PKM Jaworzno
W PKM Sosnowiec dzieje się tak samo.J-31 pisze:Szkoda tylko, że "deskorolki" zastąpią wysłużone, ale jednak przegubowe Ikarusy 280.
A kto by się interesował pasażerem w GOPie, ważne że autobus tańszy i że płaci się za niego tak samo jak za przeguba.W tych MAN-ach wcale nie będzie wygodniej niż w Ikarusach
Odwrotnie napisałeś- w tych autobusach będzie ciaśniej niż w IkarusieJ-31 pisze:W tych MAN-ach wcale nie będzie wygodniej niż w Ikarusach
Ale za to nowy, niskopodłogowy, cichy, itd.Marcin_FTŚ pisze: kto by się interesował pasażerem w GOPie, ważne że autobus tańszy i że płaci się za niego tak samo jak za przeguba.
Poza tym słyszałem, że w Warszawie też "deskorolki" traktuje się jako tabor C (z tym, że oni kupują normalne przegubowe autobusy i nie zastępują ich deskorolkami jak u nas).
Tak było. Tzn. przez krótki okres czasu MZA i ZTM robiły dokładnie to samo co co aktualnie śląskie PKM-y (Jaworzno i Sosnowiec) oraz KZK GOP - chciano podmieniać deskorolkami, Ikarusy 280.Shadow238 pisze:Poza tym słyszałem, że w Warszawie też "deskorolki" traktuje się jako tabor C (z tym, że oni kupują normalne przegubowe autobusy i nie zastępują ich deskorolkami jak u nas).
W mediach jakiś "specjalista" tłumaczył, że tak jest "taniej, bo autobus 15-metrowy nie ma często psującego się przegubu". Mniej więcej taki tekst znalazłem gdzieś w gazecie
I MZA kupiło spore ilości "deskorolek". Najpierw Neoplanów N4020 (w sumie 104 szt.), a potem SU15 (w sumie 168 szt + 44 szt. Connex W-wa)
Na szczęście ktoś się opamiętał i już żaden z przewoźników nie kupuje 15-metrowców.
Ja mam nadzieję że w GOPie też się opamiętają i skończą zakupy deskorolek, te autobusy po prostu nie są w stanie zastąpić przegubowego autobusu. A i nie nadają się na wszystkie linie, świetnym przykładem może być tutaj linia 55 w Sosnowcu przemierzająca ciasne uliczki na Środuli.J-31 pisze:Na szczęście ktoś się opamiętał i już żaden z przewoźników nie kupuje 15-metrowców.
Skoro KZK GOP zalicza jedne i drugie do tej samej klasy taboru, to ja się nie dziwię, wszak sztywniaki są tańsze. W KM jest dla nich miejsce, ale na pewno nie jako zamienniki dla przegubowców. Choć w sumie wolałbym mieć linię obsługiwaną co 20 minut sztywniakiem niż co 30 przegubowcem.Amalio pisze:Ale jak widać tylko w Sosnowcu mają jakąś dysfunkcję mózgu że kupują deskorolki
To by się zgadzało z moimi obserwacjami. IMO na A, E, J wystarczą. Na S spokojnie starczą krótkie. Przegubowce w PKM J. w zasadzie są potrzebne tylko na 302 w szczycie i na 321bis - no, może jeszcze na niektórych kursach 312 by się przydały.Amalio pisze:(ktoś tu na forum pisał, że w Jaworznie tłumaczy się to przeprowadzonymi badaniami nad potokami).
Meteor/Irex, Transgór i Omnitech/Kłosok jednak trochę ich kupiły...Amalio pisze:Inni kupują jakoś przeguby. Nawet wśród prywaciarzy nie widać jakiegoś specjalnego zainteresowania tymi pojazdami.
Na otomoto pojawiły się oferty sprzedaży części z ex. jaworznickich wozów:
http://otomoto.pl/volvo-b10l-T2137001.html
http://otomoto.pl/scania-scania-cn113cll-T2136999.html
Dan-Złom?
http://otomoto.pl/volvo-b10l-T2137001.html
http://otomoto.pl/scania-scania-cn113cll-T2136999.html
Dan-Złom?
- Wojtek-MKM
- Posty: 574
- Rejestracja: 2010-08-06, 13:41
- Lokalizacja: Kraków Czyżyny