Miejskie Zakłady Autobusowe (Warszawa)
MZA
Likwidacja zajezdni R5 "Redutowa" na Woli jest już potwierdzona. "Redutowa" zostanie zamknięta do końca tego roku - pomimo wielu inwestycji na jej terenie, w tym nowej stacji paliw. Podobnie z ORT, zostanie zlikwidowane
Natomiast to nie koniec dziwnych informacji z Warszawy. MZA coraz poważniej zastanawia się już nad likwidacją... kolejnej zajezdni - R4 "Stalowa". Tereny zarówno z R5 jak i z R4 przypuszczalnie zostałyby sprzedane deweloperom
O kosztach społecznych i finansowych raczej się nie mówi. Zarząd podjął decyzję - amen
Natomiast to nie koniec dziwnych informacji z Warszawy. MZA coraz poważniej zastanawia się już nad likwidacją... kolejnej zajezdni - R4 "Stalowa". Tereny zarówno z R5 jak i z R4 przypuszczalnie zostałyby sprzedane deweloperom
O kosztach społecznych i finansowych raczej się nie mówi. Zarząd podjął decyzję - amen
Tak prawdopodobnie będzie wyglądał plan MZA pierwszego stycznia 2014:
R-1 - 277
SM10 - 40
SM12 - 25
SU18 - 212
R-2 - 295
SU10 - 20
SU12 - 50
SU15 - 165
MERC - 60
R-3 - 296
SU10 - 16
SU12 - 76
SU18 - 204
R-4 - 338
M121/4 - 87
NG313 - 103
NG363 - 70
NM223 - 15
SU12 - 30
SU18 - 33
Razem 1206 sztuk.
Jelcze w starej budzie, Ikarusy i Nerwoplany- out.
R-1 - 277
SM10 - 40
SM12 - 25
SU18 - 212
R-2 - 295
SU10 - 20
SU12 - 50
SU15 - 165
MERC - 60
R-3 - 296
SU10 - 16
SU12 - 76
SU18 - 204
R-4 - 338
M121/4 - 87
NG313 - 103
NG363 - 70
NM223 - 15
SU12 - 30
SU18 - 33
Razem 1206 sztuk.
Jelcze w starej budzie, Ikarusy i Nerwoplany- out.
- Jack the Ripper
- Posty: 1037
- Rejestracja: 2011-07-10, 21:41
- Lokalizacja: Radom - Lublin
- Kontakt:
- TranslatorPS
- Posty: 282
- Rejestracja: 2007-10-02, 21:05
- Lokalizacja: PL-WR,KR,KSU/IE-G
- Jack the Ripper
- Posty: 1037
- Rejestracja: 2011-07-10, 21:41
- Lokalizacja: Radom - Lublin
- Kontakt:
Czcionka może i nie jest zła (nie mam pojęcia czemu dawno temu ZTM nakazał pisanie kierunków wersalikami, skoro to jest mniej czytelne, no ale jak chcieli, tak mają), tylko dlaczego 101 ma takie M na końcu? ¯e chodzi o metro to się domyślam, ale przede wszystkim, czemu to jest jakieś zwykłe M w kwadraciku zamiast powszechnie znanego logotypu ,,ze strzałką"? Kryteria przyznawania znaczków różnym liniom to trochę inna sprawa (skoro dowozówka do metra 101 ma mieć, to czy np. 512 jadące przez pół miasta bądź 190 jadące przez całe też? Też przecież dowożą), ale przydałoby się, gdyby cały szeroko pojęty SIP był w miarę dobrze obmyślany i ujednolicony — nie tak, że autobus z wyświetlaczem firmy Wyświetlaczex nie będzie miał M, kupiony dwa lata później autobus ze sprzętem firmy Polsim będzie miał ,,metrowe" M, a rok potem do nowych wozów ładowano już wyroby firmy Ziutek & Kolega z Wojska które potrafią wyświetlić tylko ,,zwykłe" M, toteż zostawiamy tak jak jest, a do tego tramwaje mają sprzęt firmy Villamos Displayos, gdzie tekst <M> dodawany jest na końcu tekstu.
A na pewno jest? Popatrz na Kraków, tam mają kierunki małymi literami (i obrzydliwe czcionki na R&G i totalnie nieogarniętą Novamedię, jednym słowem syf) i wcale korzystnie to nie wypada. Poza tym małe litery gorzej wypełniają tablicę (zauważ, że w przypadku dużych masz wszystkie litery jednakowej wysokości, poza kreskami do polskich znaczków, można albo zostawić na górze i dole 1-2 wolne piksele albo delikatnie zmniejszyć wielkość polskich znaków, żeby miały taką samą wysokość, w przypadku małych masz główny poziom jak w "a" i znaczki, które schodzą poniżej [p, q, g, j] i powyżej [l, t, b, k] i niemal na pewno oba typy pojawią się w tekście)pmaster pisze:skoro to jest mniej czytelne, no ale jak chcieli, tak mają
¯e tekst napisany ,,normalnie" czyta się łatwiej niż TYLKO WIELKIMI LITERAMI właśnie ze względu na zróżnicowany kształt liter wiadomo, z tego zresztą powodu też łatwiej czyta się alfabet łaciński niż grażdankę. A że teraz jest moda na ohydne kroje czcionek na wyświetlaczach to inna rzecz, warszawskie wyświetlacze sprzed wprowadzenia tego były estetyczne. Wprawdzie to nie zdjęcie z Warszawy i słabo widać, ale tu widać, o co mi chodzi.
Oznaczenie metra literką (M) lub <M> na displayach - to jest albo pójście na łatwiznę, albo brak możliwości graficznych by odtworzyć symbol metra. W grę może też wchodzić prawo własności intelektualnej, aczkolwiek tutaj nie wydaje mi się. To raczej kwestia techniczna
Co do tychże Solbusów, mnie cieszy, że tym razem czcionka jest już znacznie bardziej czytelniejsza, czyli udało się to w końcu wyprostować. Pozostaje mieć nadzieję (naiwną), że MZA wspólnie z producentem oprogramowania, poprawią wyświetlacze we wcześniejszych pojazdach
Co do tychże Solbusów, mnie cieszy, że tym razem czcionka jest już znacznie bardziej czytelniejsza, czyli udało się to w końcu wyprostować. Pozostaje mieć nadzieję (naiwną), że MZA wspólnie z producentem oprogramowania, poprawią wyświetlacze we wcześniejszych pojazdach
Witajcie. Udało mi się złapać nowe Solbusy 10-tki na 192.
Mam dla was kilka zdjęć i opis.
Od zewnątrz z przodu autobus wyróżnia się nową czcionką wyświetlacza i dodatkowymi małymi światłami:
https://dl.dropboxusercontent.com/u/106 ... y%2014.JPG
https://dl.dropboxusercontent.com/u/106 ... y%2015.JPG
Oczywiście, jak zostało wcześniej wspomniane - są trzecie drzwi:
https://dl.dropboxusercontent.com/u/106 ... y%2010.JPG
https://dl.dropboxusercontent.com/u/106 ... sy%202.JPG
https://dl.dropboxusercontent.com/u/106 ... sy%203.JPG
Największą zmianą w środku pod względem wykończenia są szklane wiatrołapy :dance: :
https://dl.dropboxusercontent.com/u/106 ... y%2018.JPG
Oprócz tego wykładziny podłogowe są ciemniejsze i lepiej udekorowane:
https://dl.dropboxusercontent.com/u/106 ... sy%201.JPG
Wyświetlacz reklamowy jest wyżej niż w starszych dziesiątkach, a wyświetlacz z trasą tym razem jest czarny:
https://dl.dropboxusercontent.com/u/106 ... sy%208.JPG
Mamy oczywiście też pełną kabinę kierowcy :eek: :
https://dl.dropboxusercontent.com/u/106 ... sy%209.JPG
https://dl.dropboxusercontent.com/u/106 ... sy%207.JPG
Jeżeli chodzi o zmiany w układzie wnętrz - to jest ich całkiem sporo. Przybyły trzecie drzwi i ubyły fotele z tyłu. W zamian fotele przy ekranach nie są już na niskiej podłodze.
https://dl.dropboxusercontent.com/u/106 ... sy%206.JPG
Rzeźnia jest podobnych rozmiarów co w starych dziesiątkach, acz minimalnie mniejsza. Jest tak dlatego, że fotele od strony nadkola są na niskiej podłodze. Oprócz tego nie ma już pojedynczego fotela i obok niego miejsca na biletomat - miejsce na biletomat jest wewnątrz rzeźni, a fotele są dwa.
https://dl.dropboxusercontent.com/u/106 ... sy%205.JPG
https://dl.dropboxusercontent.com/u/106 ... sy%204.JPG
Jeszcze zdjęcie od tyłu:
https://dl.dropboxusercontent.com/u/106 ... y%2016.JPG
I wyświetlacz z boku:
https://dl.dropboxusercontent.com/u/106 ... y%2011.JPG
Ogółem jestem miło zaskoczony. Autobus ma podobną pojemność do U10 z MZA i przy czym ma pełną kabinę kierowcy. Szkoda tylko, że poprzednie dziesiątki takie nie mogły być.
Mam dla was kilka zdjęć i opis.
Od zewnątrz z przodu autobus wyróżnia się nową czcionką wyświetlacza i dodatkowymi małymi światłami:
https://dl.dropboxusercontent.com/u/106 ... y%2014.JPG
https://dl.dropboxusercontent.com/u/106 ... y%2015.JPG
Oczywiście, jak zostało wcześniej wspomniane - są trzecie drzwi:
https://dl.dropboxusercontent.com/u/106 ... y%2010.JPG
https://dl.dropboxusercontent.com/u/106 ... sy%202.JPG
https://dl.dropboxusercontent.com/u/106 ... sy%203.JPG
Największą zmianą w środku pod względem wykończenia są szklane wiatrołapy :dance: :
https://dl.dropboxusercontent.com/u/106 ... y%2018.JPG
Oprócz tego wykładziny podłogowe są ciemniejsze i lepiej udekorowane:
https://dl.dropboxusercontent.com/u/106 ... sy%201.JPG
Wyświetlacz reklamowy jest wyżej niż w starszych dziesiątkach, a wyświetlacz z trasą tym razem jest czarny:
https://dl.dropboxusercontent.com/u/106 ... sy%208.JPG
Mamy oczywiście też pełną kabinę kierowcy :eek: :
https://dl.dropboxusercontent.com/u/106 ... sy%209.JPG
https://dl.dropboxusercontent.com/u/106 ... sy%207.JPG
Jeżeli chodzi o zmiany w układzie wnętrz - to jest ich całkiem sporo. Przybyły trzecie drzwi i ubyły fotele z tyłu. W zamian fotele przy ekranach nie są już na niskiej podłodze.
https://dl.dropboxusercontent.com/u/106 ... sy%206.JPG
Rzeźnia jest podobnych rozmiarów co w starych dziesiątkach, acz minimalnie mniejsza. Jest tak dlatego, że fotele od strony nadkola są na niskiej podłodze. Oprócz tego nie ma już pojedynczego fotela i obok niego miejsca na biletomat - miejsce na biletomat jest wewnątrz rzeźni, a fotele są dwa.
https://dl.dropboxusercontent.com/u/106 ... sy%205.JPG
https://dl.dropboxusercontent.com/u/106 ... sy%204.JPG
Jeszcze zdjęcie od tyłu:
https://dl.dropboxusercontent.com/u/106 ... y%2016.JPG
I wyświetlacz z boku:
https://dl.dropboxusercontent.com/u/106 ... y%2011.JPG
Ogółem jestem miło zaskoczony. Autobus ma podobną pojemność do U10 z MZA i przy czym ma pełną kabinę kierowcy. Szkoda tylko, że poprzednie dziesiątki takie nie mogły być.
Super relacja Shadi
Nareszcie MZA zamówiło w Solbusie fantastyczne 10-tki. Rzeczywiście szkoda wielka, że wcześniejsze egzemplarze nie zostały aż tak fajnie skomponowane. Na szczęście jest sporo linii, na których dają radę pomimo braku trzecich drzwi
No dobra. To skoro tak, to czas by się tym przejechać
Nareszcie MZA zamówiło w Solbusie fantastyczne 10-tki. Rzeczywiście szkoda wielka, że wcześniejsze egzemplarze nie zostały aż tak fajnie skomponowane. Na szczęście jest sporo linii, na których dają radę pomimo braku trzecich drzwi
No dobra. To skoro tak, to czas by się tym przejechać