Solcity/SMxx

Tutaj są prowadzone dyskusje oraz wyrażane opinie o autobusach marki Solbus...
Lopez

Post autor: Lopez »

W takim razie czekamy na prezentację SM18 i jazdy testowe wszystkich egzemplarzy - także LNG i CNG. Mam nadzieję, że niedługo będzie to pojazd tak powszechny jak solaris urbino :)

imarcin

Post autor: imarcin »

A kiedy będzie nam dane cieszyć się tym nowym autobusem?

timtheenchanter

Post autor: timtheenchanter »

timtheenchanter przedstawił nie precyzyjne informacji. Prawda jest taka że całość projektu SM12 i SM18 powstała w DOT3D poza designem, który wykonany został przez niemiecką firmę Studio FT
Tak. :D

Bleden

Post autor: Bleden »

http://www.studioft.de/

Bardzo ładne wykonanie. Szkoda tylko, że wnętrza autobusów są do siebie dośc podobne (Solbus - Solaris). Chodzi głównie o stanowisko kierowcy, trochę na podobne kopyto projektowali. A może takie jest w/g nich optymalne rozwiązanie...

W każdym razie DOT+FT to już tym bardziej Solarisowe połączenie :D

Z tego co wiem LNG jest już praktycznie gotowy. Przegub (SM18) - jeszcze troszkę czasu. Pewnie wszystkie 3 wersje pojadą na targi do Kielc.

Lopez

Post autor: Lopez »

Bleden pisze:Z tego co wiem LNG jest już praktycznie gotowy. Przegub (SM18) - jeszcze troszkę czasu. Pewnie wszystkie 3 wersje pojadą na targi do Kielc.
@Bleden: Nie ma szans na zadne wcześniejsze prezentacje tych autobusów?
Bleden pisze:Szkoda tylko, że wnętrza autobusów są do siebie dośc podobne
Wydaje mi się jednak, że wnętrze solbusa minimalnie ustępuje temu z solarisów... Natomiast nie można nie zauważyć ogromnego podobieństwa w zagospodarowaniu okolic wieży silnika ;)

Bleden

Post autor: Bleden »

Lopez pisze:
Bleden pisze:Z tego co wiem LNG jest już praktycznie gotowy. Przegub (SM18) - jeszcze troszkę czasu. Pewnie wszystkie 3 wersje pojadą na targi do Kielc.
@Bleden: Nie ma szans na zadne wcześniejsze prezentacje tych autobusów?
Szanse pewnie są, tylko raczej na prezentacje takie, jak tego SM-a w Toruniu.

Pierwsze sztuki zwykle bywają niedopracowane w szczegółach (błędy konstrukcyjne, montażowe, poszukiwania lepszych rozwiązań itd) (czasem i 10te też :D) i chyba lepiej poczekać te 3 mies (tyle chyba mniej więcej zostało do transexpo) i pokazać ten sam ale już dopracowany nieco produkt. ALe ja nie jestem właścicielem Solbusa, to tylko gdybanie..

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Bleden pisze:Bardzo ładne wykonanie. Szkoda tylko, że wnętrza autobusów są do siebie dośc podobne (Solbus - Solaris). Chodzi głównie o stanowisko kierowcy, trochę na podobne kopyto projektowali. A może takie jest w/g nich optymalne rozwiązanie...
Nie tylko wnętrze, ale na zewnątrz również.

Jak analizowałem zdjęcia Solbusa SN12 to zauważyłem, że zewnętrzenie naprawdę strasznie przypomina Solarisa. Tam jest wiele komponentów z poszycia pojazdu, które są niemal żywcem ściągnięte z Solarisa Urbino trzeciej generacji :]

Bleden

Post autor: Bleden »

SN12 to akurat nie FT Studio tylko NC-Art. Mi mimo wszystko SM dużo bardziej przypomina Solarisa - takie piętno designerów z FT :D

Lopez

Post autor: Lopez »

Dodajmy do tego podobieństwo marek i robi się niezły galimatias :)

ppln

Post autor: ppln »

Jeśli wygryzie Jelcza i inne wyroby autobusopodobne z rynku i będzie jednocześnie dobrze wykonany to ja jestem za. A może poeksportują trochę...

Lopez

Post autor: Lopez »

ppln pisze:A może poeksportują trochę...
Solbus ma oczywiście ambicje eksportowe. Pierwszy kierunek to oczywisćie Wyspy Brytyjskie, gdzie założyli spółkę-córkę. Ciężko oczywiście prorokować co do szans firmy na tym specyficznym rynku. Póki co od zeszłego roku dostarczyli i zebrali zamówienia w UK i IR na ponad 20 autobusów, pewnie głównie międzymiastowych.

marekJG

Post autor: marekJG »

Lopez pisze:Ciężko oczywiście prorokować co do szans firmy na tym specyficznym rynku
Specyficzność tego rynku jest raczej korzystana dla polskich producentów, Brytyjczycy bowiem są bardzo otwarci na nowe firmy na ich rynku. Zresztą dobrą opinię w rynku autobusowym wyrobił Polsce Autosan, który wyeksportował coś około 70 sztuk szkolnych Liderów 12. Stąsd przypuszczam, że Solbusowi nie będzie tak ciężko. Zresztą na targach autobusowych już zaprezentowano Soltoura kupionego przez klienta http://kuszok.bus.photos.fotopic.net/p45784436.html

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster »

ppln pisze:Jeśli wygryzie Jelcza
Sam się wygryzł
Bleden pisze:Szkoda tylko, że wnętrza autobusów są do siebie dośc podobne (Solbus - Solaris).
Solaris ma bardzo dobre, więc to może być zaleta

Bleden

Post autor: Bleden »

Nie chodzi mi tu o jakośc, tylko jakąś odrębność marki, by nikt wsiadając nie pomyślał - o, podróba Solarisa!

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Bleden pisze:Nie chodzi mi tu o jakośc, tylko jakąś odrębność marki, by nikt wsiadając nie pomyślał - o, podróba Solarisa!
Zawsze sie tacy znajdą. Zresztą trzeba być ślepym by tego nie zauważyć :mruga:

Awatar użytkownika
Coffee
Posty: 1499
Rejestracja: 2006-05-19, 16:21
Lokalizacja: Kraków - Borek Fał.
Kontakt:

Post autor: Coffee »

J-31 pisze:
Bleden pisze:Nie chodzi mi tu o jakośc, tylko jakąś odrębność marki, by nikt wsiadając nie pomyślał - o, podróba Solarisa!
Zawsze sie tacy znajdą. Zresztą trzeba być ślepym by tego nie zauważyć :mruga:
A to fakt. Ja jak zobaczyłem nie opisane zdjęcie, to myślałem, że to Solaris Urbino IV xD

timtheenchanter

Post autor: timtheenchanter »

A to fakt. Ja jak zobaczyłem nie opisane zdjęcie, to myślałem, że to Solaris Urbino IV
To tylko zdjęcia. W rzeczywistości widać wyraźne różnice pomiędzy wnętrzem SM12 a Urbino.

Lopez

Post autor: Lopez »

@tim: Rozumiem, że miałeś okazję oglądać ten autobus na żywo, tak? Opowiesz nam coś więcej?

Bleden

Post autor: Bleden »

timtheenchanter ma rację - różnicę widać, głównie konstrukcyjnie, jednak stylistyka dość podobna.

Autobus całkiem ładnie się prowadzi, układ kierowniczy dobrze pracuje, jest lekki, nieźle przyspiesza (nie wiem jak będzie z wersją LNG - zależy czy włożą Iveco, czy Cumminsa).

Myślę, że będzie miał duże szanse się sprzedawać jeśli zostanie dopracowany w szczegółach, choć już na etapie prototypu wygląda to całkiem, całkiem.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Ja mam cichą nadzieję, że na prototypach się nie skończy i za jakiś czas firma otrzyma jakieś zamówienie na te - w sumie jednak fajne - autobusy :)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Solbus”