Solaris Urbino 18 III Hybrid
Solaris Urbino 18 III Hybrid
Temat czas zacząć bo pojazd już jeździ
Artykuł i zdjęcia: http://www.tutej.pl/cms.php?i=14913
Artykuł i zdjęcia: http://www.tutej.pl/cms.php?i=14913
Nareszcie! Długo się o tym mówiło. Ciekaw jestem jak to wpłynie na przestrzeń pasażerską, a treściwiej czy w związku z tym zajdą jakieś zmiany we wnętrzu pojazdu (mniejsza ilość siedzeń, itd.).
Autobus raczej będzie wiele droższy od zwykłęgo SU III 18 więc na razie nasi przewoźnicy nie będą się chcieli skusić na to, no chyba że kilka sztuk.
Autobus raczej będzie wiele droższy od zwykłęgo SU III 18 więc na razie nasi przewoźnicy nie będą się chcieli skusić na to, no chyba że kilka sztuk.
Bardzo ładny i ciekawy jest ten Solaris.
Też tak uważam. Polscy przewoźnicy będą pewnie kontynuowac zamówienia zwykłych Solarisów, zaś "hybrydówki" pójdą zapewne na eksport za granicę.rzelfix pisze:Autobus raczej będzie wiele droższy od zwykłęgo SU III 18 więc na razie //pisownia - osobno nasi przewoźnicy nie będą się chcieli skusić na to, no chyba że kilka sztuk.
To jest pewne, że zajdą zmiany we wnętrzu, ponieważ SU 18 III to pojazd niskopodłogowy, a więc trzeba gdzieś "upchnąć" dodatkowy silnik i pewnie akumulatory.rzelfix pisze:Ciekaw jestem jak to wpłynie na przestrzeń pasażerską, a treściwiej czy w związku z tym zajdą jakieś zmiany we wnętrzu pojazdu (mniejsza ilość siedzeń, itd.).
Tak i ja potwierdzam - nie wydaje mi się, aby ktokolwiek z naszych przewoźników to chciał kupićAdrian_ pisze:Polscy przewoźnicy będą pewnie kontynuowac zamówienia zwykłych Solarisów, zaś "hybrydówki" pójdą zapewne na eksport za granicę.
To jest już wiadome:rzeźnia po prawej stronie-napęd przed 2 osią po lewej.J-31 pisze:To jest pewne, że zajdą zmiany we wnętrzu, ponieważ SU 18 III to pojazd niskopodłogowy, a więc trzeba gdzieś "upchnąć" dodatkowy silnik i pewnie akumulatory.
Tylko 131miejsc W Polsce nikt go nie kupi
[ Dodano: 2006-09-06, 11:41 ]
Akumulatory na dachu.
W pierwszych Ganzach też wszystko było prawie na wierzchu - obecne Trollina mają osłonę i to całkiem, całkiem. Zapewne i tu, w momencie wprowadzenia go do oferty coś z tym zrobią.J-31 pisze:Mnie tylko trochę martwi, aby te akumulatory odpowiednio zamaskowali, a nie postawili takiej budy jak na pierwszych Solarisach CNG.
A propo tego pojazdu. W najnowszym numerze miesięcznika "Autobusy" nr. 7-8/2006, jest pokazana symulacja wnętrza tego pojazdu. Tzn. jak będzie wyglądała scenografia wnętrza w seryjnie produkowanych hybrydowych SU 18 IIII. Jest to zbieżne z tym co napisał powyżej Kombino
Hybrydowy SU 18 III miałby - co nie jest dziwne - dwie wieże. Jedna, po staremu w przyczepie, a druga, znacznie rozbudowana w pierwszym członie, na przeciwko II-gich drzwi. Niestety zajmowała by ona większą część miejsca, gdzie obecnie znajduje się rzeźnia. Natomiast sama rzeźnia, pewnie miała by trafić na prawą stronę.
Napisałem powyżej, że pozostałaby stara wieża w przyczepie. Z tego co pamiętam, to jest opcja, że mogła by ona zniknąć, na rzecz podwyższonych foteli oraz podłogi, ale to w przypadku autobusów trzy wejściowych produkowanych na Zachód.
Cześć elementów (np. akumulatory) znalazłyby się na dachu, część pod sufitem.
Hybrydowy SU 18 III miałby - co nie jest dziwne - dwie wieże. Jedna, po staremu w przyczepie, a druga, znacznie rozbudowana w pierwszym członie, na przeciwko II-gich drzwi. Niestety zajmowała by ona większą część miejsca, gdzie obecnie znajduje się rzeźnia. Natomiast sama rzeźnia, pewnie miała by trafić na prawą stronę.
Napisałem powyżej, że pozostałaby stara wieża w przyczepie. Z tego co pamiętam, to jest opcja, że mogła by ona zniknąć, na rzecz podwyższonych foteli oraz podłogi, ale to w przypadku autobusów trzy wejściowych produkowanych na Zachód.
Cześć elementów (np. akumulatory) znalazłyby się na dachu, część pod sufitem.
Skąd masz taką pewność? przecież nie wiadomo, jak zostanie rozdysponowany sektor pasażerski (np. siedzenia w przegubie itd.) chyba, ze już pojawiły się jakieś zdjęcia, tudzież wizualizacje na ten temat.J-31 pisze:Tylko obawiam się, że to "cacko" - o ile wejdzie do produkcji seryjnej - będzie strasznie ciasne w środku
Już ty się nie obawiaj. Kupi go tylko kilka bogatych przewoźników z krajów zachodniej Europy, po czym będzie puszczać na linie, które w Polsce byłyby obsługiwane 12-metrowymi autobusami (w rejonach podwyższonej przyjmowalności pasażerów jak GOP czy choćby Lublin, 10-metrowymi), więc ścisku nie będzie.J-31 pisze:Tylko obawiam się, że to "cacko" - o ile wejdzie do produkcji seryjnej - będzie strasznie ciasne w środku
¯e już nie wspomnę o tym, że my raczej nie będziemy tym jeździć.