Solaris Alpino
I jednak zwracam honor. W autobusie znajduje się jeden komputer, który jest sterownikiem. Oprócz niego znajduje się komputer pokładowy, który wyświetla tylko informacje.
Co do jazdy i funkcji autobusu to jest jeszcze możliwość przechylenia wozu dla niepełnosprawnych.
Wrzucam sterownik:
Dorzucam pulpit:
I silnik:
I pomyśleć, że ten autobus pali średnio 40l/100km to się w głowie nie mieści.
[ Dodano: 2010-03-19, 15:02 ]
A i jest też możliwość odpalenia autobusu na guziki, ale to w przypadku, gdy autobus działał wcześniej w obrębie godziny, bo powyżej tego czasu znów trzeba uruchamiać go za pomocą wpisywania kodu.
Co do jazdy i funkcji autobusu to jest jeszcze możliwość przechylenia wozu dla niepełnosprawnych.
Wrzucam sterownik:
Dorzucam pulpit:
I silnik:
I pomyśleć, że ten autobus pali średnio 40l/100km to się w głowie nie mieści.
[ Dodano: 2010-03-19, 15:02 ]
A i jest też możliwość odpalenia autobusu na guziki, ale to w przypadku, gdy autobus działał wcześniej w obrębie godziny, bo powyżej tego czasu znów trzeba uruchamiać go za pomocą wpisywania kodu.
Przyklęk jest już chyba standardem w każdym nowym autobusie.ŁK-MZK pisze:Co do jazdy i funkcji autobusu to jest jeszcze możliwość przechylenia wozu dla niepełnosprawnych.
Rzeczywiście dość dużo pali jak na takie maleństwo .ŁK-MZK pisze:I pomyśleć, że ten autobus pali średnio 40l/100km to się w głowie nie mieści.
I zapomniałbym bo wyjaśniła się sprawa z wyświetlaczem. Wyświetlacz działa, ale kierowcy bali się programować, zresztą nawet kierowca Solarisa nie radził tego robić. Problemem najpierw była płytka, ale gdy problem się rozwiązał, to się okazało, że gdyby się chciało wpisać linie to ona się nie zapisywała, a w momencie zapisania mogły skasować się jakieś linie zakodowane z Augustowa, tak więc postanowiono po prostu tego nie ruszać
To by sobie wgrali przez kartę u nich na zajezdni przecież. Jak się wypożycza wóz na testy, trzeba się liczyć z wyczyszczeniem sterownika. Na ten sterownik też się trzeba logować czy odpala się ''od kopa''? Jak się trzeba zalogować to może po prostu nie macie odpowiedniego klucza/hasła.ŁK-MZK pisze:a w momencie zapisania mogły skasować się jakieś linie zakodowane z Augustowa, tak więc postanowiono po prostu tego nie ruszać
[ Dodano: 20 Mar 2010 00:57 ]
U nas w swoim czasie kierowca musiał zalogować się kluczem do sterownika żeby w ogóle odpalić autobus. Po jakimś czasie rozwiązanie porzucono bo było niewygodne.ŁK-MZK pisze:bo jak sterownik może odpowiadać za zapłon
Najwidoczniej się nie przygotowali, bo się obawiali, że zostanie wyczyszczony. Niestety nie wiem jak to ze sterownikiem, ale jego chyba normalnie się włącza. Bo na nim dopiero kody do odpalenia autobusu się wpisuje itd.ppln pisze:Jak się wypożycza wóz na testy, trzeba się liczyć z wyczyszczeniem sterownika. Na ten sterownik też się trzeba logować czy odpala się ''od kopa''? Jak się trzeba zalogować to może po prostu nie macie odpowiedniego klucza/hasła.
On pali tyle co 12-14m autobusy. Wydaje mi się, że reszta ma podobne spalanie. Ten model tyle pali, bardzo dużo jak na swoje parametry. Niestety to jest jego głównym mankament. Może to być spowodowane dużymi obrotami silnika.siekierowy pisze:40l/100km ten konkretny egzemplarz czy ogólnie ten model. Nie chce mi się w to wierzyć.
Jeśli są źle dobrane przełożenia, to i silnik na tym cierpi bo szybciej się zużyje i ekonomika eksploatacji. Trzeba było do takiego małego autobusu dodać w opcji skrzynię manualną, oczywiście wtedy trzeba by zmienić konstrukcję tyłu. Dla biedniejszych firm byłoby to lepsze, prostsza obsługa, mniejsze spalanie.
Ale Solaris uparł się na automatyczne skrzynie i nie bardzo mu to jak widać wychodzi.
Ale Solaris uparł się na automatyczne skrzynie i nie bardzo mu to jak widać wychodzi.
To samo mówił kierowca, który go testował, że przy manualnej skrzyni biegów spalanie byłoby o wiele mniejsze.siekierowy pisze:Jeśli są źle dobrane przełożenia, to i silnik na tym cierpi bo szybciej się zużyje i ekonomika eksploatacji. Trzeba było do takiego małego autobusu dodać w opcji skrzynię manualną, oczywiście wtedy trzeba by zmienić konstrukcję tyłu.
Szkoda, że ma taki ten autobus mankament, bo pozostałe elementy funkcjonalne wozu są ogólnie dobre.