Solaris Urbino 20/24 - domniemania
Jeśli będzie zapotrzebowanie, to pewnie Solaris się tym zajmie, ale póki co miasta tylko testują i to tylko niektóre. Myślę, że prędzej doczekamy się takiej długiej hybrydy niż zwykłego Solarisa o tej długości.
Filip, zwróć uwagę na to - co by było, gdyby Solaris wypuścił teraz 20-metrowca, a okazałoby się, że zapowiedzi MZA i MPK Kraków się nie spełniły? Byłaby to zmarnowana kasa. Tak więc jeśli ktoś zacznie takie autobusy kupować, to być może Solaris się projektem takich wozów zajmie
Filip, zwróć uwagę na to - co by było, gdyby Solaris wypuścił teraz 20-metrowca, a okazałoby się, że zapowiedzi MZA i MPK Kraków się nie spełniły? Byłaby to zmarnowana kasa. Tak więc jeśli ktoś zacznie takie autobusy kupować, to być może Solaris się projektem takich wozów zajmie
Taki wóz jak SU18H udowodnił że innowacje dla rynku PL znalazło nabywców na rynku zagranicznym. Zatem jeżeli nawet SU20 nie będzie kupione przez MZA/MPK to szybko Niemcy kupią to jako tańszego od MAN-a GXL. Krok należy do producenta czyli Solaris-a.KKS pisze:co by było, gdyby Solaris wypuścił teraz 20-metrowca, a okazałoby się, że zapowiedzi MZA i MPK Kraków się nie spełniły? Byłaby to zmarnowana kasa.
A te MAN-y GXL i inne CapaCity w ogóle ktoś na większą skalę kupuje, czy to raczej taka ciekawostka?Filip7370 pisze:Taki wóz jak SU18H udowodnił że innowacje dla rynku PL znalazło nabywców na rynku zagranicznym. Zatem jeżeli nawet SU20 nie będzie kupione przez MZA/MPK to szybko Niemcy kupią to jako tańszego od MAN-a GXL. Krok należy do producenta czyli Solaris-a.
SU18H to co innego, wóz, dla którego nie potrzeba dodatkowych zezwoleń, a wręcz można na niego zdobyć dotację. A taki 20-metrowy bądź dłuższy autobus to kłopot i mało który przewoźnik się na niego decyduje.Filip7370 pisze:Taki wóz jak SU18H udowodnił że innowacje dla rynku PL znalazło nabywców na rynku zagranicznym.
Nie, ktoś wymieniał już na tym forum miasta, które z tych wozów korzystają i nie była to jakaś imponująca lista.plocmaster pisze:A te MAN-y GXL i inne CapaCity w ogóle ktoś na większą skalę kupuje, czy to raczej taka ciekawostka?
Coś czuję, że już się nie spełniły. Już ucichła sprawa 20-metrowców w Warszawie. Nawet chyba już zapomniano o tym trójczłonowym Phileasie, którego podobno miało testować MZAKKS pisze:Filip, zwróć uwagę na to - co by było, gdyby Solaris wypuścił teraz 20-metrowca, a okazałoby się, że zapowiedzi MZA i MPK Kraków się nie spełniły? Byłaby to zmarnowana kasa.
Jeżeli chodzi o CapaCity dla Krakowa, to MPK wykazywało zainteresowanie tym modelem, choć samo przyznało, że "cenowo jest poza zasięgiem", więc jeśli już go zobaczymy pod Wawelem, to jedynie na testach.
No chyba, że ktoś w Polsce, pokusi się o uruchomienie linii BRT, to wtedy 20 i 24 metrowce byłby jedynym sensownym rozwiązaniem.
Pod warunkiem że administracja w jakiś sposób by dotowała zakupy takiego pojazdu. Bo jeżeli przewoźnicy będą musieli wydać trochę więcej kasy niż na normalnego 20/24 metrowca, przy takich samych problemach (załatwianie zezwoleń, pewnie bardziej wymagająca obsługa techniczna takich pojazdów), wielu z nich "podziękuje" i kupi więcej 18-metrowców.Myślę, że prędzej doczekamy się takiej długiej hybrydy niż zwykłego Solarisa o tej długości.
No chyba, że ktoś w Polsce, pokusi się o uruchomienie linii BRT, to wtedy 20 i 24 metrowce byłby jedynym sensownym rozwiązaniem.
Ano, właśnie. I tu jest chyba największy problem.Maciszyn pisze:No chyba, że ktoś w Polsce, pokusi się o uruchomienie linii BRT, to wtedy 20 i 24 metrowce byłby jedynym sensownym rozwiązaniem.
Nie wiem jak w Krakowie, ale w Warszawie zauważyłem taką tendencję, żeby owszem kupić 20 metrowe autobusy... ale tylko po to by zastąpiły one autobusy 18 metrowe, na najbardziej obciążonych trasach. Czyli poruszały się wyłącznie po ogólnie dostępnych drogach, również tych osiedlowych, gdzie wybudowano mini-ronda i inne przeszkody.
Zdaje się, że można występować do UE o kasę na pojazdy hybrydowe.Maciszyn pisze:Pod warunkiem że administracja w jakiś sposób by dotowała zakupy takiego pojazdu. Bo jeżeli przewoźnicy będą musieli wydać trochę więcej kasy niż na normalnego 20/24 metrowca, przy takich samych problemach (załatwianie zezwoleń, pewnie bardziej wymagająca obsługa techniczna takich pojazdów), wielu z nich "podziękuje" i kupi więcej 18-metrowców.
Przyznam, że czasami to mam wrażenie, że te postulaty odnośnie super-przegubów są podyktowane chęcią jakiegoś wyróżnienia czy czegoś takiego. Ich pojemność (większa o kilkanaście osób) nie jest aż różna, żeby go porównywać np. z tramwajem. Zastanawiam się czy to nie miałby być po prostu taki bajer.....
Jakie to osiedla masz na myśli? Mi taka teza nie wydaje się prawdziwa. Po raz n powiem: najpierw większa częstotliwość, a później superprzegub.Maciszyn pisze:Ok, ale niektóre osiedla mieszkaniowe (np. w Kraku) są tak położone, że technicznie nieopłacalne byłoby poprowadzenie tam linii tramwajowej... A taki 20 metrowiec dojedzie
Tak jak zauważyłem np. w Krakowie na Woli Duchackiej, teren jest silnie pofałdowany - nota bene, pętla tramwajowa na Kurdwanowie zbudowana jest na wiadukcie, właśnie ze względu na różnice poziomu terenu.plocmaster pisze:Chciałbym poznać chociaż jeden przypadek, w którym naprawdę się nie da
Tak więc np. tam poprowadzienie tramwaju głębiej w osiedla, jest raczej niemożliwe. Po pierwsze osiedla mieszkaniowe na Kurdwanowie są silnie zabudowane, a po drugie - wspomniane - dosyć wysokie pagórki.
Skoro już piszę o Kurdwanowie, to właśnie tam jest taka sytuacja. Tzn. tramwaj ze Śródmieścia na "Kurdwanów-pętla", a z tramwaju lokalne autobusy (np. Jelcze Vero) i to się znakomicie sprawdzaEwentualnie tramwaj kilka km od osiedla (jeśli naprawdę się nie da i nie jest to możliwe) i maksymalnie krótkie linie dowozowe osiedle-tramwaj obsługiwane zwykłym (12, ew. 18 m) taborem
Prócz tramwaju, na Kurdwanów i w osiedla Woli Duchackiej dojeżdżają jeszcze autobusy linii śródmiejskich np. 179 (o ile dobrze pamiętam) z Pawiej
Wola Duchacka jest dosyć rozległa i jest tam mnóstwo nowych osiedli mieszkaniowych, tak więc wydaje mi się - chociaż nie jestem mieszkańcem Krakowa i pewnie mogę się mylić - że spokojnie przykładowe SU20 (o ile by takie powstało) mogło by dojeżdżać na Kurdwanów ze Śródmieścia, ale trochę z innej strony, tak aby wspomagać tramwaje (jadące między innymi ul. Wielicką), natomiast ich nie dublować.KKS pisze:No, ale to inna sytuacja, bo jak sam widzisz - autobusy dowożące do pętli to Jelcze Vero, a nie przepełnione przeguby, które trzeba zamienić na U20. Piszemy o miejscach, w których naprawdę potrzeba tramwaju, bo ludzie w autobusy się nie mieszczą.
Co więcej, moja wyobraźnia podpowiada mi, że tak długie autobusy mogłyby spokojnie stworzyć połączenie autobusowe gdzieś z Nowej Huty, poprzez rondo Grzegórzeckie i ul. Grzegórzecką wprost przez Wisłę do Ronda Grunwaldzkiego. A dalej dowolnie.
W ten sposób 20-metrowce spotykałyby się z obecną linią tramwajową 50, na wspólnym odcinku ul. Grzegórzeckiej, tworząc węzeł. I dając tym samym, mieszkańcom wybór. Albo tramwajem albo autobusem.
Ostatnio zmieniony 2008-12-22, 15:40 przez J-31, łącznie zmieniany 1 raz.