Solarisy Urbino 9 i Urbino 10
Kolejne U10 III po Świerklańcu zakupił Transkom :
Infobus pisze: W połowie lutego tabor firmy Transkom Czerwonak (jeden z przewoźników obsługujących komunikację w okolicach Poznania) wzbogacił się o nowy autobus, którym jest Solaris Urbino 10. Jest to pierwszy egzemplarz U10, ale już III generacji ze zmienioną stylistyką nadwozia. Pojazd otrzymał numer 18 i charakterystyczne zielono- niebiesko -żółte malowanie. Posiada m.in. silnik spełniający normy Euro 3, dobrze widoczny pomarańczowy wyświetlacz i oczywiście nowe logo (z nową sylwetką charakterystycznego zielonego jamnika). Kursuje na wszystkich liniach obsługiwanych przez przewoźnika z Czerwonaka. Nie jest to pierwszy pojazd z pobliskiego Bolechowa w zajezdni Transkomu. Przewoźnik posiada także dwa autobusy Solaris U12 i dwa Neoplany K4016td. Oprócz nowego Solarisa, firma posiada jeszcze dwa inne autobusy klasy midi (Solbus B9.5 i używany Neoplan N4011).
Autobusy Solaris Urbino 10 (II generacji) eksploatuje m.in. MZK Piła. 3 autobusy tego typu jeżdżą w barwach pilskiego przewoźnika już ponad rok.
^ Zdjęcia tej Solarki są dostępne na stronie fanklubu Solarisa - http://www.solaris-club.com/index.php Całkiem ładnie się prezentuje
Będąc w temacie o SU 10, Pozwólcie, że napiszę kilka słów o mojej ostatniej obserwacji taborowej. A sprawa dotyczy Solarisa Urbinetto 10 (A-349), przewoźnika "Mobilis", obsługującego komunikację w Warszawie.
Otóż firma od dawna "kombinuje" z oknami w swoich Solarisach. Z tymże dotychczas wymieniali okna wyłącznie u kierowcy (lewe, boczne okno). No i przez ten czas pojawiały się różne dziwadztwa, typu pełna szyba lub pełna szyba przedzielona ukośnie jakimś czarnym wspornikiem.
Teraz zaczynają kombinować z oknami w przedziale pasażerskim. Od pewnego czasu widzę jednego z ich Solarisów z oknami... uchylnymi. Po co wymienili mu te okna ? Nie wiem.
Niestety na razie zdjęcia, sorry, nie mam. Toteż mam nadzieję, że mnie nie Zastrzelicie jeśli dla zobrazowania, pokażę rysunki porównawcze:
Tak wyglądał ten autobus, gdy był nowy
A tak wygląda obecnie
Oj, będzie duszno w lato
Otóż firma od dawna "kombinuje" z oknami w swoich Solarisach. Z tymże dotychczas wymieniali okna wyłącznie u kierowcy (lewe, boczne okno). No i przez ten czas pojawiały się różne dziwadztwa, typu pełna szyba lub pełna szyba przedzielona ukośnie jakimś czarnym wspornikiem.
Teraz zaczynają kombinować z oknami w przedziale pasażerskim. Od pewnego czasu widzę jednego z ich Solarisów z oknami... uchylnymi. Po co wymienili mu te okna ? Nie wiem.
Niestety na razie zdjęcia, sorry, nie mam. Toteż mam nadzieję, że mnie nie Zastrzelicie jeśli dla zobrazowania, pokażę rysunki porównawcze:
Tak wyglądał ten autobus, gdy był nowy
A tak wygląda obecnie
Oj, będzie duszno w lato
Klimy w tych małych Solarisach nie będzie.
Natomiast, wczoraj widziałem kolejnego SUrbinetto 10 - "Mobilisa", A346. Jemu również wymieniono okna z odsuwanych na uchylne, ale... tylko z jednej strony pudła. Tzn. na ścianie, gdzie mieszczą się drzwi są normalne, odsuwane okna. Natomiast po drugiej stronie pojazdu (po jego lewej) są ... okna uchylna. Wygląda to makabrycznie
Natomiast, wczoraj widziałem kolejnego SUrbinetto 10 - "Mobilisa", A346. Jemu również wymieniono okna z odsuwanych na uchylne, ale... tylko z jednej strony pudła. Tzn. na ścianie, gdzie mieszczą się drzwi są normalne, odsuwane okna. Natomiast po drugiej stronie pojazdu (po jego lewej) są ... okna uchylna. Wygląda to makabrycznie