NG xx2
Re: MAN NG272, 312
Nie podobają mi sie te autobusy jak i NL222 Są brzydkie a te z Białegostoku i Koszalina najgorszePoznaniak pisze:Co sądzicie o tych Manach, czy mieliscie okazje któryś z nich jechać, jak tak to jakie są waże wrazenia z jazdy?. Dodam tylko, że polskie NG272/312 mozna spotkać w Białymstoku, Koaszlinie, Poznaniu, Policach (jaki pominełem dodać), a niemieckie w wielu miastach polskich. Zapraszam do dyskusji !:)
Hym... wtrące swoje skromne zdanie Z jednej strony mozna by po prostu stwierdzić "kicz", ale z drugiej strony "spas", zalezy na którą wersje sie patrzy Jeżeli chodzi o tak zwane Polskie NG272/312 to czegos takiego nie ma Jakby nie patrzałó MAN jest firma niemiecką, <b>pozatym</b> dla Polski wyprodukowano bardzo małą ilość NG272/312 Wiekszość z nich jest po prostu sciągnieta z Niemieckiego demobilu W Gdyni jeżdżą nijako 3 rodzaje tych Man-ów (wszystkie ściiągnięte z demobilu):
1) NG272 (6205) nie ma obnizonej lini okien tylko tak jak w pierwszych NL202 cała równa. Jego wygląd zewnetrzy taki sam jak na zdjęciu które ktoś zamieścił kilka postów wyżej. Rok produkcji: 1991 (1 sztuka), 3 drzwiowy.
2) NG272 nijako II wersja Obniżona linia okien w przedniej części pojazdu, wszystko tak samo, ale za to fotele ma niemalże "lotnicze" jak usiadzie w nich średniego wzrostu chłopak to cały się utopi fotelu Rok produkcji: 1993 (3 sztuki, było ich 6 ale 3 zostały sprzedane, co więcej ponoć jeszcze jeden jest odswieżany), 3 drzwiowy.
3) NG312 Co najważniejsze posiada 4 drzwi, wygląd taki sam jak Poznańskie NG312 Rok produkcji: 1997 (1 sztuka)
Jeżeli chodzi o wszystkie MAN-y, to nie mają żadnych problemów z wyświetlaczami
1) NG272 (6205) nie ma obnizonej lini okien tylko tak jak w pierwszych NL202 cała równa. Jego wygląd zewnetrzy taki sam jak na zdjęciu które ktoś zamieścił kilka postów wyżej. Rok produkcji: 1991 (1 sztuka), 3 drzwiowy.
2) NG272 nijako II wersja Obniżona linia okien w przedniej części pojazdu, wszystko tak samo, ale za to fotele ma niemalże "lotnicze" jak usiadzie w nich średniego wzrostu chłopak to cały się utopi fotelu Rok produkcji: 1993 (3 sztuki, było ich 6 ale 3 zostały sprzedane, co więcej ponoć jeszcze jeden jest odswieżany), 3 drzwiowy.
3) NG312 Co najważniejsze posiada 4 drzwi, wygląd taki sam jak Poznańskie NG312 Rok produkcji: 1997 (1 sztuka)
Jeżeli chodzi o wszystkie MAN-y, to nie mają żadnych problemów z wyświetlaczami
To muszą być wygodne i przyjemne0405NE pisze:2) NG272 nijako II wersja Obniżona linia okien w przedniej części pojazdu, wszystko tak samo, ale za to fotele ma niemalże "lotnicze" jak usiadzie w nich średniego wzrostu chłopak to cały się utopi fotelu
Tzn. chciałeś napisać - wszystkie gdyńskie MAN-y.0405NE pisze:Jeżeli chodzi o wszystkie MAN-y, to nie mają żadnych problemów z wyświetlaczami
To chyba zależy od przewoźnika. Jak ma pieniądze i chęci, to wszystko działa. A jak brakuje mu kasy i chęci...
W Słupsku trochę się najeździłem MANami NG272 ex Oslo. Kilka lat temu MZK Słupsk zakupił trzy takie pojazdy za 300 tysięcy za sztukę. Sprzedana seria okazała się wadliwa i pojazdy psuły się bardzo często. Myślano poważnie nawet nad ich kasacją, ale za dużo za nie zapłacono, żeby je kasować. Ostatecznie jakoś się uporano z nimi po latach i teraz bardzo tak nie fiksują. W Słupsku widziałem wszystkie trzy jeżdżące liniowo każdego dnia.
Pojazdy te są głośne. Silnik w MANach niestety głośno pracuje, do tego tyln<font color=blue><b>i</b></font> most wyje. Autobusami jeździ się nawet przyjemnie dzięki wygodnym siedziskom i dobremu zawieszeniu. Niestety we wnętrzu śmierdzi spalinami . MANy ex Oslo posiadają podwójne szyby. Cztery z nich są przesuwne - to robota słupskiego MZK, bo kiedyś w tych pojazdach nie szło wytrzymać. Te przesuwne szyby nie dają dobrego nawiewu, ale da się w tych pojazdach wytrzymać.
Pojazdy te są głośne. Silnik w MANach niestety głośno pracuje, do tego tyln<font color=blue><b>i</b></font> most wyje. Autobusami jeździ się nawet przyjemnie dzięki wygodnym siedziskom i dobremu zawieszeniu. Niestety we wnętrzu śmierdzi spalinami . MANy ex Oslo posiadają podwójne szyby. Cztery z nich są przesuwne - to robota słupskiego MZK, bo kiedyś w tych pojazdach nie szło wytrzymać. Te przesuwne szyby nie dają dobrego nawiewu, ale da się w tych pojazdach wytrzymać.
MAN NG272 w Szczecinie...czyli zakupów ciąg dalszy
Szczecińskie spółki autobusowe kontynują wymianę swego wysłużonego taboru na trochę nowszy. Dnia 24.01 w SPAD pojawiło się 9 używanych MANów NG272. 2 z nich są czterodrzwiowe zaś reszta trzydrzwiowa. Najstarszy autobus pochodzi z 1992 r. Tym razem zostały sprowadzone z Berlina, Poczdamu, Magdeburga i Cottbus.
P.S Ex-berlińskie volva zadebiutowały wczoraj na SPAK-owskich liniach z nowymi wyświetlaczami (offtopic)
P.S Ex-berlińskie volva zadebiutowały wczoraj na SPAK-owskich liniach z nowymi wyświetlaczami (offtopic)
Na razie jeszcze nie gdyż przyjechały w barwach poprzednich przewoźników ale jak znam życie to SPAD będzie chciał przemalować na szczecińskie barwy tak jak ostatnio zakupione NL202 (w SPAK wszystkie zakupione "używki" jeżdża w barwach berlińskich) a poza tym to jest 9 autobusów z różnych miast więc tutaj już by troche głupio wyglądało.J-31 pisze:Czy przemalowano te autobusy ? I w jakim są stanie ?
Co do stanu to niestety zbyt wiele jeszcze nie można powiedzieć. Wiadomo jednak że jeden z zakupionych pojazdów ma na liczniku przebieg ok. 750 000 km ( a niektóre Volva B10MA mają już przeszło 900 000 km ) a tak to reszta tych manów ma ok. 450 tys. km.
[glow=blue]P.S Post nr 100[/glow]
Konkretnego terminu jeszcze się podaje, ale to wszystko zależy też od tego czy SPAD będzie chciał przystosować wyświetlacze do polskiej czcionki, bo poprzednio zakupione NL202 zostały tylko przemalowane a wyświetlacze zostawili takie jakie były. Natomiast SPAK w zakupionych volvach B10L-SN12 zainwestował w nowe wyswietlacze ale barw także nie zmienił.
Zamieszczam kilka linków do fotek tych busów wprost z placu manewrowego SPAD
Zdjęcia pochodzą ze strony http://www.mkm.szczecin.pl, a ich autorem jest Tomasz Tokarzewski i Michał Roguski:)
MAN NG272 ex.Magdeburg,
MAN NG272 ex. Cottbus,
MAN NG272 ex. Poczdam
MAN NG272 ex. Berlin
Pulpit jednego z manów
Wnętrze jednego z manów
Zdjęcia pochodzą ze strony http://www.mkm.szczecin.pl, a ich autorem jest Tomasz Tokarzewski i Michał Roguski:)
MAN NG272 ex.Magdeburg,
MAN NG272 ex. Cottbus,
MAN NG272 ex. Poczdam
MAN NG272 ex. Berlin
Pulpit jednego z manów
Wnętrze jednego z manów
Ostatnio zmieniony 2006-01-27, 00:45 przez wocash, łącznie zmieniany 1 raz.
Właśnie, jeżeli zadba... u nas tych MANów jeździ 6, po trzy w MPK Radom i w radomskich ITSie A. Michalczewskiego. Wszystkie 6 wozów zostało wyprodukowanych w 1992. I o ile te z MPK są w stanie techniczym ~dobrym to te od ITSu są zaraz po jego Ikarusach najgorszym taborem jaki jeździ po mieście. Atrakcje typu palący się silnik, ciągłe awarie oraz ich stan wewnatrz: obdarte fotele, byle jak zamalowana wewnatrzna tylna sciana w jednym z nich (czarną farbą ), niedziałające ogrzewanie, nieodmalowane rurki, popękane lub powyrywane oprawy oświetleniowe.... brrrr Strach tym jeździć.... To się dosłowanie sypie MANy MPKu są zaś dokładną odwrotnością tych ITSowskich. A te busy dobre są, bo są dosyć pojemne i maja dobrego "kopa". Tylko trzeba o nie dbać...J-31 pisze:Jeśli SPAD odpowiednio zadba o te autobusy, to pojeżdżą przez kilka lat i będą chwalone.
Też mam taką nadzieję. I takie mam też wrażenie że SPAD lepiej dba o swoje pojazdy, ale to tylko moja opinia. Bynajmniej z zewnątrz autobusy ze SPAD są bardziej zadbane nawet te najstarsze ale juz silnik swoją drogą nic sie na to juz nie poradzi. Nie można przecież bez przerwy inwestować w stare graty.