7500 -"Bi-articulated"
7500 -"Bi-articulated"
Zdjęcie
Volvo zaprezentowało dziś w Goeteborgu swojego nowego dwuprzeguba - model 7500 Bi-articulated. Nadwozie, jak od razu widać, pochodzi z Volvo 8500 i jak głosi oznaczenie wykonane jest z aluminium. Ciekawe jakim napędzane jest silnikiem, z tego co widać na zdjęciach jest on zabudowany wieżowo pomiędzy osiami w pierwszym członie. Na razie na stronie Volvo Buses, poza 2 zdjęciami w Imagebanku żadnych informacji nie ma.
P.S. Z tego co widać moja wizja sprzed roku się spełniła. Dłużej będący na tym forum jego użytkownicy zapewne pamiętają obrazek, który miałem w podpisie pod nazwą Volvo 8500LEAA.
Volvo zaprezentowało dziś w Goeteborgu swojego nowego dwuprzeguba - model 7500 Bi-articulated. Nadwozie, jak od razu widać, pochodzi z Volvo 8500 i jak głosi oznaczenie wykonane jest z aluminium. Ciekawe jakim napędzane jest silnikiem, z tego co widać na zdjęciach jest on zabudowany wieżowo pomiędzy osiami w pierwszym członie. Na razie na stronie Volvo Buses, poza 2 zdjęciami w Imagebanku żadnych informacji nie ma.
P.S. Z tego co widać moja wizja sprzed roku się spełniła. Dłużej będący na tym forum jego użytkownicy zapewne pamiętają obrazek, który miałem w podpisie pod nazwą Volvo 8500LEAA.
I Możesz się zdziwić. Na zachodzie - w Niemczech, Holandii - tworzy się specjalne, zamknięte dla ruchu kołowego - trasy autobusowe, a takie autobusy, dwuprzegubowe je obsługują. Ten pojazd jest konkurencją dla VanHool'aWilchelm pisze:(...) Nie ma co ukrywać wątpię, aby w Europie zbyt wiele tego typu pojazdów znalazło zastosowanie (tylko największe miasta).
Chińczyków na to nie stać, no chyba, że w związku z olimpiadą w Pekinie, ale oni mają własnych producentów. Jesli już to prędzej kraje Ameryki Płd., typu np. BrazyliaWilchelm pisze: Poza tym to ten produkt jest kierowany pewnie głównie ku Chiną i tego typu krajom
Rrzydałoby się czytanie ze zrozumieniem:rupak pisze:No masz racje. Przydałyby się jeszcze w środkowym członie.Tramwaj pisze:Ilość drzwi w tym Volvo mnie niepokoi.
Zdjęcie 2 Tak wygląda 7500 od drugiej strony.Przypominam że czerwony autobus w moim poście to tylko moja wizja sprzed roku, kedy nie wiedziałem, że takie coś powstanie.
Na pewno jest na rynek europejski.Jak już pisałem wyżej do produkcji "tanich" autobusów Volvo ma fabryki w Meksyku, Chinach i Brazylii. Jeżeli ktoś ma wątpliwości co do "volvowskości" jego wyglądu to odsyłam do najpopularniejszego modelu Volvo w Swecji, Danii i Norwegii (pomijam Finlandię, ponieważ tam są produkowane 8700, chyba tylko na rynek fiński) - w tych krajach nie ma 7000/7700 ani innych znanych nam w Polsce modeli. Poza kilkoma używanymi - np. Volvo B10L z ZKM Tczew czy B10MA z PKM Tychy.
Zdjęcie V8500
Zdjęcie V8500
Według mnie, jak to już napisał Inspektor, Capa City jest ładniejszy, wygląda bardziej nowocześnie... Podoba mi się to, że ma dwa przeguby, jestem ciekaw jak się takie coś prowadzi...Inspektor pisze:W sumie nie jest zły, ale nie jest też rewelacyjny. Mercedes Capa City sprawia wg mnie o wiele lepsze wrażenie.