Solcity/SMxx
http://www.studioft.de/
Bardzo ładne wykonanie. Szkoda tylko, że wnętrza autobusów są do siebie dośc podobne (Solbus - Solaris). Chodzi głównie o stanowisko kierowcy, trochę na podobne kopyto projektowali. A może takie jest w/g nich optymalne rozwiązanie...
W każdym razie DOT+FT to już tym bardziej Solarisowe połączenie
Z tego co wiem LNG jest już praktycznie gotowy. Przegub (SM18) - jeszcze troszkę czasu. Pewnie wszystkie 3 wersje pojadą na targi do Kielc.
Bardzo ładne wykonanie. Szkoda tylko, że wnętrza autobusów są do siebie dośc podobne (Solbus - Solaris). Chodzi głównie o stanowisko kierowcy, trochę na podobne kopyto projektowali. A może takie jest w/g nich optymalne rozwiązanie...
W każdym razie DOT+FT to już tym bardziej Solarisowe połączenie
Z tego co wiem LNG jest już praktycznie gotowy. Przegub (SM18) - jeszcze troszkę czasu. Pewnie wszystkie 3 wersje pojadą na targi do Kielc.
@Bleden: Nie ma szans na zadne wcześniejsze prezentacje tych autobusów?Bleden pisze:Z tego co wiem LNG jest już praktycznie gotowy. Przegub (SM18) - jeszcze troszkę czasu. Pewnie wszystkie 3 wersje pojadą na targi do Kielc.
Wydaje mi się jednak, że wnętrze solbusa minimalnie ustępuje temu z solarisów... Natomiast nie można nie zauważyć ogromnego podobieństwa w zagospodarowaniu okolic wieży silnikaBleden pisze:Szkoda tylko, że wnętrza autobusów są do siebie dośc podobne
Szanse pewnie są, tylko raczej na prezentacje takie, jak tego SM-a w Toruniu.Lopez pisze:@Bleden: Nie ma szans na zadne wcześniejsze prezentacje tych autobusów?Bleden pisze:Z tego co wiem LNG jest już praktycznie gotowy. Przegub (SM18) - jeszcze troszkę czasu. Pewnie wszystkie 3 wersje pojadą na targi do Kielc.
Pierwsze sztuki zwykle bywają niedopracowane w szczegółach (błędy konstrukcyjne, montażowe, poszukiwania lepszych rozwiązań itd) (czasem i 10te też ) i chyba lepiej poczekać te 3 mies (tyle chyba mniej więcej zostało do transexpo) i pokazać ten sam ale już dopracowany nieco produkt. ALe ja nie jestem właścicielem Solbusa, to tylko gdybanie..
Nie tylko wnętrze, ale na zewnątrz również.Bleden pisze:Bardzo ładne wykonanie. Szkoda tylko, że wnętrza autobusów są do siebie dośc podobne (Solbus - Solaris). Chodzi głównie o stanowisko kierowcy, trochę na podobne kopyto projektowali. A może takie jest w/g nich optymalne rozwiązanie...
Jak analizowałem zdjęcia Solbusa SN12 to zauważyłem, że zewnętrzenie naprawdę strasznie przypomina Solarisa. Tam jest wiele komponentów z poszycia pojazdu, które są niemal żywcem ściągnięte z Solarisa Urbino trzeciej generacji
Solbus ma oczywiście ambicje eksportowe. Pierwszy kierunek to oczywisćie Wyspy Brytyjskie, gdzie założyli spółkę-córkę. Ciężko oczywiście prorokować co do szans firmy na tym specyficznym rynku. Póki co od zeszłego roku dostarczyli i zebrali zamówienia w UK i IR na ponad 20 autobusów, pewnie głównie międzymiastowych.ppln pisze:A może poeksportują trochę...
Specyficzność tego rynku jest raczej korzystana dla polskich producentów, Brytyjczycy bowiem są bardzo otwarci na nowe firmy na ich rynku. Zresztą dobrą opinię w rynku autobusowym wyrobił Polsce Autosan, który wyeksportował coś około 70 sztuk szkolnych Liderów 12. Stąsd przypuszczam, że Solbusowi nie będzie tak ciężko. Zresztą na targach autobusowych już zaprezentowano Soltoura kupionego przez klienta http://kuszok.bus.photos.fotopic.net/p45784436.htmlLopez pisze:Ciężko oczywiście prorokować co do szans firmy na tym specyficznym rynku
timtheenchanter ma rację - różnicę widać, głównie konstrukcyjnie, jednak stylistyka dość podobna.
Autobus całkiem ładnie się prowadzi, układ kierowniczy dobrze pracuje, jest lekki, nieźle przyspiesza (nie wiem jak będzie z wersją LNG - zależy czy włożą Iveco, czy Cumminsa).
Myślę, że będzie miał duże szanse się sprzedawać jeśli zostanie dopracowany w szczegółach, choć już na etapie prototypu wygląda to całkiem, całkiem.
Autobus całkiem ładnie się prowadzi, układ kierowniczy dobrze pracuje, jest lekki, nieźle przyspiesza (nie wiem jak będzie z wersją LNG - zależy czy włożą Iveco, czy Cumminsa).
Myślę, że będzie miał duże szanse się sprzedawać jeśli zostanie dopracowany w szczegółach, choć już na etapie prototypu wygląda to całkiem, całkiem.