MPK Łódź
Co do strefy taryfowej to już pewne, ale co do taboru to jest jeszcze nie oficjalne, ale tak się mówi, bo im większy różnorodny tabor to większe koszty eksploatacji - czyli koszty kupowania części zaminennych, przeszkolenie motorowych, wiec starsze typu GT pójdą do odstrzału, nie zapominajmy że M6S można przerobić z członem niskopodłogowym co to kanciaków to jest już raczej przesądzone... ale i nie zapominajmy o tym że do 2016 dotrą nowe tramwaje firmy Pesy
[ Dodano: 2011-11-17, 00:48 ]
[ Dodano: 2011-11-17, 00:48 ]
Bo zgierz będzie dopłacać do tramwajów, trasa 16 zostanie zmodernizowana i mają jeździć niskopodłogowe tramwajeppln pisze:
He? Trochę bez sensuNorbertKomusinski pisze:Pierwotnie na 46 ma być, Łódź - Łódzka, Zgierz - Emilia (MUK), Emilia - Ozorków - Łódzka.
Niekoniecznie, mają przejść do MPK.Szkoda mi ludzi z MKT i TP - oni stracą pracę.
No przecież o Helenówek w całym tym cyrku chodzi.J-31 pisze: A co z zajezdniami, które zajmowały [...] MKT - MPK je przejmuje, czy likwidacja ?
Jakby konstali nie było w kilku podtypach - zwykłe, bulwy (inna przetwornica i plastiki), Eliny (z roku na rok coraz mniej), Woltan (jeden skład), Eniki stare (3 wagony), Enika nowa (jeden skład, może będzie więcej, naprawdę niezła modernizacja, ale to cały czas konstal i wyszło koszmarnie drogo, poza tym więcej to stoi niż jeździ), chopper (jeden wagon, odstawiony)... Przy tej szopce konstalowej zostawienie na Helenówku (a mechanicy i motorniczowie są tam przeszkoleni i doświadczeni) wszystkiego co się rusza i jest niemieckie (bo kanciaki i 803N są do kasacji tak szybko jak to możliwe, chociaż jeden kanciak mógłby zostać na historyczny), a więc lepsze niż jakikolwiek konstal (no, może z wyjątkiem Enik i Elinów, ale to z konstalem ma niezbyt wiele wspólnego) nie byłoby głupią decyzją. A świetne M8C (i M6C-NF jeśli źródło będzie takie jak spekulowano) zostałyby na normalne linie miejskie - można by było skasować sporo konstali (a jest co kasować).NorbertKomusinski pisze:bo im większy różnorodny tabor to większe koszty eksploatacji
- Jack the Ripper
- Posty: 1037
- Rejestracja: 2011-07-10, 21:41
- Lokalizacja: Radom - Lublin
- Kontakt:
Wszystko jest jak najbardziej OK. Masz rację, ale przecież nie od dzisiaj wiadomo, że modernizacja Konstali jest dosyć drogą operacją, a jednocześnie zakup używanych wagonów znacznie tańszy... no i co ? MPK sprowadziło już jakieś używane wagony z zachodu ? O ile mi wiadomo, nadal modernizują swoje Konstal 805NaNorbertKomusinski pisze:Modernizacja 805Na, jednego wagonu wynosi 700 tyś, zaś sprowadzenie używki to koszt tylko 300 tyś.
M8C to chyba już nie oporowce. A zresztą nawet M8S to dużo wdzięczniejszy materiał do modernizacji niż konstal - nic nie trzeba robić z poszyciem (dla porównania łódzkie "NG" (bo to sama estetyka i wymiana przetwornicy) tzw. bulwa ma wymieniane blachy i ryjki), można wstawić człon niskopodłogowy (konstal by się rozleciał).Jack the Ripper pisze:a Duewagi to (proszę o sprostowanie) to chyba dalej oporowce.
Poza tym w konstalu trzeba jeszcze wymieniać wózki (w nowej Enice są wymienione, to zupełnie inny komfort jazdy), w M8 są zupełnie przyzwoite.
Przypuszczam, że nawet gdyby chcieć kupić M8S i zrobić z niego M8E-NF z nową aparaturą Eniki i niską wstawką, cały czas byłoby to konkurencyjne cenowo wobec modernizacji konstala w nowym standardzie (bez żadnej wstawki), nie mówiąc już o opcji z zamawianiem doczep czynnych.
Od 1 kwietnia 2012 linia 46 przestaje być najdłuższą linią w Europie. Stare GT z MKT idą pod palnik, zostają żaby i nowe M6S. Tabot z tramwajów podmiejskich też idą pod palnik, nawet te z Grudziadza.
Linia 9: AUGUSTÓW - Rokicińska, Piłsudskiego, Kopcińskiego, Narutowicza, Zielona, Legionów, Konstantynowska - KONSTANTYNÓW ŁÓDZKI
Linia 9A: AUGUSTÓW - Rokicińska, Piłsudskiego, Kopcińskiego, Narutowicza, Zielona, Legionów, Konstantynowska - ZDROWIE
linia 15A: TELEFONICZNA - działki, Pomorska, Legionów, Gdańska, Kopernika, ¯eromskiego, Politechniki, Pabianicka, CHOCIANOWICE/IKEA
Linia 43: TELEFONICZNA - działki, Pomorska, Legionów, Konstantynowska, Konstantynów Łódzki - LUTOMIERSK
Linia 46: OZORKÓW (CEGIELNIANA) - Zgierz, Zgierska, Nowomiejska, plac Wolności, Legionów, Konstantynowska - ZDROWIE
Linia 46A: zostanie zlikwidowana
Linia 9: AUGUSTÓW - Rokicińska, Piłsudskiego, Kopcińskiego, Narutowicza, Zielona, Legionów, Konstantynowska - KONSTANTYNÓW ŁÓDZKI
Linia 9A: AUGUSTÓW - Rokicińska, Piłsudskiego, Kopcińskiego, Narutowicza, Zielona, Legionów, Konstantynowska - ZDROWIE
linia 15A: TELEFONICZNA - działki, Pomorska, Legionów, Gdańska, Kopernika, ¯eromskiego, Politechniki, Pabianicka, CHOCIANOWICE/IKEA
Linia 43: TELEFONICZNA - działki, Pomorska, Legionów, Konstantynowska, Konstantynów Łódzki - LUTOMIERSK
Linia 46: OZORKÓW (CEGIELNIANA) - Zgierz, Zgierska, Nowomiejska, plac Wolności, Legionów, Konstantynowska - ZDROWIE
Linia 46A: zostanie zlikwidowana
Zostają M6S, wszelakie GTx idą w pizdu, jedynie jeszcze żaby zostaną. Fakt faktem wiem tylko to że 46 jest długie co do trasy w europie. Tak MKT i TP. No i motorniczowie i reszta ludzi co pracują w tych zakładach zostają. Jeszcze 97 i 94 (linie autobusowe) wracają do MPK, 46Bus - nocny zostaje zlikwidowany. Konstantynowska "trójka" jeżdząca do mnie zostanie pewnie przejeta przez KORO.