NG 3x3
NG 3x3
Prosze o opinie o Manie Ng 313, nie jechalem tym autobusem ale widzialem go nie jednokrotnie w Krakowie. Autobus wygląda na solidnie zrobiony i wkończony. Bardzo podoba mi zewnętrzy design tego pojazdu . Długość jest taka jak w standardowych przegubowcach czyli 18 metrów i oczywiście 4 pary dzwi . Wedlug mnie ten autobus to duża alternatywa dla Solarisów . Prosze o opinie jak one wam sie podobają , co o nich sądzicie i jak sie sprawują w waszych miastach.
Pozdrawiam
Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony 2006-01-06, 15:35 przez Hannibal, łącznie zmieniany 2 razy.
Nie zgodzę się z tym, że MAN NG 313 jest kopią NL 223. One się różnią. Wspólną mają jedynie wygląd zewnętrzny.Wiśnia pisze:I wadvoy pisze:To jest przegubowa kopia MANa NL223 więc zachowuje większość zalet wozu 12 metrowego.
W W-wie mamy możliwość przejechania się i porównania obu autobusami.
Zwróćcie uwagę na pewne różnice:
1) II-gie drzwi w MAN-ie NG 313 są przesunięte ku środkowi względem NL 223,
2) układ foteli w przedniej części MANa NG 313 i NL223 jest absolutnie inna - przez to NG 313 jest o wiele bardziej ciasny...
3) w MAN-ie NG 313 ze względu na dodanie dwóch foteli, powierzchnia stojąca w środkowej sekcji autobusu jest o wiele mniejsza niż w MAN-ie NL 223
4) inny typ foteli;
- w NG313 są to pojedyncze fotele stawiane podwójnie (obok siebie) w całym autobusie (nie piszę o przyczepie, bo jej porównuję),
- w NL223 w przedniej i środkowej sekcji pojazdu ustawiono fotele 1 i 1/2. Przez to w autobusie jest o wiele luźniej; gorzej gdy dwie dorosłe osoby chcą usiąść na jednym fotelu
5) fotele w NL 223 są o wiele bardziej miękkie niż w NG 313...
Zwis Tylny przyczepy NG 313 to w zasadzie kopia tylnego zwisu NL 223.
Poza tym NG 313 ma mocniejszy silnik od NL223 - i to od razu da się wyczuć (czyt. usłyszeć)...
W Warszawie MZA posiada dokładnie 100 szt. MAN-ów NG313. Natomiast 55 szt. MAN-ów NL 223 ekspolatuje ITS A. Michalczewski - prywatny przewoźnik pracujący dla ZTM-u...
[ Dodano: 2004-11-12, 11:41 ]
Dodam jeszcze, że układ foteli na zwisie tylnym w większości "warszawskich" autobusów MAN, jest, jak doskonale wiecie, typu "amfiteatr" - tzn. trzy fotele postawione tyłem do ściany. Natomiast po Warszawie jeździ, chyba jeden taki, MAN NL223 (ITS), który ma w tym miejscu postawione cztery fotele w sposób standardowy - to autobus nr. tab. A-408...
Tak ustawienie foteli i ich typ jest jak najbardziej sprawą indywidualną. Jednak jeśli prześledzimy wszystkie MANy NG313 i NL223, które eksploatowane są w Polsce, to zauważysz, że wszędzie jest podobnie. Ja miałem okazję porównać NL 223 w Warszawie z Płockimi. One nie różnią się od siebie. Podejrzewam, że tak jest po prostu wszędzie, jeśli są jakieś różnice to raczej natury "kosmetycznej"...voy pisze:Fotele i ich ustawienie to jest sprawa indywidualnia więc nie można tego dodawać do różnic moim zdaniem. MANy NG313 mają rzeczywiście mocniejszy silnik no ale komfort jazdy jest niezły jak w NL223. NL223 też mógłby mieć taki silnik jakby sobie ktoś zamówił (byłby wtedy MANem NL253).
Natomiast jeśli piszemy o "przesunięciu" drzwi, to ocieramy się już o modyfikacje w konstrukcji pojazdu...
W porównaniu ze starymi autobusami, np. Ikarusami - MAN NG313 to cichy komfortowy autobus. Jego silnik jest nieco głośniejszy niż w MANie NL223.
Niestety muszę potwierdzić. Czasami aż wstyd: pourywane małe uchwyty (mocowano je na ścianach bocznych, były bardzo pomocne przy wstawaniu !!!), brak żarówek w suficie. Niektóre mają brudną tapicerkę.... Ciekawe jak długo pożyją w takich warunkachJa uwielbiam ten autobus, jeżdze nim czesto, chciaz warszawskie są już zniszczone chodzi o wnętrze, te naklejki porysowane szyby itd. ale nie we wszystkich.