NG xx2

Tutaj są prowadzone dyskusje oraz wyrażane opinie o autobusach marki Man...
Michał

Re: MAN NG272, 312

Post autor: Michał »

Poznaniak pisze:Co sądzicie o tych Manach, czy mieliscie okazje któryś z nich jechać, jak tak to jakie są waże wrazenia z jazdy?. Dodam tylko, że polskie NG272/312 mozna spotkać w Białymstoku, Koaszlinie, Poznaniu, Policach (jaki pominełem dodać), a niemieckie w wielu miastach polskich. Zapraszam do dyskusji !:)
Nie podobają mi sie te autobusy jak i NL222 :diabeł: Są brzydkie a te z Białegostoku i Koszalina najgorsze :|

Poznaniak

Post autor: Poznaniak »

No, ze w Białymstoku są brzydkie to sie zgodze, ale w Koszalinie są fajne :)

Mody_82

Post autor: Mody_82 »

Poznaniak pisze:No całkiem niezły, wyswietl;acze nie działają, bo widze tablice kierunkową z przodu?
Najprawdopodobniej brak współpracy z niemieckimi sterownikami, będą musieli go przegramować i zainstalować polskie sterowniki...

Poznaniak

Post autor: Poznaniak »

Mody_82 pisze:
Najprawdopodobniej brak współpracy z niemieckimi sterownikami, będą musieli go przegramować i zainstalować polskie sterowniki...
No tak stary, znany problem z wyswietlaczami ;]

B.A. Baracus

Post autor: B.A. Baracus »

Hym... wtrące swoje skromne zdanie ;) Z jednej strony mozna by po prostu stwierdzić "kicz", ale z drugiej strony "spas", zalezy na którą wersje sie patrzy :P Jeżeli chodzi o tak zwane Polskie NG272/312 to czegos takiego nie ma :P Jakby nie patrzałó MAN jest firma niemiecką, <b>pozatym</b> dla Polski wyprodukowano bardzo małą ilość NG272/312 :P Wiekszość z nich jest po prostu sciągnieta z Niemieckiego demobilu :P W Gdyni jeżdżą nijako 3 rodzaje tych Man-ów (wszystkie ściiągnięte z demobilu):
1) NG272 (6205) nie ma obnizonej lini okien tylko tak jak w pierwszych NL202 cała równa. Jego wygląd zewnetrzy taki sam jak na zdjęciu które ktoś zamieścił kilka postów wyżej. Rok produkcji: 1991 (1 sztuka), 3 drzwiowy.
2) NG272 nijako II wersja Obniżona linia okien w przedniej części pojazdu, wszystko tak samo, ale za to fotele ma niemalże "lotnicze" jak usiadzie w nich średniego wzrostu chłopak to cały się utopi fotelu ;) Rok produkcji: 1993 (3 sztuki, było ich 6 ale 3 zostały sprzedane, co więcej ponoć jeszcze jeden jest odswieżany), 3 drzwiowy.
3) NG312 Co najważniejsze posiada 4 drzwi, wygląd taki sam jak Poznańskie NG312 :P Rok produkcji: 1997 (1 sztuka)

Jeżeli chodzi o wszystkie MAN-y, to nie mają żadnych problemów z wyświetlaczami :)

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

0405NE pisze:2) NG272 nijako II wersja Obniżona linia okien w przedniej części pojazdu, wszystko tak samo, ale za to fotele ma niemalże "lotnicze" jak usiadzie w nich średniego wzrostu chłopak to cały się utopi fotelu
To muszą być wygodne i przyjemne :)
0405NE pisze:Jeżeli chodzi o wszystkie MAN-y, to nie mają żadnych problemów z wyświetlaczami
Tzn. chciałeś napisać - wszystkie gdyńskie MAN-y.
To chyba zależy od przewoźnika. Jak ma pieniądze i chęci, to wszystko działa. A jak brakuje mu kasy i chęci... :retard:

voy

Post autor: voy »

W Słupsku trochę się najeździłem MANami NG272 ex Oslo. Kilka lat temu MZK Słupsk zakupił trzy takie pojazdy za 300 tysięcy za sztukę. Sprzedana seria okazała się wadliwa i pojazdy psuły się bardzo często. Myślano poważnie nawet nad ich kasacją, ale za dużo za nie zapłacono, żeby je kasować. Ostatecznie jakoś się uporano z nimi po latach i teraz bardzo tak nie fiksują. W Słupsku widziałem wszystkie trzy jeżdżące liniowo każdego dnia.

Pojazdy te są głośne. Silnik w MANach niestety głośno pracuje, do tego tyln<font color=blue><b>i</b></font> most wyje. Autobusami jeździ się nawet przyjemnie dzięki wygodnym siedziskom i dobremu zawieszeniu. Niestety we wnętrzu śmierdzi spalinami :(. MANy ex Oslo posiadają podwójne szyby. Cztery z nich są przesuwne - to robota słupskiego MZK, bo kiedyś w tych pojazdach nie szło wytrzymać. Te przesuwne szyby nie dają dobrego nawiewu, ale da się w tych pojazdach wytrzymać.

wocash

MAN NG272 w Szczecinie...czyli zakupów ciąg dalszy

Post autor: wocash »

Szczecińskie spółki autobusowe kontynują wymianę swego wysłużonego taboru na trochę nowszy. Dnia 24.01 w SPAD pojawiło się 9 używanych MANów NG272. 2 z nich są czterodrzwiowe zaś reszta trzydrzwiowa. Najstarszy autobus pochodzi z 1992 r. Tym razem zostały sprowadzone z Berlina, Poczdamu, Magdeburga i Cottbus.

P.S Ex-berlińskie volva zadebiutowały wczoraj na SPAK-owskich liniach z nowymi wyświetlaczami (offtopic)

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Całkiem nieźle. Czy przemalowano te autobusy ? I w jakim są stanie ? ;)

wocash

Post autor: wocash »

J-31 pisze:Czy przemalowano te autobusy ? I w jakim są stanie ?
Na razie jeszcze nie gdyż przyjechały w barwach poprzednich przewoźników ale jak znam życie to SPAD będzie chciał przemalować na szczecińskie barwy tak jak ostatnio zakupione NL202 (w SPAK wszystkie zakupione "używki" jeżdża w barwach berlińskich) a poza tym to jest 9 autobusów z różnych miast więc tutaj już by troche głupio wyglądało.
Co do stanu to niestety zbyt wiele jeszcze nie można powiedzieć. Wiadomo jednak że jeden z zakupionych pojazdów ma na liczniku przebieg ok. 750 000 km ( a niektóre Volva B10MA mają już przeszło 900 000 km :) ) a tak to reszta tych manów ma ok. 450 tys. km.

[glow=blue]P.S Post nr 100[/glow] :lol:

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Wielkie dzięki. To teraz rozumiem czemu Neo wspominał mi o szczecińskim makijażu NG272. :mruga:

Czy wiadomo kiedy te MAN-y wyjadą na ulice ? ;)

wocash

Post autor: wocash »

Konkretnego terminu jeszcze się podaje, ale to wszystko zależy też od tego czy SPAD będzie chciał przystosować wyświetlacze do polskiej czcionki, bo poprzednio zakupione NL202 zostały tylko przemalowane a wyświetlacze zostawili takie jakie były. Natomiast SPAK w zakupionych volvach B10L-SN12 zainwestował w nowe wyswietlacze ale barw także nie zmienił.

B.A. Baracus

Post autor: B.A. Baracus »

Kolejne uzywane Many w Polsce :) Ciesze się, że Polskie przedsiębiorstwa komunikacyjne mają głowę na karku (ppoza niektórymi) i nie kupują neochałamów ;) Mam nadzieje, że będą się dobrze sprawowały w Szczecinie :)

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Jeśli SPAD odpowiednio zadba o te autobusy, to pojeżdżą przez kilka lat i będą chwalone. ;)

wocash

Post autor: wocash »

Zamieszczam kilka linków do fotek tych busów wprost z placu manewrowego SPAD

Zdjęcia pochodzą ze strony http://www.mkm.szczecin.pl, a ich autorem jest Tomasz Tokarzewski i Michał Roguski:)
MAN NG272 ex.Magdeburg,
MAN NG272 ex. Cottbus,
MAN NG272 ex. Poczdam
MAN NG272 ex. Berlin
Pulpit jednego z manów
Wnętrze jednego z manów
Ostatnio zmieniony 2006-01-27, 00:45 przez wocash, łącznie zmieniany 1 raz.

plati

Post autor: plati »

J-31 pisze:Jeśli SPAD odpowiednio zadba o te autobusy, to pojeżdżą przez kilka lat i będą chwalone.
Właśnie, jeżeli zadba... u nas tych MANów jeździ 6, po trzy w MPK Radom i w radomskich ITSie A. Michalczewskiego. Wszystkie 6 wozów zostało wyprodukowanych w 1992. I o ile te z MPK są w stanie techniczym ~dobrym :wink: to te od ITSu są zaraz po jego Ikarusach najgorszym taborem jaki jeździ po mieście. Atrakcje typu palący się silnik, ciągłe awarie oraz ich stan wewnatrz: obdarte fotele, byle jak zamalowana wewnatrzna tylna sciana w jednym z nich (czarną farbą :nuts: ), niedziałające ogrzewanie, nieodmalowane rurki, popękane lub powyrywane oprawy oświetleniowe.... brrrr Strach tym jeździć.... To się dosłowanie sypie :!: MANy MPKu są zaś dokładną odwrotnością tych ITSowskich. A te busy dobre są, bo są dosyć pojemne i maja dobrego "kopa". Tylko trzeba o nie dbać... :confused:

B.A. Baracus

Post autor: B.A. Baracus »

wocash pisze:Zamieszczam kilka linków do fotek tych busów wprost z placu manewrowego SPAD :
Ładne te Many, wnetrze w bardzo dobrym stanie, ech tylko pogratulować ;) Mam nadzieje, że trafiły w dobre ręce ;)

wocash

Post autor: wocash »

Też mam taką nadzieję. I takie mam też wrażenie że SPAD lepiej dba o swoje pojazdy, ale to tylko moja opinia. Bynajmniej z zewnątrz autobusy ze SPAD są bardziej zadbane nawet te najstarsze ale juz silnik swoją drogą nic sie na to juz nie poradzi. Nie można przecież bez przerwy inwestować w stare graty.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Wocash zdjęcia są super. A ja mam takie pytanie, czy mógłbym linki do tych zdjęć przesłać kolegom z Niemiec - na ich forum Bergisherbus. Na pewno ich to zainteresuje ;)

wocash

Post autor: wocash »

J-31 pisze:A ja mam takie pytanie, czy mógłbym linki do tych zdjęć przesłać kolegom z Niemiec
Znaczy się ja tych zdjęć nie robiłem tylko też brałem linki z jednej stronki no to mysle że chyba to nie jest żaden plagiat jeśli jest podany autor i adres źródła.

ODPOWIEDZ