensowny - ale pomyślałem sobie, że MPK Łódź Sp. z o.o powinno sobie ten autobus wypożyczyć na testy. Władze Łodzi myślały o budowie linii trolejbusowej - a może lepszym pomysłem byłyby takie autobusy (oczywiście nie koniecznie w tej konfiguracji)
BYD zawitał do Gdyni:
http://www.phototrans.pl/14,636788,0,BYD_K9B_2000.html
http://www.phototrans.pl/14,636788,0,BYD_K9B_2000.html
-
- Posty: 457
- Rejestracja: 2011-06-02, 08:01
- Lokalizacja: Sosnowiec
Pojawiła się oficjalna informacja o testach:
http://www.zkmgdynia.pl/?mod=wiadomosci&id=51&lang=pl
Przy okazji trochę moich fotek:
http://www.zkmgdynia.pl/?mod=wiadomosci&id=51&lang=pl
Przy okazji trochę moich fotek:
BYD pokazał trzydrzwiową wersję swojego E-Busa. Ale jest pewien drobny haczyk:
http://imageshack.us/a/img546/103/zweb.jpg
http://imageshack.us/a/img833/4853/cimk.jpg
http://imageshack.us/a/img546/103/zweb.jpg
http://imageshack.us/a/img833/4853/cimk.jpg