MPK Łódź

Organizatorzy transportu miejskiego, przewoźnicy komunikacji miejskiej, wykazy taboru.
danio

Post autor: danio »

plocmaster pisze:
Michał pisze:To przyjedź do Łodzi i zobacz ile niskopodłogowców po niej jeździ. Prawie wszystkie peryferyjne linie są obsługiwane niskopodłogowcami i rzadko sie zdarza żeby na nich pojawił się wysokopodłogowiec.
:wow:
Co to za tramy i czyje?
Jesteś żałosny... Nie mieszkasz w Łodzi, a jesteś najmądrzejszy i wszystkowiedzący Obserwujesz na bieżąco wydarzenia w Łodzi, albo chociaż NOWE fotki km? Z tego co widzę i czytam, to chyba nie. No comment...

Poza tym Michał nie mówił o tramach, tylko autobusach. U nas 1/2 taboru stanowią autobusy niskopodłogowe, a np. w W-wie zaledwie 1/3 :] To różnica.

voy

Post autor: voy »

ppln pisze:Rozkładów się nie czepiaj, w Rzeszowie macie dużo gorsze
Potrzebne ci to tak bardzo?
???? Sorry, czytaj posty uważnie, a nie piszesz coś co nie jest zawarte w mojej wypowiedzi i nie jest związane z tym co napisałem. A dopiero potem będziemy dyskutować.
Damhan pisze:A dziwisz się? Co oni mogą zrobić... Wymienią, to parę dni później szyba będzie w takim samym stanie.. :/
No wiesz, akurat za wiele pojazdów (o dziwo) w takim stanie nie spotkałem w Łodzi. W innych miastach było z tym gorzej.

Jeszcze nawiązanie do wypowiedzi plocmastera, który wypisuje dużo bzdur:
plocmaster pisze:- chce imać się rzeczy, które wykraczają poza ich zakres działalności (jeżdżenie dla ZTM W-wa czy produkowanie tramwajów), po części związane z p. 1
To jest zła cecha wg Ciebie? No nie przesadzaj. Lepiej żeby MPK Łódź gadało jakie to ono jest biedne i że trzeba wsparcia? Ludzie z MPK Łódź nie czekają aż manna im z nieba spadnie tylko próbują pozyskać pieniądze dla spółki w różny sposób - a co z tym idzie poprawić jakość świadczonych usług :!: mi ta postawa się podoba i pokazuje nieudolność władz Łodzi - które zamiast dofinansować MPK, obniżyły opłaty za wozokilometr stawiająć spółke w trudnej sytuacji.
- twierdzi że ma dobry tabor tramwajowy, ale składa się on wyłącznie z 805-tek (z czego niewiele przeszło modernizacje) i kilkunastu Citków, które najchętniej oddaliby producentowi
1. Kto tak twierdzi? Czy MPK oficjalnie się wypowiedziało że mają super tabor?
2. Masz zerowe pojęcie o sprawie z Cityrunnerami. Te nowoczesne tramwaje skrytykował i szykanował prezydent Łodzi - Jerzy Kropiwnicki. Radzę dokładnie zapoznać się z faktami.
przestarzały tabor
Względem czego? Berlina czy Drezna? Bo na pewno nie względem róznych miast Polski.

ppln

Post autor: ppln »

danio pisze:Co do zmoderniowanych 805 to teraz wszystkie są zbulwione + napęd eniki.
Chyba będą zbulwiAne bo naprawdę rzadko widać bulwę z połówkowym pantografem albo niebieskim pulpitem (wyznaczniki zmiany napędu), a zdarza mi się pojawić w okolicach, gdzie bulw jest zatrzęsienie (m. in. koło Kaliskiego, gdzie przejeżdża 14-stka prawie w całości obsługiwana bulwami). Nie mówiąc o tym, że coraz rzadziej widać eliny na 12-stce, na której niedawno obsługiwały prawie wszystkie brygady. Coś się z nimi dzieje?
Lucas pisze:Więc kolego Ppln nie przesadzaj
Ja tylko powtarzam to co usłyszałem od dyspozytora zajezdni na Brusie, który kiedyś pracował w MPK

[ Dodano: 2006-05-06, 23:55 ]
A #1201 przedwczoraj widziałem :)

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster »

Nie mieszkasz w Łodzi, a jesteś najmądrzejszy i wszystkowiedzący
Dostrzegacie związek? ;-)
danio pisze:Obserwujesz na bieżąco wydarzenia w Łodzi, albo chociaż NOWE fotki km? Z tego co widzę i czytam, to chyba nie. No comment...
Bo mam lepsze zajęcia niż przejmowanie się Łodzią, a nowe fotki owszem, często podziwiam…
danio pisze:Poza tym Michał nie mówił o tramach, tylko autobusach. U nas 1/2 taboru stanowią autobusy niskopodłogowe, a np. w W-wie zaledwie 1/3 :] To różnica.
Ale wy już ogłosiliście przetarg na nieniskie, a W-wa dopiero to zrobi :P
To jest zła cecha wg Ciebie? No nie przesadzaj. Lepiej żeby MPK Łódź gadało jakie to ono jest biedne i że trzeba wsparcia? Ludzie z MPK Łódź nie czekają aż manna im z nieba spadnie tylko próbują pozyskać pieniądze dla spółki w różny sposób - a co z tym idzie poprawić jakość świadczonych usług :!: mi ta postawa się podoba i pokazuje nieudolność władz Łodzi - które zamiast dofinansować MPK, obniżyły opłaty za wozokilometr stawiająć spółke w trudnej sytuacji.
Okej, ale jeśli już nie wygrały przetargu, w dodatku oferując prawie najwyższą stawkę, mogliby przyjąć przegraną z honorem, a nie protestować, mimo iż już narobili szumu medialnego. Tak jak z tramwajami — nie zrobili dotychczas dużo więcej niż skręcenie Bombardierów i doklejenie bulwy do 105-tki i lekkie dłubnięcie jej, a już chcą wszędzie sprzedawać tramwaje swojej konstrukcji, a jak ich odtrącić, podnoszą raban i opóźniają dostawy. MPK i kilka innych firm w końcu doprowadziło do tego, że w przetargach zastrzega się, że producent musiał wyprodukować x sztuk tramwajów, żeby później uniknąć protestów firm z pojazdami, które jeżdżą sobie po kartkach papieru.
1. Kto tak twierdzi? Czy MPK oficjalnie się wypowiedziało że mają super tabor?
Oficjalnie, to 15-metrowce nie mogą jeździć po drogach publicznych…
voy pisze:2. Masz zerowe pojęcie o sprawie z Cityrunnerami. Te nowoczesne tramwaje skrytykował i szykanował prezydent Łodzi - Jerzy Kropiwnicki. Radzę dokładnie zapoznać się z faktami.
Czy to dobrze?
voy pisze:Względem czego? Berlina czy Drezna? Bo na pewno nie względem róznych miast Polski.
Zależy jakich. Ale chyba naszym celem jest równanie do najlepszych, nie najgorszych.

ppln

Post autor: ppln »

plocmaster pisze:nie zrobili dotychczas dużo więcej niż skręcenie Bombardierów i doklejenie bulwy do 105-tki i lekkie dłubnięcie jej,
I wymienienie napędu i dodanie klimatyzacji dla motorniczych ;) . Swego czasu (koło 2000 i nieco później) mieliśmy jeden z najlepszych zakładów w Europie ;)

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster »

ppln pisze:Swego czasu (koło 2000 i nieco później) mieliśmy jeden z najlepszych zakładów w Europie
Ale chyba nie produkcyjnych? A takie przeróbki robi niemal każde przedsiębiorstwo w Polsce.

danio

Post autor: danio »

plocmaster pisze:
ppln pisze:Swego czasu (koło 2000 i nieco później) mieliśmy jeden z najlepszych zakładów w Europie
Ale chyba nie produkcyjnych? A takie przeróbki robi niemal każde przedsiębiorstwo w Polsce.
Coraz bardziej mnie dobijasz... Mamy jedną z najnowocześniejszych hal produkcyjnych do remontowania autobusów i tramwajów. Jednocześnie zakład ten jest filią Bombardier Transportation w Polsce i mamy WYŁ¡CZNOŚć na produkcję tramwajów z serii Bombardier Flexity Outlook w Polsce :] Łyso Ci?

Aha:] Zapomniałbym: to właśnie Bombardier Transportation wyremontował halę na tramwajowej

PS. Takich przeróbek, mało który zakład w Polsce może dokonać.

Pozdrawiam

ppln

Post autor: ppln »

Może warto odczepić się od tramwajów, w Warszawie są sporo gorsze, a zacząć krytykować idiotyczną politykę taborową (i zakup autobusów, które się cały czas psują), tabor z zajezdni nr 1 i prezesa ;)

Michał

Post autor: Michał »

Zakup w najbliższym czasie autobusów średniopodłogowych to zacofanie na wiele wiele lat :!: Ale niestety nie można tego przetłumaczyć ludziom z MPK.

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster »

danio pisze:Jednocześnie zakład ten jest filią Bombardier Transportation w Polsce i mamy WYŁ¡CZNOŚć na produkcję tramwajów z serii Bombardier Flexity Outlook w Polsce :]
Od podstaw? Wątpię. Poza tym, jakbyście robili własne tramy, Bombardier by wam nie pozwolił, delikatnie mówiąc.
danio pisze:Łyso Ci?
Nie.
danio pisze:Takich przeróbek, mało który zakład w Polsce może dokonać.
Mimo wszystko, trochę ich jest: PESA, Protram, HCP.

voy

Post autor: voy »

plocmaster pisze:Okej, ale jeśli już nie wygrały przetargu, w dodatku oferując prawie najwyższą stawkę, mogliby przyjąć przegraną z honorem, a nie protestować, mimo iż już narobili szumu medialnego.
To jest inna para kaloszy, zresztą ująłeś to już w jednym swoim punkcie.
Czy to dobrze?
¬le, bo wypisujesz bzdury.
Zależy jakich. Ale chyba naszym celem jest równanie do najlepszych, nie najgorszych.
Tak, ale zanim się powie przestarzały tabor lepiej porównać MPK Łódź z innymi przewoźnikami i potem się wypowiadać.

W ogóle dołóz trochę logiki w tym co piszesz i nie kręć.

Damhan

Post autor: Damhan »

voy pisze:Tak, ale zanim się powie przestarzały tabor lepiej porównać MPK Łódź z innymi przewoźnikami i potem się wypowiadać.
Tak naprawdę to bardzo mało miast w Polsce ma przestarzały tabor (tak jak m.in. Warszawa). Jednak niskopodłogowce w większości miast przeważają. Duży + dla Łodzi za Cityrunnery, a poza tym to jak słyszałem jest normalnie: trochę złomów, ale też bardzo dużo dobrych osiemsetpiątek. Jak dla mnie to komunikacja w Łodzi podoba mi się. ;)

aleksej

Post autor: aleksej »

Wyjasnie kilka spraw, bo widze ze troszke glupot ludzie popisali.

Na poczatek Cityrunnery, w polityczne uwiklania wokolo tych wagonow nie bede przypominal, bo dobrze kazdy je zna. Wagony sa i jezdza, regularnie 6-7 (stoja 1201 znowu rozbity, aktualnie naprawiany, oraz 1209 ktory czeka na czesci z Wiednia) reszta jezdzi (oprocz regularnych przegladow i napraw). Jak wiadomo 6 jest w Walencji, wroca do konca tego roku, i juz MPK ich nie bedzie nigdzie wyporzyczalo. Na szczescie w tym roku rusza prace na trasie W-Z i dwa duze odcinki beda wyremontowane. Mimo zniszczonych torowisk Citki zaskakuja mala awaryjnoscia. Do tego Bombardier przysyla nowe oslony na wozki, stare mialy pewna wade, mialy dwie klapki otwierane do dolu, czesto poprzez drgania te klapki odpadaly, teraz sa otwierane do gory i juz nie ma tego problemu.

Co do torowisk, to Cityrunnery jezdzily na 12stce, ale zostaly zdjete z powody zlego stanu torowiska na Zielonej i Narutowicza, niestety miasto nadal nie moze sie zdecydowac jak ma wygladac ciag Zielonej i Narutowicza i nie chce ruszyc z remontem. Niemniej obecnie Citki wykonuja zjazdy po Kopernika, Gdanskiej, Zielonej i Narutowicza (z powodu remontu wiaduktu na Kopcinskiego, przez ktory normalnie zjezdzaly) oraz czesc zjazdow wykonuja przez....Kilinskiego!

Dalej, 805tki, otoz ponad 2/3 wagonow przeszlo naprawe glowna od 1997 roku podczas ktorych odnawiano wnetrze oraz instalowano naped IFE oraz guziki do otwierania drzwi. Z biegem czasu zmiany byly coraz wieksze, przez nowe nagrzewnice i siedzenia, az po zbulwienie i doczepy czynne w drugich wagonach.

Modernizacje. MPK Lodz, a konkretnie Zaklad Remontu Taboru wykonal troszke roznych modernizacji. Na poczatek chopper, pierwsza 805tka w Polsce ktora przeszla tak kompleksowa modernizacje (rok 95) niestety jest tylko jeden wagon i nie jezdzi liniowo o 2001 roku (kiedy to jezdza tylko sklady). Nastepnie w 97 wykonano dwie kompleksowe modernizacje wagonow, pierwsza z firma Woltan z Lodzi druga z Austryjacka firma Elin. Postanowiono modernizowac wagony z Elinem. Przebudowano praktycznie wszystko. Nawet pudla sa nowe, nowe wozki i hamulce oraz oczywiscie elektryka i naped. Wagony dobrze sie spisuja i obecnie stoi jeden sklad na zajezdni, czeka na remont wozkow.

Nastepna modernizaja to Enika, dwa sklady zmodernizowano w tym roku, oba jezdza i bardzo dobrze sie sprawuja. W kolejnych 40 skladach zostana zamontowane nowe przetwornice. Do tego dochodzi modernizacja dwoch wagonow 114Na z Gdanska.

ZRT to jeden z najlepiej wyposazonych zakladow w Polsce. W Lodzi moga spokojnie powstawac nowe wagony (zreszta modernizacje to praktycznie nowe wagony) mozna montowac drzwi odskokowe i inne bajery, wszystko zalezy od zamawiajacego. Zaklad w produkcji tramwajow ma wieksze doswiadczenie niz Cegielski czy Pesa, porownywalne do Protramu. Zreszta MPK wolalo zmodernizowac wagony z Enika niz kupic nowe od Konstalu, stwierdzono ze wagony modernizowane w Lodzi beda lepiej wykonane niz nowe Bulwy.

Nastepnie Zaklad Torow i Sieci. ZTiS robi kupe remontow, nie tylko w Lodzi, ale rowniez w Wroclawiu, Szczecinie, Gdansku, Krakowie czy ostatnio w Elblagu. ZTiS robi wlasne zwrotnice i krzyzaki, ba potrafi zrobic zwrotnice plaske na plyte wegierska, niestety nigdy nie wykorzystana, z powodow glupoty lodzkich politykow (plyta wegierska jest niemile widziana w Lodzi tylko i wylacznie dlatego ze promowal ja poprzedni prezes MPK, jednak w tym roku na Kilinskiego MPK polozy wlasnie plyte wegierska, udalo sie namowic ZDiT na ustepstwo).

Autobusy. Obecnie w Lodzi 67% autobusow to niskopodlogowce. Do wrzesnia ten wskaznik wzrosnie do 80%. Ikary z automatyczna skrzynia przejda NG w Solcu Kujawskim (juz 7 taki remont przeszlo) a najstarsze Ikary w Lodzi beda z 1990 roku. W przyszlym roku planuje sie dalszy zakup 15 przegubow, tym razem maja byc calkowicie niskopodlogowe. Conecto mnie sie nie podoba, ale i tak je wole od Jelczy M181MB (lodzkie odkurzacze maja niedlugo przejsc NG). Reszta taboru prezentuje niezly poziom.

Do tego dochodza pewne rozwiazania komunikacyjne malo spotykane w innych miastach. Od takich malych ale waznych rzeczy jak linia 'L' na lotnisko czy linia 'ART' jezdzaca w weekendy miedzy lodzkimi muzeami i teatrami, do duzych rzeczy jak nowe linie nocne, jezdzace z 30 min taktem i spotykajacymi sie w jednym punkcie przesiadkowym. Czy rowny takt linii tramwajowych (7,5 i 10 min w szczycie), na glownych ciagach wszystkie linie maja rowny takt, dzieki czemu nie tworza sie stada (np. na Zachodnia - Kosciuszki - Piotrkowska wszystkie linie jezdza z taktem 7,5 min. na Kilinskiego z taktem 10 min.).

Juz nie beda pisal o takich rzeczach jak instalowany monitoring w autobusach i tramwajach czy nowe tablice z przebiegiem tras.

Ogolnie jest duzo do zrobienie, ale nie jest tak zle. Obecnie zaden z niskopodlogowcow nie jest rozbierany na czesci, wszystkie regularnie jezdza. A ilosc remontow w tym roku, oraz nowych technologi (jak obszarowy system sterowania ruchem - juz instalowany) daja nadzieje na naprawde dobra przyszlosc dla KM w Lodzi.

Aleksej
Ostatnio zmieniony 2006-06-30, 14:01 przez aleksej, łącznie zmieniany 1 raz.

ppln

Post autor: ppln »

aleksej pisze:W przyszlym roku planuje sie dalszy zakup 15 przegubow
Jeśli wiesz, to czy mają one trafić na Limankę? I czy to może z tym był związany ten słynny przetarg na 15 przegubowych LF-ów, który pojawił się na stronie UZP zaraz po unieważnieniu poprzedniego. Ciekawe co tym razem MPK zrobi, żeby zamówienia nie wziął Solaris (patent z 10% taboru i silnikiem MB nie wypalił)
aleksej pisze:Obecnie zaden z niskopodlogowcow nie jest rozbierany na czesci, wszystkie regularnie jezdza.
Coś słyszałem o jednym odstawionym B10L, to nieprawda jest, czy już go skompletowali?

Darek85

Post autor: Darek85 »

No właśnie, co sie dzieje z #3855 ?

A co do przyszłorocznych przegubów podejrzewam, że w dalszym ciągu będą brali na Sady.

Damhan

Post autor: Damhan »

aleksej pisze:Do tego dochodza pewne rozwiazania komunikacyjne malo spotykane w innych miastach. Od takich malych ale waznych rzeczy jak linia 'L' na lotnisko
Ja bynajmniej nie znam miasta w którym nie ma linii na lotnisko. :retard:

A ile u was w Łodzi jest takich klasycznie wyglądających we wnętrzu 105Na (srebrzyste poręcze, czerwone siedzenia- umywalki, zwykłe drzwi itp.), bo że są zmodernizowane to wiem. Najbardziej ciekawi mnie jak wyglądają wewnątrz te pierwsze modernizacje z roku 1997, bo na pewno nie jak bulwy. :D

aleksej

Post autor: aleksej »

Ja bynajmniej nie znam miasta w którym nie ma linii na lotnisko.
Nie chodzi o sam fakt linii na lotnisko (w Lodzi sa 3), ale konkretnie o linie 'L' jezdzaca tylko przed przylotami i po odlotach samolotow, obslugujaca oba dworce kolejowe.
A ile u was w Łodzi jest takich klasycznie wyglądających we wnętrzu 105Na
Cos kolo 1/3 wszystkich skladow, z miesiaca na miesiac coraz mniej (remonty na bulwy)
Najbardziej ciekawi mnie jak wyglądają wewnątrz te pierwsze modernizacje z roku 1997, bo na pewno nie jak bulwy.
Troszke podobnie, tylko inne siedzenia (cos w podobie tych w Jelczach, tylko niebieskie z materialem na siedzeniu i oparciu), proszkowo malowane zolte porecze, niebieska szafa, nowy pulpit motorniczego (jak w Elinach i Enice), do tego nowa antyposlizgowa wygladzina (niebieska). Roznia sie od pozniejszych Elinow wlasnie siedzeniami oraz brakiem wyswietlaczy (klasyczne tablice).

Zreszta nawet wagony z orginalnym wnetrzem (srebrne porecze) przechodzily NG przed 1995 rokiem. Te w najgorszym stanie niedlugo zostana zmodernizowane na bulwy.
No właśnie, co sie dzieje z #3855 ?
Stoi chyba na Tramwajowej, naprawa powypadkowa. Ale szczegolow nie znam.

Aleksej

Damhan

Post autor: Damhan »

Wielkie dzięki. Aleksej, mam do ciebie jeszcze jedno pytanie: kiedyś w elektronicznym wydaniu jakieś łódzkiej gazety przeczytałem artykuł o tym jak to straszliwie brudno jest w łódzkich pojazdach KM. Czy to prawda, czy może jak to przeważnie bywa gazeta wyssała sobie bujdy z palca?

Lucas

Post autor: Lucas »

To przez ostatnie 3 dni , Citków na trasie jest koło 3 . Dzisiaj stałem na przystanku koło Dworca Kaliskiego to podsluchałem że reszta po prostu tak sobie nie wyjeżdza na trase .
Poza tym 4 Citki są w reklamach

1207
1208
1211 REKLAMA BLUE CONNECT

1212 SKOK PRZEZ PŁOT

Fotki z KMLODZ.Pl

Obrazek
Obrazek

aleksej

Post autor: aleksej »

kiedyś w elektronicznym wydaniu jakieś łódzkiej gazety przeczytałem artykuł o tym jak to straszliwie brudno jest w łódzkich pojazdach KM. Czy to prawda, czy może jak to przeważnie bywa gazeta wyssała sobie bujdy z palca?
Cos kolo zimy byl taki okres ze w pojazdach bylo bardzo brudno i w tramwajach czesto byly pomazane sufity w drugich wagonach. Wtedy MPK wynajelo specjalistyczna firme do sprzatania (wczesniej niby sprzatalo samo MPK, ale sobie nie radzili) i znacznie sie poprawilo. W pojazdach jest w miare czysto, a wagony i autobusy sa regularnie myte i wyciera sie wszelkie grafiti w drugich wagonach.
Citków na trasie jest koło 3
Tak? Bo od przynajmniej tygodnia na trasie jest 6 citkow. Info od dyspozytory. Citki sa na brygadach calodniowych, na szczytowych i posilkowych sa 805tki (z regoly bulwy badz eliny).

Aleksej

ODPOWIEDZ

Wróć do „Organizatorzy i przewoźnicy”