NG xx2
Jakiś czas temu Gryf wzbogacił się o 4drzwiowego NG272 #7284,a teraz w bazie pojazdów ZKM Gdynia pojawił się kolejny NG272 #7286-pewnie zniknie niedługo 7486,a pewne jest,że wszystkie dziadki podobnie jak ikarusy znikną do końca 2006
7284 jest nietypowy już z racji ilości drzwi-a także ma na prawej ścianie obniżoną szybę-brzydko to wygląda
7284 jest nietypowy już z racji ilości drzwi-a także ma na prawej ścianie obniżoną szybę-brzydko to wygląda
O zakupie 7 przegubowych NG272 przez SPAK informowałem już na forum poprzez zamieszczony przeze mnie news. Chciałbym powiadomic iż owe pojazdy pojawiły się wreszcie na szczecińskich liniach (na razie w liczbie sztuk 3). Są to wozy o numerach #1252, #1254, #1256. Autobusy na razie jeżdżą bez wyświetlaczy a zamiast nich mają wstawione dykty.
Fotki:
[ 1 ]
[ 2 ]
[ 3 ]
[ 4 ]
[ 5 ]
[ 6 ]
[ 7 ]
Fotki:
[ 1 ]
[ 2 ]
[ 3 ]
[ 4 ]
[ 5 ]
[ 6 ]
[ 7 ]
Całkiem nieźle prezentują się te MAN-y . Niestety, ich jedynym mankamentem jest brak
ale mam nadzieję, ze za jakiś czas SPAK zamontuje w tych MAN-ach odpowiednie wyświetlacze i nie trzeba będzie użerać się z tablicami . Jeśli byłaby taka możliwość to prosiłbym szczecińskich MKM-ów o wykonanie zdjęć wnętrz tych MAN-ów, bądź też o ich opisanie .wocash pisze: wyświetlaczy a zamiast nich mają wstawione dykty.
Nie trwało to długo i dzisiaj rano firma Pixel zamontowała przeprogramowane i gotowe już do pracy wyświetlacze we wszystkich NG272. Teraz tylko czekać aż na mieście pojawi się reszta wozów.Adrian_ pisze:ale mam nadzieję, ze za jakiś czas SPAK zamontuje w tych MAN-ach odpowiednie wyświetlacze i nie trzeba będzie użerać się z tablicami .
Fotki:
[ 1 ] [ 2 ]
Rzeczwywiście te wyświetlacze dodają wiele autobusom MAN-a. Teraz wyglądają one o wiele ciekawiej. No i najważniejsze. Zewnętrzna informacja pasażerska jest teraz z prawdziwego zdarzeniawocash pisze:Nie trwało to długo i dzisiaj rano firma Pixel zamontowała przeprogramowane i gotowe już do pracy wyświetlacze we wszystkich NG272.
Od 1,5 miesiąca MZK Zielona Góra eksploatuje5 używanych MAN-ów NG272. Autobusy te przyszły do MZK jako używane. Ich wcześniejszym operatorem był niemecki przewoźnik o nazwie Infra-Verkehr Fuhrt. Autobusy te są z 1994r. Mają nr taborowe 172-176. Najczęściej można je spotkać na linii 32, która obsługiwana jest przez niskopodłogowe przeguby. Jest to już 3-cia dostawa przegubowych MAN-ów do MZK Zielona Góra. Poprzednie wyglądały tak:
-2000r.-był to rok, kiedy tbor zielonogórskiego MZK zasilił pierwszy przegubowy MAN. Był to MAN NG312 (jedyny zakupiony NG312 przez MZK ZG). Autobus ten został wyprodukowany w 1999r. i do MZK przybył jako fabrycznie nowy. Otrzymał nr taborowy 166
-2004r.- w tym roku do MZK Zielona Góra dotarła druga dostawa przegubowych MAN-ów. Były to MAN-y NG272 z 1992r. Wszystkie były używkami. Otrzymały nr taborowe 167-171. Wszystkie jeździły w BSVAG Braunschweig . Łącznie MZK Zielona Góra eksploatuje 1 MAN-a NG312 oraz 10 MAN-ów NG272 .
-2000r.-był to rok, kiedy tbor zielonogórskiego MZK zasilił pierwszy przegubowy MAN. Był to MAN NG312 (jedyny zakupiony NG312 przez MZK ZG). Autobus ten został wyprodukowany w 1999r. i do MZK przybył jako fabrycznie nowy. Otrzymał nr taborowy 166
-2004r.- w tym roku do MZK Zielona Góra dotarła druga dostawa przegubowych MAN-ów. Były to MAN-y NG272 z 1992r. Wszystkie były używkami. Otrzymały nr taborowe 167-171. Wszystkie jeździły w BSVAG Braunschweig . Łącznie MZK Zielona Góra eksploatuje 1 MAN-a NG312 oraz 10 MAN-ów NG272 .
We Wrocławiu jeździ obecnie jeden NG272 o numerze 8601.
Układ drzwi: 2-2-2-0;
Typ: przegubowy autobus niskowejściowy
Stopnie w wejściach: 0-0-1-*
* - patrz "Układ drzwi"
Zawieszenie nieco sztywne; przy przejeździe po kostce czuć, że autobus skacze po niej.
Siedzenia - kanapy podobne do domowych; o ile większość z nich jest wystarczająco wysokich, tak zamontowane na nadkolach, są już bardzo niskie i trzeba uważać, żeby nie uderzyć głową, głowy pasażera siedzącego z drugiej strony za tobą.
Miejsce na nogi - nie ma za wiele miejsca na nogi, w Jelczach M121 jest pod tym względem lepiej
Układ siedzeń - w większości kanapy 2 osobowe po obu stronach i 3 osobowa kanapa za przegubem ustawiona bokiem do kierunku jazdy.
Silnik - brzmienie jego znamy dobrze z Jelczy 120MM,MM/1 i M121M.
Wydaje się, że ma mniej kopa od nich, ale w połączeniu z jego skrzynią biegów, zdaje się być równie żwawy, co jego następca - NG313.
Podsumowanie:
Autobus dobrze się trzyma jak na swój wiek, jest żwawy i dość wygodny dla pasażerów.
Jego czterodrzwiowa odmiana spokojnie mogłaby konkurować z Jelczami M181.
Układ drzwi: 2-2-2-0;
Typ: przegubowy autobus niskowejściowy
Stopnie w wejściach: 0-0-1-*
* - patrz "Układ drzwi"
Zawieszenie nieco sztywne; przy przejeździe po kostce czuć, że autobus skacze po niej.
Siedzenia - kanapy podobne do domowych; o ile większość z nich jest wystarczająco wysokich, tak zamontowane na nadkolach, są już bardzo niskie i trzeba uważać, żeby nie uderzyć głową, głowy pasażera siedzącego z drugiej strony za tobą.
Miejsce na nogi - nie ma za wiele miejsca na nogi, w Jelczach M121 jest pod tym względem lepiej
Układ siedzeń - w większości kanapy 2 osobowe po obu stronach i 3 osobowa kanapa za przegubem ustawiona bokiem do kierunku jazdy.
Silnik - brzmienie jego znamy dobrze z Jelczy 120MM,MM/1 i M121M.
Wydaje się, że ma mniej kopa od nich, ale w połączeniu z jego skrzynią biegów, zdaje się być równie żwawy, co jego następca - NG313.
Podsumowanie:
Autobus dobrze się trzyma jak na swój wiek, jest żwawy i dość wygodny dla pasażerów.
Jego czterodrzwiowa odmiana spokojnie mogłaby konkurować z Jelczami M181.
No powiedzmy sobie szczerze - nasz #8601 jest dobry tylko dlatego, że jeździł kiedyś po lepszych drogach.ppln pisze:To żart czy te NG272 są naprawdę aż tak kiepskie? 3-drzwiowy, 12-letni O405GN spokojnie bije odkurzacza na głowę, więc z MANami musi być naprawdę kiepsko...
Zapewniam cię, że gdyby od nowości był we Wrocławiu, to w porównaniu z M181 z lat późniejszych wypadłby podobnie
Zapewniam cię, że jeśli jest tak dobrą konstrukcją jak O405GN - to nie. Nasz #1791 (rok produkcji 1995, ex-tester, w Łodzi na stałe od 1997) jest w lepszym stanie niż większość odkurzaczy. Z 1996/1997 roku...Kędzior pisze:Zapewniam cię, że gdyby od nowości był we Wrocławiu, to w porównaniu z M181 z lat późniejszych wypadłby podobnie