Nowe Solarisy w Warszawie
- TranslatorPS
- Posty: 282
- Rejestracja: 2007-10-02, 21:05
- Lokalizacja: PL-WR,KR,KSU/IE-G
Wg. mnie jak na taki mały zakres funkcji, jaki ten busik potrzebuje, bo bądź co bądź parę monitorów, wyświetlaczy, i GPS, to byłby w stanie po pewnych ulepszeniach obsłużyć mój telefon... A jak mi z doświadczenia wiadomo, im więcej się zepsuć może, tym więcej się zepsuje... No ale żeby tak nie psioczyć to samo rozwiązanie ciekawe, zabudowane też całkiem estetycznie, choć sporo luftu w tej szafce jest jeszcze... Busiki fajne, nie pogardził bym takimi w mojej mieścinie...
Re: Nowe Solarisy w Warszawie
Witam. Dawno tutaj nic nie było, toteż wpadłem odświeżyć trochę ten wątek i wrzucić od siebie fotki nowych Solarisów Urbino 18 dla Kleszczowej. Są one jeszcze trzeciej generacji, ale w co nie dowierzałem i czego dowiedziałem się na wawkomie - mają one zupełnie nowy dla Warszawy układ siedzeń. W pierwszym członie mamy dwie malutkie rzeźnie po obu stronach autobusu, co ciekawe - obie z podpórkami dla wózka, a w drugim nie mamy żadnej rzeźni - co jest ostatnio standardem, ale mamy po obu stronach autobusu przed trzecimi drzwiami fotele ustawione bokiem. Mniej znaczącą, ale inną nowością jest to że fotele za drugimi drzwiami ponownie są dostępne z poziomu podłogi. No i cóż - oprócz tego wozy mają monitory Novamedii oraz dotykowe przyciski do otwierania drzwi tak jak te ze Stalowej i te z 2014 roku. Mają też tak jak wszystkie Solarisy Euro 6 większą wieżę niż te do 2013 roku. No to coż, lecimy.
Wóz od zewnątrz:
https://dl.dropboxusercontent.com/u/106 ... a%2059.JPG
https://dl.dropboxusercontent.com/u/106 ... a%2061.JPG
https://dl.dropboxusercontent.com/u/106 ... a%2068.JPG
https://dl.dropboxusercontent.com/u/106 ... a%2075.JPG
https://dl.dropboxusercontent.com/u/106 ... a%2077.JPG
https://dl.dropboxusercontent.com/u/106 ... a%2087.JPG
Środek:
https://dl.dropboxusercontent.com/u/106 ... ka%204.JPG
https://dl.dropboxusercontent.com/u/106 ... ka%209.JPG
https://dl.dropboxusercontent.com/u/106 ... a%2015.JPG
https://dl.dropboxusercontent.com/u/106 ... a%2023.JPG
https://dl.dropboxusercontent.com/u/106 ... a%2032.JPG
https://dl.dropboxusercontent.com/u/106 ... a%2034.JPG
https://dl.dropboxusercontent.com/u/106 ... a%2042.JPG
https://dl.dropboxusercontent.com/u/106 ... a%2045.JPG
Fajnie, że Kleszczowa oprócz podejrzanych Solbusów (którym na początku eksploatacji coś tam ciekło ze zbiornika paliwa) i w pełni sprawnych, ale trochę nie najwyższych lotów w wyglądzie Mercedesów, doczekała się też innego taboru przegubowego, teraz chyba szykują nam się kasacje Solarisów Urbino 15, ale trochę szkoda że ta ostatnia dostawa została tak trochę przekombinowana w układzie siedzeń. Siedzenia bokiem w drugim członie popieram, ale jak się sprawdzą dwie malutkie rzeźnie w pierwszym członie? Wątpię aby dobrze sobie poradziły.
Dorzucam też mały filmik z przejazdu:
https://www.youtube.com/watch?v=C_m57PRc5uU
Wesołych świąt.
Wóz od zewnątrz:
https://dl.dropboxusercontent.com/u/106 ... a%2059.JPG
https://dl.dropboxusercontent.com/u/106 ... a%2061.JPG
https://dl.dropboxusercontent.com/u/106 ... a%2068.JPG
https://dl.dropboxusercontent.com/u/106 ... a%2075.JPG
https://dl.dropboxusercontent.com/u/106 ... a%2077.JPG
https://dl.dropboxusercontent.com/u/106 ... a%2087.JPG
Środek:
https://dl.dropboxusercontent.com/u/106 ... ka%204.JPG
https://dl.dropboxusercontent.com/u/106 ... ka%209.JPG
https://dl.dropboxusercontent.com/u/106 ... a%2015.JPG
https://dl.dropboxusercontent.com/u/106 ... a%2023.JPG
https://dl.dropboxusercontent.com/u/106 ... a%2032.JPG
https://dl.dropboxusercontent.com/u/106 ... a%2034.JPG
https://dl.dropboxusercontent.com/u/106 ... a%2042.JPG
https://dl.dropboxusercontent.com/u/106 ... a%2045.JPG
Fajnie, że Kleszczowa oprócz podejrzanych Solbusów (którym na początku eksploatacji coś tam ciekło ze zbiornika paliwa) i w pełni sprawnych, ale trochę nie najwyższych lotów w wyglądzie Mercedesów, doczekała się też innego taboru przegubowego, teraz chyba szykują nam się kasacje Solarisów Urbino 15, ale trochę szkoda że ta ostatnia dostawa została tak trochę przekombinowana w układzie siedzeń. Siedzenia bokiem w drugim członie popieram, ale jak się sprawdzą dwie malutkie rzeźnie w pierwszym członie? Wątpię aby dobrze sobie poradziły.
Dorzucam też mały filmik z przejazdu:
https://www.youtube.com/watch?v=C_m57PRc5uU
Wesołych świąt.
Ostatnio zmieniony 2015-12-22, 17:57 przez Shadi, łącznie zmieniany 1 raz.
Re: Nowe Solarisy w Warszawie
O, leasingowe rejestracje. A rzeźnia z drugiej strony byłaby lepsza, gdyby nie było szyby przy drzwiach
Re: Nowe Solarisy w Warszawie
Dzięki Shadi za fotki. Wydaje mi się, że w sumie nie jest tak źle. Rzeźnia po prawej miałaby większy sens, gdyby II drzwi były odskokowo przesuwne, a jednocześnie gdyby zlikwidowano by szklaną przegrodę oddzielającą te drzwi z rzeźnią. Sama likwidacja wspomnianej przegrody, przy aktualnie otwierających się drzwiach do środkach - nie ma sensu, a wręcz byłaby niebezpieczna, bo lewe skrzydło drzwi mogłoby kogoś uderzyć
Natomiast w drugim członie jest miejsce na dwie osoby stojące albo na bagaż dla osób siedzących na przeciwko III drzwi. Ustawienie foteli bokiem po obu stronach wydaje się być sensowne
Dziwi mnie, że te pojazdy tak się różnią od chociażby tegorocznych wyprodukowanych w sumie niedawno. Zastanawia mnie, czy kwestia "leasingu" ma jakiś wpływ na zaplanowanie wnętrza ?
Natomiast w drugim członie jest miejsce na dwie osoby stojące albo na bagaż dla osób siedzących na przeciwko III drzwi. Ustawienie foteli bokiem po obu stronach wydaje się być sensowne
Dziwi mnie, że te pojazdy tak się różnią od chociażby tegorocznych wyprodukowanych w sumie niedawno. Zastanawia mnie, czy kwestia "leasingu" ma jakiś wpływ na zaplanowanie wnętrza ?
Re: Nowe Solarisy w Warszawie
Dokładniej: dzierżawione.pmaster pisze:O, leasingowe rejestracje.
Bo teraz będzie można robić wszystko po prawej stronie, podobno w Sejmie jest już ustawa zakazująca lewoskrętuA rzeźnia z drugiej strony byłaby lepsza, gdyby nie było szyby przy drzwiach
NMSP, EOT
Re: Nowe Solarisy w Warszawie
Dzisiaj trzy SU 18 w malowaniu MZA wyjechały na jazdy próbne.
Re: Nowe Solarisy w Warszawie
To już są te leasingowe. Bo te kupione przez MZA (80 szt, z czego 20 SU12, a 60 szt SU18) już w komplecie dotarły na Stalową. Teraz docierają "leasingowce", partiami na "Kleszczową". A jeden nawet mi dzisiaj uciekł na E2, mało brakowało bym nim jechałLubel pisze:Dzisiaj trzy SU 18 w malowaniu MZA wyjechały na jazdy próbne.
Re: Nowe Solarisy w Warszawie
Zapolowałem i złapałem dzisiaj jednego z warszawskich "leasingowców". Zdjęć nie mam, zrobię je na wiosnę. Mam jednak wrażenia - dosyć przyjemne.
Muszę powiedzieć, że wbrew pozorom pomysł tej dodatkowej rzeźni po prawej stronie jest dobry. W sumie nawet to, że jest ona odgrodzona od drzwi szklaną ścianką - za bardzo nie przeszkadza. Co prawda może trudno byłoby tam wstawić wózek, szczególnie przy dużym napełnieniu, ale dla pasażerów stojących jest dobry, wygodny azyl - w pierwszym członie jest dzięki temu więcej miejsca - także pomył jest superancki.
Zauważyłem również, że w pierwszym członie na wysokości rzeźni leasingodawca zażyczył sobie montaż plastikowej ramki - na ogłoszenia. Jest to nowum, przynajmniej w jeśli chodzi o najnowsze autobusy. Nie wiem, czy MZA będzie z tego korzystać.
Natomiast dosyć dziwnie rozplanowane jest wnętrze w drugim członie. Fotele ustawione na przeciwko siebie tuż za przegubem, niby jest szeroko, ale zauważyłem, że jednak trudno jest tamtędy przejść przy dużym napełnieniu pojazdu. Osoby siedzące na tych fotelach nie mają nawet gdzie schować nóg, można się potknąć.
Ciekawi mnie również skrzynia biegów, silnik podczas rozruchu pojazdu, musi wspiąć się na wysokie obroty i przez dłuższą chwilę na takowych pozostaje. Trochę powyje i dopiero po pewnym czasie następuje zmiana biegu i zmniejszenie obrotów silnika. Potem jest normalnie. Tak mają również tegoroczne SU18 #54xx ze stalowej. Mimo to autobus jest dosyć żwawy i ładnie się rozpędza.
Muszę powiedzieć, że wbrew pozorom pomysł tej dodatkowej rzeźni po prawej stronie jest dobry. W sumie nawet to, że jest ona odgrodzona od drzwi szklaną ścianką - za bardzo nie przeszkadza. Co prawda może trudno byłoby tam wstawić wózek, szczególnie przy dużym napełnieniu, ale dla pasażerów stojących jest dobry, wygodny azyl - w pierwszym członie jest dzięki temu więcej miejsca - także pomył jest superancki.
Zauważyłem również, że w pierwszym członie na wysokości rzeźni leasingodawca zażyczył sobie montaż plastikowej ramki - na ogłoszenia. Jest to nowum, przynajmniej w jeśli chodzi o najnowsze autobusy. Nie wiem, czy MZA będzie z tego korzystać.
Natomiast dosyć dziwnie rozplanowane jest wnętrze w drugim członie. Fotele ustawione na przeciwko siebie tuż za przegubem, niby jest szeroko, ale zauważyłem, że jednak trudno jest tamtędy przejść przy dużym napełnieniu pojazdu. Osoby siedzące na tych fotelach nie mają nawet gdzie schować nóg, można się potknąć.
Ciekawi mnie również skrzynia biegów, silnik podczas rozruchu pojazdu, musi wspiąć się na wysokie obroty i przez dłuższą chwilę na takowych pozostaje. Trochę powyje i dopiero po pewnym czasie następuje zmiana biegu i zmniejszenie obrotów silnika. Potem jest normalnie. Tak mają również tegoroczne SU18 #54xx ze stalowej. Mimo to autobus jest dosyć żwawy i ładnie się rozpędza.
Re: Nowe Solarisy w Warszawie
Bardziej sens miało by zrobić tą rzeźnie vis-a-vis III drzwi zamiast takiego paskudnego układu siedzen bokiem do kierunku jazdy.J-31 pisze: Natomiast w drugim członie jest miejsce na dwie osoby stojące albo na bagaż dla osób siedzących na przeciwko III drzwi. Ustawienie foteli bokiem po obu stronach wydaje się być sensowne
W takim razie wole nawet rozwiązanie jak w Katowicach: Po prawej czworak, po lewej 2 siedzenia w kierunku jazdy a trzecie siedzenie ostatecznie bokiem. Albo jak w Łodzi.
Re: Nowe Solarisy w Warszawie
Generalnie od kilku lat MZA odzwyczaja nas od rzeźni w drugim członie. Nie wiem czemu, jaki to ma sens, ale ... jakoś to działa. Spodziewaliśmy się wszyscy zatłoczenia w drugim członie w Solarisach - owszem jest ciasno, ale po prostu przyzwyczajamy się
Natomiast dodatkowa rzeźnia po prawej stronie jest nowością. Z tymże trudno jest tam postawić wózek dziecięcy - o inwalidzkim nie wspomnę
Natomiast dodatkowa rzeźnia po prawej stronie jest nowością. Z tymże trudno jest tam postawić wózek dziecięcy - o inwalidzkim nie wspomnę
Re: Nowe Solarisy w Warszawie
Co do najnowszych warszawskich cacek mam jedno bardzo duże zastrzeżenie. Dotyczy co prawda bzdury, ale drażni mnie przeokropnie.
Czy waszym zdaniem, sygnał ostrzeżenia o zamykaniu drzwi nie jest co najmniej 2 razy za głośny? Przecież to pikanie potrafi urwać łeb
Czy waszym zdaniem, sygnał ostrzeżenia o zamykaniu drzwi nie jest co najmniej 2 razy za głośny? Przecież to pikanie potrafi urwać łeb
Re: Nowe Solarisy w Warszawie
Ja sporadycznie z nich korzystam, ale co jakiś czas zdarza mi się i w sumie nie przeszkadzało mi to jakoś za bardzo. A wręcz nawet nie zwracałem uwagi. Ani w leasingach, ani w pojazdach kupionych przez MZA
Jednym z leasingów, przejechałem spory kawałek drogi kilka dni temu i sygnał ostrzeżenia zamykających się drzwi nie był dla mnie dokuczliwy
Jednym z leasingów, przejechałem spory kawałek drogi kilka dni temu i sygnał ostrzeżenia zamykających się drzwi nie był dla mnie dokuczliwy
Re: Nowe Solarisy w Warszawie
Dzisiaj 5 kolejnych SU 18 dla Warszawy na jazdach próbnych, ze zdjęć udało mi się jedną rejestrację odczytać #WGM 7TP1
Re: Nowe Solarisy w Warszawie
To już leasingowce - czyli kolejne wozy na R2 "Kleszczowa"