PKM Katowice
PKM Katowice
Dyskusja na temat przetargu w PKM Sosnowiec natknęła mnie do zupełnie nowego tematu Ktoś napisał,że to smutne iż przeguby będą zastępowane 15-metrówkami.A jak widzicie przyszłość PKM Katowice w tej roli? Przegubowy tabor od blisko 10 lat niemalże stanął w miejscu Ostatnie zakupy IK280 z przedziału #100-#122 z przed 9 lat czy tegorocznych 2 M181MB to zaledwie kropla w morzu potrzeb Jak więc wyobrażacie sobie politykę taborową PKMu za kilka, kilkanaście lat:
1)Pójdą w ślad innych PKMów i 'skuszą się' na używańce
2)Również zaczną wprowadzać 15-metrowce
3)Wreszcie zostanie rozpisany jakiś duży przetarg
4)Zamiast 12metrówek wprowadzą 9.,zaś za przeguby 12., ale w częstszym takcie»Takie pomysły też są w toku
5)I najbardziej optymistyczna wersja: będziemy się wozić 35 letnimi 'hungarami'
Przy okazji: jak widzi Wam się pomysł budowy jednej nowoczesnej zajezdni na Zawodziu w pobliżu 'centrum przesiadkowego'
Proszę o wszelkie opinie.
1)Pójdą w ślad innych PKMów i 'skuszą się' na używańce
2)Również zaczną wprowadzać 15-metrowce
3)Wreszcie zostanie rozpisany jakiś duży przetarg
4)Zamiast 12metrówek wprowadzą 9.,zaś za przeguby 12., ale w częstszym takcie»Takie pomysły też są w toku
5)I najbardziej optymistyczna wersja: będziemy się wozić 35 letnimi 'hungarami'
Przy okazji: jak widzi Wam się pomysł budowy jednej nowoczesnej zajezdni na Zawodziu w pobliżu 'centrum przesiadkowego'
Proszę o wszelkie opinie.
Ostatnio zmieniony 2006-06-20, 12:10 przez james206, łącznie zmieniany 2 razy.
No niestety. Potrzeba tak docelowo ponad 100 przegubowców gdzieś nawet do 150 (zależy jakie będą potrzeby przewozowe), chociaż nie tak aż od zaraz, bo jednak wiele Ikarusów na bieżąco remontują.
Miasto raczej nie jest biedne i stać by je było spokojnie na rozpisywanie corocznie przetargów właśnie na przeguby (widocznie uważają że są ważniejsze sprawy). 12 metrowe autobusy już na wielu liniach pozastępowały przeguby, więc należy pomyśleć wreszcie o czymś większym.
Do 2020 roku myślę, że Ikarusów może w tym akurat PKM zostać już niewiele lub wszystkie już będą pieśnią przeszłości. Ja jestem dość dobrej myśli. Jedynym problemem jest to jakiej marki będą te nowe przeguby i czy nie będą kupowane znowu jak najtaniej.
P.S.
Poszerz najlepiej ankietę o opcję, że będą kupować i stopniowo wymieniać autobusy przegubowe.
Miasto raczej nie jest biedne i stać by je było spokojnie na rozpisywanie corocznie przetargów właśnie na przeguby (widocznie uważają że są ważniejsze sprawy). 12 metrowe autobusy już na wielu liniach pozastępowały przeguby, więc należy pomyśleć wreszcie o czymś większym.
Do 2020 roku myślę, że Ikarusów może w tym akurat PKM zostać już niewiele lub wszystkie już będą pieśnią przeszłości. Ja jestem dość dobrej myśli. Jedynym problemem jest to jakiej marki będą te nowe przeguby i czy nie będą kupowane znowu jak najtaniej.
P.S.
Poszerz najlepiej ankietę o opcję, że będą kupować i stopniowo wymieniać autobusy przegubowe.
Tak szczerze ppln to myślę,że jeśli byłoby to ostateczne rozwiązanie to od starych gratów czy mniejszych autobusów te Conecto lub Karosy nie byłyby najgorszym pomysłem(ja osobiście wolałbym Karosy).Generalnie jednak uważam to za ostateczność i mam nadzieję, że tak się nie stanie.Wszystko w rękach Boga i...szefów PKMu A propos, Peter... Twoja propozycja jest bardzo ciekawa. Poprosiłem już admina o wprowadzenie tej zmiany
PKM Katowice: Mamy używane Many
Witam
Jak się okazało coś co do niedawna było tematem cichym rozmów śląskich MKMów stało się faktem. Jeden z czołowych przewoźników w GOPie i zarazem jedyna firma w GOP, która do tej pory nie zakupywała używanych pojazdów wzbogaciła się o 2 białe używane MANy NL 202.
Oba posiadają układ drzwi 2-2-0 oraz po jednym przesuwanym oknie z każdej strony pojazdu. W dniu zakupu znajdowały się u czeladzkiego pośrednika MAN Polska, a przed dotarciem do zajezdni wybrane wozy wybrały się jeszcze na wycieczkę do będzińskiego Business Consulting. Oba bowiem dostaną "reklamowe ubranka". Pojazdy będą stacjonować najprawdopodobniej w zajezdni przy ul. Mickiewicza i zostaną wytypowane na linie objęte kontrolą biletów przez kierującego 43/133/170. Przydzielono już im 2 kolejne wolne numery: #222 i #223.
Sprawa jest o tyle kontrowersyjna, gdyż po ostatnim zakupie 20 Jelczy Vecto i 2 Tantusów zapowiadano kolejne podobne zakupy w tym roku. Z czasem jednak okazało się,że miasto może nie znaleźć na to funduszy w tegorocznym budżecie i pomysł upadł. Wtedy to właśnie szef PKM zaproponował kupno używanego taboru, na co z kolei nie zgodził się prezydent miasta... Jak widać jednak z jego zdaniem nie bardzo się liczono. Możliwe,że wkrótce pojawią się kolejne wozy-tym razem tabor MEGA.
W moim komentarzu dodam,że najbardziej zaskoczył mnie układ drzwi i sauna, o której działalność najwidoczniej i katowicki PKM zamierza rozszerzyć wachlarz usług... Najbardziej jednak smuci mnie fakt iż już nie jako ostatni przewoźnik w GOPie skusił się na taki zakup. To tylko świadczy o wciąż malejącym poziomie usług i rozwoju komunikacji w regionie, a sami rozumiecie,że to nie wróży niczego dobrego...
zdjęcie z serwisu kzgop.pl
I nie mówcie,że jestem sceptykiem. Po prostu udziela mi się "entuzjazm" Plocmastera
Jak się okazało coś co do niedawna było tematem cichym rozmów śląskich MKMów stało się faktem. Jeden z czołowych przewoźników w GOPie i zarazem jedyna firma w GOP, która do tej pory nie zakupywała używanych pojazdów wzbogaciła się o 2 białe używane MANy NL 202.
Oba posiadają układ drzwi 2-2-0 oraz po jednym przesuwanym oknie z każdej strony pojazdu. W dniu zakupu znajdowały się u czeladzkiego pośrednika MAN Polska, a przed dotarciem do zajezdni wybrane wozy wybrały się jeszcze na wycieczkę do będzińskiego Business Consulting. Oba bowiem dostaną "reklamowe ubranka". Pojazdy będą stacjonować najprawdopodobniej w zajezdni przy ul. Mickiewicza i zostaną wytypowane na linie objęte kontrolą biletów przez kierującego 43/133/170. Przydzielono już im 2 kolejne wolne numery: #222 i #223.
Sprawa jest o tyle kontrowersyjna, gdyż po ostatnim zakupie 20 Jelczy Vecto i 2 Tantusów zapowiadano kolejne podobne zakupy w tym roku. Z czasem jednak okazało się,że miasto może nie znaleźć na to funduszy w tegorocznym budżecie i pomysł upadł. Wtedy to właśnie szef PKM zaproponował kupno używanego taboru, na co z kolei nie zgodził się prezydent miasta... Jak widać jednak z jego zdaniem nie bardzo się liczono. Możliwe,że wkrótce pojawią się kolejne wozy-tym razem tabor MEGA.
W moim komentarzu dodam,że najbardziej zaskoczył mnie układ drzwi i sauna, o której działalność najwidoczniej i katowicki PKM zamierza rozszerzyć wachlarz usług... Najbardziej jednak smuci mnie fakt iż już nie jako ostatni przewoźnik w GOPie skusił się na taki zakup. To tylko świadczy o wciąż malejącym poziomie usług i rozwoju komunikacji w regionie, a sami rozumiecie,że to nie wróży niczego dobrego...
zdjęcie z serwisu kzgop.pl
I nie mówcie,że jestem sceptykiem. Po prostu udziela mi się "entuzjazm" Plocmastera
Ostatnio zmieniony 2007-01-18, 00:06 przez james206, łącznie zmieniany 1 raz.
Zaczynam być sławnyjames206 pisze:Po prostu udziela mi się "entuzjazm" Plocmastera
Jak dla mnie, zakup trafiony — PKM ma jednak dużo Ikarów-lewarów do skasowania, a tanie używki mogą znacząco przybliżyć termin ostatniego wyjazdu z zajezdni PKM-u 280.26 (żeby tylko nie było wariantu tyskiego). Wprawdzie sauna nie nastraja optymistycznie, ale może nie będzie tak źle.
Dodam jeszcze, że ta sytuacja w GOP-ie się aż tak nie pogarsza — nie mam najlepszego mniemania o PKM Katowice.
Ja myślę, że na razie nie potrzebnie się Martwisz. MAN NL 202 nie jest zły autobusem. Jest naprawdę sympatycznym pojazdem. Rzeczywiście gorzej jest z tymi oknami. Będzie sauna, ale w końcu ile tych upalnych dni mamy w roku. Miesiąc - góra dwa.james206 pisze:W moim komentarzu dodam,że najbardziej zaskoczył mnie układ drzwi i sauna, o której działalność najwidoczniej i katowicki PKM zamierza rozszerzyć wachlarz usług... Najbardziej jednak smuci mnie fakt iż już nie jako ostatni przewoźnik w GOPie skusił się na taki zakup. To tylko świadczy o wciąż malejącym poziomie usług i rozwoju komunikacji w regionie, a sami rozumiecie,że to nie wróży niczego dobrego...
Ja bym cierpliwie poczekał trochę na to, co PKM Katowice zrobi dalej. Jakie będą dalsze zakupy taboru.
=> http://www.kzgop.pl/zdjecia/max/IMG-719 ... 32c17b.jpg
Jedyny problem to tylko te dwa wejścia, ale ...
Hmmm. Patrząc tylko na zdjęcie nie mam do nich uwag. Są "normalne", ale gdybym miał możliwość obejrzenia tych pojazdów na żywca, to wiedziałbym więcej.Egon pisze:Jakieś takie są {cenzura}.
Jedyny problem to tylko te dwa wejścia, ale ...
A zatem nie widzę problemów. Te pojazdy są przygotowane na taką organizację potoków pasażerskich. Powinny były sprawdzić się w śląskich warunkach.james206 pisze:zostaną wytypowane na linie objęte kontrolą biletów przez kierującego 43/133/170
Zobaczymy jak się będą sprawdzać w szczycie na liniach 43/133/170 podejrzewam, że pasażerowie dostaną białej gorączki, ze względu na układ drzwi 2-2-0 i sauny we wnątrzJ-31 pisze:james206 napisał/a:
zostaną wytypowane na linie objęte kontrolą biletów przez kierującego 43/133/170
A zatem nie widzę problemów. Te pojazdy są przygotowane na taką organizację potoków pasażerskich. Powinny były sprawdzić się w śląskich warunkach.
Dla mnie jako wielbiciela PKM Katowice, to jest cios w plecy może mnie uznacie za "dziwaka", ale jakoś rozpaczam nad tym zakupem PKMu. Dowodzi to na to, że firma zaczyna schodzić na psy......james206 pisze:Sprawa jest o tyle kontrowersyjna, gdyż po ostatnim zakupie 20 Jelczy Vecto i 2 Tantusów zapowiadano kolejne podobne zakupy w tym roku. Z czasem jednak okazało się,że miasto może nie znaleźć na to funduszy w tegorocznym budżecie i pomysł upadł. Wtedy to właśnie szef PKM zaproponował kupno używanego taboru, na co z kolei nie zgodził się prezydent miasta... Jak widać jednak z jego zdaniem nie bardzo się liczono.
Widać Pana Uszoka też nie chcieli posłuchać i zrobili tak jak oni uważali; Właściwie się dziwię, po co kupowali teraz używki :?::?: nie lepiej było jeszcze trochę poczekać i może wtedy było by ich stać na zakup nowych Tantusów
Poza tym, o ile mi wiadomo PKM K-ce nie ma aktualnie problemów taborowych
Nie tylko ty czy ja już się napalali na używańce nie można było kupić coś z taboru MEGAEgon pisze:Jak lubię MANy, tak te dwa coś mi się nie spodobały... Mam złe przeczucia.
Ponieważ od początku PKM Katowice nie kupowało używek zawsze kupowali nowy tabor.KKS pisze:Dlaczego jesteście tak pesymistycznie do tego zakupu nastawieni
W Poznaniu też są MAN-y NL 202 (tu fotka), z tym, że z klasycznym układem drzwi 2-2-2. Na nie nikt nie narzeka.
Co do używanych autobusów... Również poznańskie MPK zakupiło w zeszłym roku trzy sztuki i wtedy jakoś nikt nie narzekał.
Są ciekawe, ze względu na fakt, iż drzwi nie są otwierane klasycznie, do środka, lecz odskokowo. Może podam linki do fotek na PGK... NM 223, NL 283 oraz NU 313. Szczególnie ten ostatni jest ciekawy - ma układ drzwi 1-2-0, oraz przepiękny malutki wyświetlacz
Niestety, jak ktoś pod jedną z jego fotek napisał, ponoć rozpadł mu się silnik i nie ma jak go naprawić Wie ktoś może co się z nim teraz dzieje?
Co do używanych autobusów... Również poznańskie MPK zakupiło w zeszłym roku trzy sztuki i wtedy jakoś nikt nie narzekał.
Są ciekawe, ze względu na fakt, iż drzwi nie są otwierane klasycznie, do środka, lecz odskokowo. Może podam linki do fotek na PGK... NM 223, NL 283 oraz NU 313. Szczególnie ten ostatni jest ciekawy - ma układ drzwi 1-2-0, oraz przepiękny malutki wyświetlacz
Niestety, jak ktoś pod jedną z jego fotek napisał, ponoć rozpadł mu się silnik i nie ma jak go naprawić Wie ktoś może co się z nim teraz dzieje?
Blisko setka 280.26 i bliżej nieokreślona ilość złomu innego rodzaju to nie problem?MKM Shadow pisze:Poza tym, o ile mi wiadomo PKM K-ce nie ma aktualnie problemów taborowych
Spokojnie, kupią następnym razemNie tylko ty czy ja już się napalali na używańce nie można było kupić coś z taboru MEGA
Eee tam, kiedyś każde przedsiębiorstwo kupowało nowy tabor KM Płock od lat 70. nie kupowała używek, ale ostatnio się nimi zainteresowali i efekty są dobre — komfort podróży MAN-ami 2. generacji (3. w sumie też ) jest wysoki, autobusy naprawdę porządne i przede wszystkim mogą być kupowane w dużych ilościach (mamy już chyba 7 )MKM Shadow pisze:Ponieważ od początku PKM Katowice nie kupowało używek zawsze kupowali nowy tabor.
[ Dodano: Czw 18 Sty, 07 22:05 ]
Ale z Poznaniem to inna sprawa — kupują tylko okazje od MAN-a, zazwyczaj ex-testery…KKS pisze:Co do używanych autobusów... Również poznańskie MPK zakupiło w zeszłym roku trzy sztuki i wtedy jakoś nikt nie narzekał.
Stan taboru PKM Katowice na rok 2007:plocmaster pisze:Blisko setka 280.26 i bliżej nieokreślona ilość złomu innego rodzaju to nie problem?
- Ikarus 280: 97 + 4 techniczne 280/A
- Jelcz M11: 13
- Jelcz 120M: 51
- Jelcz M121: 7
- Jelcz M125M: 37
- Jelcz M181MB/3: 2
- Man NL222: 8
- Man NL202: 2
- Solaris U12: 15
RAZEM: 232 pojazdów
Nie jest źle póki co, ale masz racje Ikarki, Jelcze 120MM/1 i Jelcze M11, wiecznie jeździć nie będą
ciekawe kiedy oby w tym roku*plocmaster pisze:Spokojnie, kupią następnym razem
Ja na razie narzekam, bo jeszcze nie jechałem nimi, ciekawe kiedy wyjadą wtedy będę mógł coś stwierdzićKKS pisze:W Poznaniu też są MAN-y NL 202 (tu fotka), z tym, że z klasycznym układem drzwi 2-2-2. Na nie nikt nie narzeka.
No na takie jak tu kol. plocmaster wspomniał ex testery i roczniki 2001 czy nawet 2002 bym się nie obraził gdyby PKM kupiłKKS pisze:Są ciekawe, ze względu na fakt, iż drzwi nie są otwierane klasycznie, do środka, lecz odskokowo. Może podam linki do fotek na PGK... NM 223, NL 283 oraz NU 313. Szczególnie ten ostatni jest ciekawy - ma układ drzwi 1-2-0, oraz przepiękny malutki wyświetlacz
Poza tym tabor MPK Poznań składa się z prawie 90% Manów
Hm nie wiem jakie są drzwi zamontowane w owych Katowickich Manach NL202, ale raczej chyba "normalne" tzn. otwierane do środka.KKS pisze:Są ciekawe, ze względu na fakt, iż drzwi nie są otwierane klasycznie, do środka, lecz odskokowo.
To ja ci powiem, że firma Comfort Lines z Gliwic, będąca podwykonawcą PKM Gliwice posyła na linie "120" 3 Many NL202, właśnie z tymi drzwiami odskokowymi.