NG 3x3
A co to za silnik? Też 7-litrowy? (tak wynika z oznaczenia) poza tym Volvo nie może sprzedawać większych bo im się szafa wtedy zburzy i albo będą musieli ją powiększyć albo zrobić autobus ze stopniem z tyłu.Wiśnia pisze:Ale za to Volvo ma małą szafę. Nie wiem czy nie dałoby się zamówić 7700A z silnikiem D7-310.
Voy, to jest dyskusja o autobusach typy MAN NG313...
Dzięki. A jak się ogólnie sprawują w Krakowie te autobusy ? Czy sprawiają jakieś problemy ?Zygmunt pisze:Cześć , u nas NG313 nie palą znowu tak dużo przypominam ci , że nasze many wyposażone sa w silnik który zdobył statuetke razem z manem na BUs of The Year 99 . A tak poza tym do spalania przyczyniają się korki na drogach także przez to autobusy dużo pala .J-31 pisze:Witam cię Zygmuncie na forum.
Przyznam szczerze, że ja słyszałem, iż NG313 mają największe zużycie paliwa.
A jak tam się sprawują krakowskie NG313. Co u nich słychać ?
- M_Szymkowiak
- Posty: 1535
- Rejestracja: 2005-01-21, 18:56
- Lokalizacja: Kraków - Prądnik Cz.
- Kontakt:
Czy mają problemy? Nie bardzo, dobrze sie sprawują(ostatnio jeździły po 1, a man przysłał za to N4009). Troche sie różnią od warszawkich tym że z tyłu grzie u Was są 3 siedzenai w bok, u nas są 2+2 w kierunku jaszy(popraw to w Swoich Rysunkach ) A Ogólnie to bardzo je lubie i lubie nimi jeździć, fajnie się prezentują w Krk Barwach. Był czas kiedy po Krk jeżdziło 12 manów, ponieważ były 2 dodatkowe - testowe. A może ktoś wie co śię z nimi stało
- M_Szymkowiak
- Posty: 1535
- Rejestracja: 2005-01-21, 18:56
- Lokalizacja: Kraków - Prądnik Cz.
- Kontakt:
Wielkie dzięki. Muszę przyznać, że NG313 w barwach krakowskiego MPK bardzo ładnie się prezentują.M_Szymkowiak pisze:Czy mają problemy? Nie bardzo, dobrze sie sprawują(ostatnio jeździły po 1, a man przysłał za to N4009). Troche sie różnią od warszawkich tym że z tyłu grzie u Was są 3 siedzenai w bok, u nas są 2+2 w kierunku jaszy(popraw to w Swoich Rysunkach ) A Ogólnie to bardzo je lubie i lubie nimi jeździć, fajnie się prezentują w Krk Barwach. Był czas kiedy po Krk jeżdziło 12 manów, ponieważ były 2 dodatkowe - testowe. A może ktoś wie co śię z nimi stało
A co do rysunku. Dzięki, to mnie nieźle Zaskoczyłeś. Nie wiedziałem o takiej różnicy. Wydawało mi się, że one wszystkie są robione tak na "jedno kopyto". Tak więc, postaram się jak najszybciej to poprawić...
- M_Szymkowiak
- Posty: 1535
- Rejestracja: 2005-01-21, 18:56
- Lokalizacja: Kraków - Prądnik Cz.
- Kontakt:
Człowiek uczy się całe życie a i tak głupi umiera A ten rysunek już poprawiłem...M_Szymkowiak pisze:No widzisz Ty Jeszcze wiele rzeczy o MPK nie wiesz
Wracając do temtu - Zastanawiam się, czemu krakowskie MPK nie chce kontynułować współpracy z MAN-em. Czemu nie chcą kupić więcej NG313 - przecież to są naprawdę piękne autobusy...
- M_Szymkowiak
- Posty: 1535
- Rejestracja: 2005-01-21, 18:56
- Lokalizacja: Kraków - Prądnik Cz.
- Kontakt:
Nie jest powiedziane że bie kupi w najlbliższym przetargu autobusów na KB, ale większe szanse am u18, bojest tańszy i można go montować w Krakowie..Wracając do temtu - Zastanawiam się, czemu krakowskie MPK nie chce kontynułować współpracy z MAN-em. Czemu nie chcą kupić więcej NG313 - przecież to są naprawdę piękne autobusy...
To raczej zależy od kupującego. Ciekawy jestem, czy doczekam się czasów, kiedy zakup taboru będzie elementem polityki taborowej.
Jak kupują Many, to przez najbliższe 10 lat. Potem szukają czegoś nowego. Np. MPK Wrocław - kupuje wyłącznie Volvo. I to jest dobry pomysł.... A kto będzie kupował przez kilka lat wyłącznie np. NG313 ?
Jak kupują Many, to przez najbliższe 10 lat. Potem szukają czegoś nowego. Np. MPK Wrocław - kupuje wyłącznie Volvo. I to jest dobry pomysł.... A kto będzie kupował przez kilka lat wyłącznie np. NG313 ?
- M_Szymkowiak
- Posty: 1535
- Rejestracja: 2005-01-21, 18:56
- Lokalizacja: Kraków - Prądnik Cz.
- Kontakt:
Jak bardzo by nie krytykować produkty Jelcza i Scanii. To jednak działania MPK mogą być słuszne - ujednolicenie taboru - i podyktowane ekonomią. Cześci do Jelcza mogą być tańsze. Serwis Scanii, też może być w dłuższej perspekytwie tańszy od np. serwisu MAN-a.M_Szymkowiak pisze:Nie wiem... ale wiem że kupowanie przez kilka lat w krk to Jelcze i Scanie..
Z kolei MAN NG313 podobno jest paliwożerny...
[ Dodano: 2005-02-23, 09:58 ]
NG313, rzeczywiście jest pięknym autobusem. Jazda nim jest prawdziwą frajdą... Mnie też się podoba...rupak pisze:Mnie się bardzo on podoba. Uważam go za najlepszego i najładniejszego MANa
To prawda. Ale to już zależy od przewoźnika, jaki chce silnik w zamawianym autobusie.0405NE pisze:Co wy tak się upieracie przy tym, iż jest paliwożerny Skoro chce sie mieć moc to z czegos trzeba ją uzyskać. Patrząc na Volvo które też bardzo duzo pali z tak małym silnikiem, Man jest jeszcze mało paliwożerny
Zdaje się, że MAN również ma wybór w silnikach - ździwiłbym się, gdyby było odwrotnie...
- M_Szymkowiak
- Posty: 1535
- Rejestracja: 2005-01-21, 18:56
- Lokalizacja: Kraków - Prądnik Cz.
- Kontakt: