Solcity SM12LNG/SM18LNG
Solbus zgarnia zamówienie z MZA Warszawa na 35 przegubowców w LNG .
http://www.mza.waw.pl//download.php?z=1 ... 1&m=5&c=29
http://www.mza.waw.pl//download.php?z=1 ... 1&m=5&c=29
Solbus LNG
Tym razem ja rzucę linkiem. Zdaje się, że to jest artykuł sponsorowany, ale przynajmniej trochę bardziej sensowny. Na zdjęciach SM12 LNG dla KDD
http://moto.onet.pl/duza-rzecz/aktualno ... opie/w8tmd
PS. Tytułem wyjaśnienia, bo w artykule jest trochę nieprawdy. Przetarg na SM18LNG dla MZA Warszawie, zakończony - umowa podpisana. Pierwsze autobusy powinny pojawić się w styczniu 2015 roku, choć możliwe, że wcześniej
http://moto.onet.pl/duza-rzecz/aktualno ... opie/w8tmd
PS. Tytułem wyjaśnienia, bo w artykule jest trochę nieprawdy. Przetarg na SM18LNG dla MZA Warszawie, zakończony - umowa podpisana. Pierwsze autobusy powinny pojawić się w styczniu 2015 roku, choć możliwe, że wcześniej
Autobusy promowane przez Solbusa są natomiast napędzane skroplonym gazem ziemnym LNG, który powstaje w wyniku ochłodzenia metanu do temperatury wrzenia (-163 C). Ma on aż 600-krotnie mniejszą objętość w porównaniu do fazy gazowej.
zwrócą się jednak w ciągu trzech-czterech lat eksploatacji
A może to ma sens?I parę innych rzeczy
Czy przypadkiem przeniesienie wyżej wyświetlacza nie jest jednak związane ze zbiornikiem LNG?J-31 pisze:Czyli jeśli dobrze rozumuje to A711 powinien mieć szybę z tyłu. Swoją drogą czemu tym razem udało się przenieść duży wyświetlacz na swoje miejsce, a w warszawskich Solbusach, producent nadal montuje w świetle "byłego" okna ?
A nie chodzi tu przypadkiem o stację mobilną? Gdzie Gazprom będzie dostarczał 2-3 cysterny z LNG, tak jak to miało miejsce podczas pokazów tankowania Solbusa na zeszłorocznych targach TransExpo?Biały pisze:A istnieje w ogóle coś takiego jak wspomniana w artykule pół przenośna stacja Pół się przenosi, a pół nie Oświeci mnie ktoś
Przeczytaj ze zrozumieniem tamten akapit. Wpierw będzie stacja mobilna (czyli cysterna), a potem stacja pół przenośna.KB pisze:A nie chodzi tu przypadkiem o stację mobilną? Gdzie Gazprom będzie dostarczał 2-3 cysterny z LNG, tak jak to miało miejsce podczas pokazów tankowania Solbusa na zeszłorocznych targach TransExpo?
Biały pisze:A istnieje w ogóle coś takiego jak wspomniana w artykule pół przenośna stacja Pół się przenosi, a pół nie Oświeci mnie ktoś
A z tym pół przenoszeniem @Biały chodzi o to, że będzie to naziemna stacja składająca się z dystrybutora i zbiornika, która będzie demontowalna.
Re: Solcity SM12LNG/SM18LNG
Warszawskie MZA jest w trakcie dostaw Solbusów SM18LNG (35 szt). Pierwsze kilkanaście pojazdów już jest w zajezdni R3 "Ostrobramska". A jeden z gazowców już dzisiaj rozpoczął swoją służbę, na linii 131 (Sadyba - Dw. Centralny)
Autobusy otrzymały numerację z zakresu 7301-7335
Autobusy otrzymały numerację z zakresu 7301-7335
Re:
Czyli coś w stylu tych wiejskich stacji LPG przy drogach krajowych z jednym dystrybutoremAmalio pisze:Biały pisze:A istnieje w ogóle coś takiego jak wspomniana w artykule pół przenośna stacja Pół się przenosi, a pół nie Oświeci mnie ktoś
A z tym pół przenoszeniem @Biały chodzi o to, że będzie to naziemna stacja składająca się z dystrybutora i zbiornika, która będzie demontowalna.
Re: Solcity SM12LNG/SM18LNG
Nie wiem czy to jest dobre określenie. To po prostu cysterna, która stacjonuje w zajezdni. To w zasadzie już działa, a autobusy powoli zaczynają kursować
Re: Solcity SM12LNG/SM18LNG
To nie jest rozwiązanie docelowe.
Re: Solcity SM12LNG/SM18LNG
Tak, zgadza się, to jest rozwiązanie tymczasowe
Re: Solcity SM12LNG/SM18LNG
Skutecznie zapolowałem sobie dzisiaj na najnowszy warszawski nabytek, czyli Solbusa SM18 LNG
Zacznijmy od tego co widać na zewnątrz.
Ano od przodu w zasadzie różnic nie ma ... oczywiście w porównaniu z SM18 w wersji spalinowej
https://www.flickr.com/photos/129661548 ... 256157490/
https://www.flickr.com/photos/129661548 ... otostream/
Różnice zaczynają być widoczne w drugiej części pojazdu
Najpierw porównanie dwóch Solbusów SM18. Wersji spalinowej i LNG
https://www.flickr.com/photos/129661548 ... 257195609/
Tak wygląda drugi człon wersji spalinowej, zwróćcie uwagę na szafę
https://www.flickr.com/photos/129661548 ... 441671361/
A to już SM18 LNG
https://www.flickr.com/photos/129661548 ... 821042294/
https://www.flickr.com/photos/129661548 ... 417581146/
To co jeszcze odróżnia LNG od wersji spalinowej, to wyraźna zabudowa na dachu. W drugim członie nad wieżą są dwa elementy. Dzięki nim łatwo ten autobus odróżnić od wersji spalinowej
No to zajrzyjmy do środka. Szczególnie zainteresowała mnie zabudowa w drugim członie.
https://www.flickr.com/photos/129661548 ... 821042974/
https://www.flickr.com/photos/129661548 ... 257312449/
https://www.flickr.com/photos/129661548 ... 255892468/
Cóż, tu jest nie tylko silnik, ale też i zbiornik gazem
Natomiast na plus jest brak zbiornika nad drugą osią
https://www.flickr.com/photos/129661548 ... 257651097/
I jeszcze na koniec rzut okiem do kabiny kierowcy
https://www.flickr.com/photos/129661548 ... 823497873/
Jazda ... nie jest tak źle. W porównaniu z wersją spalinową SM18 większych różnic nie ma. Silniki w obu autobusach są stosunkowo głośne. Natomiast w LNG w momencie zwiększania obrotów silnik tak jakby dudnił.
Wydaje mi się, że jedynym błędem tego autobusu - to jest wina zamawiającego, czyli MZA - jest brak małej rzeźni w drugim członie. No, ale to już nie jest wina producenta.
Zacznijmy od tego co widać na zewnątrz.
Ano od przodu w zasadzie różnic nie ma ... oczywiście w porównaniu z SM18 w wersji spalinowej
https://www.flickr.com/photos/129661548 ... 256157490/
https://www.flickr.com/photos/129661548 ... otostream/
Różnice zaczynają być widoczne w drugiej części pojazdu
Najpierw porównanie dwóch Solbusów SM18. Wersji spalinowej i LNG
https://www.flickr.com/photos/129661548 ... 257195609/
Tak wygląda drugi człon wersji spalinowej, zwróćcie uwagę na szafę
https://www.flickr.com/photos/129661548 ... 441671361/
A to już SM18 LNG
https://www.flickr.com/photos/129661548 ... 821042294/
https://www.flickr.com/photos/129661548 ... 417581146/
To co jeszcze odróżnia LNG od wersji spalinowej, to wyraźna zabudowa na dachu. W drugim członie nad wieżą są dwa elementy. Dzięki nim łatwo ten autobus odróżnić od wersji spalinowej
No to zajrzyjmy do środka. Szczególnie zainteresowała mnie zabudowa w drugim członie.
https://www.flickr.com/photos/129661548 ... 821042974/
https://www.flickr.com/photos/129661548 ... 257312449/
https://www.flickr.com/photos/129661548 ... 255892468/
Cóż, tu jest nie tylko silnik, ale też i zbiornik gazem
Natomiast na plus jest brak zbiornika nad drugą osią
https://www.flickr.com/photos/129661548 ... 257651097/
I jeszcze na koniec rzut okiem do kabiny kierowcy
https://www.flickr.com/photos/129661548 ... 823497873/
Jazda ... nie jest tak źle. W porównaniu z wersją spalinową SM18 większych różnic nie ma. Silniki w obu autobusach są stosunkowo głośne. Natomiast w LNG w momencie zwiększania obrotów silnik tak jakby dudnił.
Wydaje mi się, że jedynym błędem tego autobusu - to jest wina zamawiającego, czyli MZA - jest brak małej rzeźni w drugim członie. No, ale to już nie jest wina producenta.
Re: Solcity SM12LNG/SM18LNG
Bardzo funkcjonalne, moim zdaniem, wnętrze. Z pewnością jest rozplanowane sensowniej, niż w naszych SU18. Tam to jest kompletna porażka. No i w Solbusie, mimo dużej ilości miejsc siedzących, jest bardzo dużo miejsc stojących, z tego co widać. Tutaj przeciwieństwem są nasze MB Citaro G
Re: Solcity SM12LNG/SM18LNG
Rysując go przed wczoraj zauważyłem jeszcze jedną pewną różnicę. Otóż powiększono mu rzeźnię w pierwszym członie. W spalinowej wersji tuż za pierwszym nadkolem postawiono jeszcze dwa fotele. W LNG są tylko fotele na nadkolu. A rzeźnia została przedłużona.
Układ wnętrza dla porównania
Wersja spalinowa
http://transport131.com.pl/image7114.png
Wersja LNG
http://hostmat.eu/images/40127165281326707049.png
Układ wnętrza dla porównania
Wersja spalinowa
http://transport131.com.pl/image7114.png
Wersja LNG
http://hostmat.eu/images/40127165281326707049.png
Re: Solcity SM12LNG/SM18LNG
Małe czepialstwo, ale w LNG też mamy silnik spalinowy więc... A większa rzeźnia raczej na plus, bo to jednak autobus miejski...
- Marcin_558
- Posty: 4134
- Rejestracja: 2006-09-02, 19:08
- Lokalizacja: Bydgoszcz/Łochowo
- Kontakt:
Re: Solcity SM12LNG/SM18LNG
Solbus SM12 LNG na testach na Słowacji:
http://www.busportal.cz/modules.php?nam ... 91&secid=7
http://fotobus.msk.ru/photo/1282177/
http://www.busportal.cz/modules.php?nam ... 91&secid=7
http://fotobus.msk.ru/photo/1282177/
Ostatnio zmieniony 2015-02-19, 12:48 przez Marcin_558, łącznie zmieniany 1 raz.
Re: Solcity SM12LNG/SM18LNG
Czy ja dobrze widzę na tych fotkach - on nie ma aż tak olbrzymiej szafy jak SM18LNG