MAZ 203
Wschodnia jakość po prostu. Nigdy te wozy nie będą porządnie zrobione, skoro są tak niedopracowanie i w dodatku te naklejki przetłumaczone na język polskiAmalio pisze:Jest się czemu dziwić, bo to nie jest kilkuletni tester tylko autobus, który jeździ na testach od grudnia.KB pisze:
Nie ma co się dziwić
Nowy MAZy teraz jezdzi po drogam Slovakii (MAZ 206), Serbii (MAZ 203), Niemcow MAZ 203...J-31 pisze:Raczej tylko polskich - póki co. Ponieważ ten egzemplarz przyjechał do Polski razem z autobusami dla Kielc. Zresztą jest do nich bardzo podobny, pod względem wyposażeniaKB pisze:Nie ma co się dziwić, w końcu jeździł po polskich drogach.. i nie tylko (chyba?).
Tak, ale to sa nowe autobusy wyprodukowane dla przewoźników w tychże państwach. Natomiast ja powyżej pisałem o pojeździe testowym, które jest aktualnie w Polsce - jest to MAZ 203 i wygląda takBKV pisze:Nowy MAZy teraz jezdzi po drogam Slovakii (MAZ 206), Serbii (MAZ 203), Niemcow MAZ 203...
galeria/details.php?image_id=14661
galeria/details.php?image_id=14756
Teraz trochę czystszy jest
W każdym bądź razie patrząc, z punktu widzenia najzwyczajniejszego pasażera, któremu mało zależy czy to czym jedzie ma znaczek Mercedesa, Solarisa czy MAZa muszę stwierdzic, że z wyglądu niczym nie odbiega Solarisom, ani wewnątrz ani z zewnątrz, jakichś ostrych krawędzi i w ogóle niedoróbek nie zanotowałem, jedyne co się rzuca w oczy to fakt, że tam wszystko lata w trakcie jazdy i w ogóle okropnie wibruje ten autobus.
I prawdopodobnie uległ awarii, bo dzisiaj już go na mieście nie było widać
W każdym bądź razie patrząc, z punktu widzenia najzwyczajniejszego pasażera, któremu mało zależy czy to czym jedzie ma znaczek Mercedesa, Solarisa czy MAZa muszę stwierdzic, że z wyglądu niczym nie odbiega Solarisom, ani wewnątrz ani z zewnątrz, jakichś ostrych krawędzi i w ogóle niedoróbek nie zanotowałem, jedyne co się rzuca w oczy to fakt, że tam wszystko lata w trakcie jazdy i w ogóle okropnie wibruje ten autobus.
I prawdopodobnie uległ awarii, bo dzisiaj już go na mieście nie było widać
- Marcin_558
- Posty: 4134
- Rejestracja: 2006-09-02, 19:08
- Lokalizacja: Bydgoszcz/Łochowo
- Kontakt:
http://www.maz-auto.pl/ - nowa strona MAZ Auto Poland
3 sztuki MAZów 103 albo 203 przyjadą do KPK Białystok
3 sztuki MAZów 103 albo 203 przyjadą do KPK Białystok
Już od jakiegoś czasu ta stronka jestMarcin_558 pisze:http://www.maz-auto.pl/ - nowa strona MAZ Auto Poland
A tak przy okazji, to mam pytanie do Siarhei'a.
http://fotobus.msk.ru/photo/119747/
Siarhei. Dlaczego ten MAZ ma taki dziwny dziwny przód? Gdzie takie MAZy były sprzedawane? Tylko w Rosji? Swoją drogą wygląda znacznie lepiej niż ten przód z przed face liftingu.
Siarhei. Why this MAZ have so strange looking front? Where was this version sold? Only in Russia? By the way it looks much better than the version before face lifting.
It''s cooperation among MAZ and Samotlor-NN (Nizhnij Novgorod, Russia). Body MAZ-103 by MAZ, face and salon by Samotlor-NN. This face was also developed by Samotlor-NN. As far as I know, MAZ didn''t like this faceAmalio pisze: http://fotobus.msk.ru/photo/119747/
Siarhei. Dlaczego ten MAZ ma taki dziwny dziwny przód? Gdzie takie MAZy były sprzedawane? Tylko w Rosji? Swoją drogą wygląda znacznie lepiej niż ten przód z przed face liftingu.
Siarhei. Why this MAZ have so strange looking front? Where was this version sold? Only in Russia? By the way it looks much better than the version before face lifting.
As far as I know, this version was sold only to Nizhnij Novgorod, this program was stoped year or two ago.
[ Dodano: 2009-06-14, 21:08 ]
Most of MAZ buses have Euro-3, because now it's standart for Belarus, Russia, Ukraine...TLG pisze:Cóż, twierdzą, że mają. Ale jak jest na prawdę można tylko przypuszczać.Amalio pisze:Oni jeszcze Euro3 oferują a co tu dopiero o Euro5 myśleć.
MAZ sells Euro-4 to European Union. Now MAZ also has MAZ-203 and MAZ-206 with Euro-5 engine.
* * * * *
http://www.uitp.org/Vienna2009/exhibiti ... cfm?id=277
Vienna, UITP Mobility & City Transport Exhibition:
Kod: Zaznacz cały
MAZ (Stand number: 2C750)
MAZ represents two models city buses corresponding ecological requirements “Euro-5”. It is the fourth under the account the European forum in which takes part MAZ. Results of participation in the previous exhibitions there are begun serial deliveries buses MAZ ecological standard “Euro-4” in the European Union countries.
I think that's really sad because it looks much better than the original one But thanks for the answerSiarhei pisze: MAZ didn''t like this face
As far as I know, this version was sold only to Nizhnij Novgorod, this program was stoped year or two ago.
Myślę, że to smutne, bo wygląda znacznie lepiej niż tenoryginalny No, ale dzięki za odpowiedź
Ofcourse from MercedesSiarhei pisze: Now MAZ also has MAZ-203 and MAZ-206 with Euro-5 engine.
Oczywiście od Mercedesa
- Marcin_558
- Posty: 4134
- Rejestracja: 2006-09-02, 19:08
- Lokalizacja: Bydgoszcz/Łochowo
- Kontakt:
Ciekawy przetarg i ciekawe wozy 3 z 5 przewożników wystawiło MAZ 203 do przetargu.Linia 750
Równie niewielka linia i również w rejonie Bytomia - łączy Dworzec PKP z centrum handlowym Plejada (jest dofinansowywana przez dyrekcję hipermarketu). Tutaj wymagano również autobusu niskopodłogowego nie dłuższego niż 12 metrów i posiadającego co najmniej 91 miejsc, co najmniej dwoje drzwi i wyświetlacze. Autobus powinien być jednak wyprodukowany nie wcześniej niż w 2006 roku (i spełniać normę emisji spalin euro 4).
W odpowiedzi na ogłoszenie oferty złożyli:
- Krzysztof Pawelec ze stawką 4,46 zł i autobusem MAZ 203.
- Tadeusz Rzemyk ze Zbrosławic ze stawką 4,40 zł i autobusem MAZ 203,
- PKS Gliwice ze stawką 3,88 zł i autobusem Solaris Urbino 12,
- konsorcjum Irex Sosnowiec i Meteor Jaworzno ze stawką 3,86 zł i autobusem Mercedes-Benz Conecto,
- Benedykt Nowak ze stawką 3,86 zł i autobusem MAZ 203.
Wszystkie proponowane autobusy pochodzą z rocznika 2009 i oferenci przedstawili zobowiązania producentów do ich dostarczenia. Ciekawostką jest fakt, że występujące w trzech ofertach MAZ-y 203 to jeden i ten sam autobus, o numerze rej. AE 7749-7 - obecny pojazd demonstracyjny firmy z Mińska.
22 czerwca Krzysztof Pawelec złożył protest do zapisów specyfikacji przetargowej, a główny zarzut dotyczył zbyt krótkiego okresu od podpisania umowy do rozpoczęcia obsługi linii, który uniemożliwia (wg protestującego) uzyskania urzędowego zezwolenia na obsługę linii komunikacyjnej. Do chwili obecnej nie opublikowano rozstrzygnięcia tego protestu, choć otwarcie ofert już się przecież odbyło.
Niezależnie od rozstrzygnięcia tego protestu i tak czeka nas dogrywka przez wyłonieniem zwycięskiej oferty, dwie oferty bowiem opiewają na tę samą stawkę (Nowak oraz konsorcjum Irex i Meteor). Po powtórnym złożeniu ofert cenowych KZK GOP wybierze tańszą ofertę i ogłosi komu powierzy wykonanie zamówienia. Obsługa linii ma trwać przez 48 miesięcy począwszy od 1 września 2009 r.
WPK Katowice
http://www.wpk.katowice.pl/index.php?itemid=1373
MAZ-203.069 with "Germany" salon (+conditioner) and dashboard, as far as I know - for Poland (Y3M20306990000355)
MAZ-105 - new dashboard for bus 1xx (first generation)
MAZ-205 - some other pics - new link
http://forum.esmasoft.com/viewtopic.php ... c&start=25
MAZ-105 - new dashboard for bus 1xx (first generation)
MAZ-205 - some other pics - new link
http://forum.esmasoft.com/viewtopic.php ... c&start=25
Wnętrze nawet ciekawie prezentuję się- szkoda tylko, że siedzenia po prawej stronie są umieszczone na podeście zamiast bezpośrednio przy podłodze. Cóż widocznie nie tylko Solbus popełnia takie błędy.....
+ za dużą rzeźnie.
Trochę dziwny jest ten pulpit Astromala, ale przynajmniej nie wieje już taką tandetą jak w przypadku wcześniejszych seryjnych pulpitów MAZa.
+ za dużą rzeźnie.
Trochę dziwny jest ten pulpit Astromala, ale przynajmniej nie wieje już taką tandetą jak w przypadku wcześniejszych seryjnych pulpitów MAZa.