Urbino 18
Na pewno? IMO, jeśli byłyby węższe, trzebaby wyrównać brakującą przestrzeń np. szerszymi oknami lub wstawić dodatkowe. Tymczasem porównując konstrukcję z rozwiązaniem klasycznym nie widać róznicy:Lopez pisze:są wyraźnie węższe od drzwi dwuskrzydłowych
Fotka dla porównania
Prześwit drzwi w wypadku tych pojedyńczych (co może lepiej widać na tym zdjęciu: http://galeria.solaris-club.com/details ... ode=search ) równy jest szerokości rampy + jakieś 10 cm. Oczywiście bez konkretnych danych nie jesteśmy w stanie tego sprawdzić na 100%, nie upieram się też przy swoim. Myślę jednak, że są węższe.u2w pisze:Na pewno?
Panowie, co by nie było, w Berlinie - co zresztą Amalio już napisał - te drzwi, oraz ostatnie, trzecie służą wyłącznie wysiadaniu. Zatem nie ma potrzeby szerokich, dwu skrzydłowych drzwi by szybciej przebiegała wymiana pasażerska na przystankach.
A swoją drogą ciekawy jestem co skłoniło BVG do takiego pomysłu... czyżby zbyt dużo "cwaniaczków" próbowało dostać się do autobusu od tyłu ?
PS. Brawa dla Solarisa, skoro BVG z roku na rok kupuje coraz więcej SU18 III, to znaczy, że te autobusy musiały się naprawdę sprawdzić w Berlinie
A swoją drogą ciekawy jestem co skłoniło BVG do takiego pomysłu... czyżby zbyt dużo "cwaniaczków" próbowało dostać się do autobusu od tyłu ?
PS. Brawa dla Solarisa, skoro BVG z roku na rok kupuje coraz więcej SU18 III, to znaczy, że te autobusy musiały się naprawdę sprawdzić w Berlinie
Te drzwi to całkiem szerokie są (a na pewno dużo szersze od pojedynczego skrzydła), więc obaw o małą przepustowość to raczej nie powinno być. Zwłaszcza, że rzeczywiście wsiada się tam przednimi drzwiami.
W Polsce też to by się mogło sprawdzić - drzwi odskokowe są z założenia nieco szersze od zwykłych
W Polsce też to by się mogło sprawdzić - drzwi odskokowe są z założenia nieco szersze od zwykłych
Mam jeszcze jedną ideę zastosowania takiego rozwiązania.
Na zdjęciu przedstawionym przez Lopeza nie widać charakterystycznych prowadnic, jakie występują przy drzwiach odskokowo-przesuwnych. Jak wiadomo, drzwi takie mają tendencję do wychylania się na zewnątrz. Te wyglądają na bardziej odsuwane niż odskokowe - podobnie, jak w dostawczakach. Może chodzi o takie sprawy, jak np. bezpieczeństwo stojących na przystankach czy zajmowanie miejsca przez obrys boczny pojazdu.
Na zdjęciu przedstawionym przez Lopeza nie widać charakterystycznych prowadnic, jakie występują przy drzwiach odskokowo-przesuwnych. Jak wiadomo, drzwi takie mają tendencję do wychylania się na zewnątrz. Te wyglądają na bardziej odsuwane niż odskokowe - podobnie, jak w dostawczakach. Może chodzi o takie sprawy, jak np. bezpieczeństwo stojących na przystankach czy zajmowanie miejsca przez obrys boczny pojazdu.
Panowie, z dużym zainteresowaniem przeczytałem wczoraj Wasz zeszłotygodniowy spór odnośnie szerokości drzwi II i III, w najnowszym berlińskim SU18 III.
I postanowiłem odrobić prace domową by przeanalizować zdjęcia, których linki podaliście w swoich postach, wykonać rysunek. Następnie zrobić na nim kilka doświadczeń - a potem porównać go jeszcze raz ze zdjęciami.
1. Zacznijmy od tego, że długość #4313 - bo to ten pojazd ma nietypowy układ drzwi 2-1-1-0 - jest taka sama jak pozostałych SU18 III, zbudowanych zarówno dla BVG jak i pozostałych użytkowników
Poniższy rysunek porównuje długość 4313 (na dole) z innym SU18 (jest to 4110, rocznik 2005, przy okazji widać wiele innych różnic)
2. Doświadczenie 1-sze - otwarcie drzwi.
Mając już gotowy rysunek postanowiłem sprawdzić jego prawdziwość. I skonfrontowałem go ze zdjęciami.
Drugie drzwi uchyliłem mniej więcej na tą samą szerokość co na zdjęciu poniżej
http://galeria.solaris-club.com/details ... ode=search
Na rysunku jest mniej więcej prawidłowo. Uchylone skrzydło drzwi zakrywa III-cie okno i częściowo błotnik. Mniej więcej tak samo jest na zdjęciu.
I jest to pierwszy dowód na to, że te drzwi są szerokie - mają taką samą szerokść co drzwi dwu skrzydłowe
3. Doświadczenie drugie. Zmniejszyłem szerokość drzwi.
Do tego celu wykorzystałem swoje poprzednie rysunki. Postanowiłem zainstalować drzwi, które zazwyczaj Solaris Instaluje w pierwszym wejściu.
I poniżej dwa rysunki. Górny jest prawidłowy, dolny jest z węższymi drzwiami II i III
I teraz Zwróćcie uwagę na dolny rysunek, przedstawiający #4313 z węższymi drzwiami II i III.
Trzy szczegóły
aby umocować węższe drzwi II musiałem przedłużyć drugie i trzecie okno oraz poszerzyć pionowe słupki w obrębie tych drzwi.
Na zdjęciu poniżej widać, że to nie prawda
http://galeria.solaris-club.com/details ... ge_id=2986
Uchylone węższe drzwi w ogóle nie zakrywają drugiej osi i tylko nieznacznie pokrywają trzecią oś. Na zdjęciu poniżej widać, że drzwi III zakrywają prawie całe koło (trzecia oś)
http://transport.asi.pwr.wroc.pl/14,234660,0.html
I ostatni szczegół, Zwróćcie uwagę na uchwyt na skrzydle drzwi. Na rysunku wyraźnie zaznaczyłem go na zielono (drugie drzwi)
Na zdjęciach widać wyraźnie, że uchwyt jest po lewej stronie skrzydła. Tak samo jest na prawidłowym rysunku. Natomiast na rysunku przedstawiającym autobus z węższymi skrzydłami, uchwyt (również zaznaczony na zielono) jest prawie po środku - a to jest błąd.
Dla porównania znów fotka z Klubu Solarisa
http://galeria.solaris-club.com/details ... ge_id=2986
To są dowody na to, że jednak rację miał kol. U2w - Drzwi II i III w #4313 są normalnej szerokości.
Mam nadzieję Lopez, że moje bazgroły Cię jakoś przekonały i mam nadzieję, że przekonają następnych, którzy bedą się zastanawiać nad szerokością owych drzwi
I postanowiłem odrobić prace domową by przeanalizować zdjęcia, których linki podaliście w swoich postach, wykonać rysunek. Następnie zrobić na nim kilka doświadczeń - a potem porównać go jeszcze raz ze zdjęciami.
1. Zacznijmy od tego, że długość #4313 - bo to ten pojazd ma nietypowy układ drzwi 2-1-1-0 - jest taka sama jak pozostałych SU18 III, zbudowanych zarówno dla BVG jak i pozostałych użytkowników
Poniższy rysunek porównuje długość 4313 (na dole) z innym SU18 (jest to 4110, rocznik 2005, przy okazji widać wiele innych różnic)
2. Doświadczenie 1-sze - otwarcie drzwi.
Mając już gotowy rysunek postanowiłem sprawdzić jego prawdziwość. I skonfrontowałem go ze zdjęciami.
Drugie drzwi uchyliłem mniej więcej na tą samą szerokość co na zdjęciu poniżej
http://galeria.solaris-club.com/details ... ode=search
Na rysunku jest mniej więcej prawidłowo. Uchylone skrzydło drzwi zakrywa III-cie okno i częściowo błotnik. Mniej więcej tak samo jest na zdjęciu.
I jest to pierwszy dowód na to, że te drzwi są szerokie - mają taką samą szerokść co drzwi dwu skrzydłowe
3. Doświadczenie drugie. Zmniejszyłem szerokość drzwi.
Do tego celu wykorzystałem swoje poprzednie rysunki. Postanowiłem zainstalować drzwi, które zazwyczaj Solaris Instaluje w pierwszym wejściu.
I poniżej dwa rysunki. Górny jest prawidłowy, dolny jest z węższymi drzwiami II i III
I teraz Zwróćcie uwagę na dolny rysunek, przedstawiający #4313 z węższymi drzwiami II i III.
Trzy szczegóły
aby umocować węższe drzwi II musiałem przedłużyć drugie i trzecie okno oraz poszerzyć pionowe słupki w obrębie tych drzwi.
Na zdjęciu poniżej widać, że to nie prawda
http://galeria.solaris-club.com/details ... ge_id=2986
Uchylone węższe drzwi w ogóle nie zakrywają drugiej osi i tylko nieznacznie pokrywają trzecią oś. Na zdjęciu poniżej widać, że drzwi III zakrywają prawie całe koło (trzecia oś)
http://transport.asi.pwr.wroc.pl/14,234660,0.html
I ostatni szczegół, Zwróćcie uwagę na uchwyt na skrzydle drzwi. Na rysunku wyraźnie zaznaczyłem go na zielono (drugie drzwi)
Na zdjęciach widać wyraźnie, że uchwyt jest po lewej stronie skrzydła. Tak samo jest na prawidłowym rysunku. Natomiast na rysunku przedstawiającym autobus z węższymi skrzydłami, uchwyt (również zaznaczony na zielono) jest prawie po środku - a to jest błąd.
Dla porównania znów fotka z Klubu Solarisa
http://galeria.solaris-club.com/details ... ge_id=2986
To są dowody na to, że jednak rację miał kol. U2w - Drzwi II i III w #4313 są normalnej szerokości.
Mam nadzieję Lopez, że moje bazgroły Cię jakoś przekonały i mam nadzieję, że przekonają następnych, którzy bedą się zastanawiać nad szerokością owych drzwi
Wydaje mi się jednak, że przeceniłeś nieco stopień w jakim otwarte drzwi odskokowe zachodzą na koło. Na tym foto http://galeria.solaris-club.com/details ... ode=search rama drzwi z całą pewnością nie zasłania opony, a na Twoim rysunku tak. To jest właśnie różnica około 10 cm IMO.
To prawda. Jest jeszcze jeden problem - zdjęcie zrobione jest pod kątem a rysunek pokazuje pojazd na wprostLopez pisze:Wydaje mi się jednak, że przeceniłeś nieco stopień w jakim otwarte drzwi odskokowe zachodzą na koło.
Mimo wszystko nie udało się tego pokazać inaczej. Trzecie okno jest wąskie - tak jak na zdjęciu, tak samo na rysunku.
Analizując zdjęcia miałem wrażenie, że albo je celowo do końca nie otwarto, albo one tylko tak się odsuwają - zostawiając jednak rzeczywiście mniejszy prześwitLopez pisze:Mam właśnie wrażenie, że otwór drzwiowy jest taki jak przy drzwiach podwójnych, ale mimo to prześwit jest mniejszy
Rzeczywiście warto by było to sprawdzić... ale do Berlina nie chce mi się jechaćLopez pisze:Może ktoś się wybierze do Berlina żeby to po prostu na żywo sprawdzić?
Proszę o to kolejne zdjęcie , specjalnie z otwartymi ręcznie (do połowy ) drzwiami
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pel ... 434e4.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pel ... 434e4.html
No prawdziwym rarytasem (jak dla mnie) po za elektrobusem był Solaris Urbino 18 dla MPK... Kraków.
http://img689.imageshack.us/img689/6769/krkqo.jpg
(wiem, zdjęcie TRAGICZNE, ale robione telefonem. Jak coś nowego się pojawi to ja to usunę)
Nowe malowanie na tym pojeździe wygląda wprost rewelacyjnie ! O wiele ładniejsze niż to z Citaro. Proste, ale fajne.
Tapicerka krakowska.
http://img21.imageshack.us/img21/9714/krk3.jpg
Wnętrze - przestronne, ale niewygodne. Siedzenia to same dechy ! Współczuję.
I na koniec tablica.
http://img153.imageshack.us/img153/9596/krk4.jpg
Zastanawiam się czy to SU dla MPK czy sprawa jest taka jak z Citaro G "dla Warszawy".
http://img689.imageshack.us/img689/6769/krkqo.jpg
(wiem, zdjęcie TRAGICZNE, ale robione telefonem. Jak coś nowego się pojawi to ja to usunę)
Nowe malowanie na tym pojeździe wygląda wprost rewelacyjnie ! O wiele ładniejsze niż to z Citaro. Proste, ale fajne.
Tapicerka krakowska.
http://img21.imageshack.us/img21/9714/krk3.jpg
Wnętrze - przestronne, ale niewygodne. Siedzenia to same dechy ! Współczuję.
I na koniec tablica.
http://img153.imageshack.us/img153/9596/krk4.jpg
Zastanawiam się czy to SU dla MPK czy sprawa jest taka jak z Citaro G "dla Warszawy".