[Szczecin i Police] Przetargi

Zamówienia publiczne realizowane przez organizatorów transportu publicznego i przewoźników.
Awatar użytkownika
shakkie
Posty: 1411
Rejestracja: 2009-03-21, 21:32
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: shakkie »

Ni z gruchy, ni z pietruchy...
Na stronie SPA Klonowica pojawiło się ogłoszenie o przetargu na dostawę fabrycznie nowych autobusów.

Przedsiębiorstwo zamówi u zwycięzcy przetargu 2 sztuki autobusów MIDI, 3 sztuki autobusów MAXI oraz 3 sztuki autobusów MEGA. Autobusy miałyby by być dostarczone do połowy czerwca 2012 roku. Posiadać będą klimatyzację przestrzeni pasażerskiej i silnik z normą emisji spalin minimum EURO 5. Głównym kryterium wyboru oferty będzie cena (90%), warunki techniczno-eksploatacyjne (5%) oraz zużycie energii (5%). Otwarcie ofert będzie miało miejsce 5 stycznia.
http://www.mkm.szczecin.pl/news/1321910 ... l-przetarg
SIWZ jeszcze nie ma, lecz przecież od poprzednich zbytnio różnić się nie będzie :]

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Pewna fabryka w Wielkopolsce zapewne przystąpi do przetargu ;)

Awatar użytkownika
shakkie
Posty: 1411
Rejestracja: 2009-03-21, 21:32
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: shakkie »

Prasa donosi, że wymyślili sposób na ograniczenie wolnego miejsca w pojazdach - stojaki na rowery w środku.

Awatar użytkownika
OPi
Posty: 2193
Rejestracja: 2008-09-20, 21:51
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: OPi »

I oczywiście w tym artykule był wywiad z rzecznikiem Solarisa. :mruga: Widzę spisek. :mruga:
Rewolucyjny zakup szykuje jedna z miejskich spółek autobusowych. SPA Klonowica ogłosiło przetarg na zakup ośmiu autobusów, w których mają się znaleźć mocowania do bezpiecznego przewożenia rowerów.
SPA Klonowica chce kupić osiem nowych autobusów: trzy przegubowe, trzy 12 metrowe i 2 10,5 metrowe (te ostatnie, najmniejsze jeżdżą m.in. na linii 70). Wyposażenie ma nie odbiegać od tego, które jest już spotykane w najnowszych miejskich autobusach. Z jednym wyjątkiem. W specyfikacji znalazł się zapis mówiący o tym, że wewnątrz pojazdu, oprócz tradycyjnego wyposażenia, mają się znaleźć także zamocowania do bezpiecznego przewożenia rowerów. Zamawiający nie sprecyzował jak ma to zostać technicznie rozwiązane. Pozostawia to producentowi autobusów.

Mocowania do przewożenia rowerów w miejskich autobusach to zupełna nowość. Z naszego rozeznania wynika, że do tej pory tego typu mocowania instalowane były w krakowskich autobusach, tyle że był to po prostu bagażnik mocowany na tylnej klapie silnika.

- Mocowania dla rowerów wewnątrz autobusu to była by nowość także dla nas - mówi Mateusz Figaszewski, rzecznik firmy Solaris, która ostatnio wygrywała wszystkie przetargi na dostawę miejskich autobusów dla Szczecina.

Figaszewski powiedział nam we wtorek, że decyzja o wystartowaniu w przetargu na autobusy z miejscami dla rowerów zapadnie po przeanalizowaniu dokumentacji przetargowej.

- Nietypowe rozwiązania nie są jednak dla nas kłopotem - mówi Figaszewski. - Naszym klientom dostarczaliśmy już miejskie autobusy z uchwytami na narty, do Francji wysłaliśmy miejskie autobusy z toaletą dla kierowcy, a do Dubaju z osobnym przedziałem dla kobiet i dzieci.

Szczecińscy rowerzyści nie korzystają z autobusów zbyt często, bo wolą poruszać się po ulicach o własnych siłach. Przewiezienie roweru autobusem bywa jednak konieczne przy awarii pojazdu, załamaniu pogody czy też przewiezieniu jednośladu na dłuższą odległość (np. z prawobrzeża na lewobrzeże).
BTW Nie wiesz czy SPAD też planuje jakieś przetargi?

Awatar użytkownika
shakkie
Posty: 1411
Rejestracja: 2009-03-21, 21:32
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: shakkie »

Nie było żadnych informacji o SPAD.

Mnie tam ciekawi co z obsługą linii dzień, rok temu przetarg na to był 27 października :chytry:

Awatar użytkownika
Marcin_558
Posty: 4134
Rejestracja: 2006-09-02, 19:08
Lokalizacja: Bydgoszcz/Łochowo
Kontakt:

Post autor: Marcin_558 »

OPi pisze: 2 10,5 metrowe
10 czy 10,5 m?

Jak 10,5 to widzę szanse dla Solbusa.

sphinx

Post autor: sphinx »

Solbus nie ma szans. Nie przewidziano dzielenia zamówienia na części, a w doświadczeniu trzeba się wykazać trzema przegubami. W zasadzie pewnym zwycięzcą (i prawdopodobnie jedynym oferentem) będzie Solaris.

Awatar użytkownika
Coffee
Posty: 1499
Rejestracja: 2006-05-19, 16:21
Lokalizacja: Kraków - Borek Fał.
Kontakt:

Post autor: Coffee »

W zasadzie pewnym zwycięzcą (i prawdopodobnie jedynym oferentem) będzie Solaris.
Po ostatniej porażce MAN-a, ten tak łatwo nie odpuści.

Awatar użytkownika
shakkie
Posty: 1411
Rejestracja: 2009-03-21, 21:32
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: shakkie »

O ile nie walną dziecinnego błędu w ofercie, jak to mają w zwyczaju robić.
Jest już SIWZ:
http://spak.pl/pliki_do_pobrania/siwz_2011_11_25.pdf

Awatar użytkownika
OPi
Posty: 2193
Rejestracja: 2008-09-20, 21:51
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: OPi »

KOMIS pisze:Po pierwsze, w przypadku kryterium pojemności skokowej silnika - najwięcej punktowany jest silnik o pojemności do 10,5 dm3 (do tej pory było to do 10 dm3) - niewątpliwie jest to ukłon w stronę MANa, który oferuje właśnie silnik o pojemności 10,5dm3. Po drugie - pojawia się nowe kryterium - ilości miejsc dostępnych z poziomu niskiej podłogi - niewątpliwie MAN i Mercedes górują w tym kryterium przed Solarisem. Pozostałe kryteria techniczno-eksploatacyjne bez zmian. Nowością jest za to zużycie energii - czyli tak jak podejrzewałem zużycie paliwa. Takie kryterium było w przetargu warszawskim. Z tego co pamiętam to Solaris wypadł tam na szarym końcu, za MANem i Mercem. Tradycyjnie SPAK (w przeciwieństwie do SPAD) dopuszcza silnik leżący i szybę jednoczłonową.
Ciekawe. Czyżby SPAK szykował się do zakupu autobusów innej marki, niż ta, która wiedzie w tej spółce prym od 2008 roku? ;)

Awatar użytkownika
shakkie
Posty: 1411
Rejestracja: 2009-03-21, 21:32
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: shakkie »

Raczej nie chcą już tak przepłacać.
Niestety (umyślnie) zapomnieli o dużym wyświetlaczu z tyłu, a co do rowerów:
naprzeciwko drugich drzwi miejsce
przystosowane do przewozu wózków,
rowerów (mieszczące wózek dziecinny, lub
inwalidzki, albo rower z możliwością jego
mocowania do barierek lub ściany bocznej
za pomocą pasów
) zaopatrzone w przycisk
sygnalizujący kierowcy zamiar
opuszczenia autobusu,

Awatar użytkownika
shakkie
Posty: 1411
Rejestracja: 2009-03-21, 21:32
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: shakkie »

Zapytania:
http://spak.pl/pliki_do_pobrania/2011-1 ... nienia.pdf
i zmiana specyfikacji:
http://spak.pl/pliki_do_pobrania/2011-1 ... ikacja.pdf
Czy da się z tego odgadnąć kto się próbuje dobrać do zamówienia?

Skowron59

Post autor: Skowron59 »

Z tego co na razie wiadomo to że w przetargu wystartował Man i Solaris. Oby zwyciężył ten pierwszy. Autobusy wyjadą na trasy jeszcze przed wakacjami z tego co piszą na http://www.mkm.szczecin.pl/news/1327490 ... dziemy-wyg.

Awatar użytkownika
OPi
Posty: 2193
Rejestracja: 2008-09-20, 21:51
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: OPi »

Tymczasem...
Szczecin ogłosił przetarg na 22 tramwaje
Tramwaje Szczecińskie ogłosiły zapowiadany przetarg na dostawę 22 tramwajów niskopodłogowych. Inwestycja taborowa będzie dofinansowania z POIiŚ, ale na wkład własny projektu Szczecin musiał wziąć kredyt.

Szczecin zamawia dostawę fabrycznie nowych, przegubowych, jednokierunkowych tramwajów wraz ze specjalistycznym wyposażeniem obsługowym oraz pakietem naprawczym. Mają być całkowicie niskopodłogowe - dotąd w Szczecinie jest tylko 6 takich tramwajów, które wyprodukowała Pesa Bydgoszcz.
Jakie będą 22 nowe tramwaje?
Tramwaje Szczecińskie zaznaczyły, że tramwaj ma być jednoprzestrzenny, ze stanowiskiem sterowniczym do manewrowania z tyłu wagonu i elektronicznym sterowaniem napędem wykorzystującym silniki asynchroniczne. Długość tramwaju powinna wynosić maksymalnie do 32 m, szerokość tramwaju to od 2,3 do 2,4 metra, a całkowita pojemność tramwaju musi wynosić minimum 200 osób, przy co najmniej 40 stałych miejscach siedzących. W tramwaju przy pierwszych dwóch drzwiach dwustrumieniowych mają znajdować się dwie wolne strefy przeznaczone dla wózków inwalidzkich i wózków dziecięcych. Tramwaj musi też posiadać platformy dla wózków inwalidzkich odkładane ręcznie.
Drzwi tramwajów mają być odskokowo-przesuwne na zewnątrz. Szerokość przejścia w drzwiach dwustrumieniowych w stanie otwartym nie może być mniejsza niż 1 300 mm. Część pasażerska i kabina motorniczego będą klimatyzowane. Tramwaje będą wyposażone w systemy wizualnej i dźwiękowej informacji pasażerskiej, bezprzewodowy internet i cyfrowy monitoring oraz automat do sprzedaży biletów.
Zestaw specjalistycznego wyposażenia do obsługi tramwajów, który dostawca ma przekazać w ramach zamówienia, ma zawierać m. in. specjalistyczny pojazd szynowy do holowania – pchania tramwajów, specjalistyczny drogowo-torowy pojazd - do napraw urządzeń na dachu tramwaju i likwidacji uszkodzeń w razie awarii tramwaju na trasie. Zamówienie obejmuje też szkolenie pracowników zaplecza technicznego i motorniczych.
Kryterium doświadczenia - co najmniej 10 tramwajów
Wykonawcy ubiegający się o udzielenie zamówienia muszą spełniać warunek dotyczący posiadania wiedzy i doświadczenia - spełnią go, jeżeli w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania wniosków, dostarczyli 10 tramwajów niskopodłogowych w przynajmniej 50%. Oferty w przetargu można składać do 15 lutego.
Interesujące są kryteria przetargu ogłoszonego przez Tramwaje Szczecińskie. 70 procent punktów będzie stanowić cena, a pozostałe 30 procent - termin dostawy pierwszych sześciu tramwajów. Spółka nie zdecydowała się zatem na ocenianie tramwajów pod kątem różnic technicznych.
Ostatni tramwaj ma przyjechać do Szczecina w kwietniu 2014 roku
- Pierwsze tramwaje przyjadą do nas w 2013 roku – zapowiadał Krystian Wawrzyniak, prezes spółki Tramwaje Szczecińskie, podczas uroczystego podpisania umowy kredytowej na 80 milionów złotych, potrzebnych na wkład własny w projekcie zakupu tramwajów. Dziś wiadomo, że pierwszy tramwaj ma przybyć do szczecina 30 września przyszłego roku, a ostatni - nie później niż 30 kwietnia 2014 roku.
- Zakup tramwajów to ważny element naszego programu inwestycyjnego. Do 2014 roku na wszystkie inwestycje wydamy 3 miliardy złotych, miliard złotych będą to pieniądze pochodzące z Unii Europejskiej. Duża część tych inwestycji to wydatki w infrastrukturę tramwajową – mówił niedawno Stanisław Lipiński, skarbnik miasta.
¬ródło: RK

Awatar użytkownika
shakkie
Posty: 1411
Rejestracja: 2009-03-21, 21:32
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: shakkie »

Przetarg SPAK wygrał Solaris. MAN "wykluczony z postępowania".

Awatar użytkownika
OPi
Posty: 2193
Rejestracja: 2008-09-20, 21:51
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: OPi »

Ciekawe, czemu ich wykluczyli. :P Szkoda, że nigdzie nie wiadomo.

Awatar użytkownika
shakkie
Posty: 1411
Rejestracja: 2009-03-21, 21:32
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: shakkie »

http://www.mkm.szczecin.pl/news/1333186 ... o-przetarg
SPPK ogłosiło przetarg na dostawę czterech fabrycznie nowych autobusów niskopodłogowych - jednego MAXI i trzech przegubowych. Dostawa pojazdów jest przewidziana na okres od października do listopada bieżącego roku. Kryteria oceniania to: cena (85%) i warunki techniczno - eksploatacyjne (15%). Otwarcie ofert przewidziano na 11 maja.

Awatar użytkownika
Amalio
Posty: 5887
Rejestracja: 2006-12-31, 20:37
Lokalizacja: Pawłowice
Kontakt:

Post autor: Amalio »

Solarisowy gratulujemy wygranej.

sphinx

Post autor: sphinx »

Znowu warunek doświadczenia niezgodny z PZP...

Awatar użytkownika
OPi
Posty: 2193
Rejestracja: 2008-09-20, 21:51
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: OPi »

W stosunku do poprzedniego przetargu teraz i tak mniej liczy się cena. Liniami polickimi i tak nie jeżdzę więc w sumie mi to obojętnie, ale z chęcia zobaczyłbym w Szczecinie coś innego niż Solarisy i MANy. ;)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Przetargi”