Nowa rodzina autobusów Solbusa
No więc jest. SC10 dziś dotarł do Nowego Sącza na testy. Autko niestety rozczarowuje. Widać na szybko składany pojazd, widać znaczne niedopracowanie konstrukcji z tyłu pojazdu. Mimo wizualnie zbliżonego wyglądu do SN11 technicznie te pojazdy są zupełnie inne.
Testowy egzemplarz ma silnik Iveco, skrzynie automatyczną Allison, klimę kabiny kierowcy itp. Kabina kierowcy nie ma drzwi (raczej nie zdążono założyć), wnętrze jest ciasne, źle rozplanowane choć z tyłu w funkcjonalne. Autko prowadzi się dobrze, zmiana biegów jest płynna i niezauważalna. Na razie w zasadzie tyle o nim powiedzieć mogę. A i dziwnym zbiegiem okoliczności jest żółty
Foty i ewentualne uwagi:
Widok na tył:
Pulpit kierowcy:
Silniczek:
Za takie coś dziękujemy - już przyprowadzający wóz kierowca Solbusa zaliczył ślizg tyłkiem wozu. Był straszny problem na jakie linie go dać by jechał po płaskim terenie. Mam nadzieje, że tył całkowicie i szybko zostanie przekonstruowany.
No tutaj to prawie SN11:
Tu wprane oko zobaczy różnice:
Zdjęcia z przodu i z linii dostarcza mistrz Hannibal
Testowy egzemplarz ma silnik Iveco, skrzynie automatyczną Allison, klimę kabiny kierowcy itp. Kabina kierowcy nie ma drzwi (raczej nie zdążono założyć), wnętrze jest ciasne, źle rozplanowane choć z tyłu w funkcjonalne. Autko prowadzi się dobrze, zmiana biegów jest płynna i niezauważalna. Na razie w zasadzie tyle o nim powiedzieć mogę. A i dziwnym zbiegiem okoliczności jest żółty
Foty i ewentualne uwagi:
Widok na tył:
Pulpit kierowcy:
Silniczek:
Za takie coś dziękujemy - już przyprowadzający wóz kierowca Solbusa zaliczył ślizg tyłkiem wozu. Był straszny problem na jakie linie go dać by jechał po płaskim terenie. Mam nadzieje, że tył całkowicie i szybko zostanie przekonstruowany.
No tutaj to prawie SN11:
Tu wprane oko zobaczy różnice:
Zdjęcia z przodu i z linii dostarcza mistrz Hannibal
- Marcin_558
- Posty: 4134
- Rejestracja: 2006-09-02, 19:08
- Lokalizacja: Bydgoszcz/Łochowo
- Kontakt:
SC10
No ale przecież Solbus cały czas zapowiadał, że rodzina SC będzie taką "tańszą opcją", ze stylistyką zunifikowaną z SN11. Natomiast równolegle miała być produkowana niskowejściowa odmiana SM10/12, jako opcja z nieco wyższej półki, stylistycznie nawiązująca do znanych już SM12/18. Jednak jak to będzie wyglądało w aktualnej sytuacji firmy - trudno powiedzieć...
Czy są znane jego dokładne wymiary? Z tego co sprawdziłem (ZTCS) SN11 jest o 3cm węższy od SM12 i być może z tego wynika zastosowanie ściany przedniej od SN. Przy skali produkcji Solbusa byłoby nonsensem stosowanie podobnych, ale niestandardowych ścian czołowych w autobusach miejskich i podmiejskich.
Być może kol. Tantus też ma rację jeśli chodzi o politykę sprzedażową.
Być może kol. Tantus też ma rację jeśli chodzi o politykę sprzedażową.
Re: SC10
Z tego co gdzieś czytałem to nawet jeszcze dalej - SC10 to rozwinięcie (a może raczej zwinięcie ) konstrukcji SC10. Myślę, ze docelowo ma zastąpić modele SL bardzo popularne w PKSach i tak mielibysmyy rodzinę miejską SM, podmiejską SC i międzymiastową ST.tantus pisze:No ale przecież Solbus cały czas zapowiadał, że rodzina SC będzie taką "tańszą opcją", ze stylistyką zunifikowaną z SN11.
Re: SC10
To najlepsze co słyszałem wybacz ale dawno sie tak nie usmiałem z tego co pogrubiłem w twojej wypowiedzi .Matlik pisze:Z tego co gdzieś czytałem to nawet jeszcze dalej - SC10 to rozwinięcie (a może raczej zwinięcie ) konstrukcji SC10. Myślę, ze docelowo ma zastąpić modele SL bardzo popularne w PKSach i tak mielibysmyy rodzinę miejską SM, podmiejską SC i międzymiastową ST.tantus pisze:No ale przecież Solbus cały czas zapowiadał, że rodzina SC będzie taką "tańszą opcją", ze stylistyką zunifikowaną z SN11.
Po pierwsze ST to wersja turystyczna nie międzymiastowa, po drugie SC jest następcą SN.
Czyli podsumowując nic się nie zmieni będzie produkowane ST, SL, SM i SC.
Może się nazywać nawet SST (Super Turystyczny) albo SZT (Zagranicznie Turystyczny), to turystycznym on nigdy nie będzie tak jak Lidery, InterCentury, i4, Crosswaye czy FLD. Jakby Solbus nazwał miejskie wozy ST to tez byś twierdził, że to turystyki? ST w żadnym razie nie zasługuje na porównanie z Tourismo czy Irizarem PB - brak choćby podstawowej rzeczy jaką jest WC. No i ciekawe czy Solbusowi opłaca sie utrzymywać produkcję serii SL o którą jest tyle bojów sądowych z SORem.
Ale się oburzyłeś o jej , chodziło mi tylko żebyś nie pisał głupot co do klasy tych wozów bo oczywiście oni nazwą turystyczny ale co tam jaki turystyczny oni kłamią.
http://www.solbus.com.pl/?autobusy-,84
Ale fakt, faktem sprawa z SOR-em jest z lekka śmieszna ogółem gdy solbus zaczął majstrować przy wersji licencyjnej C, a teraz się srają że SL to jest ten sam wóz, gdzie widać podobieństwo ale rama jest inna niż w C. pozostało tylko kilak detali podobnych do C a SOR się o to sra. Choć długo nie było jak się ta sprawa skończyła ogółem.
http://www.solbus.com.pl/?autobusy-,84
Ale fakt, faktem sprawa z SOR-em jest z lekka śmieszna ogółem gdy solbus zaczął majstrować przy wersji licencyjnej C, a teraz się srają że SL to jest ten sam wóz, gdzie widać podobieństwo ale rama jest inna niż w C. pozostało tylko kilak detali podobnych do C a SOR się o to sra. Choć długo nie było jak się ta sprawa skończyła ogółem.
Owszem, masz rację. Ja bym ST określił bardziej jako taki autobus dalekobieżny, a nie typowo turystyczny, więc to akurat kwestia rozumowania.Matlik pisze:[...] to turystycznym on nigdy nie będzie tak jak Lidery, InterCentury, i4, Crosswaye czy FLD. Jakby Solbus nazwał miejskie wozy ST to tez byś twierdził, że to turystyki? ST w żadnym razie nie zasługuje na porównanie z Tourismo czy Irizarem PB - brak choćby podstawowej rzeczy jaką jest WC.
Ja bym to określał tak:
SM - rodzina miejska
SC - rodzina podmiejska
SL - rodzina międzymiastowa
ST - rodzina dalekobieżna (na dłuższe trasy międzymiastowe)
Ostatnio zmieniony 2010-07-23, 22:19 przez Gadzie, łącznie zmieniany 1 raz.