[Katowice] Przetargi PKM
[Katowice] Przetargi PKM
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - dostawy
Katowice: dostawa 5 sztuk nowych autobusów przegubowych miejskich niskopodłogowych.
Termin wykonania: 20.11.2007 r. Kryteria oceny ofert: cena - 65%, ocena właściwości technicznych i eksploatacyjnych - 20%, warunki gwarancji i serwisu - 15%. Termin składania ofert: 21.05.2007 r. Szczegóły: http://www.uzp.gov.pl/biulety/2007/69/69_20141.html
Widzę, że PKM wreszcie bierze się za przeguby Jak dla mnie to wybór prosty - 5 Tantusów.
Katowice: dostawa 5 sztuk nowych autobusów przegubowych miejskich niskopodłogowych.
Termin wykonania: 20.11.2007 r. Kryteria oceny ofert: cena - 65%, ocena właściwości technicznych i eksploatacyjnych - 20%, warunki gwarancji i serwisu - 15%. Termin składania ofert: 21.05.2007 r. Szczegóły: http://www.uzp.gov.pl/biulety/2007/69/69_20141.html
Widzę, że PKM wreszcie bierze się za przeguby Jak dla mnie to wybór prosty - 5 Tantusów.
Hannibal pisze:Widzę, że PKM wreszcie bierze się za przeguby Jak dla mnie to wybór prosty - 5 Tantusów.
Panowie spokojnie ¯aden Jelcz tego przetargu nie wygra, ponieważ PKM Katowice chce kupić 5 niskaczy 18 LF. Szanse i z tego najbardziej się ciesze ma Solaris z modele U18 III. Czas jednak pokaże, bo możliwe, że szanse w tym przetargu ma również MAN, ale ze względu na cenę to raczej wątpię. Już nie mogę się doczekać na rozstrzygnięcie tego przetarguJ-31 pisze:Hmmm..."Tantusy" są niskowejściowe, a w przetargu napisano jednak "niskopodłogowe"... no, ale w wypadku PKM Katowice to chyba Masz rację....
PS. Nie potrzeba nam więcej Tantusów, bo póki co mamy ich aż 2 sztuki, a resztę uzupełniają używane Neoplany N4021 w ilości 5 sztuk
Re: [Katowice] Przetarg na 5 przegubowców.
Też tak myślałem, ale po przeczytaniu SIWZ mam wątpliwości - wymagają wszystkich wejść bezstopniowych. M183M też nie wchodzi w rachubę, bo musi być to produkt seryjny, powinno być minimum 25 egzemplarzy już gdzieś używanych.Hannibal pisze:Widzę, że PKM wreszcie bierze się za przeguby Jak dla mnie to wybór prosty - 5 Tantusów.
http://www.pkm.katowice.pl/docs/SIWZ%20na%20www..doc
Najbardziej prawdopodobny wydaje się być Solaris, choć nie można wykluczyć MANa. Możliwe też, że włączy się MB, choć nie wiem, czy produkują już Conecto LF w wersji przegubowej (Citaro G to raczej nie ta półka cenowa). A te MAZy (co prawda krótkie) to chyba też testowali nie bez powodu . Volvo i Scania odpadają ze względu na brak doświadczeń PKMu z tymi markami, a tanie też nie są.
Re: [Katowice] Przetarg na 5 przegubowców.
No to wychodzi na to, że będą to <b>napewno</b> Solarisy U18 III
Wątpię, aby Mercedesy zakupił PKM Katowice w końcu ma brak doświadczenia z tą markąEgon pisze:Możliwe też, że włączy się MB, choć nie wiem, czy produkują już Conecto LF w wersji przegubowej
Bardzo zaciekawiły mnie również takie informacje:
2. Wymagania dotyczące parametrów technicznych
Lp. Cecha, parametr
3. Liczba drzwi pasażerskich co najmniej 3
układ 2 2 2
4. Podłoga płaska bez stopni poprzecznych we wnętrzu pojazdu, posiadająca wszystkie wejścia bezstopniowe
Z rzeczy zaskakujących jak na zakupy PKMu jest wymagany monitoring, którego do M125M, ani M181MB/3 Katowice sobie nie zamówili, a konkretnie cztery kamery kolorowe, w obudowach kopułowych, wandaloodpornych oraz cztery 17" monitory LCD, zabudowane w sztywnej metalowej obudowie wraz z szybą ochronną z plexi i komputer przeznaczony do obsługi systemu wyświetlania reklam.
Pokaż mi takiego Solarisappln pisze:Mnie ciekawią te dodatkowe punkty za silnik leżący (10) i Euro4 bez AdBlue (ECR, 20). Możliwe, że Solaris zaoferuje 3-drzwiowca z silnikiem leżącym (coś jak dla Niemiec)
W sumie MAN lepszy jakościowo od Solarisa, ale zdecydowanie wolałbym SolarisyB.A. Baracus pisze:bystrzak2000 napisał:
MAN będzie, zobaczycie Poza tym jeśli MAN zechce, to tak zejdzie z ceną, że nikt mu nie zagrozi. No ale poczekajmy do 21 maja
M.A.N. wygra i bez schodzenia z ceny. Te punkty które stracą na cenie odbiją sobie za silnik leżący i po zawodach...
Poza tym na co do dużego miasta 3 drzwiowe autobusy? Pasażerowie znowu z tyłu będą musieli się przepychać, aby wysiąść
[/quote]
A co PKM obchodzi wygoda pasażerów? Sztuka jest sztuką, autobusy są kupowane po to, żeby nadawały się do realizacji zadań KZK GOP, a nie czyniły wygodę hołocie . A w przypadku przegubowców brak ostatnich drzwi nie jest tak dotkliwie odczuwalny jak w krótkich, wszystko zależy od umiejscowienia 3-cich. Neoplany z PKM Bytom na 820 sprawdzały się dobrze.MKM Shadow pisze:W sumie MAN lepszy jakościowo od Solarisa, ale zdecydowanie wolałbym Solarisy
Poza tym na co do dużego miasta 3 drzwiowe autobusy? Pasażerowie znowu z tyłu będą musieli się przepychać, aby wysiąść
Co Wam się tak podoba w tych Solarisach? Ani to ładne, ani funkcjonalne, co do trwałości to też jeszcze nie sprawdzone...
http://transport.asi.pwr.wroc.pl/2-77926.htmlMKM Shadow pisze:Pokaż mi takiego Solarisa
Widać czarne wypełniacze, silnik jest leżący. Natłukli tego chyba setkę.
Nie no chyba takiemu PKMu trochę jednak zależy na komforcie pasażerów.Egon pisze:A co PKM obchodzi wygoda pasażerów?
No może co do trwałości, to 5 latach już nie wyglądają tak ładnie Ale wygląd mają niesamowity i bardzo agresywnyEgon pisze:Co Wam się tak podoba w tych Solarisach? Ani to ładne, ani funkcjonalne, co do trwałości to też jeszcze nie sprawdzone...
Zależy gdzie. Łódzkie po 6 latach dość intensywnej eksploatacji (ponad pół miliona kilometrów na liczniku) były w naprawdę niezłym stanie.MKM Shadow pisze: No może co do trwałości, to 5 latach już nie wyglądają tak ładnie
A na pewno lepszym niż Citara (2 miesiące wcześniej) i MANy (w tym samym czasie). Praktycznie nic nie skrzypiało.
No tylko MPK poszło w stronę tej marki z gwiazdką
Informuje Was koledzy, że w dniu 13 czerwca 2007 roku przetarg na dostawę 5 niskopodłogowych autobusów wygrał Man z modelem Lion`s City G. Gratuluje dobrego wyboru Autobusy mają przyjechać do dnia 20 listopada bieżącego roku.
Potwierdzenie
Potwierdzenie