Ogólna dyskusja o autobusach AMZ/Ursus
Ogólna dyskusja o autobusach AMZ/Ursus
W związku z powstaniem nowego działu, zapraszam do dyskusji na temat tych autobusów z Kutna.
Re: Ogólna dyskusja o autobusach AMZ/Ursus
Brzydkie są.
- Marcin_558
- Posty: 4134
- Rejestracja: 2006-09-02, 19:08
- Lokalizacja: Bydgoszcz/Łochowo
- Kontakt:
Re: Ogólna dyskusja o autobusach AMZ
Taki tani Solaris. Fajnie jakby startowali częściej w przetargach.
- Marcin_558
- Posty: 4134
- Rejestracja: 2006-09-02, 19:08
- Lokalizacja: Bydgoszcz/Łochowo
- Kontakt:
Re: Ogólna dyskusja o autobusach AMZ
AMZ współpracuje z Ursusem:
Ursus z AMZ-Kutno razem dla elektrobusów
13 kwietnia br. Ursus otrzymał homologację na swój pierwszy autobus elektryczny –Ekovolt. Pojazd jest efektem prac polskich inżynierów i konstruktorów z ośrodka badawczo-rozwojowego w Lublinie, których wsparła firma AZM-Kutno, mająca już spore doświadczenie w tym temacie. W zeszłym roku mazowiecka firma opracowała –wspólnie z łódzką Politechniką i firmą Enika –autobus elektryczny AMZ CitySmile 8,5, który aktualnie przechodzi testy w MZK Kutno. Dodajmy, że pierwsze doświadczenia z elektrycznym napędem AMZ zdobył we współpracy z szwedzką spółką Hybricon Bus Systems (HBS), z którą wspólnie od 2013 r. dostarcza pojazdy dla koncernu Nubina. Przewoźnik od maja 2013 r. eksploatuje jeden pojazd CitySmile 12 E, a podpisany w zeszłym roku kontrakt opiewa na dostawę dalszych 9 egzemplarzy, w tym 6 szt. CitySmile 12 E i 3 szt. CitySmile 18 E. Podobnie jak pierwszy elektryczny model CS 12 E, także i kolejne egzemplarze będą użytkowane przez Nubinę w miejscowości Umea, a w ich układach napędowych zostaną wykorzystane silniki elektryczne niemieckiej firmy Ziehl-Abeeg umieszczone w piastach kół, a także system ładowania poprzez nadachowe pantografy. Część z tych elektrycznych doświadczeń AMZ, wykorzystana została przez konstruktorów z Lublina.
Pierwszym użytkownikiem autobusu Ursus Ecovolt będzie miasto Lublin. -„Przy obecnym poziomie zanieczyszczenia powietrza i ruchu kołowego w miastach autobusy ekologiczne to przyszłość w transporcie drogowym. W związku z wdrażaniem polityki zielonego transportu, oczekujemy zwiększonego popytu na tego typu autobusy w Polsce i innych krajach unijnych. Wierzymy, że naszym pojazdem zdobędziemy nie tylko Lublin czy inne polskie miasta, ale także perspektywiczne rynki Europy Zachodniej”- mówi Karol Zarajczyk, Prezes Zarządu Ursus S.A. Wprowadzenie do oferty spółki nowego pojazdu to efekt realizacji strategii rozwoju marki URSUS, w tym między innymi dywersyfikacji produktowej w oparciu o polską myśl technologiczną i krajowe zakłady produkcyjne. Autobus elektryczny Ursusa jest jednym z pierwszych projektów ośrodka badawczo-rozwojowego Ursus R&D, a jego produkcja będzie realizowana w zakładach spółki w Lublinie. Autobus elektryczny to kolejny produkt marki Ursus –po reaktywacji legendarnej serii ciągników C –którym potwierdzamy naszą konsekwencję w rozwoju firmy Ursus i pokazujemy pierwsze sukcesy w odbudowie polskiego centrum motoryzacji w Lublinie”–podkreśla Karol Zarajczyk.
Autobus elektryczny Ursus Ekovolt jest zasilany bateriami litowo-jonowymi o łącznej pojemności 120 kWh. Pojazd wyposażono w 4 pakiety wymiennych baterii do użycia przez 6 lat. Na jednym naładowaniu może przejechać ok. 200 km. Baterie będą ładowane na przystankach końcowych, na których zostanie zamontowana infrastruktura do tzw. szybkiego ładowania –w 15 minut można będzie naładować baterię w 80 procentach, co pozwoli na przejechanie kolejnych 100 km. Elektrobus ma 12 metrów długości, może przewieźć 70 pasażerów, w tym 23 na miejscach siedzących. –„Autobus elektryczny Ursusa wyróżniają innowacyjne rozwiązania techniczne, dobra cena oraz łatwość obsługi. Baterie są wymienialne i umieszczono je po bokach pojazdu na wysokości podłogi, a nie na dachu jak w przypadku konkurencyjnych marek. Dzięki temu jest do nich łatwy dostęp, co pozwala na szybką wymianę zasilania”–dodał Prezes Zarajczyk.
W ramach rozwoju marki Ursus przy wykorzystaniu zaplecza produkcyjnego i badawczego URSUS R&D, spółka dywersyfikuje zakres produktów w ofercie na rynek krajowy i rynki eksportowe. W 2013 r. Ursus zawarł umowę z Zarządem Transportu Miejskiego w Lublinie na zakup i dostawę 38 sztuk nowych niskopodłogowych trolejbusów miejskich w latach 2013-2015. W roku 2014 roku spółka dostarczyła 19 szt. pojazdów. W 2015 r. Ursus realizuje ostatnią transzę, tj. 19 trolejbusów. W 2014 roku Ursus przeznaczył ok. 17 mln zł na rozwój oferty i rozbudowę zaplecza produkcyjnego. W bieżącym roku spółka planuje przeznaczyć kolejne 24 mln zł na inwestycje. Jednym z priorytetów strategicznych Ursus S.A. jest rozwój nowoczesnego zaplecza produkcyjnego w kraju oraz kolejne inwestycje w badania i rozwój. W 2013 r. spółka podpisała umowę z PARP na dofinansowanie projektu budowy nowoczesnego laboratorium Ursus R&D w Lublinie, którego celem jest zwiększenie innowacyjności procesów produkcyjnych i wzrost konkurencyjności oferty. Całkowity koszt projektu to ok. 23,6 mln zł do realizacji do końca pierwszego półrocza 2015 r. Ośrodek badawczo-rozwojowy Ursus R&D rozpoczął działalność w 2010 r. i współpracuje z inżynierami z Politechniki Lubelskiej i z Wojskowej Akademii Technicznej w Warszawie. W 2014 r. spółka przeznaczyła 5,6 mln zł na modernizację hali produkcyjnej, która w bieżącym roku zostanie wyposażona w nowoczesny sprzęt badawczo- rozwojowy. Inwestycja w latach 2014-2015 pochłonie ok. 16 mln zł. –„Rozbudowa zaplecza produkcyjnego i R&D to jeden z naszych priorytetów strategicznych. Chcemy wykorzystać siłę marki oraz potencjał polskich inżynierów i konstruktorów do stworzenia w kraju nowoczesnego centrum badawczo-produkcyjnego, aby przywrócić tradycję polskiej motoryzacji sięgającą czasów przedwojennych”–podkreśla Karol Zarajczyk.
http://www.infobus.pl/text.php?from=main&id=70488
- Marcin_558
- Posty: 4134
- Rejestracja: 2006-09-02, 19:08
- Lokalizacja: Bydgoszcz/Łochowo
- Kontakt:
Re: Ogólna dyskusja o autobusach AMZ
AMZ-Kutno w spółce Ursus Bus
Ursus objął 60% akcji w nowo powstałej spółce Ursus Bus, podała spółka. Właścicielem pozostałych 40% akcji została spółka AMZ Kutno. "Zarząd informuje, iż w dniu 24 kwietnia 2015 r. została zawiązana spółka Ursus Bus S.A. z siedzibą w Lublinie. Wspólnikami ww. spółki jest emitent, który objął 60% akcji oraz AMZ Kutno sp. z o.o., która objęła 40% akcji. Czas trwania spółki jest nieoznaczony, a głównym przedmiotem działalności spółki będzie produkcja i sprzedaż autobusów i trolejbusów" - czytamy w komunikacie. Powstanie spółki Ursus Bus S.A. jest wynikiem realizacji strategii zarządu spółki Ursus w zakresie zwiększenia aktywności marki Ursus na rynku autobusów, trolejbusów i autobusów elektrycznych. "Pozyskanie renomowanego branżowego partnera przyspieszy wzrost udziału pojazdów marki Ursus w tym segmencie rynku" - czytamy dalej.
Ursus specjalizuje się w produkcji i sprzedaży maszyn i urządzeń przeznaczonych dla rolnictwa. W 2011 r. spółka Ursus połączyła siły z innym rodzimym producentem maszyn dla rolnictwa - spółką Pol-Mot Warfama. Władze spółki zadecydowały o przeniesieniu produkcji ciągników do Lublina oraz rozszerzeniu zakresu asortymentowego produkowanych wyrobów.
Z kolei AMZ-Kutno to znany producent pojazdów specjalnych, który także od lat działa w branży autobusowej. Firma rozpoczynała od produkcji minibusów, a następnie opracowała własną rodzinę autobusów miejskich CitySmile. 8 czerwca 2011 roku z okazji 12 rocznicy założenia firmy, zaprezentowany został prototyp niskopodłogowego autobusu miejskiego klasy maxi AMZ City Smile CS 12 LF. Na tej podstawie firma opracowała także dwa egzemplarze klasy MIDI – CS 10 LF oraz CitySmile 8,5 LF. Z kolei na bazie tych trzech typów powstały trzy elektryczne modele: CitySmile 8,5 LFE, CitySmile 10 LFE i CitySmile 12 LFE. W tym roku na rynku szwedzkim zadebiutował przegubowy egzemplarz CitySmile 18 LEF, który (podobnie jak inne elektrobusy przeznaczone dla Szwecji) został przygotowany wspólnie z firmą Hybricon Arctic Whisper (HAW). Największy kontrakt autobusowy zrealizowany przez AMZ-Kutno to zamówienie Mobilis Kraków na 29 autobusów, w tym 25 szt. w wersji 12-metrowej i 4 szt. w wersji 10-metrowej. Wszystkie zostały wyposażone w silniki diesla Cummins Euro 6.
http://www.infobus.pl/amz-kutno-w-spolc ... 73034.html
Re: Ogólna dyskusja o autobusach AMZ
Autobusy te nie są dobrej jakości moim zdaniem. Solaris lepsze.
Re: Ogólna dyskusja o autobusach AMZ
Proszę uargumentować.tomeczek02 pisze:Autobusy te nie są dobrej jakości moim zdaniem. Solaris lepsze.
Re: Ogólna dyskusja o autobusach AMZ
Będąc w Toruniu starałem się przejechać jednym z tych wozów i udało się, ale tylko przez dwa przystanki, bo później Ursus zaniemógł. Na razie pojazdy łapią sporo awarii, ale może ich występowanie zmaleje z czasem. W przypadku CS12LF, którym jechałem trzecie drzwi zablokowały się w czasie zamykania i na okrągło grały brzęczykiem ich zamykania. Moje ogólne wrażenia z krótkiej jazdy są jednak słabe. Wnętrze pod względem stylistycznym wygląda jak skopiowany Solaris, ale jakość jest jak z Jelcza z połowy lat dziewięćdziesiątych. Poza tym silnik jest głośny i brzmi jak wirująca pralka, hamulce są słabe (to może kwestia do wyregulowania), a po bardziej ostrym hamowaniu wóz nurkuje i przechyla się na prawą stronę. Poza tym są wpadki w wykonaniu, na przykład poklejone szyby i wpadki ergonomiczne w obrębie miejsca pracy kierowcy, np. brak miejsca na rozkład. Na plus jest duża tylna szyba i mała wieża oraz zagospodarowanie przestrzeni pasażerskiej lepsze niż w Solarisie - miejsca tyłem do kierunku jazdy są tylko nad kołami. Na razie jest raczej słabo, ale myślę, że stosunkowo łatwo dałoby się dopracować ten wynalazek tak, żeby był przyzwoitym autobusem.
Re: Ogólna dyskusja o autobusach AMZ
Żuraw, a czy wnętrze toruńskich CS12LF jest zbliżone do tego ?
https://www.flickr.com/photos/129661548 ... VeW-KcBKP3
https://www.flickr.com/photos/129661548 ... eW-KcBKP3/
https://www.flickr.com/photos/129661548 ... VeW-KcBKP3
https://www.flickr.com/photos/129661548 ... eW-KcBKP3/
Re: Ogólna dyskusja o autobusach AMZ
Wnętrze toruńskich egzemplarzy jest takie samo pod względem ogólnego układu, ale znacznie bardziej wysokobudżetowe od zalinkowanego - są w nim przezroczyste wiatrołapy, sufit skopiowany z Solarisów i fotele Ster Newcity. Tu można znaleźć jego dokładny wygląd i układ:
http://phototrans.pl/14,871412,0,Ursus_CS12LF_605.html
http://phototrans.pl/14,871414,0,Ursus_CS12LF_605.html
Ogólnie te wozy są dosyć bogato wyposażone, na przykład posiadają w pełni zabudowaną dużą kabinę, osobne 2 klimatyzatory dla kierowcy i pasażerów, czy dotykowe ekrany w obrębie pulpitu
http://phototrans.pl/14,871412,0,Ursus_CS12LF_605.html
http://phototrans.pl/14,871414,0,Ursus_CS12LF_605.html
Ogólnie te wozy są dosyć bogato wyposażone, na przykład posiadają w pełni zabudowaną dużą kabinę, osobne 2 klimatyzatory dla kierowcy i pasażerów, czy dotykowe ekrany w obrębie pulpitu
- Marcin_558
- Posty: 4134
- Rejestracja: 2006-09-02, 19:08
- Lokalizacja: Bydgoszcz/Łochowo
- Kontakt:
Re: Ogólna dyskusja o autobusach AMZ/Ursus
List intencyjny Ursusa z chińską firmą Dongfeng Motor Corporation:
https://www.transport-publiczny.pl/mobi ... 66404.html
https://www.transport-publiczny.pl/mobi ... 66404.html
- Marcin_558
- Posty: 4134
- Rejestracja: 2006-09-02, 19:08
- Lokalizacja: Bydgoszcz/Łochowo
- Kontakt:
Re: Ogólna dyskusja o autobusach AMZ/Ursus
Właściciel Polsat/Cyfrowy Polsat/Netia/Plus/Interia.pl/Eleven Sports Zygmunt Solorz planuje wejść na rynek autobusów ekologicznych:
https://www.dziennikwschodni.pl/lublin/ ... 77340.html
https://www.dziennikwschodni.pl/lublin/ ... 77340.html
Re: Ogólna dyskusja o autobusach AMZ/Ursus
Ursus, niemalże na gwałt szuka inwestora. Ciekawy jestem, czy z chińczykami im się uda. Chińczycy nie są łatwym, ani przewidywalnym partnerem w biznesie
Oj coś mi się wydaje, że chyba nic z tego nie wyjdzie. Pan Solorz chyba nie zdaje sobie sprawy, jak trudnym rynkiem jest rynek autobusowy. Nie jedna firma już "połamała" sobie zęby. No, ale pożyjemy, zobaczymyMarcin_558 pisze:Właściciel Polsat/Cyfrowy Polsat/Netia/Plus/Interia.pl/Eleven Sports Zygmunt Solorz planuje wejść na rynek autobusów ekologicznych:
https://www.dziennikwschodni.pl/lublin/ ... 77340.html
- Marcin_558
- Posty: 4134
- Rejestracja: 2006-09-02, 19:08
- Lokalizacja: Bydgoszcz/Łochowo
- Kontakt:
Re: Ogólna dyskusja o autobusach AMZ/Ursus
Pan Solorz zamiast tworzyć nową firmę "Polski autobus wodorowy" by mógłby przejąć Ursusa, Rafako wspomóc na starcie lub odkupić licencje na autobusy na bazie Solbusa.J-31 pisze: ↑2020-10-30, 22:45Oj coś mi się wydaje, że chyba nic z tego nie wyjdzie. Pan Solorz chyba nie zdaje sobie sprawy, jak trudnym rynkiem jest rynek autobusowy. Nie jedna firma już "połamała" sobie zęby. No, ale pożyjemy, zobaczymyMarcin_558 pisze:Właściciel Polsat/Cyfrowy Polsat/Netia/Plus/Interia.pl/Eleven Sports Zygmunt Solorz planuje wejść na rynek autobusów ekologicznych:
https://www.dziennikwschodni.pl/lublin/ ... 77340.html
Wówczas prezesem w Ursusie był Tomas Zadroga. Po zerwaniu negocjacji z Solorzem, Zadroga odszedł z Ursusa i odnalazł się właśnie w Polskim Autobusie Wodorowy. m– Nie zaprzeczam, nie potwierdzam – odpowiada Dziennikowi zapytany o organizację nowej firmy w Lublinie.
Właściciel Polsatu stawia na czysty, ekologicznie wytwarzany wodór. W październiku przedstawił nową strategię swojej spółki energetycznej ZE PAK – elektrownie Pątnów i Konin pod koniec tej dekady wyprodukują ostatni prąd z węgla.
– Teraz chcę dać Polsce coś, czego nie da się wyprodukować w żadnej fabryce - czyste powietrze i środowisko. Bardzo ważny i perspektywiczny jest zielony wodór, który zdaniem wielu ekspertów może stać się podstawowym paliwem stosowanym w gospodarce – mówi Solorz-Żak.
https://www.dziennikwschodni.pl/lublin/ ... 77340.html