[Szczecin] Komunikacja miejska

Organizatorzy transportu miejskiego, przewoźnicy komunikacji miejskiej, wykazy taboru.
Awatar użytkownika
OPi
Posty: 2193
Rejestracja: 2008-09-20, 21:51
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: OPi »

shakkie pisze:Mam nadzieję, że jednak zrobią wydzielone.
A jak nie zrobią, to mieć nadzieję, ż nie na płytach EBC (czy jakoś tam).

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

A tak przy okazji. Co słychać w sprawie Szczecińskiego Szybkiego Tramwaju. I na czym będzie polegać jego "szybkość" ? ;)

Awatar użytkownika
shakkie
Posty: 1411
Rejestracja: 2009-03-21, 21:32
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: shakkie »

Słychać, że odłożono realizację. A szybkość jego ma polegać na bezkolizyjności - tak jak PST.

Awatar użytkownika
OPi
Posty: 2193
Rejestracja: 2008-09-20, 21:51
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: OPi »

SST miałaby przebiegać koło mojego domu. :P Ale w takim tempie, to jak oni zbudują, to ja już dawno się przeprowadzę. :diabeł:
Ostatnio zmieniony 2010-03-12, 16:28 przez OPi, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
shakkie
Posty: 1411
Rejestracja: 2009-03-21, 21:32
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: shakkie »

Oto przyszłość transportu w Szczecinie.
Lista mniej lub bardziej pożytecznych inwestycji i zaleceń, które nie są i nie będą szybko realizowane - oto, co jest w ważnym dokumencie, który dostaną do uchwalenia radni.

Liczący 57 stron dokument o urzędowej nazwie "Zintegrowany plan rozwoju transportu publicznego w Szczecinie w latach 2007-2015" pokazał na czwartkowym spotkaniu z radnymi wiceprezydent Beniamin Chochulski. Odpowiedzialny za komunikację zastępca Piotra Krzystka tłumaczył, że to właśnie w tym pliku radni dostaną odpowiedź na to, jaką miasto ma politykę transportową. Dokument jest też niezbędny do sięgania po unijne pieniądze. Wnioski o dofinansowanie inwestycji komunikacyjnych muszą mieć wsparcie w tego rodzaju strategicznym, uchwalonym przez radnych planie. Otrzymają go oni prawdopodobnie na najbliższej, poniedziałkowej sesji. "Gazeta" już sprawdziła, co się w nim kryje.


Co krok to sprzeczność
Przygotowany w urzędzie plan podkreśla znaczenie Autostrady Poznańskiej, która powinna odgrywać "zdecydowanie większą rolę", zwłaszcza po oddaniu do eksploatacji drogi ekspresowej S3. Niezbędne do tego jest nowe połączenie tej ulicy z węzłem przy autostradzie A6 (która dalej łączy się z S3). W miejskim "planie rozwoju" tę inwestycję wymienia się nawet wśród priorytetów do 2015 r. Praktyka jest jednak inna: władze miasta tak naprawdę nie mają pojęcia, kiedy rozbudowa tej trasy ruszy, co stało się jasne m.in. podczas październikowej dyskusji na ten temat na łamach "Gazety".

Plany rozmijają się z rzeczywistością także w wypadku obwodnicy śródmiejskiej. W dokumencie czytamy m.in., że "to ważny element układu ulicznego" i że "znaczące efekty mające wpływ na rozkład ruchu będzie można uzyskać dopiero po połączeniu obwodnicy z al. Wojska Polskiego". Tydzień temu okazało się, że miasto budowę obwodnicy zatrzymuje etap wcześniej, bo już przy ul. Arkońskiej.

Podobnych niekonsekwencji jest więcej. "Zintegrowany plan" głosi np. konieczność budowy dróg rowerowych po dwóch stronach dwujezdniowych arterii. W praktyce szczecińscy rowerzyści nie mogą się o takie rozwiązania doprosić (jest z tym problem np. w planach budowy Trasy Północnej, która ma połączyć ul. Warcisława z trasą do Polic.

Bez rewolucji
W dokumencie znalazły się plany dotyczące rozwoju sieci tramwajowej i autobusowej. Na liście jest m.in. torowisko wzdłuż ul. Mieszka I do ul. Bronowickiej (na nowy cmentarz). Jest też tramwaj od ul. Ku Słońcu do granic miasta, linia wzdłuż ul. 26 Kwietnia na os. Zawadzkiego, trasa od Lasku Arkońskiego do al. Wojska Polskiego. Obecny "układ nie przystaje do dzisiejszych potrzeb przewozowych mieszkańców miasta" - czytamy w programie. Tyle że tych inwestycji nie wymienia się w priorytetach miasta do 2015 r. Szansą na pewne uelastycznienie sieci jest zapis o tym, że "planuje się" wykonanie dodatkowych skrętów na skrzyżowaniach tramwajowych.

Rewolucji nie będzie też na liniach autobusowych. W planie jest m.in. linia z pl. Rodła na ul. Studzienną (nie ma za to żadnego bezpośredniego połączenia Warszewa z centrum, o co od dawna walczymy), wzdłuż ul. Okulickiego do granic miasta, połączenie os. Arkońskiego przez Osów na Głębokie. Nie doczekamy się też systemu Park&Ride. Nie ma go w priorytetach na najbliższe lata, chociaż wspomina się o lokalizacjach dużych parkingów na obrzeżach centrum.

Zbędne wypełniacze
"Zintegrowany plan" pełen jest zbędnych sloganów i całych akapitów. "Do zasobów naturalnych miasta, poza kopalinami (złoża ceramiki budowlanej - kreda jeziorna, iły septariowe, gliny zwałowe), należą: akweny wodne, plaże" - czytamy w dokumencie o polityce transportowej. W innym miejscu autorzy mocno przybliżyli nas do morza, pisząc: "Mieszkańcy Szczecina w zasięgu ok. jednej godziny jazdy samochodem mają do dyspozycji plaże nadmorskie". Zastanawia też sens umieszczenia informacji o tym, że "do najwyższych wzniesień w mieście zalicza się Bukowiec - o wysokości 148 m n.p.m." (zwłaszcza że to wzgórze w Puszczy Bukowej jest kilka kilometrów za granicami miasta).

Komentarz

Julian Tuwim miał kiedyś zdefiniować, co to jest "plan". To "coś, co potem wygląda absolutnie inaczej". W przypadku "Zintegrowanego planu rozwoju transportu publicznego w Szczecinie w latach 2007-2015" już na wstępie mamy do czynienia z czymś, co odstaje od realizowanej praktyki. Miasto co innego planuje, co innego robi. Trudno w dokumencie doszukać się sensownej polityki, można za to pogłębić wiedzę o kopalinach. Tylko czy o to w tej lekturze chodzi?
http://www.mkm.szczecin.pl/news.php?det ... 85714.news

Awatar użytkownika
OPi
Posty: 2193
Rejestracja: 2008-09-20, 21:51
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: OPi »

Dziś niespodzianka na 12. Kursowała solówka w barwach MTiK. :lol: Musiał być ostry ścisk. :smile2:

Awatar użytkownika
shakkie
Posty: 1411
Rejestracja: 2009-03-21, 21:32
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: shakkie »

Za to skład na 4, gratulacje dla dyspozytora.

[ Dodano: 2010-02-02, 15:43 ]
SPPK się odgraża :lol:
Szczecińsko-Polickie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne planuje zakup w tym i przyszłym roku 13 nowych autobusów - dowiedziało się Polskie Radio Szczecin. Wymiana taboru jest niezbędna bo więszość autobusów nie nadaje się już do dalszego użytkowania.

Psują się silniki, cieknie olej, pękają amortyzatory - przyznają nieoficjalnie kierowcy. SPPK chce by 15 milionów złotych na zakup nowych autobusów pochodziło z Regionalnego Programu Operacyjnego. Firma przygotowała już wniosek w tej sprawie. - Musimy wykorzystać nadarzającą się okazję - przekonuje Grzegorz Ufniarz, kierownik działu przewozów w SPPK. - W tej chwili z własnych środków nie jesteśmy w stanie kupić nawet używanych autobusów - dodaje.

Regionalny Program Operacyjny może pokryć 85% kosztów zakupu pojazdów. Pozostałe 15% ma pochodzić z kredytu. - Prowadzimy rozmowy z bankami. Tych pieniędzy nie trzeba już teraz, bo płatności są rozłożone w czasie. Już teraz staramy się zmontować cały mechanizm finansowania - mówi Ufniarz.

Przypomnijmy - według szacunków tylko w zeszłym roku firma zanotowała stratę finansową sięgającą blisko dwóch miliony złotych.
http://www.mkm.szczecin.pl/news.php?det ... 20622.news
Z artykułu można wywnioskować, że tej firmie eksploatacja 12-sto letnich pojazdów wychodzi gorzej niż wielu innym przewoźnikom eksploatacja wozów kilka lat starszych :o:

[ Dodano: 2010-02-04, 16:03 ]
Do SPAK dotarły pojazdy zamówione w zeszłym w roku:


[ Dodano: 2010-02-05, 10:44 ]
Wnętrze z nową kolorystyką:
http://foto.mkm.szczecin.pl/big/2010/1265360884.jpg

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Trzeba przyznać, że kolorystyka tapicerki foteli oraz zielone poręcze - bardzo ładnie ze sobą kontrastują. Fajnie to wygląda.

Ważne jest również, że tapicerka foteli jest oryginalna - a nie skopiowana np. z Krakowa lub Poznania ;)

Awatar użytkownika
shakkie
Posty: 1411
Rejestracja: 2009-03-21, 21:32
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: shakkie »

Jeszcze jedno zdjęcie wnętrza:
http://www.swiatowy.org/bilety/2010/img_1282.jpg
Siedzenia niestety wciąż twarde :confused:

A ujawnionymi pewniakami do kasacji są B10MA #1560 i #1553.

[ Dodano: 2010-02-05, 19:58 ]
W SPAD rozpoczęła się kasacja NG272 #2315 - pojazd miał pożar silnika we wrześniu.

[ Dodano: 2010-02-07, 20:07 ]
Do kasacji pójdą też 2316, 2314 i 2317.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

shakkie pisze:Siedzenia niestety wciąż twarde :confused:
SPAK musi po prostu zmienić warunek zamówienia. Zamiast twardych foteli - miękkie. Nasze MZA, też do niedawna kupowało Solarisy z twardymi fotelami, ale po skargach pasażerów, ostatnio zakupione Solarisy mają już gąbki i są naprawdę komfortowe ;)

Lopez

Post autor: Lopez »

shakkie pisze:Wnętrze z nową kolorystyką:
http://foto.mkm.szczecin.pl/big/2010/1265360884.jpg
Jest to przynajmniej oryginalne. Osobiście od oceny się powstrzymam...

Awatar użytkownika
shakkie
Posty: 1411
Rejestracja: 2009-03-21, 21:32
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: shakkie »

J-31 pisze:SPAK musi po prostu zmienić warunek zamówienia.
Gwoli ścisłości, następnym razem będą miękkie - również w SPAK :) Dla tej dostawy jeszcze się nie dało.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

shakkie pisze:Gwoli ścisłości, następnym razem będą miękkie - również w SPAK :)
Wow. Nareszcie. Zobaczysz, że tamte fotele nie tylko będą ładne, ale będzie o wiele przyjemniej się na nich siedziało ;)

Awatar użytkownika
OPi
Posty: 2193
Rejestracja: 2008-09-20, 21:51
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: OPi »

Ja w takim razie czekam z niecierpliwością na takie Solarki. ;)

Awatar użytkownika
shakkie
Posty: 1411
Rejestracja: 2009-03-21, 21:32
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: shakkie »

Marcowa dostawa do SPAD już będzie mieć miękkie.

Awatar użytkownika
OPi
Posty: 2193
Rejestracja: 2008-09-20, 21:51
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: OPi »

To świetnie! Dziś jechałem na 77 Solarisem i myślałem, że nie wytrzymam. Mam nadzieję, że będą one jeździć na takich długich SPADowskich trasach jak 61, 77, 81, A czy C. ;)

faja_k
Posty: 6027
Rejestracja: 2007-01-08, 21:57
Lokalizacja: Nie jest kolorowo.

Post autor: faja_k »

Lopez pisze:Jest to przynajmniej oryginalne. Osobiście od oceny się powstrzymam...
Ważne, że wnętrze jest żywe, a nie smętne jak w większości przypadków. I nie pomarańczowe :D

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

OPi pisze:Dziś jechałem na 77 Solarisem i myślałem, że nie wytrzymam
To chyba kwestia przyzwyczajenia. Prawdę powiedziawszy ja już się przyzwyczaiłem do tych twardy foteli. A na początku było mi nie wygodnie też strasznie mi to przeszkadzało, ale teraz jest OK. ;)

Awatar użytkownika
OPi
Posty: 2193
Rejestracja: 2008-09-20, 21:51
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: OPi »

Mi też tam to nie przeszkadza, ale jak się jedzie na jednym, twardym miejscu 45 minut to już przeszkadza.

Awatar użytkownika
shakkie
Posty: 1411
Rejestracja: 2009-03-21, 21:32
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: shakkie »

Są pieniądze dla Szczecińsko Polickiego Przedsiębiorstwa Komunikacyjnego. Samorządowcy zdecydowali dziś podczas nadzwyczajnej sesji Rady Miasta o podwyższeniu kapitału zakładowego oraz o przyznaniu środków na zakup nowych autobusów.

Kazimierz Trzciński, prezes SPPK przyznał, że jest bardzo zadowolony. - Tylko jeden radny się wstrzymał od głosu, reszta poparła uchwały dotyczące SPPK. Jestem zadowolony z postawy radnych - powiedział Trzciński.

Dzięki zgodzie radnych spółka planuje, że 13 nowych autobusów może pojawić się na szczecińsko-polickich trasach już w przyszłym roku. Samorządowcy zdecydowali także, o wydłużeniu spółce okresu dzierżawy na zajezdnie w Policach do 2016 roku.
http://www.mkm.szczecin.pl/news.php?det ... 35017.news

Zapewne na klimatyzację lub ujednolicenie malowania ze Szczecinem nie ma co liczyć :roll:

ODPOWIEDZ

Wróć do „Organizatorzy i przewoźnicy”