Solbus ogłosił upadłość?
Solaris - Solbus
Solarisowi mogłaby się ewentualnie przydać powstająca dopiero seria SC Solbusa, bo firmie z Bolechowa brakuje tanich autobusów niskowejściowych. Soltour to już jednak trochę konkurencja dla Interurbino więc nie wiem, czy większych szans przeżycia nie miałby jednak Solway, jako tańsza opcja. Ale z kolei m.in. o ten model z Solbusem sądzi się SOR. A może Solarisowi bardziej zależy na samych zakładach, bo ZTCW to poszukują właśnie miejsca, gdzie mogliby produkować tramwaje Tramino... W każdym razie to wszystko tylko spekulacje.
- Marcin_558
- Posty: 4134
- Rejestracja: 2006-09-02, 19:08
- Lokalizacja: Bydgoszcz/Łochowo
- Kontakt:
baldus pisze:Uważam, że ludzie z Solarisa czytają nasze forum, więc nawet gdyby sami nie wpadli na ten pomysł, żeby utworzyć dwie rodziny pojazdów, to właśnie Marcin_558 podsunął taki pomysł.
Szkoda by było, aby Solbus nie wykorzystał potencjału. Solaris mógłby w ten sposób pomóc sobie jak i Solbusowi. Czekam z niecierpliwością na dalsze ruchy ze strony Bolechowa!
Miło mi że się podoba pomysł. Ale trzeba jednak poczekać na rozwój sytuacji.
Ale jeśli Solcity przetrwa to Urbino może stać droższą rodziną. Mercedes też miał przez jakiś czas same Citaro i sprzedawał ją w tańszej wersji do paru krajów typu Rumunia. A teraz na środkowym-wschodzie sprzedają Conecto LF i promocyjnie Citaro.Amalio pisze:Czy nie zauważyliście, że w zależności od sytuacji od rynku Urbino walczy z Conecto i Citaro
Jaki sens miałaby ta zagrywka skoro obie fabryki są w Polsce
Przecież w Rumunii dalej sprzedają Citara to punkt pierwszy. Punkt drugi - jeden zakład jest w Niemczech, a drugi w Turcji. Przypadek Nie - tania siła robocza.Marcin_558 pisze:
Ale jeśli Solcity przetrwa to Urbino może stać droższą rodziną. Mercedes też miał przez jakiś czas same Citaro i sprzedawał ją w tańszej wersji do paru krajów typu Rumunia. A teraz na środkowym-wschodzie sprzedają Conecto LF i promocyjnie Citaro.
Jeżeli dwie fabryki są w tym samym państwie, to na ludziach nie zaoszczędzisz, więc zaoszczędzić można tylko na częściach. Powodzenia w kupowaniu śmietniku...
To by przeczyło zasadom Solarisa windowanie w górę ceny Urbino - przecież oni są elastyczni i chcą się dostosować do wymogów klienta.
Na pewno nie będzie drugiej rodziny niskopodłogowców bo to by mogło naprawdę nieźle zakręcić klientów, zwłaszcza że obecne Urbino w podstawowej wersji wcale nie jest drogie, a żeby oferowanie jakiejś niższej wersji było dla kogokolwiek opłacalne, trzeba by było maksymalnie uzgodnić części i właściwie nie wiadomo czym by się miały te dwie wersje różnić (jakością złożenia do kupy?).
Jeśli Solaris by miał potrzebować drugiej fabryki to do niczego innego jak do produkcji dziwnych pojazdów (lokalne, turystyczne) albo ewentualnie do powiększenia mocy produkcyjnych rodziny Urbino (chociaż tutaj znowu też chyba nie mają nadmiaru zamówień, przynajmniej teraz w okresie "kryzysu")
Jeśli Solaris by miał potrzebować drugiej fabryki to do niczego innego jak do produkcji dziwnych pojazdów (lokalne, turystyczne) albo ewentualnie do powiększenia mocy produkcyjnych rodziny Urbino (chociaż tutaj znowu też chyba nie mają nadmiaru zamówień, przynajmniej teraz w okresie "kryzysu")
Chodzi mi o to, że jeśliby Solaris przejął/współpracował z Solbusem, to miałby o wiele lepszą pozycję na rynku europejskim jak i krajowym. Oprócz samych autobusów, miałby fabrykę oraz kadrę z doświadczeniem. W ten sposób mógłby rozszerzyć asortyment oraz być mocniejszym graczem na rynku autobusów. Wszystko oczywiście teoretycznie. Prawnikiem nie jestem, więc nie wiem, jak prawnie Solaris może "wykorzystać" Solbusa, ale chyba mam choć trochę racji.Amalio pisze:Może rozwiń swoją myśl, bo nie bardzo rozumiem o co Ci chodzi Co konkurencja Coś z nią nie takbaldus pisze: Wiesz co to konkurencja?
Tak, masz rację, ale jak to się z kolei odnosi do tego co Ty napisałeś Bo Ty pisałeś o tworzeniu dwóch rodzin autobusów miejskich i myślę, że ja i ppln napisaliśmy dlaczego to nie ma racji bytu. Urbino to uniwersalny pojazd który walczy z droższymi i tańszymi autobusami, Solcity musiałoby zostać zunifikowane i z racji posiadania dwóch fabryk w jednym kraju, to czym te autobusy miałyby się różnić Jakością dokręcenia śrubek jak to ppln napisał Czy może gdzie tylko się da wsadzaniem jakiejś tandety W takim razie powtórzę - powodzenia w kupowaniu śmietniku.baldus pisze:
Chodzi mi o to, że jeśliby Solaris przejął/współpracował z Solbusem, to miałby o wiele lepszą pozycję na rynku europejskim jak i krajowym. Oprócz samych autobusów, miałby fabrykę oraz kadrę z doświadczeniem. W ten sposób mógłby rozszerzyć asortyment oraz być mocniejszym graczem na rynku autobusów. Wszystko oczywiście teoretycznie. Prawnikiem nie jestem, więc nie wiem, jak prawnie Solaris może "wykorzystać" Solbusa, ale chyba mam choć trochę racji.
No wiesz... wystarczy zunifikować nazwę... a w sumie, to taka daleka nie jest. SOLaris. Ja nie widzę problemu z dwoma rodzinami. Jedne (Urbino) mają świetną markę na zachodzie, a Solcity mogłyby natomiast powalczyć na wschodzie czy na południu. Oszczędności przyniosły by stosowanie tych samych silników, wspólna administracja i tego typu. Zwróć uwagę, jak radzą sobie marki samochodów osobowych, np. grupa Volkswagena. Broń Boże nie jestem ekspertem. Biorę to na swój chłopski rozum
A wg mnie Solaris Jelczem nie był zainteresowany, bo i zakład daleko a i technologii brak, ty mamy jednak do czynienia z o wiele bardziej rozwiniętym technologicznie projektem LNG, Solaris może chcieć go dopracować, rozwinąć i stosować w swoich pojazdach a tym samym mieć Solbusa w garści - większe zyski z obu marek w przypadku nie całkowitego przejęcia ale wykupienia powiedzmy sporych udziałów. Ale może już tak nie gdybajmy, tylko poczekajmy na rozwój wydarzeń, z tego co się orientuje firma ma 3 lata na wyjście z dołka, potem sprzedaż majątku, to się też może ciągnąć w nieskończoność, jak w przypadku naszego wałbrzyskiego PKSu.
No i elegancko i to wcale nie zmusza ich do stworzenia dwóch rodzin, dlaczego nie będę pisał, bo już poprzednicy to zrobili. Moim zdaniem plan naprawczy nie musi polegać na likwidacji Solbusa, ta firma może dalej funkcjonować, np. w takiej postaci, że Solaris zleci im produkcję Interurbino w swoich fabrykach, zleci im też część innych prac i zastosuje technologię LNG w Urbino. Jednocześnie Solbus dalej by funkcjonował i produkował swoje autobusy.baldus pisze:Oprócz samych autobusów, miałby fabrykę oraz kadrę z doświadczeniem.
- Marcin_558
- Posty: 4134
- Rejestracja: 2006-09-02, 19:08
- Lokalizacja: Bydgoszcz/Łochowo
- Kontakt:
Ten temat był właśnie poruszany podczas spotkania z delegacją z fabryki Solarisa.irisbus pisze:w przypadku nie całkowitego przejęcia ale wykupienia powiedzmy sporych udziałów.
Solbus SM12 LNG to pierwszy w Europie model autobusu z silnikiem zasilanym LNG. W 2008 roku prototyp pojazdu otrzymał homologację niezbędną do rozpoczęcia masowej produkcji - to niezły kąsek dla Solarisa, który odkupując licencję na technologię produkcji/udziały mógłby zrewolucjonizować rynek autobusów miejskich w Polsce.(...) Mimo to, Solbus jest w poważnych opałach. 31 solbusów miało się pojawić na krakowskich ulicach w kwietniu. Termin nie został dotrzymany, bo homologacje dostały tylko krótsze, 12-metrowe pojazdy. O pozwolenie na eksploatację przegubowców (ma ich być 15) fabryka dopiero się stara. (...)
http://www.express.bydgoski.pl/look/art ... IdTag=1056
Myślisz że konstruktorzy z Solarisa czerpią pomysły z forówbaldus pisze:Uważam, że ludzie z Solarisa czytają nasze forum, więc nawet gdyby sami nie wpadli na ten pomysł, żeby utworzyć dwie rodziny pojazdów, to właśnie Marcin_558 podsunął taki pomysł.
Szkoda by było, aby Solbus nie wykorzystał potencjału. Solaris mógłby w ten sposób pomóc sobie jak i Solbusowi. Czekam z niecierpliwością na dalsze ruchy ze strony Bolechowa!
Ja to wiemsiekierowy pisze:Myślisz że konstruktorzy z Solarisa czerpią pomysły z forówbaldus pisze:Uważam, że ludzie z Solarisa czytają nasze forum, więc nawet gdyby sami nie wpadli na ten pomysł, żeby utworzyć dwie rodziny pojazdów, to właśnie Marcin_558 podsunął taki pomysł.
Szkoda by było, aby Solbus nie wykorzystał potencjału. Solaris mógłby w ten sposób pomóc sobie jak i Solbusowi. Czekam z niecierpliwością na dalsze ruchy ze strony Bolechowa!
Tak sobie pomyślałem jeszcze o jednej rzeczy. Otóż Zauważcie, że Solbus SM12 oraz SM18 jest w zasadzie prawie, że kopią Solarisa Urbino. Autobusy konstrukcyjnie są bardzo zbliżone do siebie.
A to oznacza, że Solbus, produkując pojazdy z rodziny SM - mógł być źle widzianą konkurencją dla SB&C.
Solaris umiejętnie zaniżał cenę swoich Urbino, bierze udział w każdym, krajowym przetargu - nawet na pojedyncze autobusy. I jak zauważył - bodajże Amalio - w jednym z postów wcześniej, Solcity w sumie jest droższy i jakościowo gorszy niż Urbino.
Solbus nie wytrzymał konkurencji... ale ma ciekawą technologię - np. LNG. To może być ciekawy "kąsek" dla marketingowców z Bolechowa.
Ciekawi mnie jedno - czy faktycznie SB&C, pomoże Solbusowi, poprzez zlecenia produkcji elementów do pojazdów, czy może mają "inne plany" ?
A to oznacza, że Solbus, produkując pojazdy z rodziny SM - mógł być źle widzianą konkurencją dla SB&C.
Solaris umiejętnie zaniżał cenę swoich Urbino, bierze udział w każdym, krajowym przetargu - nawet na pojedyncze autobusy. I jak zauważył - bodajże Amalio - w jednym z postów wcześniej, Solcity w sumie jest droższy i jakościowo gorszy niż Urbino.
Solbus nie wytrzymał konkurencji... ale ma ciekawą technologię - np. LNG. To może być ciekawy "kąsek" dla marketingowców z Bolechowa.
Ciekawi mnie jedno - czy faktycznie SB&C, pomoże Solbusowi, poprzez zlecenia produkcji elementów do pojazdów, czy może mają "inne plany" ?