Solaris Urbino 12/13 Hybrid
- Marcin_558
- Posty: 4134
- Rejestracja: 2006-09-02, 19:08
- Lokalizacja: Bydgoszcz/Łochowo
- Kontakt:
Solaris Urbino 12/13 Hybrid
Pierwsze Solaris Urbino 12 Hybrid trafią do Francji:
http://translate.google.pl/translate?hl ... de_IdF.pdf
Google Translate:Expérimentation d'un autobus hybride Solaris à Meaux
Solaris 18 à Strasbourg
Photo : Solaris
Début 2009 le réseau CTS de Strasbourg a débuté l'exploitation d'un autobus articulé Solaris Urbino 18 Hybrid pour durée d'un an. Mi-juin, un bus similaire a été livré à Transdev-Espaces à Meaux. Ce bus sera mis en service à la fin de l'année.
La particularité de ces bus est de disposer du système hybride Ep50 développé et produit par Allison Transmission (deux moteurs électriques de 75 kW) en plus du moteur thermique Cummins (178 kW, 242 ch). Ce système permet de recharger les batteries NIMH lors des déplacements. Il bénéficie ainsi du système de récupération d'énergie au freinage.
Cette technologie permet de réduire les rejets de NOx et d'abaisser les émissions de CO2 et particules par rapport au seul moteur diesel. Enfin, la consommation de carburant serait diminuée jusqu'à 24 % et le niveau de bruit de 10 %.
Trois bus Urbino 12 Hybrid seront livrés en 2010 pour le réseau de Colommiers.
http://translate.google.pl/translate?hl ... de_IdF.pdf
Ostatnio zmieniony 2012-09-01, 10:26 przez Marcin_558, łącznie zmieniany 1 raz.
Dokładnie. Zastanawiałem się do tej pory dlaczego Solaris nie wyprodukował solowej wersji hybrydowca.J-31 pisze:Aaa, jeśli tak się sprawy mają, no to SB&C nie ma innego wyjścia - musi ostro gonić konkurencję, szczególnie Van Hool-aAmalio pisze:Van Hool też już ma...
Mam nadzieję, że będzie to autobus, który chociaż trochę będzie miał tego co hybrydowe slówki, które pojawiły się już na rynku.
Z niecierpliwością czekam na pierwsze zdjęcia tego wozu.
Zakładam też, że będzie też objechanym autobusem tak jak SU18H
Pozdrawiam
- Marcin_558
- Posty: 4134
- Rejestracja: 2006-09-02, 19:08
- Lokalizacja: Bydgoszcz/Łochowo
- Kontakt:
http://www.phototrans.eu/14,341152,0,So ... 0899B.htmlZ niecierpliwością czekam na pierwsze zdjęcia tego wozu.
http://www.phototrans.eu/14,341161,0,So ... 0899B.html
http://www.phototrans.eu/14,341241,0,So ... 0899B.html
Przypuszczam, że dlatego że dopiero teraz dostali napęd mieszczący się w standardowej wieży (plus mała nadbudowa na dachu, ale mieści się w normie bo dziura w dachu była już dla kogoś jako chłodzenie).stachu pisze: Dokładnie. Zastanawiałem się do tej pory dlaczego Solaris nie wyprodukował solowej wersji hybrydowca.
Ciekawe czy tego małego napędu będą używać też w przegubowcach.
Tak jak napisali Lopez i spex - aparatura dość dużo waży i zajmuje dużo miejsca, a logiczne jest że więcej miejsca żeby ją umieścic jest w przegubowcumaly_miki pisze:A z czego to wnosisz? Biorąc pod uwagę, że poza Solarisem większość producentów zaczyna od solówek, można by sądzić, że to właśnie one są łatwiejsze do adaptacji.Bo skonstruowanie hybrydy solowej jest trudniejsze niż zrobienie hybrydy przegubowej.
- Marcin_558
- Posty: 4134
- Rejestracja: 2006-09-02, 19:08
- Lokalizacja: Bydgoszcz/Łochowo
- Kontakt:
Uch... 40kW ma dla porównania Nissan Micra 1.0 i jest to auto w którym pozostanie na zderzaku jadącego z przodu autobusu nie jest takie oczywiste, jakby to się mogło wydawać... 44kW to dużo za mało, by rozpędzić autobus ruszający z przystanku, tak więc nawet o chwilowej jeździe "całkowicie EV" można będzie zapomnieć.Infobus pisze:Maksymalna moc układu hybrydowego, potrzebna np. do ruszenia z przystanku to 44 kW, a w normalnym ruchu jest to poziom 28 kW. Silnik Diesla to Cummins ISB EEV o pojemności 6,7 l.
Samo rozpędzanie nie martwi mnie tak bardzo jak hamowanie - bo 28/44kW to w sam raz by wspomóc silnik spalinowy, ale za mało, by skutecznie i stosunkowo szybko wyhamować autobus - nie obejdzie się bez pomocy ze strony dodatkowych ukladów spowalniajacych, czy po prostu hamulców...A to spowoduje, że zysk z hybrydy będzie mniejszy.
- Marcin_558
- Posty: 4134
- Rejestracja: 2006-09-02, 19:08
- Lokalizacja: Bydgoszcz/Łochowo
- Kontakt: