Rozróżnianie generacji
Rozróżnianie generacji
Po czym mozna rozpoznac / rozroznic generacje I i II ? Z trzecia nie mam problemu prosze o pomoc
Re: Rozroznianie generacji
Po niewielkich detalach
W sumie, są raczej nie do rozróżnienia.
W sumie, są raczej nie do rozróżnienia.
Nie bardzo...Solaris I generacji mało co różni się od reszty, powiedziałbym że idiotyczne było to podzielenie Solarisów na I i II bo i tak nie ma praktycznie żadnych różnic.
Było jeszcze tak, że Solarisy II mają poprawioną linię dachu, ale i tak na pierwotne nadwozie mówi się również II generacja nie wiedzieć czemu.
Było jeszcze tak, że Solarisy II mają poprawioną linię dachu, ale i tak na pierwotne nadwozie mówi się również II generacja nie wiedzieć czemu.
Re: Rozroznianie generacji
Wydaje mi się, że jest mały sposób na rozróżnienie I i II generacji. Tego chyba koledzy nie zauważyli.VOITH pisze:Po czym mozna rozpoznac / rozroznic generacje I i II ? Z trzecia nie mam problemu prosze o pomoc
1. Szyba przednia. W I generacji jest pełna nie dzielona, w II generacji jest podzielona pionowym słupkiem (podobnie jak w np. w Neoplanie).
Pamiętam, że przy prezentacji I generacji przedstawiciele Neoplan Polska w 1999 roku, chwalili się tą szybą - że duża, przestronna, nie ograniczająca widoczności - potem zmienili zdanie....
2. Zabudowa tylnej ściany. Wiadomo, że silnik w zabudowie wieżowej wymusił od producenta zmniejszenie powierzchni tylnej szyby. Przy czym w I generacji jest to brzydko wyglądająca powierzchnia polakierowana w kolorach reszty autobusu. Natomiast w II generacji polakierowano ją na czarno i wygląda jednolicie z tylną szybą. Jednak tutaj takim wyjątkiem są autobusy dla BVG Berlin.
A teraz porównaj sobie rysunki:
SU 15 - MZA Warszawa. I generacja (1999)
II generacja (2002)
Re: Rozroznianie generacji
J-31 pisze:
1. Szyba przednia. W I generacji jest pełna nie dzielona, w II generacji jest podzielona pionowym słupkiem (podobnie jak w np. w Neoplanie).
Pamiętam, że przy prezentacji I generacji przedstawiciele Neoplan Polska w 1999 roku, chwalili się tą szybą - że duża, przestronna, nie ograniczająca widoczności - potem zmienili zdanie....
2. Zabudowa tylnej ściany. Wiadomo, że silnik w zabudowie wieżowej wymusił od producenta zmniejszenie powierzchni tylnej szyby. Przy czym w I generacji jest to brzydko wyglądająca powierzchnia polakierowana w kolorach reszty autobusu. Natomiast w II generacji polakierowano ją na czarno i wygląda jednolicie z tylną szybą. Jednak tutaj takim wyjątkiem są autobusy dla BVG Berlin.
Przepraszam, ale musze obalic twoją teze Wiec tak przednia szyba, np. niemcy nie kupują z dzieloną szybą wieć i tak dostaną całą, to samo w Gdyńskich SU18II równiez maja całą przednią szybe Więc od szyby to chyba nie zależy
Jeżeli chodzi o tył, to jak wytłumaczysz fakt, iż trollino 12T (4 sztuki, jeżdzące w Gdyni) maja różne tyły, zarówno baiłe, jak i czarne.
Wyznancznikiem dla II generacji może być taki szczegół jak zbiornik paliwa nad przednim nadkolem, choc to chyba za mały szczegół. Sam juz sie w tym pogubiłem
Re: Rozroznianie generacji
Bzdura. W Rzeszowie Solarisy mają dzieloną szybę, a to pierwsza generacja. Ponadto nie dzieloną szybę kupuje się na zamówienie teraz.J-31 pisze:1. Szyba przednia. W I generacji jest pełna nie dzielona, w II generacji jest podzielona pionowym słupkiem (podobnie jak w np. w Neoplanie).
Pamiętam, że przy prezentacji I generacji przedstawiciele Neoplan Polska w 1999 roku, chwalili się tą szybą - że duża, przestronna, nie ograniczająca widoczności - potem zmienili zdanie....