Solcity/SMxx
- Jack the Ripper
- Posty: 1037
- Rejestracja: 2011-07-10, 21:41
- Lokalizacja: Radom - Lublin
- Kontakt:
Ale chyba rama nie pęka tak szybko jak w Autosanie:
http://open.phototrans.net/14,564073,0, ... E_112.html
http://open.phototrans.net/14,564073,0, ... E_112.html
- Marcin_558
- Posty: 4134
- Rejestracja: 2006-09-02, 19:08
- Lokalizacja: Bydgoszcz/Łochowo
- Kontakt:
- Marcin_558
- Posty: 4134
- Rejestracja: 2006-09-02, 19:08
- Lokalizacja: Bydgoszcz/Łochowo
- Kontakt:
MPK Częstochowa wziął na testy Solbusa Solcity 12 :
http://phototrans.pl/14,574824,0,Solbus ... _45TH.html
MPK pewnie sie namyśliło na testy po paro godzinnym występie podczas przejazdu i tankowaniu 2 Solbusów Solcity 12 LNG w Częstochowie
http://phototrans.pl/14,574824,0,Solbus ... _45TH.html
MPK pewnie sie namyśliło na testy po paro godzinnym występie podczas przejazdu i tankowaniu 2 Solbusów Solcity 12 LNG w Częstochowie
- Marcin_558
- Posty: 4134
- Rejestracja: 2006-09-02, 19:08
- Lokalizacja: Bydgoszcz/Łochowo
- Kontakt:
Kierowcy bydgoskiego PKSu eksplatują od 30 sieprpnia 2012 wypożyczone 5 Solbusów Solcity 12. Z tego co słyszałem to je chwalą. Podoba im się że są ciepłe i zrywne w czasie jazdy, jezdzą płynnie. Kierowcy wiedzą też że biało-niebieskie Solbusy mają już spory przebieg, bo jeździły na Śląsku. Kierowcy którzy byli w Solcu Kujawskim by odebrać pożyczone 5 sztuk SM12 w fabryce mogli przyjrzeć się SM18. Mówi się że PKS Bydgoszcz do przetargów na linie wystawi Solbusy bo są tańsze od Solarisów: 51, 58, 73, 76, 92 (SubUrban 9/Solcity 12) i 71 (Solcity 18).
Miałem przyjemność jechać dziś jednym z Solbus SM12 ex PTS Kraków i potwierdzam to co mówią kierowcy
Miałem przyjemność jechać dziś jednym z Solbus SM12 ex PTS Kraków i potwierdzam to co mówią kierowcy
- Formuła1
- Posty: 178
- Rejestracja: 2008-03-09, 13:29
- Lokalizacja: "A moje miasto to Białystok, a moje życie to Białystok..."
Testowy Solcity 18 jest do kupienia:
http://solbus.com.pl/?solbus-solcity-18-(sm18),136
http://solbus.com.pl/?solbus-solcity-18-(sm18),136
Ostatnio zmieniony 2012-09-30, 12:24 przez Formuła1, łącznie zmieniany 2 razy.
Zdjęcia nie są najlepszej jakości ale o to krótka relacja z podróży tą "śnieżką"...
http://imageshack.us/photo/my-images/51 ... 0519p.jpg/
http://imageshack.us/photo/my-images/40 ... 0520y.jpg/
Na plus zasługują duże okna, które świetnie sprawdzają się w ciepłe dni (wczoraj było ok 20-23 stopni i słońce), wygodne są również siedzenia, jest sporo gąbki także nawet siedzenia Evobusa przy tych są bardziej twarde. Wnętrze na pierwszy rzut oka wygląda przyzwoicie, jednak bardzo rażą dykty zamiast szklanych wiatrołapów. Podczas jazdy nie było już tak kolorowo ale i nie było zupełnie strasznie, na dziurach było widać i słychać podsufitkę, sam silnik głośno pracował ale to wina wyciszenia, bo w niebieskich jest dużo ciszej. Na sport minus zasługują designerzy Solbusa w tym przypadku, nie wiem czy to z chęci zaoszczędzenia każdego grosza ale gdy w grę wchodzi wizerunek produktu i firmy to powinni się postarać zwłaszcza w tych czasach... Podsumowując nie jest to Solaris, czy Citaro ale jest lepiej niż w Citelisie. Widać że ten wóz ma już 4 lata,
http://phototrans.pl/15,168607,75.html
Niebieskie mają rok i są zdecydowanie lepiej zmontowane oraz wykończone, lecz póki co nie mam ich zdjęć.
http://imageshack.us/photo/my-images/51 ... 0519p.jpg/
http://imageshack.us/photo/my-images/40 ... 0520y.jpg/
Na plus zasługują duże okna, które świetnie sprawdzają się w ciepłe dni (wczoraj było ok 20-23 stopni i słońce), wygodne są również siedzenia, jest sporo gąbki także nawet siedzenia Evobusa przy tych są bardziej twarde. Wnętrze na pierwszy rzut oka wygląda przyzwoicie, jednak bardzo rażą dykty zamiast szklanych wiatrołapów. Podczas jazdy nie było już tak kolorowo ale i nie było zupełnie strasznie, na dziurach było widać i słychać podsufitkę, sam silnik głośno pracował ale to wina wyciszenia, bo w niebieskich jest dużo ciszej. Na sport minus zasługują designerzy Solbusa w tym przypadku, nie wiem czy to z chęci zaoszczędzenia każdego grosza ale gdy w grę wchodzi wizerunek produktu i firmy to powinni się postarać zwłaszcza w tych czasach... Podsumowując nie jest to Solaris, czy Citaro ale jest lepiej niż w Citelisie. Widać że ten wóz ma już 4 lata,
http://phototrans.pl/15,168607,75.html
Niebieskie mają rok i są zdecydowanie lepiej zmontowane oraz wykończone, lecz póki co nie mam ich zdjęć.
- Marcin_558
- Posty: 4134
- Rejestracja: 2006-09-02, 19:08
- Lokalizacja: Bydgoszcz/Łochowo
- Kontakt:
Nie wydaję mi się właśnie, wydawać się może że białas ma ISB6.7 250B a niebieskie ISB6.7 285... Ale to tylko moje domysły... AMZ i Autosan ?
AMZ, fakt faktem jest mniejszy ale mimo wszystko to nie laminat:
http://phototrans.pl/14,513141,0,AMZ_CS ... _067B.html
W CS10LF się zgodzę ale tamte nie są aż tak paskudne jak te w Solbusach
Natomiast Autosan ma już normalne wiatrołapy:
http://phototrans.pl/14,411081,0,Autosa ... _632B.html
AMZ, fakt faktem jest mniejszy ale mimo wszystko to nie laminat:
http://phototrans.pl/14,513141,0,AMZ_CS ... _067B.html
W CS10LF się zgodzę ale tamte nie są aż tak paskudne jak te w Solbusach
Natomiast Autosan ma już normalne wiatrołapy:
http://phototrans.pl/14,411081,0,Autosa ... _632B.html
- Marcin_558
- Posty: 4134
- Rejestracja: 2006-09-02, 19:08
- Lokalizacja: Bydgoszcz/Łochowo
- Kontakt:
- Jack the Ripper
- Posty: 1037
- Rejestracja: 2011-07-10, 21:41
- Lokalizacja: Radom - Lublin
- Kontakt:
Prototipiusz tak, w seryjnych powymieniano je na małe po jednym incydencie.Solcity pisze:Natomiast Autosan ma już normalne wiatrołapy:
http://phototrans.pl/14,411081,0,Autosa ... _632B.html
- Marcin_558
- Posty: 4134
- Rejestracja: 2006-09-02, 19:08
- Lokalizacja: Bydgoszcz/Łochowo
- Kontakt:
Solbusy Solcity SM12 na liniach PKS:
spooney pisze: #2045 woził do Smukały, zaskoczył mnie i się rozmazał gad
Jeździł już kiedyś u nas jako #8007 na 301, wtedy był szary
#2156 się też nawinął
http://forum.komunikacja.bydgoszcz.pl/p ... 895#p51895
Witam.
W tym roku i ja wybrałem się na Transexpo.
Było całkiem fajnie, tymczasem ponieważ jestem z Warszawy, bardzo mnie zainteresował Solbus SM12 dla MZA wystawiany. I oto kilka fotek:
https://dl.dropbox.com/u/10678415/Zdjec ... WWa143.JPG
https://dl.dropbox.com/u/10678415/Zdjec ... WWa154.JPG
https://dl.dropbox.com/u/10678415/Zdjec ... WWa159.JPG
Nie byłem do końca pewien czy mogę klapę zamknąć stąd takie zdjęcie. W każdym razie widać że Solbus nie poprawił małej niedoróbki wizualnej w postaci wyświetlacza niżej niż być powinien.
https://dl.dropbox.com/u/10678415/Zdjec ... WWa171.JPG
Nie wiem czy czcionki na wyświetlaczach bocznych wciąż są "Jak z Kalkulatorów", natomiast same wyświetlacze wyglądają z zewnątrz tak jak w naszych 10-tkach.
Tymczasem przejdźmy do środka.
Siedzenia na niskiej podłodze znalazły się w tylnej części pojazdu za drugimi drzwiami. Nie ma ich zbyt wiele - 6, ale wszystkie są przodem do kierunku jazdy:
https://dl.dropbox.com/u/10678415/Zdjec ... 12WWa3.JPG
https://dl.dropbox.com/u/10678415/Zdjec ... 2WWa20.JPG
Fotele podobnie jak te z naszych najnowszych Mercedesów, mają żółte "łapki". Jest to widocznie jakiś nowy "Warszawski tręd":
https://dl.dropbox.com/u/10678415/Zdjec ... 2WWa42.JPG
https://dl.dropbox.com/u/10678415/Zdjec ... WWa104.JPG
https://dl.dropbox.com/u/10678415/Zdjec ... WWa112.JPG
Rzeźnia jest naprawdę bardzo duża i co ciekawe, biletomat wylądował w środku rzeźni. Nie jest to najlepsze rozwiązanie, ale trzeba przyznać że może dać się znieść. Nie wiem jak wam, ale mnie najbardziej w mobilisowskich U12 III z 2009, gdzie właśnie ten patent zastosowano, bardziej przeszkadzało to, że ekran był po stronie rzeźni i przez to nie można się było opierać o poręcz/okno, by nie uszkodzić ekranu.
Zdjęcie rzeźni:
https://dl.dropbox.com/u/10678415/Zdjec ... 2WWa69.JPG
Ekrany w środku również przypominają ekrany z 10-metrowych Solbusów z 2011r. Co ciekawe, ekran z reklamami, bez trasy wylądował w tym samym miejscu i też jest naprzeciw pasażerowi, ale wydaję się być trochę "chudszy". Zdjęcia:
https://dl.dropbox.com/u/10678415/Zdjec ... WWa124.JPG
https://dl.dropbox.com/u/10678415/Zdjec ... WWa129.JPG
Zabudowa kabiny kierowcy w wykonaniu Solbusa, również dobrze się prezentuje, moim zdaniem lepiej niż u Mercedesa (Conecto dla W-wy) , gdzie razi czarny pas pod wejściem do kabiny. Zdjęcie:
https://dl.dropbox.com/u/10678415/Zdjec ... WWa134.JPG
No cóż, to by było na tyle. Kilka rzeczy rozczarowuje , jak chociażby zdaję się nie zmieniony producent wyświetlaczy, czy białe wiatrołapy, ale generalnie chyba szykują nam się dobre autobusy.
W tym roku i ja wybrałem się na Transexpo.
Było całkiem fajnie, tymczasem ponieważ jestem z Warszawy, bardzo mnie zainteresował Solbus SM12 dla MZA wystawiany. I oto kilka fotek:
https://dl.dropbox.com/u/10678415/Zdjec ... WWa143.JPG
https://dl.dropbox.com/u/10678415/Zdjec ... WWa154.JPG
https://dl.dropbox.com/u/10678415/Zdjec ... WWa159.JPG
Nie byłem do końca pewien czy mogę klapę zamknąć stąd takie zdjęcie. W każdym razie widać że Solbus nie poprawił małej niedoróbki wizualnej w postaci wyświetlacza niżej niż być powinien.
https://dl.dropbox.com/u/10678415/Zdjec ... WWa171.JPG
Nie wiem czy czcionki na wyświetlaczach bocznych wciąż są "Jak z Kalkulatorów", natomiast same wyświetlacze wyglądają z zewnątrz tak jak w naszych 10-tkach.
Tymczasem przejdźmy do środka.
Siedzenia na niskiej podłodze znalazły się w tylnej części pojazdu za drugimi drzwiami. Nie ma ich zbyt wiele - 6, ale wszystkie są przodem do kierunku jazdy:
https://dl.dropbox.com/u/10678415/Zdjec ... 12WWa3.JPG
https://dl.dropbox.com/u/10678415/Zdjec ... 2WWa20.JPG
Fotele podobnie jak te z naszych najnowszych Mercedesów, mają żółte "łapki". Jest to widocznie jakiś nowy "Warszawski tręd":
https://dl.dropbox.com/u/10678415/Zdjec ... 2WWa42.JPG
https://dl.dropbox.com/u/10678415/Zdjec ... WWa104.JPG
https://dl.dropbox.com/u/10678415/Zdjec ... WWa112.JPG
Rzeźnia jest naprawdę bardzo duża i co ciekawe, biletomat wylądował w środku rzeźni. Nie jest to najlepsze rozwiązanie, ale trzeba przyznać że może dać się znieść. Nie wiem jak wam, ale mnie najbardziej w mobilisowskich U12 III z 2009, gdzie właśnie ten patent zastosowano, bardziej przeszkadzało to, że ekran był po stronie rzeźni i przez to nie można się było opierać o poręcz/okno, by nie uszkodzić ekranu.
Zdjęcie rzeźni:
https://dl.dropbox.com/u/10678415/Zdjec ... 2WWa69.JPG
Ekrany w środku również przypominają ekrany z 10-metrowych Solbusów z 2011r. Co ciekawe, ekran z reklamami, bez trasy wylądował w tym samym miejscu i też jest naprzeciw pasażerowi, ale wydaję się być trochę "chudszy". Zdjęcia:
https://dl.dropbox.com/u/10678415/Zdjec ... WWa124.JPG
https://dl.dropbox.com/u/10678415/Zdjec ... WWa129.JPG
Zabudowa kabiny kierowcy w wykonaniu Solbusa, również dobrze się prezentuje, moim zdaniem lepiej niż u Mercedesa (Conecto dla W-wy) , gdzie razi czarny pas pod wejściem do kabiny. Zdjęcie:
https://dl.dropbox.com/u/10678415/Zdjec ... WWa134.JPG
No cóż, to by było na tyle. Kilka rzeczy rozczarowuje , jak chociażby zdaję się nie zmieniony producent wyświetlaczy, czy białe wiatrołapy, ale generalnie chyba szykują nam się dobre autobusy.
Ostatnio zmieniony 2012-10-26, 19:45 przez Shadi, łącznie zmieniany 1 raz.
Obudowa kabiny kierowcy to chyba tym razem bardzo spodoba się kierowcom. Driver będzie tam bezpieczny.
Ekran z przodu - wydaje mi się, że w tej konfiguracji będzie o wiele lepszy niż w Solcity 10, ponieważ jest nieco mniejszy i nieco wyżej - o ile się nie mylę
Te żółte nakładki na fotele - to mnie dziwi, że MZA się na coś takiego zdecydowało. Może faktycznie to nowa moda, ciekawy jestem, czy w tegorocznych Solarisach też tak będzie ?
Automat biletowy po środku to trochę bez sensu, ale może sie przyjmie. W SU12 "Mobilisa" z 2009 takie umiejscowienie biletomatu to ani przypiął, ani wypiął, aczkolwiek tam jest jeszcze gorzej, bo boczna tablica jest również w rzeźni. Swoją drogą sam biletomat powinien być już mniejszy, toteż może nie będzie tak źle. No i jak znam MZA - to na biletomaty w Solbusach dłuuugo będziemy czekać
Dzięki za relacje Shadi - zatem czekamy na Solbusy, warto będzie się tym przejechać
Ekran z przodu - wydaje mi się, że w tej konfiguracji będzie o wiele lepszy niż w Solcity 10, ponieważ jest nieco mniejszy i nieco wyżej - o ile się nie mylę
Te żółte nakładki na fotele - to mnie dziwi, że MZA się na coś takiego zdecydowało. Może faktycznie to nowa moda, ciekawy jestem, czy w tegorocznych Solarisach też tak będzie ?
Automat biletowy po środku to trochę bez sensu, ale może sie przyjmie. W SU12 "Mobilisa" z 2009 takie umiejscowienie biletomatu to ani przypiął, ani wypiął, aczkolwiek tam jest jeszcze gorzej, bo boczna tablica jest również w rzeźni. Swoją drogą sam biletomat powinien być już mniejszy, toteż może nie będzie tak źle. No i jak znam MZA - to na biletomaty w Solbusach dłuuugo będziemy czekać
Dzięki za relacje Shadi - zatem czekamy na Solbusy, warto będzie się tym przejechać