City Smile Fuel Cell Electric Bus (autobus wodorowy)
City Smile Fuel Cell Electric Bus (autobus wodorowy)
http://pl.wikipedia.org/wiki/Ursus_City ... ectric_Bus
Ursus City Smile Fuel Cell Electric Bus – prototypowy, zasilany wodorem niskopodłogowy autobus przeznaczony dla komunikacji miejskiej, skonstruowany przez polskie konsorcjum Ursus BUS (w skład którego wchodzą: Ursus, AMZ-Kutno oraz Ursus BUS), wyprodukowany w Lublinie w kooperacji z zagranicznymi podmiotami.
Pojazd został zaprezentowany w 2016 na targach motoryzacyjnych w Hanowerze.
Konstrukcja
Pojazd posiada silniki produkcji niemieckiego przedsiębiorstwa Ziehl-Abegg, a instalację wodorową holenderskiego wytwórcy HyMove. Jest zdolny przewieźć 75 pasażerów, w tym 28 na miejscach siedzących.
W skład układu zasilania paliwem wchodzi zasobnik na wodór o pojemności 35 kg gazu. Pojazd spala ok. 7 kg gazu na 100 km, co daje możliwość przejechania bez tankowania ok. 450 km. Tankowanie wodoru trwa 10 min. Wodór spalany w ogniwie paliwowym powoduje wytworzenie energii elektrycznej, zasilającej umieszczone w piastach kół silniki elektryczne.
Ekologia
Zaletami zastosowania napędu wodorowego w autobusie miejskim jest fakt, iż pojazd w trakcie eksploatacji nie powoduje hałasu oraz nie emituje spalin, typowych dla pozostałych pojazdów silnikowych, tj. aldehydów, tlenku węgla, tlenków azotu, tlenków siarki, węglowodorów ani szkodliwie działającego w niskich warstwach atmosfery ozonu – jedynym produktem utleniania wodoru w ogniwie paliwowym jest naturalnie występująca w środowisku para wodna. Pojazdy napędzane wodorem przewyższają wszystkie obecnie stosowane na świecie normy emisji. Zastosowanie takich pojazdów ma szczególne znaczenie w aglomeracjach miejskich o zwartej zabudowie i znacznym natężeniu ruchu drogowego, borykających się z problemem smogu.
Cena ok. 800 000 euro
Re: City Smile Fuel Cell Electric Bus (autobus wodorowy)
Silniki w kołach, fajnie
Ilość miejsca w przejściu obok szafy, bardzo nie fajnie
Ilość miejsca w przejściu obok szafy, bardzo nie fajnie
Re: City Smile Fuel Cell Electric Bus (autobus wodorowy)
Próbują coś tam promować, ale ... chętnych do zakupu brak. Nie mają klientów
Re: City Smile Fuel Cell Electric Bus (autobus wodorowy)
Nie pomaga też też lobby koncernów energetycznych i rząd, który promuje "zwykłe" elektryki. A szkoda, bo to rozwiązanie przyszłości, które można już teraz zastosować w praktyce. Brakuje tylko rozbudowanej sieci tankowania wodoru.
Re: City Smile Fuel Cell Electric Bus (autobus wodorowy)
Tutaj aż się prosi zapytać dlaczego największy polski producent autobusów jakim jest dzisiaj Solaris Bus & Coach - firma która może zbudować każdy autobus, dowolnie wyposażony, firma otwarta na nowe technologie i ekologię - nie chce wchodzić w tą technologię ? Nie ma popytu. Nie chcą wydawać kasy na coś czego nie sprzedadzą
Re: City Smile Fuel Cell Electric Bus (autobus wodorowy)
Przecież już weszli - czego dowodem jest ostatnie zamówienie na trolejbusy z dodatkowym zbiornikiem na wodór. A program zakupowy umożliwiający uzyskanie dofinansowania unijnego na zakup wodorowego elektrobusu - istnieje. Tylko oczywiście Polska nie jest zainteresowana.
- Marcin_558
- Posty: 4134
- Rejestracja: 2006-09-02, 19:08
- Lokalizacja: Bydgoszcz/Łochowo
- Kontakt:
Re: City Smile Fuel Cell Electric Bus (autobus wodorowy)
Ursus Bus zbiera dobre opinie o swoim wodorowcu z Holandii. Może to dobrze i dopracują wszystko po restrukturyzacji.