MAZ 203

Tutaj są prowadzone dyskusje oraz wyrażane opinie o autobusach marki MAZ...
Awatar użytkownika
Amalio
Posty: 5887
Rejestracja: 2006-12-31, 20:37
Lokalizacja: Pawłowice
Kontakt:

Post autor: Amalio »

KB pisze:
Nie ma co się dziwić
Jest się czemu dziwić, bo to nie jest kilkuletni tester tylko autobus, który jeździ na testach od grudnia.

Awatar użytkownika
Shadow238
Posty: 3006
Rejestracja: 2006-10-22, 00:17
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Shadow238 »

Amalio pisze:
KB pisze:
Nie ma co się dziwić
Jest się czemu dziwić, bo to nie jest kilkuletni tester tylko autobus, który jeździ na testach od grudnia.
Wschodnia jakość po prostu. Nigdy te wozy nie będą porządnie zrobione, skoro są tak niedopracowanie i w dodatku te naklejki przetłumaczone na język polski :P

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

KB pisze:Nie ma co się dziwić, w końcu jeździł po polskich drogach.. i nie tylko (chyba?).
Raczej tylko polskich - póki co. Ponieważ ten egzemplarz przyjechał do Polski razem z autobusami dla Kielc. Zresztą jest do nich bardzo podobny, pod względem wyposażenia ;)

BKV

Post autor: BKV »

J-31 pisze:
KB pisze:Nie ma co się dziwić, w końcu jeździł po polskich drogach.. i nie tylko (chyba?).
Raczej tylko polskich - póki co. Ponieważ ten egzemplarz przyjechał do Polski razem z autobusami dla Kielc. Zresztą jest do nich bardzo podobny, pod względem wyposażenia ;)
Nowy MAZy teraz jezdzi po drogam Slovakii (MAZ 206), Serbii (MAZ 203), Niemcow MAZ 203...

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

BKV pisze:Nowy MAZy teraz jezdzi po drogam Slovakii (MAZ 206), Serbii (MAZ 203), Niemcow MAZ 203...
Tak, ale to sa nowe autobusy wyprodukowane dla przewoźników w tychże państwach. Natomiast ja powyżej pisałem o pojeździe testowym, które jest aktualnie w Polsce - jest to MAZ 203 i wygląda tak ;)

:strzałka: galeria/details.php?image_id=14661
:strzałka: galeria/details.php?image_id=14756

oloslawusus123

Post autor: oloslawusus123 »

Teraz trochę czystszy jest ;)

W każdym bądź razie patrząc, z punktu widzenia najzwyczajniejszego pasażera, któremu mało zależy czy to czym jedzie ma znaczek Mercedesa, Solarisa czy MAZa muszę stwierdzic, że z wyglądu niczym nie odbiega Solarisom, ani wewnątrz ani z zewnątrz, jakichś ostrych krawędzi i w ogóle niedoróbek nie zanotowałem, jedyne co się rzuca w oczy to fakt, że tam wszystko lata w trakcie jazdy i w ogóle okropnie wibruje ten autobus.

I prawdopodobnie uległ awarii, bo dzisiaj już go na mieście nie było widać :diabeł:

Awatar użytkownika
Marcin_558
Posty: 4134
Rejestracja: 2006-09-02, 19:08
Lokalizacja: Bydgoszcz/Łochowo
Kontakt:

Post autor: Marcin_558 »

http://www.maz-auto.pl/ - nowa strona MAZ Auto Poland

3 sztuki MAZów 103 albo 203 przyjadą do KPK Białystok :D

Awatar użytkownika
Amalio
Posty: 5887
Rejestracja: 2006-12-31, 20:37
Lokalizacja: Pawłowice
Kontakt:

Post autor: Amalio »

Marcin_558 pisze:http://www.maz-auto.pl/ - nowa strona MAZ Auto Poland
Już od jakiegoś czasu ta stronka jest ;)

A tak przy okazji, to mam pytanie do Siarhei'a.

http://fotobus.msk.ru/photo/119747/

Siarhei. Dlaczego ten MAZ ma taki dziwny dziwny przód? Gdzie takie MAZy były sprzedawane? Tylko w Rosji? Swoją drogą wygląda znacznie lepiej niż ten przód z przed face liftingu.

Siarhei. Why this MAZ have so strange looking front? Where was this version sold? Only in Russia? By the way it looks much better than the version before face lifting.

Awatar użytkownika
TLG
Ekspert
Ekspert
Posty: 4239
Rejestracja: 2006-08-15, 20:32
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: TLG »

Ciekawe, widocznie ludzie do tego stopnia nie dowierzają w to, że MAZom wolno jeździć po polskich drogach wiec publikują świadectwa homologacji. Szkoda, że nie ma tych najbardziej aktualnych, dla autobusów EURO 5. Może jeszcze ich nie mają...?

Awatar użytkownika
Amalio
Posty: 5887
Rejestracja: 2006-12-31, 20:37
Lokalizacja: Pawłowice
Kontakt:

Post autor: Amalio »

TLG pisze: Szkoda, że nie ma tych najbardziej aktualnych, dla autobusów EURO 5. Może jeszcze ich nie mają...?
Oni jeszcze Euro3 oferują a co tu dopiero o Euro5 myśleć.

Awatar użytkownika
TLG
Ekspert
Ekspert
Posty: 4239
Rejestracja: 2006-08-15, 20:32
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: TLG »

Amalio pisze:Oni jeszcze Euro3 oferują a co tu dopiero o Euro5 myśleć.
Cóż, twierdzą, że mają. Ale jak jest na prawdę można tylko przypuszczać.

Siarhei

Post autor: Siarhei »

Amalio pisze: http://fotobus.msk.ru/photo/119747/
Siarhei. Dlaczego ten MAZ ma taki dziwny dziwny przód? Gdzie takie MAZy były sprzedawane? Tylko w Rosji? Swoją drogą wygląda znacznie lepiej niż ten przód z przed face liftingu.
Siarhei. Why this MAZ have so strange looking front? Where was this version sold? Only in Russia? By the way it looks much better than the version before face lifting.
It''s cooperation among MAZ and Samotlor-NN (Nizhnij Novgorod, Russia). Body MAZ-103 by MAZ, face and salon by Samotlor-NN. This face was also developed by Samotlor-NN. As far as I know, MAZ didn''t like this face :D

As far as I know, this version was sold only to Nizhnij Novgorod, this program was stoped year or two ago.

[ Dodano: 2009-06-14, 21:08 ]
TLG pisze:
Amalio pisze:Oni jeszcze Euro3 oferują a co tu dopiero o Euro5 myśleć.
Cóż, twierdzą, że mają. Ale jak jest na prawdę można tylko przypuszczać.
Most of MAZ buses have Euro-3, because now it's standart for Belarus, Russia, Ukraine...
MAZ sells Euro-4 to European Union. Now MAZ also has MAZ-203 and MAZ-206 with Euro-5 engine.

* * * * *

http://www.uitp.org/Vienna2009/exhibiti ... cfm?id=277

Vienna, UITP Mobility & City Transport Exhibition:

Kod: Zaznacz cały

MAZ (Stand number: 2C750)

MAZ represents two models city buses corresponding ecological requirements “Euro-5”. It is the fourth under the account the European forum in which takes part MAZ. Results of participation in the previous exhibitions there are begun serial deliveries buses MAZ ecological standard “Euro-4” in the European Union countries.

Awatar użytkownika
Amalio
Posty: 5887
Rejestracja: 2006-12-31, 20:37
Lokalizacja: Pawłowice
Kontakt:

Post autor: Amalio »

Siarhei pisze: MAZ didn''t like this face :D

As far as I know, this version was sold only to Nizhnij Novgorod, this program was stoped year or two ago.
I think that's really sad because it looks much better than the original one ;) But thanks for the answer :)
Myślę, że to smutne, bo wygląda znacznie lepiej niż tenoryginalny ;) No, ale dzięki za odpowiedź :)
Siarhei pisze: Now MAZ also has MAZ-203 and MAZ-206 with Euro-5 engine.
Ofcourse from Mercedes :?:
Oczywiście od Mercedesa :?:

Awatar użytkownika
TLG
Ekspert
Ekspert
Posty: 4239
Rejestracja: 2006-08-15, 20:32
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: TLG »

Siarhei pisze:Now MAZ also has MAZ-203 and MAZ-206 with Euro-5 engine.
Tyle to wiemy już od jakiegoś czasu. Mnie chodziło o świadectwa homologacji czyi dopuszczenia w Polsce. Przedstawiciele MAZa twierdzą, że takowe już uzyskali.

Awatar użytkownika
Marcin_558
Posty: 4134
Rejestracja: 2006-09-02, 19:08
Lokalizacja: Bydgoszcz/Łochowo
Kontakt:

Post autor: Marcin_558 »

Linia 750

Równie niewielka linia i również w rejonie Bytomia - łączy Dworzec PKP z centrum handlowym Plejada (jest dofinansowywana przez dyrekcję hipermarketu). Tutaj wymagano również autobusu niskopodłogowego nie dłuższego niż 12 metrów i posiadającego co najmniej 91 miejsc, co najmniej dwoje drzwi i wyświetlacze. Autobus powinien być jednak wyprodukowany nie wcześniej niż w 2006 roku (i spełniać normę emisji spalin euro 4).

W odpowiedzi na ogłoszenie oferty złożyli:
- Krzysztof Pawelec ze stawką 4,46 zł i autobusem MAZ 203.
- Tadeusz Rzemyk ze Zbrosławic ze stawką 4,40 zł i autobusem MAZ 203,
- PKS Gliwice ze stawką 3,88 zł i autobusem Solaris Urbino 12,
- konsorcjum Irex Sosnowiec i Meteor Jaworzno ze stawką 3,86 zł i autobusem Mercedes-Benz Conecto,
- Benedykt Nowak ze stawką 3,86 zł i autobusem MAZ 203.

Wszystkie proponowane autobusy pochodzą z rocznika 2009 i oferenci przedstawili zobowiązania producentów do ich dostarczenia. Ciekawostką jest fakt, że występujące w trzech ofertach MAZ-y 203 to jeden i ten sam autobus, o numerze rej. AE 7749-7 - obecny pojazd demonstracyjny firmy z Mińska.

22 czerwca Krzysztof Pawelec złożył protest do zapisów specyfikacji przetargowej, a główny zarzut dotyczył zbyt krótkiego okresu od podpisania umowy do rozpoczęcia obsługi linii, który uniemożliwia (wg protestującego) uzyskania urzędowego zezwolenia na obsługę linii komunikacyjnej. Do chwili obecnej nie opublikowano rozstrzygnięcia tego protestu, choć otwarcie ofert już się przecież odbyło.

Niezależnie od rozstrzygnięcia tego protestu i tak czeka nas dogrywka przez wyłonieniem zwycięskiej oferty, dwie oferty bowiem opiewają na tę samą stawkę (Nowak oraz konsorcjum Irex i Meteor). Po powtórnym złożeniu ofert cenowych KZK GOP wybierze tańszą ofertę i ogłosi komu powierzy wykonanie zamówienia. Obsługa linii ma trwać przez 48 miesięcy począwszy od 1 września 2009 r.

WPK Katowice
http://www.wpk.katowice.pl/index.php?itemid=1373
Ciekawy przetarg i ciekawe wozy :) 3 z 5 przewożników wystawiło MAZ 203 do przetargu.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

To rzeczywiście ciekawe - ale chyba nie powinno nas to dziwić. W porównaniu z innymi pojazdami, MAZ-y, to są tanie autobusy, przynajmniej w sensie zakupu. ;)

marekJG

Post autor: marekJG »

J-31 pisze:W porównaniu z innymi pojazdami, MAZ-y, to są tanie autobusy, przynajmniej w sensie zakupu.
I chyba jednak w przeciwieństwie do tego co się o nich pisze także tańsze w późniejszej eksploatacji skoro śląscy przewoźnicy dalej chcą się bawić w ich zakup.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

marekJG pisze:I chyba jednak w przeciwieństwie do tego co się o nich pisze także tańsze w późniejszej eksploatacji skoro śląscy przewoźnicy dalej chcą się bawić w ich zakup.
No właśnie tego nie wiem, ale jest to całkiem prawdopodobne, że eksplatacja MAZ-ów jest również tania ;)

Siarhei

Post autor: Siarhei »

MAZ-203.069 with "Germany" salon (+conditioner) and dashboard, as far as I know - for Poland (Y3M20306990000355)

Obrazek

Obrazek

MAZ-105 - new dashboard for bus 1xx (first generation)

Obrazek

MAZ-205 - some other pics - new link

http://forum.esmasoft.com/viewtopic.php ... c&start=25

Awatar użytkownika
Shadow238
Posty: 3006
Rejestracja: 2006-10-22, 00:17
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Shadow238 »

Wnętrze nawet ciekawie prezentuję się- szkoda tylko, że siedzenia po prawej stronie są umieszczone na podeście zamiast bezpośrednio przy podłodze. Cóż widocznie nie tylko Solbus popełnia takie błędy.....
+ za dużą rzeźnie.

Trochę dziwny jest ten pulpit Astromala, ale przynajmniej nie wieje już taką tandetą jak w przypadku wcześniejszych seryjnych pulpitów MAZa.

ODPOWIEDZ