[Kraków] Przetargi
- M_Szymkowiak
- Posty: 1535
- Rejestracja: 2005-01-21, 18:56
- Lokalizacja: Kraków - Prądnik Cz.
- Kontakt:
- M_Szymkowiak
- Posty: 1535
- Rejestracja: 2005-01-21, 18:56
- Lokalizacja: Kraków - Prądnik Cz.
- Kontakt:
MAN, na zamówienie.Michalbc pisze:A czy jakiś producent oferuje jeszcze pojazdy z napędem LNG?
[ Dodano: 08 Maj 2010 21:05 ]
W tedy wygrał by Mobilis (wiele osób ma tak pobożne życzenia). Nie wiem, jakie wozy by zaoferował, ale z tego, co słyszałem, to było by to 5x Urbino 12 CNG, a reszta zwykłe Urbino 12/18. Jeżeli przetarg zostanie ogłoszony ponownie, to MPK wystartuje z Urbino 18 Hybrid, a krótkie zapewne będą to Mercedesy Conecto(z dieslem), które zastąpią Airwolfy.mars84 pisze:Ciekawi mnie bardzo co będzie teraz w związku z upadłością Solbusa. Nowy przetarg, PTS będzie płacił dalej kary aby dostać nowy termin i kupić coś innego, czy może oferta zostanie złożone przewoźnikowi który zajął w tym przetargu 2 miejsce?
- M_Szymkowiak
- Posty: 1535
- Rejestracja: 2005-01-21, 18:56
- Lokalizacja: Kraków - Prądnik Cz.
- Kontakt:
Zależy to też, na ile dostaną kredyt/ile posiadają pieniędzy na wozy... Zastanawiam się, czy czasami Solaris w Solbusie nie był po to, by przypatrzeć się silnikom LNG. Choć Lion's-ów nie wykluczam...J-31 pisze:No, tak, ale co w takim razie PTS mógłby zamówić zastępczego (w zamian za Solbusy LNG). Czyżby jednak byłaby szansa na Lion'sy ?
- Marcin_558
- Posty: 4134
- Rejestracja: 2006-09-02, 19:08
- Lokalizacja: Bydgoszcz/Łochowo
- Kontakt:
Komunikacja bez nowej konkurencji
KRAKÓW. Autobusy nie wyjechały, ich producent ma kłopoty, a PTS proponuje rozwiązanie umowy
Autobusy na gaz Przedsiębiorstwa Transportu Samochodowego miały się od wczoraj pojawić na liniach 174, 105, 405, 122, 153, 115, 182. Firma miała je obsługiwać przez 8 lat. To był już drugi taki termin - wyznaczony przez Zarząd Infrastruktury Komunalnej i Transportu. Trzeciego być może już nie będzie.
Ponieważ autobusy PTS nie wyjechały już 1 kwietnia - zgodnie z umową naliczona została kara, która według umowy wynosi 10 procent ceny ofertowej, czyli około 10,9 miliona złotych. Zarząd Infrastruktury Komunalnej i Transportu zapowiedział też, że, niezależnie od kary, jeśli ostatecznie 1 czerwca autobusy PTS nie ruszą - umowa z firmą zostanie rozwiązana.
- Firma zwróciła się do nas z prośbą o rozwiązanie umowy za porozumieniem stron - powiedział nam wczoraj Jacek Bartlewicz, rzecznik ZIKiT.
- Nie wyjechaliśmy na trasy i rzeczywiście zwróciliśmy się z takim wnioskiem, ale występowaliśmy w ostatnich tygodniach też z innymi propozycjami, na które nie było odpowiedzi - przyznał Karol Koneczny, wiceprezes PTS, dyrektor ds. ekonomicznych. Dodaje, że przyczyną problemów są gównie kwestie związane z taborem; zwolnienie z homologacji autobusów zasilanych gazem LNG (gdyż w Polsce nie ma przepisów dotyczących takich pojazdów, czyli na gaz ziemny skroplony) zostało zawieszone do czasu dokładnego wyjaśnienia przyczyn pożaru takiego autobusu, do którego doszło w kwietniu. Co jednak ważniejsze - nie wiadomo, czy i kiedy takie autobusy zostaną wyprodukowane, a właśnie deklaracja, że autobusy będą na gaz LNG dały PTS-owi wygrana w przetargu na obsługę linii.
- Wiemy, że fabryka Solbus ma kłopoty i zgłosiła wniosek o postępowanie układowe, nie ma innego producenta takiego taboru - mówi dyrektor Koneczny. - My skorzystaliśmy z oferty producenta autobusów, który teraz ma problemy i nie był w stanie wywiązać się z kontraktu. Moglibyśmy tylko zamówić inne autobusy na gaz CNG.
Przedstawiciel PTS dodaje, że jeśli chodzi o stację tankowania gazu LNG to także jeszcze jej nie ma, ale jest pozwolenie na budowę, a sam obiekt mógłby powstać w ciągu czterech tygodni: - Jeśli jednak miasto grozi naliczaniem wysokich kar i rozwiązaniem umowy to współpracujące z nami firmy wstrzymują się z wydawaniem pieniędzy na ten projekt.
Jacek Bartlewicz powiedział nam wczoraj, że nie został zaakceptowany wniosek PTS o rozwiązanie umowy za porozumieniem stron. - Wykazaliśmy już bardzo dużo dobrej woli i nie podejmowaliśmy pochopnych decyzji. Jeśli umowa zostanie rozwiązana - to bez porozumienia stron, a, przewidziana w umowie, kara będzie egzekwowana - podaje rzecznik.
- Będziemy jeszcze rozmawiać z ZIKiT. Chcemy być przewoźnikiem w Krakowie, chcemy realizować projekt. Problemy powstały poza nami. Autobusy zamówiliśmy w listopadzie ubiegłego roku, a nie przewidywaliśmy takich kłopotów producenta - argumentuje przedstawiciel PTS.
Choć autobusów PTS na gaz na ulicach nie ma - pasażerowie nie zostali na lodzie. Trasy będzie nadal obsługiwało Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne, które na razie ma umowę do 1 października. Ponieważ PTS, jeśli umowa nie zostałaby zerwana, z pewnością nie będzie wtedy gotowy - MPK będzie jeździło na tych 7 liniach jeszcze przez wiele miesięcy. Jakikolwiek nowy przetarg dałby wyniki dopiero w przyszłym roku.
Dziennik Polski
http://www.dziennik.krakow.pl/pl/region ... encji.html