[Kraków] Przetargi
- Jack the Ripper
- Posty: 1037
- Rejestracja: 2011-07-10, 21:41
- Lokalizacja: Radom - Lublin
- Kontakt:
W przetargu złożono 4 oferty:
PESA Twist Step, 42,83 m, 358,225 mln zł
Solaris Tramino typ Kraków, 42,99 m, 351,288 mln zł
Stadler Tango Simpatico, 39,49 m, 517,013 mln zł
Newag Flexity Classic NGT10 Kraków 5, 40,69 m, 436,158 mln zł
Wszyscy zaoferowali 39 miesięcy gwarancji i 15.09.2015 jako termin wykonania zamówienia. Widać, że Newag spiknął się z Bombardierem, mądry ruch bo to preferowany wykonawca i w końcu mogą zdobyć upragnione doświadczenie.
Temat kontynuować tu czy wątku o tramwajach w Krakowie? Teraz jest trochę bałaganu bo zakupy omawia się w obu działach.
PESA Twist Step, 42,83 m, 358,225 mln zł
Solaris Tramino typ Kraków, 42,99 m, 351,288 mln zł
Stadler Tango Simpatico, 39,49 m, 517,013 mln zł
Newag Flexity Classic NGT10 Kraków 5, 40,69 m, 436,158 mln zł
Wszyscy zaoferowali 39 miesięcy gwarancji i 15.09.2015 jako termin wykonania zamówienia. Widać, że Newag spiknął się z Bombardierem, mądry ruch bo to preferowany wykonawca i w końcu mogą zdobyć upragnione doświadczenie.
Temat kontynuować tu czy wątku o tramwajach w Krakowie? Teraz jest trochę bałaganu bo zakupy omawia się w obu działach.
- Jack the Ripper
- Posty: 1037
- Rejestracja: 2011-07-10, 21:41
- Lokalizacja: Radom - Lublin
- Kontakt:
Zatem może małe gdybanie. Solaris, żeby nawiązać względnie równą walkę z NewagoBombardierem musiał jakoś ogarnąć ich wózki, silnik Skody, napęd Vossloh'a. Skoda oferty nie złożyła, co w gruncie rzeczy nie dziwi. Tajemnicą również nie są doskonałe stosunki między Bolechowem a Czechami. Podobnie rzecz się ma z elektryką. Czy można założyć taki wariant ? Myślę, że to wielce prawdopodobne.
Nie wiem dlaczego tak się wszyscy uparli na tego Newaga jak on jest tylko członkiem konsorcjum (nie liderem), jak w przypadku Inspiro, które jakoś tak nit nie nazywa Newagami.Jack the Ripper pisze:NewagoBombardierem
Pewnie, że można ale IMHO jest zupełnie inaczej. Solaris dość znacznie obniżył cenę, bo nie jest wstanie sprostać wszystkim wymogom i liczy się z tym, iż cena (+/-) strata na specyfikacji będzie minimalnie "na +" dla nich.Czy można założyć taki wariant ? Myślę, że to wielce prawdopodobne.
@Jack, tylko czy taki zestaw lekko niestandardowych (jak na Polskę) elementów nie podwyższył by ceny? Bo przypomnę że Solaris był znowu tańszy niż Pesa. Myślę, że obie firmy zamiast wykosztowywać się na inne napędy postanowiły walczyć ceną, a poza nią spróbują wykorzystać jakiś kruczek żeby dostać dodatkowe punkty.
@Coffee
Oficjalnie wystartował sam Newag proponując model "Newag Flexity Classic NGT10 Kraków". Bombardier jest gdzieś tam głęboko ukryty w papierach jako dawca doświadczenia.
@J-31, możliwe że MPK nie chciało ryzykować jakichś postępowań czy zarzutów o stronniczość - teraz walka na rynku jest dużo ostrzejsza niż kilka lat temu.
@Coffee
Oficjalnie wystartował sam Newag proponując model "Newag Flexity Classic NGT10 Kraków". Bombardier jest gdzieś tam głęboko ukryty w papierach jako dawca doświadczenia.
@J-31, możliwe że MPK nie chciało ryzykować jakichś postępowań czy zarzutów o stronniczość - teraz walka na rynku jest dużo ostrzejsza niż kilka lat temu.
- Jack the Ripper
- Posty: 1037
- Rejestracja: 2011-07-10, 21:41
- Lokalizacja: Radom - Lublin
- Kontakt:
Jakie konsorcjum Bomba prawdopodobnie nawet ręki nie przyłoży do tych tramwajów o ile Newag wygra. Wysoka cena NewagoBomby wynika tylko i wyłącznie z transferu technologii oraz licencji a także podkupienia referencji (PZP nazywa to udostępnieniem zasobów i doświadczenia).Coffee pisze:Nie wiem dlaczego tak się wszyscy uparli na tego Newaga jak on jest tylko członkiem konsorcjum (nie liderem), jak w przypadku Inspiro, które jakoś tak nit nie nazywa Newagami.
Oczywiście, że by podwyższył. Ale Solaris ma z czego zejść, ma także szersze pole do popisu z konfigurowaniem tramwaju, szersze nawet od Pesy. Reszty się domyśl, oczywiście bez Twojej autobusowo przejaskrawionej jak zawsze antypatii do Bolechowa.sphinx pisze:@Jack, tylko czy taki zestaw lekko niestandardowych (jak na Polskę) elementów nie podwyższył by ceny? Bo przypomnę że Solaris był znowu tańszy niż Pesa. Myślę, że obie firmy zamiast wykosztowywać się na inne napędy postanowiły walczyć ceną, a poza nią spróbują wykorzystać jakiś kruczek żeby dostać dodatkowe punkty.
No i wygrała PESA a nie Bombardier
http://www.transport-publiczny.pl/wiado ... y-874.html#
http://www.transport-publiczny.pl/wiado ... y-874.html#
O ile do takiego dojdzie. Póki co, nic nie zapowiada by MPK dostało dofinansowane (ciągle jest w na liście rezerwowej i spadło o jedną pozycje w dół w kolejce).A ja sugeruję zaczekanie z entuzjazmem do podpisania kontraktu.
Zastanawiam mnie tylko jakim cudem Pesa dostała maksimum punktów za parametry techniczne, skoro MPK zażyczyło sobie obrotowe wózki z silnikami wewnątrz ramy, a oni zaoferowali niską podłogę na całej długości pojazdu.
- M_Szymkowiak
- Posty: 1535
- Rejestracja: 2005-01-21, 18:56
- Lokalizacja: Kraków - Prądnik Cz.
- Kontakt: