B10M (i inne stare Volva)
B10M (i inne stare Volva)
Witam.
Co sądzicie o starych Volvach? Czy jeździły/jeżdżą po waszych miastach?
W Rzeszowie w 1991 kupiono stare Volva, były to przegubowe B58-55 Wiima. Było ich 7 sztuk; było, bo do 1998 roku je skasowano. Podobnie były z Volvami B10M-60 Wiima. Zakupiono w 1993 roku 12 sztuk, a skasowano do 2000 roku. Obydwa typy bardzo lubiłem.
Ostatnio pojechałem do Tarnowa, który posiada 8 starych Volvo B10M-60 Wiima. Bardzo podobne do tych, co były w Rzeszowie. Wszystkie Wiimy jeżdżą do dziś. Obowiązkowo się przejechałem tymi wynalazkami. Obawiałem się, że będzie to głośny, telepiący się autobus, lecz nic bardziej mylnego. Jazda Wiimą z Tarnowa jest bardzo przyjemna. Autobus posiada całkiem wygodne i atrakcyjnie wyglądające fotele, w wersji dla Tarnowa są one skórzane. We wnętrzu nie brakuje zarówno miejsca do stania (rzeźnia przy środkowych drzwiach i z tyłu, jak w Ikarusach 2xx, w B10M-60 jest dużo miejsca z tyłu) jak i siedzenia (dużo foteli). Poręczy jest odpowiednio dużo. Autobus jest cichutki. Pierwszy raz siedziałem na siedzeniu gdzieś za drugimi drzwiami i prawie silnika nie słyszałem. Następnym razem zdecydowałem się na jazdę z przodu, ale tam było również cicho, nawet przy otwartych drzwiach przednich dla poprawienia wentylacji. Właśnie - wentylacja. Wada autobusu, bo nie ma ani jednego okna, które można uchylić/przesunąć, są tylko klapy dachowe, dosyć wydajne, lecz przegrywają zdecydowanie z nagrzanym od słońca autobusem. Autobusy były kupowane jako używane ze Szwecji, stąd tak a nie inaczej dostosowany pojazd. Szkoda tylko, że przez 12 lat jazd w Tarnowie nie wymieniono części okien na takie, w których byłby uchylny lufcik. Przy starych Volvach wychodzi na jaw wielka solidność autobusów Volvo ze stostunkowo starych roczników.
Wypowiadajcie się o starych Volvach
Volvo B10M-60 Wiima:
http://ams1.lo3.wroc.pl/~tomek/current/ ... 4&nr=54995
Co sądzicie o starych Volvach? Czy jeździły/jeżdżą po waszych miastach?
W Rzeszowie w 1991 kupiono stare Volva, były to przegubowe B58-55 Wiima. Było ich 7 sztuk; było, bo do 1998 roku je skasowano. Podobnie były z Volvami B10M-60 Wiima. Zakupiono w 1993 roku 12 sztuk, a skasowano do 2000 roku. Obydwa typy bardzo lubiłem.
Ostatnio pojechałem do Tarnowa, który posiada 8 starych Volvo B10M-60 Wiima. Bardzo podobne do tych, co były w Rzeszowie. Wszystkie Wiimy jeżdżą do dziś. Obowiązkowo się przejechałem tymi wynalazkami. Obawiałem się, że będzie to głośny, telepiący się autobus, lecz nic bardziej mylnego. Jazda Wiimą z Tarnowa jest bardzo przyjemna. Autobus posiada całkiem wygodne i atrakcyjnie wyglądające fotele, w wersji dla Tarnowa są one skórzane. We wnętrzu nie brakuje zarówno miejsca do stania (rzeźnia przy środkowych drzwiach i z tyłu, jak w Ikarusach 2xx, w B10M-60 jest dużo miejsca z tyłu) jak i siedzenia (dużo foteli). Poręczy jest odpowiednio dużo. Autobus jest cichutki. Pierwszy raz siedziałem na siedzeniu gdzieś za drugimi drzwiami i prawie silnika nie słyszałem. Następnym razem zdecydowałem się na jazdę z przodu, ale tam było również cicho, nawet przy otwartych drzwiach przednich dla poprawienia wentylacji. Właśnie - wentylacja. Wada autobusu, bo nie ma ani jednego okna, które można uchylić/przesunąć, są tylko klapy dachowe, dosyć wydajne, lecz przegrywają zdecydowanie z nagrzanym od słońca autobusem. Autobusy były kupowane jako używane ze Szwecji, stąd tak a nie inaczej dostosowany pojazd. Szkoda tylko, że przez 12 lat jazd w Tarnowie nie wymieniono części okien na takie, w których byłby uchylny lufcik. Przy starych Volvach wychodzi na jaw wielka solidność autobusów Volvo ze stostunkowo starych roczników.
Wypowiadajcie się o starych Volvach
Volvo B10M-60 Wiima:
http://ams1.lo3.wroc.pl/~tomek/current/ ... 4&nr=54995
Re: Stare Volva i B10M
One są po prostu super !!!! Przykłady to B10M - 60 Aabenraa B10M - 60 DAB. Są ciche, ładne, dobre, wciąż nowoczesne!. Volva B10M i DABy 12 to najlepsze busy. Po mimo wieku wciąż są takie dobrevoy pisze:...
Wypowiadajcie się o starych Volvach ...
Moja opinia jest taka, że są to rzeczywiście bardzo ładne autobusy, jeżeli są tak ciche jak np. DAB 1200, którym swego czasu jeździłem to tym bardziej mi się podobają. Natomiast bardzo martwi mnie to niedostosowanie do naszych warunków klimatycznych.
A propo - ciekawe jak przewoźnicy eksploatujący takie staruszki radzą sobie z częściami i serwisowaniem, przecież tego się już nie produkuje ?
A propo - ciekawe jak przewoźnicy eksploatujący takie staruszki radzą sobie z częściami i serwisowaniem, przecież tego się już nie produkuje ?
Jestem dumny że po Gliwicach na 41 jeżdżą takie żółciutkie Aabenraa i jeden na podwoziu DAB'a. Z pozoru wydają się jak piekarnik ale jak kierowca włączy nawiewy to już jest zupełnie inne powietrze. A z drugiej strony rzeczywiście skąd oni biorą części zamienne hmmm...
Zdjęć nie będe dawał bo są w albumie kto chce niech szuka Volvo-DAB'a i Volvo-Aabenraa
Eee na 695 i 223 Volvo-DAB'y (niekiedy ALE TO NIEKIEDY) jeżdżą ale Volvo-DAB'y przydzielone są: #315 41, #316 788 Ale o Volvo-DAB'ach na 223 nie słyszałem nigdy
Zdjęć nie będe dawał bo są w albumie kto chce niech szuka Volvo-DAB'a i Volvo-Aabenraa
Eee na 695 i 223 Volvo-DAB'y (niekiedy ALE TO NIEKIEDY) jeżdżą ale Volvo-DAB'y przydzielone są: #315 41, #316 788 Ale o Volvo-DAB'ach na 223 nie słyszałem nigdy
http://ams1.lo3.wroc.pl/tomek/current/i ... =24&nr=149 tu masz wszystkie zdjęcia Transgóru Mysłowice ( w tym pare moich :d )
A jakie to serie zakupiła ostatnio ta firma? Zaś co do moich opinii, z zewnatrz w ogóle mi się nie podobają, zaś w środku mają super A już nalepiej pewno od Jelcza.DAB pisze:http://ams1.lo3.wroc.pl/tomek/current/i ... =24&nr=149 tu masz wszystkie zdjęcia Transgóru Mysłowice ( w tym pare moich :d )
Nie trafiłeś pewnie dla tego że na 126 od jakiegoś już czasu nie jeździ B10MA , tylko B10BLE6x2. A te w porównaniu do swoich braci - przegubowców mają zdecydowanie cichszy i przyjemniejszy silnik, choć tamtymi też nie gardzę.Tommy pisze:Tylko niektóre mają zbyt głośny silnik, chociaż chyba mechanicy się za to wzięli (w końcu ) , gdyz już dawno nie natrafiłem na głośny egzemplarz