MPK Łódź

Organizatorzy transportu miejskiego, przewoźnicy komunikacji miejskiej, wykazy taboru.
MrStronek
Posty: 303
Rejestracja: 2009-11-21, 20:02
Lokalizacja: Pabianice

Post autor: MrStronek »

Co do strefy taryfowej to już pewne, ale co do taboru to jest jeszcze nie oficjalne, ale tak się mówi, bo im większy różnorodny tabor to większe koszty eksploatacji - czyli koszty kupowania części zaminennych, przeszkolenie motorowych, wiec starsze typu GT pójdą do odstrzału, nie zapominajmy że M6S można przerobić z członem niskopodłogowym :) co to kanciaków to jest już raczej przesądzone... ale i nie zapominajmy o tym że do 2016 dotrą nowe tramwaje firmy Pesy :)

[ Dodano: 2011-11-17, 00:48 ]
ppln pisze:
NorbertKomusinski pisze:Pierwotnie na 46 ma być, Łódź - Łódzka, Zgierz - Emilia (MUK), Emilia - Ozorków - Łódzka.
He? Trochę bez sensu
Bo zgierz będzie dopłacać do tramwajów, trasa 16 zostanie zmodernizowana i mają jeździć niskopodłogowe tramwaje

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Szkoda mi ludzi z MKT i TP - oni stracą pracę. 803N MKT to złom, nie dziwię się ich likwidacji. Trochę szkoda tych Duewagów.

A M6S, rozumiem, że trafią do MPK Łódź ;)

A co z zajezdniami, które zajmowały TP i MKT - MPK je przejmuje, czy likwidacja ? :]

ppln

Post autor: ppln »

Szkoda mi ludzi z MKT i TP - oni stracą pracę.
Niekoniecznie, mają przejść do MPK.

J-31 pisze: A co z zajezdniami, które zajmowały [...] MKT - MPK je przejmuje, czy likwidacja ?
No przecież o Helenówek w całym tym cyrku chodzi.

NorbertKomusinski pisze:bo im większy różnorodny tabor to większe koszty eksploatacji
Jakby konstali nie było w kilku podtypach - zwykłe, bulwy (inna przetwornica i plastiki), Eliny (z roku na rok coraz mniej), Woltan (jeden skład), Eniki stare (3 wagony), Enika nowa (jeden skład, może będzie więcej, naprawdę niezła modernizacja, ale to cały czas konstal i wyszło koszmarnie drogo, poza tym więcej to stoi niż jeździ), chopper (jeden wagon, odstawiony)... Przy tej szopce konstalowej zostawienie na Helenówku (a mechanicy i motorniczowie są tam przeszkoleni i doświadczeni) wszystkiego co się rusza i jest niemieckie (bo kanciaki i 803N są do kasacji tak szybko jak to możliwe, chociaż jeden kanciak mógłby zostać na historyczny), a więc lepsze niż jakikolwiek konstal (no, może z wyjątkiem Enik i Elinów, ale to z konstalem ma niezbyt wiele wspólnego) nie byłoby głupią decyzją. A świetne M8C (i M6C-NF jeśli źródło będzie takie jak spekulowano) zostałyby na normalne linie miejskie - można by było skasować sporo konstali (a jest co kasować).

MrStronek
Posty: 303
Rejestracja: 2009-11-21, 20:02
Lokalizacja: Pabianice

Post autor: MrStronek »

Najnowsza modernizacja MPK-Łódź, mowa o nowej Enice, nie będzie kontynuowana, ze względu na te własnie koszty i taniej jest sprowadzić używany właśnie Duewag niż modernizować Konstal .

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

To jak to teraz będzie - MPK przestanie modernizować, a zacznie sprowadzać używane wagony z zachodu ? Jakoś w to nie wierzę ;)

MrStronek
Posty: 303
Rejestracja: 2009-11-21, 20:02
Lokalizacja: Pabianice

Post autor: MrStronek »

Modernizacja 805Na, jednego wagonu wynosi 700 tyś, zaś sprowadzenie używki to koszt tylko 300 tyś.

Awatar użytkownika
Jack the Ripper
Posty: 1037
Rejestracja: 2011-07-10, 21:41
Lokalizacja: Radom - Lublin
Kontakt:

Post autor: Jack the Ripper »

A pobór prądu ? Enika to przecież napęd oparty na silniku AC, a Duewagi to (proszę o sprostowanie) to chyba dalej oporowce.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

NorbertKomusinski pisze:Modernizacja 805Na, jednego wagonu wynosi 700 tyś, zaś sprowadzenie używki to koszt tylko 300 tyś.
Wszystko jest jak najbardziej OK. Masz rację, ale przecież nie od dzisiaj wiadomo, że modernizacja Konstali jest dosyć drogą operacją, a jednocześnie zakup używanych wagonów znacznie tańszy... no i co ? MPK sprowadziło już jakieś używane wagony z zachodu ? O ile mi wiadomo, nadal modernizują swoje Konstal 805Na :cool:

ppln

Post autor: ppln »

Jack the Ripper pisze:a Duewagi to (proszę o sprostowanie) to chyba dalej oporowce.
M8C to chyba już nie oporowce. A zresztą nawet M8S to dużo wdzięczniejszy materiał do modernizacji niż konstal - nic nie trzeba robić z poszyciem (dla porównania łódzkie "NG" (bo to sama estetyka i wymiana przetwornicy) tzw. bulwa ma wymieniane blachy i ryjki), można wstawić człon niskopodłogowy (konstal by się rozleciał).
Poza tym w konstalu trzeba jeszcze wymieniać wózki (w nowej Enice są wymienione, to zupełnie inny komfort jazdy), w M8 są zupełnie przyzwoite.

Przypuszczam, że nawet gdyby chcieć kupić M8S i zrobić z niego M8E-NF z nową aparaturą Eniki i niską wstawką, cały czas byłoby to konkurencyjne cenowo wobec modernizacji konstala w nowym standardzie (bez żadnej wstawki), nie mówiąc już o opcji z zamawianiem doczep czynnych.

MrStronek
Posty: 303
Rejestracja: 2009-11-21, 20:02
Lokalizacja: Pabianice

Post autor: MrStronek »

Do MPK-Łódź, wracają wagony solowe. Jedynie w niedziele i na linie: 1, 4, 5 i 7

Awatar użytkownika
Coffee
Posty: 1499
Rejestracja: 2006-05-19, 16:21
Lokalizacja: Kraków - Borek Fał.
Kontakt:

Post autor: Coffee »

ppln pisze:M8C to chyba już nie oporowce.
C oznacza, że są na Chopperach.
ppln pisze:zrobić z niego M8E-NF z nową aparaturą Eniki
Jak już coś, to M8CE-NF (układ Eniki to nadal Choppery)

MrStronek
Posty: 303
Rejestracja: 2009-11-21, 20:02
Lokalizacja: Pabianice

Post autor: MrStronek »

Od 1 kwietnia 2012 linia 46 przestaje być najdłuższą linią w Europie. Stare GT z MKT idą pod palnik, zostają żaby i nowe M6S. Tabot z tramwajów podmiejskich też idą pod palnik, nawet te z Grudziadza.

Linia 9: AUGUSTÓW - Rokicińska, Piłsudskiego, Kopcińskiego, Narutowicza, Zielona, Legionów, Konstantynowska - KONSTANTYNÓW ŁÓDZKI

Linia 9A: AUGUSTÓW - Rokicińska, Piłsudskiego, Kopcińskiego, Narutowicza, Zielona, Legionów, Konstantynowska - ZDROWIE

linia 15A: TELEFONICZNA - działki, Pomorska, Legionów, Gdańska, Kopernika, ¯eromskiego, Politechniki, Pabianicka, CHOCIANOWICE/IKEA

Linia 43: TELEFONICZNA - działki, Pomorska, Legionów, Konstantynowska, Konstantynów Łódzki - LUTOMIERSK

Linia 46: OZORKÓW (CEGIELNIANA) - Zgierz, Zgierska, Nowomiejska, plac Wolności, Legionów, Konstantynowska - ZDROWIE

Linia 46A: zostanie zlikwidowana

Awatar użytkownika
irisbus
Posty: 1944
Rejestracja: 2006-05-08, 17:24
Lokalizacja: Wałbrzych
Kontakt:

Post autor: irisbus »

NorbertKomusinski pisze:Od 1 kwietnia 2012 linia 46 przestaje być najdłuższą linią w Europie.
Jak przestaje, jak nigdy nią nie była?

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Rozumiem, że to jest koniec MKT i TP w Łodzi ? A co się stanie z motorniczymi z tych firm ? ;)

ps-man

Post autor: ps-man »

A te 4 GT8 z Freiburga? Co z nimi? Bo są młodsze od GT8N, a te ostatnie są na dodatek nieco strupiałe...

MrStronek
Posty: 303
Rejestracja: 2009-11-21, 20:02
Lokalizacja: Pabianice

Post autor: MrStronek »

Zostają M6S, wszelakie GTx idą w pizdu, jedynie jeszcze żaby zostaną. Fakt faktem wiem tylko to że 46 jest długie co do trasy w europie. Tak MKT i TP. No i motorniczowie i reszta ludzi co pracują w tych zakładach zostają. Jeszcze 97 i 94 (linie autobusowe) wracają do MPK, 46Bus - nocny zostaje zlikwidowany. Konstantynowska "trójka" jeżdząca do mnie zostanie pewnie przejeta przez KORO.

Awatar użytkownika
Coffee
Posty: 1499
Rejestracja: 2006-05-19, 16:21
Lokalizacja: Kraków - Borek Fał.
Kontakt:

Post autor: Coffee »

NorbertKomusinski pisze:jedynie jeszcze żaby zostaną
Całkiem zrozumiałe podejście: Chcą sobie tym podnieść odsetek niskiej podłogi. Choć z drugiej strony Freiburgi były dobrą bazą pod niską podłogę.

Awatar użytkownika
Amalio
Posty: 5887
Rejestracja: 2006-12-31, 20:37
Lokalizacja: Pawłowice
Kontakt:

Post autor: Amalio »

NorbertKomusinski pisze: Fakt faktem wiem tylko to że 46 jest długie co do trasy w europie..
46 jest druga w Europie. Pierwszy jest Kustrram.

ppln

Post autor: ppln »

NorbertKomusinski pisze:94 (linie autobusowe)
Nie ma takiej linii i to już od paru ładnych lat. Jest 6, ale nikt jej chyba Markabowi zabierać nie zamierza

MrStronek
Posty: 303
Rejestracja: 2009-11-21, 20:02
Lokalizacja: Pabianice

Post autor: MrStronek »

Pisałem z kartki ZDiT ^^

ODPOWIEDZ

Wróć do „Organizatorzy i przewoźnicy”